Jump to content
LRforum

LeneRover

Members
  • Content Count

    82
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About LeneRover

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hamar

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hamar

Recent Profile Visitors

338 profile views
  1. Takker for info. Har gjort det samme, uten at jeg fikk den til å fungere tilfredsstillende. Men fikk den til slutt i lås. Ikke rørt den på en uke nå. Får vel hoppe i det med mer wd40 og flere forsøk.
  2. Over natten ble plutselig bakluken svært vond å få i lås. Vinduet går opp slik det skal, men den låser seg altså ikke. Svært upraktisk! Etter noen minutter med stadige forsøk og ulike banneord har jeg fått den til å låse seg. Dette har skjedd to ganger. Jeg heller vel i mot at dørlåsen på døra er slitt, men jeg er ingen mekaniker. Noen med erfaring fra noe tilsvarende?
  3. Min er også en anelse svakere på førersiden. Best å spyle i 60 soner, eller lavere, pga luftmotstanden Blir du klok på det så si gjerne i fra her.
  4. Jeg har forresten også mistanker om at han tyske ingeniøren som tegnet td4 motoren var klinkende edru da han gjorde det Den går som ei klokke, og forbruker ikke EN dråpe olje mellom oljeskiftene, selv om den nærmer seg 250.000km.
  5. Mulig du har rett. Sterke saker er det i alle fall. Og mistenker det ikke bare gjelder baklyktene...
  6. Ja det skal være sikkert. Det var fullt av snø inne i baklyktene. Tok med lykta inn til tørk i går kveld, og fjernet den snøen jeg fikk vekk på «ute delen». Og nå fungerer blinklyset. Foreløpig. Lurer på om han Freelander ingeniøren var godt nedi brandyflaska da han tegnet baklyktene?
  7. Det høres sannsynlig ut. Kan jeg utelukke pære, sikring og et evt relé? I dag fungerte det jammen igjen ved en anledning...
  8. Fungerer stort sett ikke slik at hastigheten på blinklyset foran på venstre side blinker kjappere. Trodde selvfølgelig det var pæra som hadde gått, helt til den plutselig fungerte igjen. For så å ikke gjøre det igjen. En periode fungerte det ca 50% av gangene jeg blinket til venstre, nå er det lenge siden det har fungert. Kan det være pæra? Blinklyset v.b. fungerer heller ikke når jeg setter på varsellyset. fl1 td4
  9. Enig i at dette ikke skjer hver gang nei. La oss si 50 % av gangene.
  10. Jeg har har nøyaktig det samme som deg, aok. Jeg føler det blir minst risting da man kan slippe clutchen uten gass, der det går. Videre så kan nok rundt 2000rpm stemme bra. kanskje litt mer. Har alltid tenkt dette er sliten clutch. Særlig da det veldig fort lukter VELDIG svidd clutch av den ved sluring. Men jeg er ingen mekaniker. Mener å ha lest at clutch er en svakhet på disse bilene.
  11. Jeg har en fl1 td4 med ettermontert parkeringsvarmer. Riktignok ikke fjernstyrt, kun betjening via dashbord. Dette ble gjort før mitt eie. Fungerer utmerket. Ser ikke hvordan jeg kunne ha fått start på den gamle traveren med 230k på telleren uten dette under sist vinters kuldeperiode her på indre østland med temperatur som gikk under -30. Når det kommer til montering og priser har jeg ingenting å bidra med, dessverre.
  12. Så det er i alle fall ikke snakk om at jeg har to stk dieselfiltere? Om ikke skal jeg vel alltids finne ut av det.
  13. Lurer litt på om det er på tide å skifte dieselfilter igjen, da det nærmer seg 40.000km siden sist. Sjekket Haynes boka mi, der står det at intervallen på det skiftet er hver 60.000miles. Altså nærmere 100.000km. Er ikke det langt? Videre ser jeg ut i fra Haynes at dieselfilteret er på høyre side bak. Er da vitterlig sikker på at filteret som ble byttet sist sitter i motorrommet, nærmere bestemt venstre side, under sikringene om jeg ikke husker feil. Det skal sies at min Haynes er for 2003/4 modellen, jeg har 2001 (eller 2002). Finnes det to filtere på min 01/02 TD4?
  14. Ja, gått opp i liminga. Det er vel ikke helt uvanliog at bremsene kan «subbe» litt i starten? Hører en liten lyd på den ene siden.
  15. Der traff du spikeren. Bremsebåndet var løsnet. Ramlet rett ut da vi tok av trommelen. Nye bremsesko og fjører er nå på plass på begge sider. Den gamle traver`n er nå god som ny!
×
×
  • Create New...