Jump to content
LRforum

LeneRover

Members
  • Content Count

    87
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About LeneRover

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hamar

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hamar

Recent Profile Visitors

404 profile views
  1. Du får tenke at det i alle fall er siste gang det blir skiftet dieselpumpe på bilen
  2. Siden jeg anser frilla mi som en "billigbil", har jeg stort sett alltid valgt billig-variantene av deler. Har fungert bra for min del. Sett bort i fra de forbanna lenkearmene på forstillingen. Men der er det ingenting som holder virker det som.
  3. Jeg har også brukt island4x4 for å kjøpe deler. Leverer alltid det de skal kjapt.
  4. Du får det garantert billigere i fra England. Søk på Ebay.
  5. Akkurat samme skjedde med min for noen år tilbake. Bortsett fra at første gangen den stoppet var under kjøring. Hos meg var det dieselmateren i tanken som hadde tatt kvelden. Rimelig og grei sak og bytte selv.
  6. Takker for info. Har gjort det samme, uten at jeg fikk den til å fungere tilfredsstillende. Men fikk den til slutt i lås. Ikke rørt den på en uke nå. Får vel hoppe i det med mer wd40 og flere forsøk.
  7. Over natten ble plutselig bakluken svært vond å få i lås. Vinduet går opp slik det skal, men den låser seg altså ikke. Svært upraktisk! Etter noen minutter med stadige forsøk og ulike banneord har jeg fått den til å låse seg. Dette har skjedd to ganger. Jeg heller vel i mot at dørlåsen på døra er slitt, men jeg er ingen mekaniker. Noen med erfaring fra noe tilsvarende?
  8. Min er også en anelse svakere på førersiden. Best å spyle i 60 soner, eller lavere, pga luftmotstanden Blir du klok på det så si gjerne i fra her.
  9. Jeg har forresten også mistanker om at han tyske ingeniøren som tegnet td4 motoren var klinkende edru da han gjorde det Den går som ei klokke, og forbruker ikke EN dråpe olje mellom oljeskiftene, selv om den nærmer seg 250.000km.
  10. Mulig du har rett. Sterke saker er det i alle fall. Og mistenker det ikke bare gjelder baklyktene...
  11. Ja det skal være sikkert. Det var fullt av snø inne i baklyktene. Tok med lykta inn til tørk i går kveld, og fjernet den snøen jeg fikk vekk på «ute delen». Og nå fungerer blinklyset. Foreløpig. Lurer på om han Freelander ingeniøren var godt nedi brandyflaska da han tegnet baklyktene?
  12. Det høres sannsynlig ut. Kan jeg utelukke pære, sikring og et evt relé? I dag fungerte det jammen igjen ved en anledning...
  13. Fungerer stort sett ikke slik at hastigheten på blinklyset foran på venstre side blinker kjappere. Trodde selvfølgelig det var pæra som hadde gått, helt til den plutselig fungerte igjen. For så å ikke gjøre det igjen. En periode fungerte det ca 50% av gangene jeg blinket til venstre, nå er det lenge siden det har fungert. Kan det være pæra? Blinklyset v.b. fungerer heller ikke når jeg setter på varsellyset. fl1 td4
  14. Enig i at dette ikke skjer hver gang nei. La oss si 50 % av gangene.
  15. Jeg har har nøyaktig det samme som deg, aok. Jeg føler det blir minst risting da man kan slippe clutchen uten gass, der det går. Videre så kan nok rundt 2000rpm stemme bra. kanskje litt mer. Har alltid tenkt dette er sliten clutch. Særlig da det veldig fort lukter VELDIG svidd clutch av den ved sluring. Men jeg er ingen mekaniker. Mener å ha lest at clutch er en svakhet på disse bilene.
×
×
  • Create New...