Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Perlan

Medlemmer
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Perlan

  • Rang
    Nykommer

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Vestfold
  1. Perlan

    Pakning på innsugsmanifol

    Nydelig! 😁Akkurat slik info jeg er ute etter, godt beskrevet! Dette er til stor hjelp - TAKK!
  2. Hei. FL 2004, 1,8 l.: Jeg skal bytte kjølerør som sitter under innsuget og vurderer å ta dette (innsug) av for å komme lettere til. Fra en delemotor tok jeg en gang med et komplett innsug, og på denne sitter det igjen to pakninger - en gummipakning og en i papir e.l. utenpå. Stemmer det at det skal være to pakninger??? Jeg finner ikke disse på lrcat.com. Om det er to, noen som kjenner delenummer til den som sitter ytterst? Også takknemlig for moment som muttere skal trekkes til med.
  3. Perlan

    Kjøpe Freelander, kostnader ved motorrep.

    Må bare få lov å kommentere at det er hyggelig å lese at noen har litt positivt å si om en FL1 med bensinmotor! Kjøpte en selv for et par uker siden, -05 modell med 120Kkm på telleren og byttemotor gått 20Kkm, litt skrujobb men veldig fornøyd! Unnagjort 40 mil på ferietur i dag og mener at dette må være utrolig mye bil for pengene!!!
  4. Takk for gode tilbakemeldinger! Jeg har sjekket coliler - ser bra bra ut. Vanntemp-måler er skiftet, fremdeles ujevn gange. Skal forsøke å rense gass-spjeld, og tar gjerne imot tips til hvordan? Likeledes er jeg usikker på hvor gass-sensor sitter (er det sensoren som sitter like etter spjeldhuset?) og hva IAC ventil er - fortell gjerne også hvor sistnevnte sitter. Når jeg har lokalisert disse - noe spesielt å være oppmerksom på ved rens? Takknemlig for tilbakemelding.
  5. Jeg opplever at tomgangen på min 05 modell FL1 med bensinmotor varierer når motoren blir varm. Kaldstart er strøken, turtallet holder seg stabilt på Ca. 1000 rpm inntil motoren begynner å få litt arbeidstemperatur. Da faller turtall til Ca 800 rpm, og motoren begynner å jage ved at turtall faller ned mot 600 rpm og "henter seg inn" ved å stige til 900-1000 rpm før den faller tilbake til normal. I kaldt, vått vær fusket motoren ved gasspådrag fra lavt turtall - spesielt med litt belastning som f.eks. motbakke. Diagnose viste feil tenning på syl 4, samt feil luft/bensinblanding. Byttet en coil og rengjort kontaktpunkter på pluggledninge, byttet plugger, kjølevannstemp føler, samt begge følere som sitter på injection (en ved spjeldet og en på motsatt side av denne) og en føler som sitter på toppen ved syl 4. Eneste forskjell er at jeg ikke har opplevd fusking under kjøring (har ikke kjørt i regn heller) Jeg begynner å gå tom for ideer nå og håper at noen av dere med mye erfaring med disse bilene kan komme med ideer om hva som er galt? Det er jo en enkel motor... Motoren er byttemotor som etter dokumentasjonen å dømme kun har gått Ca. 20.000km.
×