Jump to content
LRforum

CGLR4

Members
  • Content Count

    164
  • Joined

  • Last visited

About CGLR4

  • Rank
    Entusiast

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Østlandet

Recent Profile Visitors

466 profile views
  1. Dette systemet har kun mulighet for håndfri telefon via blåtann, ikke musikkavspilling. Da må du over på AUX. Har du "Phone" knapp på bryterpanelet?
  2. CGLR4

    33 x 12,5 15

    Er interessert, skal se på en bil imorgen og dersom jeg kjøper den er disse aktuelle. Har du et telefonnummer?
  3. Speila er store og fine på den nye Discoen, tror det er samme som på Sport/RR faktisk. Husk at det gjøres inngrep i taket for å bygge om til varebil.
  4. Har en fremre høydesensor til salgs. Helt ny, original. 1000,-
  5. Den går i 30 min dersom motoren ikke er igang. Den varmer opp kjølevæska, også er det en elektrisk vannpumpe som sirkulerer vannet rundt i systemet slik at det er varme i varmeapparatregisteret inne i bilen.
  6. Det er kun justering på nærlysets linse. Ekstralysets reflektor har ikke justering.
  7. Det er ikke justering av fjernlys på disse nei, kun nærlys. Den beste løsningen er ekstra tusenmetere.
  8. Det var dette som skjedde med min også, jeg vil ikke ha det sånn så jeg monterte original boks igjen. Vil ikke kalle det en vellykket installasjon.
  9. Det er en skrue ute på spindelen og en mutter inne ved diffen, hvis du har store felger så trenger du ikke ta av hjulet engang. Justèr det nye etter det gamle, men du må ha firehjulskontroll. Chassinr finner du i ramma på h. side bak forhjulet. Og du bør ikke kalle det stabstag, blir fort forvirrelser av sånt.
  10. Til den prisen så har du jo en enkel reklamasjonssak. Det er pant på kompressorer originalt, ikke vanlig praksis å levere de ut. Er det reklamasjon i tillegg så skal den sendes inn.
  11. Så godt som hele bilen er merket FoMoCo, dessverre.
  12. Turboen er skrudd fast i eksosmanifolden med tre skruer, disse skruene er for sikkerhets skyld skrudd inn "feil vei", altså med hodet inn mot blokka. Hvis du skal demontere turboen uten å ta av karosseriet må to av disse skruene borres ut fra baksiden. Den nye turboen har gjenga hull naturligvis og disse borrer du bare igjennom med et 8mm bor. Så skrur du det sammen igjen med gjennomgående bolt og mutter. Mulig litt rotete forklart men du skjønner det når du kommer så langt.
  13. For å bytte staget må turboen ut, jeg hadde nok ikke byttet bare staget siden det er så mye jobb å ta ut turboen. Det går uten å ta av karosseriet. Men det er trangt. Du trenger også et veldig langt 8mm borr.
  14. Den fungerer helt fint. Prøv å skru på justerings-skruen med skiva av.
  15. Det bildet er alt for dårlig til at jeg har kjangs til å se hva det er.
×
×
  • Create New...