Jump to content
LRforum

OXA

Members
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

About OXA

  • Rank
    Nykommer

Profile Information

  • Location
    Norway

Previous Fields

  • Location / Bosted
    VESTBY
  1. Kompressoren var original Land Rover AMK fra 2013 og en overgang mellom kompressor og slange (begge i plast) var knekt. Så ikke umiddelbart noen annen lekkasje. Det er et pent brudd - burde jeg ikke da klare å heve bilen igjen ved å holde den hardt inntil? Ved start av bilen så starter kompressoren etter 5 sek, blåser ut av hovedenheten ved bruddet i 5-10 sek før den stopper... Er dette noe å reparere eller må jeg ha ny kompressor. Forslag til andre enn merkeverksted (som først har kapasitet i midten av januar og til høy pris) som kan hjelpe med slikt?
  2. Har en D6 som har gått 300' (med soltak) og som har lagt seg helt ned på demperene med følgende feilmeldinger; C1131 - luft forsyning C1130 - luft fjærer luft forsyning U0416 - ugyldige data mottatt fra kjøretøyets dynamikk modul C1A20 - for langsom trykkstigning ved oppfylling av tanken Historie før feilmeldinger ble avlest; Bilen fikk ny kompressor i 2015 - originalt LR045251 kit, som jeg antar er en AMK kompressor (siden forrige eier ble fakturert for kalibrering ved bytte)? Bilen har i mitt eie normalt sunket noe om den har stått mange dager uten bruk, men jevnt over alle dekk. Den pleide også å senke seg litt umiddlelbart etter parkering. For et år siden byttet jeg forebyggende alle dempere på et privat verksted. Etter dette virket det som om den jobbet over et kortere tidsrom, og kompressoren ble mye hardere i lyden når den stoppet - dvs kompressoren jobbet seg raskt ferdig og avsluttet med et kraftig POFF. Avslutningslyden har kanskje blitt kraftigere den siste tiden.... For en uke siden fikk jeg "suspension fault" - beskjed om at jeg bare kunne bruke bilen i normal høyde, med gul varsellampe (symbolet med piler opp og ned og til siden). Meldingen kom ca et halvt minutt etter start. Sjekket over sikringer uten å finne feil, målte batterispenning til 12,9V. Etter noen dager var plutselig bilen sunket helt ned. Fortsatt bare gul varsellampe, men nå lite kjørbar. Ved oppstart nå er det bare av og til at kompressoren summer litt, uten at det skjer noe mer. Ser på forumet at noen anbefaler å bytte tørkemiddel og se etter sprekker i lokket til tørkeren. Jeg skrur ikke så mye selv, og vet lite om hvor kompressoren og tørkeren er lokalisert.... :) Må ny kompressor kjøpes - LR045251, LR072537 eller annen type? (og hva er forskjellen på disse), og bør den ev byttes av folk som har skrudd på Discovery før? Noen anbefalinger om hva som ellers kan gjøres, i disse førjulstider, hvor verkstedene i Akershus/Østfold synes å ha manglende kapasitet og deler frem til midten av januar?
×
×
  • Create New...