Jump to content
LRforum

Hope84

Members
  • Content Count

    35
  • Joined

  • Last visited

About Hope84

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo
  • Interests
    Defender 110 Td5, 2006

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

394 profile views
  1. Det skjer noe innimellom:) radiator, intercooler, vannpumpe, termostat og noen slanger er nye. manifolden er pussa rett og nye bolter fra Wurth er montert. Borra opp forreste og bakerste hull i manifolden. Monterte ny dieseltrykksregulator, som lakk. Testa å blåse igjennom returrøret med sykkelpumpe for å teste om det var tett. Monterte gammel regulator med nye o-ringer og pakning, så ble det ikke noe lekkasje mer. Sliter med at den får for mye diesel (egen tråd i defender gruppa). Jammen mange gode tips. Neste som står for tur er jording til ECU. litt bilder fra det som har skjedd:
  2. Litt status: Tok gammelt hus til dieseltrykksregulatoren og satt på nye O-ringer. Da forsvant lekkasjen. Litt småfrustrerende med nye deler som ikke fungerer. Har ikke rukket å legge opp ny jord til ECU. Bare kikka oppi kassa på passasjersetet og så ingen umiddelbar plass hvor det var noe jording. Er en 2006 modell, vet ikke om det er noe anderledes på disse. med nytetta regulator skulle jeg ut og teste, noe som resulterte i en real punktering, noe må jo snart gå veien her:) Har lånt MAP, MAF og den som sitter på luftfilteret fra fungerende bil uten at det løste utfordringa med sort eksos. Satser derfor på litt ny frisk jord. Tar gjerne imot gode tips til arbeidet.
  3. Da har jeg sjekka med speil. For meg ser det ut som at o-ringen ved selve regulatoren lekker. Det burde vel være en klar reklamasjonssak.... trur ny luftmengdemåler også skal bestilles, for den virker nesten til å gå bedre uten....
  4. Står i Dalen i Telemark. Tenkte å bare ta av returen og sette den i ei dieselkanne og på med tenning og se om det fortsatt lekker eller renner ut i kanna. sitter det noen mindre filteraktige greier mellom dieseltrykksregulatoren og dieselfilteret?
  5. Det var min tanke også, men sitter det noen filter der? det kom plutselig nå i dag, komisk nok når vi sto over smøregrava og testet andre ting...
  6. Da har fått sjekket trykket i bunnpanna. Der var det ikke noe som kom ut av peilepinnen... Luftmengdemåleren lå på ca 2 volt på kabelen i midten. men nå har jammen den nye dieseltrykksregulatoren begynt å lekke masse. Den har nå gått 35 mil. Det ser ut til å komme fra bakkant av den regulatorsaken som det er hull på. Nå går definitivt bilen ikke så hyggelig... kobberpakninger og oringer er byttet på dysene. i og med at dieseltrykksregulatoren har begynt å lekke kan det være noe som er tett en vei? I et desperat forsøk har jeg byttet dieselfilter og tatt ut NON return valve. Dette hjalp ingenting. Det lekker like herlig fra dieseltrykksregulatoren. Denne dieseltrykksregulatoren jeg har byttet til. vet ikke om det kan ha noe sammenheng med for mye diesel eller ikke. Men lekker så mye at jeg sterkt vurderer å ta toget hjem... Ville dere kjørt 20 mil med noe slikt, eller er noe så ruskende gale at den må stå?
  7. Blir så glad av å få så god hjelp. skal ta frem voltmeteret å ta en sjekk av MAF. Må jo være noe som gir feil input et sted. tanken med filter rett ved turboen var for å se om MAF og eventuelt åndinga på toppen av motoren. Mest for å benytte eliminasjonsmetoden... skal teste flere av de gode tipsene i helga. Håper det gjør underverker. Må bare huske å teste en og en ting for å se hva som hjelper:)
  8. Hei. Har ikke lest av alle verdier. Nanocommen er litt ukjent og jeg er nok litt usikker på hvilke verdier de forskjellige skal ha. Skal prøve å koble et gammelt kn filter rett på turboen og se om det blir annerledes da.
  9. Luftmengemåleren er byttet tidligere. Men den lille som sitter på selve luftfilterboksen som ga bedre resultat uten. da må jeg lære meg litt mer på Nanocommen, ser bare det som står på selve dysene. De stemmer overens om sylinder Nr en er den nærmest fronten av bilen. Ikke uenig i at det er rart at alle var sotet. Men nå har den fått ny dieseltrykksregulator da den gamle lakk. Har ikke kjørt bilen etter dette, kun startet opp i garasje. Får ta en liten tur med bilen og kjenne etter litt, må jo finne ut av det til slutt:)
  10. Sensoren i innsuget (map) er renset, så den er tilkoblet og var igrunn ikke så grodd. EGR er blendet. Den på luftfilterboksen (aap?) er ikke renset, ny er på vei. Men kan kanskje ta litt bremseskiverens på den i mellomtiden. Intercooler og slanger fra turbo til innsug er nye. Luftfilter et også nytt. Har også to slanger inn i luftfilterboksen. Tenker du har helt rett, den får ikke nok luft, men skjønner ikke helt hvorfor:)
  11. Lokket har vært av et par ganger:) Ser tilsynelatende bra ut. Dette ble også byttet for ca 20000km siden. Kanskje ikke det beste bildet, men Etter det jeg kan forstå så er det I orden ved visuell sjekk. Det vil si at rullene er runde og fine og kammen uten spor. Er det noe annet å se etter som jeg ikke har tenkt på?
  12. Tusen takk for gode svar Atle:) Sikkert noen deler jeg skifter unødvendig, men da er jeg ialfall sikker på tilstanden. Skal innom EWS til torsdag og kjøpe litt. har byttet den delen som sitter på enden av veivhusventilasjonen, men skal prøve å tette den for å se om det hjelper på. Om det gjør det, så kjøper jeg en skikkelig oil catch tank. Sjekket sylinder balansen på tomgang i dag, maks 9 pluss på den ene, så det skulle sånn sett være innafor. Nanocommen ga ikke noe feil på motoren, men når jeg tok av kontakten til føleren på luftfilteret røyk det litt mindre. Ingen forskjell på original ECU og Modifisert ECU. Tenninga var kanskje feil:) Bare skrudd bensinmotor før... Men fikk råd om å sjekke at kamakselen var korrekt med den rappen du setter i girkassa og kamakselen. Kan jo hende den som byttet toppen ikke helt har fått det korrekt, eller enda være løsnet boltene? Jeg får bytte litt deler og skru litt til, så oppdaterer jeg her etterhvert som det skjer ting.
  13. Hei. Takker for innspill her. det er forrige eier som har fått dysene skiftet på verksted. Dysene var da nye 2 av de. Så keg vet ikke hvilke av de to som er byttet, men har de gamle som ble skifter i en eske her. På Nanocommen er dysene programmert med riktig nummer på begge ecu. Ser at det på tomgang ser helt bra ut med tanke på dysebalansen. Under pådrag er det en som får verdier på 14-15. det var en som var litt bedre enn de andre, gugge var det på alle dysene. Toppen var ny for 20000km siden, ingen sprekker å skimte. Men aner jo heller ikke hvor toppen kommer fra.... Men kvittering på nesten 20 tusen. Så håper jo at den skulle holde. Heller ikke olje i vannet etter det jeg kan se. Nå skiftes det også ut, så har jeg ialfall godt utgangspunkt for videre drift og oppfølging. har lukta på olja, ikke noe diesel der. Men nå skifter jeg pakningene så får vi se om det hjelper. problemet har kommet litt over tid, så litt rart om det skulle være software? Det er ikke olje i ecuen. det har kommet inn tips om sensoren som sitter på luftfilterboksen. Så skal jording sjekkes grundigere. kom også et tips om sjekk av tenninga, har derfor bestilt boltene som skal til for å sjekke dette. Dysene er jo relativt dyre, så med mindre de ikke er helt på viddene, så får de duge litt til. Noen som vet noe mer om hvor balansen bør ligge på dysene på tomgang og pådrag? vil jo helst slippe å bytte motor:)
×
×
  • Create New...