Jump to content
LRforum

Hope84

Members
  • Content Count

    69
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Hope84

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo
  • Interests
    Defender 110 Td5, 2006

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

724 profile views
  1. Det betyr at jeg bør sjekke flensen på diffen også. Bytte den om det er noe unormalt med hulla. Blir nok en biltema tur og bolteinnkjøp.
  2. De skal definitivt byttes ja. Kjekt at Biltema har, er det i tommer også? Får sjekke i garasjen jeg kan ha de liggende.
  3. Nesten flau oppdatering, men likevel. I påvente av ny Mellomaksel, så ville jeg demontere for å være klar til å få ny og smelle den rett på plass. liksom ikke funnet slakk i kryssa, men når jeg skulle demontere, så er jammen meg alle fire boltene mot front diffen løse…. Demonterte i andre enden først og ny mellomaksel er allerede bestilt. Men mistenker at det hadde vært nok med å stramme boltene foran…. Tenkte ikke på at disse kunne løsne… så om noen har lyst på en mellomaksel med dobbeltledd. Så har jeg det.
  4. Det var jammen godt du nevnte. Hadde jeg sikkert dratt til for mye. Jeg som trodde jeg skrudde på en traktor må nok bli enda flinkere til å se hvor mye moment det skal dras til med. Gjorde det på siste jobb og noterte ned alt på ei huskeliste. Skal se på den bakre på nytt, der byttet jeg simmerring. Men strammet for hånd uten momentnøkkel… Det var en løsning som ble utført på farten, som er gått i glemmeboka… håper lageret har klart seg…
  5. Takker for at du deler nyervervet kunnskap Går nok helt klart for ny mellomaksel, og drivflens, slik Lafterolf også nevnte. Så få jeg bytta simmerring samtidig også. Den får ikke skambank i terrenget denna her, så satser på vanlig standard holder.
  6. Min har mellomaksel fra Discovery/ettermarkedsgreier med dobbeltledd inn mot fordelingskassa. Er de greie å overhale, eller like greit å få tak i vanlig. Null heving og kommer ikke til å gjøre det heller. Den er ikke kjørt veldig langt med denna ristinga, så krysser fingre for at det ikke er gått lager i kassa. Stort sett 40-50 soner i nærheten her.
  7. He he, skal gå løs på den og se. Vurderte først om jeg skulle demontere den foran og ta en kjøre en tur for å se om det er foran eller bak. Så får villmannen i meg gå løs på den etterpå:) lurte litt på om det kunne være et lager eller noe i diffen også, rumlelyden er pulserende.
  8. Da har førerside på forakselen blitt komplett ny. Svært fornøyd med å ha utført jobben selv. Gradvis mer kjent med bilen. Så er det jo aldri kjedelig å eie en Land Rover. Risting og rumlelyd over 85kmt. Slutter når jeg slipper gassen. Får sjekke mellomaksel foran(propshaft). Nylig smurt opp. Men må uansett ta forakselen høyre side også, da jeg byttet bremseskive på venstre. Pokalen er fin og lekker ikke, men vil splines er skikkelig slitt. 45 mil etter pokalskifte er det fint og tight og svetter ikke grease.
  9. Takker for tips, jeg hadde garantert dratt til med 4 kg om du ikke hadde sagt ifra. Har Abs og så at topplageret så noe spinklere ut enn bunnen. Pinbolten var strøken. Så overraskende originalt ut, men må jo tro at noen har vært der før, er gått snart 300 tusen. Har sett det selges sånne gummi mansjetter. Det får bli en annen gang, nå må den opp å gå Litt hyppigere vask skader sikkert ikke heller.
  10. Litt oppdatering. Dessverre fortsatt uten bilder. Rakk ikke finne ut av elvinduet før det kom stygge lyder fra venstre foran. Swivel grease tyter ut. Ikke litt lekkasje men drypper godt. Håpet at det skulle holde litt til da det er langtur til helgen… Så da er det bare å brette opp armene. Det meste er kjøpt inn nytt, Timken lager, stub axle, hub og bremser. Ved demontering, så er det ikke noe slakk å snakke om på lagerne på pokalen. Testet til 3kg på fiskevekta, mot 4 etter det jeg har lest meg til. CV leddet var det værre med, mistet litt metall(spon in
  11. Aldri loddet noe på denna bilen før, kun tidligere i tørrere klima (menneskebil). Så fint med input basert på erfaring Takker. Har du anbefaling til hvor jeg finner limfylt krympestrømpe? Har bare et gammelt sortiment fra biltema, som forøvrig ikke krymper så sjukt mye. Liker ideen om å få det vanntett, for det hender det er høy luftfuktighet…
  12. Godt tips. Har tatt av dørpanel også, tenkte å koble direkte og se om motoren er ok i første omgang. Var nesten fristet å bygge om til sveiv… vurderte å lodde og strømpe på om jeg finner brudd. Kanskje dumt å ikke bruke kabelsko?
  13. Våren nærmer seg. Så i påventede av tid og mot til å ta tak i CV-ledd og pokaler gjøres det litt småtteri. Forskning på elvindu passasjerside, sikring ok… men funker ikke. Sikkert brudd en eller annen veg Irritert meg over rustne muttere, så nå har jeg kjøpt meg noen «tette» muttere. Om det ga mening. Trodde wastegate var gåen, ladet litt vel mye og gikk i nødmodus. Justert på staget fra WG-klokka. Mindre turbotrykk, og ingen nødmodus.
  14. Hope84

    Wastegate Td5

    Takker for gode tips Rolf:) Justerer den ned så jeg ikke ødelegger den. Har du troa på at det kan være noe annet som forårsaker drastisk økning av turbotrykket? Sånn for andre som leser, sånn at jeg fortsatt er på utkikk etter en fungerende Wastegate.
  15. Hope84

    Wastegate Td5

    Joda, dieselen ble kutta, så ikke direkte behagelig å kjøre… klokka (Uret i instrumentpanelet) jeg tenkte på, der er turbotrykksmåleren. Lufttrykk/temp i filterboksen er ny, samme med MAF og crank sensor og MAP sensor er rensa. har hatt litt tull tidligere, men nå kom det tilbake. Det er vel ikke annet som styrer turbotrykket? Tidligere altså i et halvt år ca så har den ikke lådet så kraftig.
×
×
  • Create New...