Nesningen
Medlemmer-
Innlegg
15 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Location
Nesbyen
Previous Fields
-
Location / Bosted
Nesbyen
Nylige profilbesøk
688 profilvisninger
Nesningen sine prestasjoner
Medlem (2/7)
-
-
Litt progresjon.
-
-
Har også gåen membran. Kan jeg spørre om hvor du kjøpte den nye= Har du et LR-delenummer?
-
Joda, Paddocks har det. Det finnes to forskjellige kit. Et med kun reimhjul og et med det bakre dekslet bak regreima. Motoren min trenger det store settet med delenummer STC4095L. Noen greier seg med kun reimhjul, STC4096. Det blir nok ombygging en gang i fremtiden.
-
Okei. Det var det jeg trodde. Vet at de første 300Tdi-motorene hadde problemer med registerreimen. Reimen ble fortere slitt ned en intervallet. LR fikset dette ved å endre reimhjul på veiv og strammehjul. Bilen min, en 95 Disco har den gamle typen registerreim og ble aldri ombygd. Kan vell med stor sikkerhet si at Land Rover ikke betaler for ombygging til ny type lengre. Det koster en del, så inntil videre så blir det regreimskifte med halvert intervall:)
-
Gammel tråd dette, men prøver. Hva mener du med recall?
-
Har kommet noe videre den siste uka. Hadde i utgangspunktet ikke planlagt å ta kanaler i denne omgang, men ser at det er nødvendig da karosseriet er ca 1 cm for lavt ved bakre fester på kanalen. Har bestilt 100x60x4x12700mm firkantrør. Nå er det tre uker på havet før alr skal sveises i hop.
-
Ja, det er sikkert! Man lurer av og til på om det er verdt tid og penger, men det er viktig å ta vare på en så god bil!
-
Ja, det er de samme problemene med nin bil. Gulvet og avstiverne under kjøpte jeg i England hos John Craddock. De resterende delene fikk jeg laget hos en blikkenslager. Når det gjelder kanaler skal jeg bruke firkantprofil på 100x60mm.
-
-
-
Da var nesten all rusten borte. Punksbeisebor og bajonettsag er tingen. Ramma ser veldig bra ut. Nå er det tilpassing av nytt stål på gang! Har i den forbindelse gått til innkjøp av en platesaks. Rimelig og veldig hendig verktøy!
-
-