Gå til innhold

Bavlan

Medlemmer
  • Innlegg

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Drammen

Bavlan sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Hei Tore! Takk for svar..:-) Har akkurat snakket med Soundpeople Fort Knox (spesialister på Hifi) i Drammen. De sa akkurat det samme. De selger en adapter med interface som fikser dette problemet...men koster skjorta; 5250,-!! (art. nr CTSLR0092 hos AutoHifi) Thor Arne
  2. Har kjøpt en Pioneer Dab pluss 2 DIN. og prøver å finne ut hvilke overganger jeg trenger for å kunne montere i min RR Sport 2005. Blir ikke helt klok på alt som er til salgs på Ebay. Bestilte en fitting-kit-ramme (2 DIN)med ISO-overgang. Men den stemte ikke dvs at det var kun en stor ISO-kontakt (som selve kontakten passet) men ledningene i kontakten stemte ikke med ledningene i Range Rovern.Og i tillegg var en mindre ISO-kontakt i bilen som den nye overgangen ikke hadde....?? Techno Classic hadde ikke noe kunnskaper om dette. Er det noen der ute med erfaringer så tar jeg gjerne imot tips...:-) Thor Arne
  3. Hei Harald! Takk for tips! Olja sjekker jeg ofte og den er blank med et bittelite rødskjær....den ser jo helt ny ut! Trodde den skulle bli svart etterhvert. Mener at forrige eier byttet girolje for et år siden...litt usikker!
  4. Min 98-mod P38 turbo-diesel er helt gutless/kraftløs når den akkurat er startet. Setter jeg den i D så går den nesten ikke fremover. Jo kaldere eller fuktigere i været jo verre. Drar seg lett opp på turtall i N men når jeg setter den i gir D/R så er det bare så vidt den beveger seg fremover med gassen i bånn. Lar jeg den stå i 3-4 minutter på tomgang, så er den helt fin. Dieselpumpa er overhalt, ny hoveddyse, byttetturbo satt inn for 240 mil siden. Diselpumpa etterjustert da jeg hadde samme problematikken for 3 uker siden. Alt dette gjort av Techno Classic. Jeg skal snakke med de iløpet av uka ifht dette, men jeg kunne tenke meg noen innspill fra dere LR-nerder...;-) Kan dette være LMM/luftmasse-målern (Airmass/MAF) som ikke fungerer?
  5. OK! Så der er årsaken. Fikk litt mere effekt etter å ha fjernet den, spesielt i mellomregisteret. Men lyden kom ikke med engang. Den kom gradvis den påfølgende uka etter katen var fjernet. Når motoren er kald så er ikke lyden der, men etter ca 2 min så plystrern....
  6. Hei igjen kjære Gearheads! Har som nevnt i tidligere topics en plystrelyden når turbon slår inn på min 98-mod p38 DSE. Technonsatte inn en bytte turbo for cA 240 mil siden pga defekt wastegate. Plystrelyden oppsto like etter jeg fikk en bekjent til å fjerne katalystator-innmaten og sveiset igjen. Det er helt tett. Ingen antydning til eksoslekkasje. Techno har målt turbo-trykket og det er normalt. De har ikke demontert for å sjekke wastegaten eller intercoolern. Men hvis wastegaten ikke lukker greier den da å bygge opp turbotrykk? Har skjønt at dette ikke er uvanlig pga av sprekker i slanger, utette innsug og eksosmanifolder, slangekoblinger etc. Er det noen der ute med erfaringer...? THor Arne
  7. Nå har jeg vært hos Techno Classic og Pål kjørte seg en god tur sammen med meg. Han mente ganske så sikkert at dette dreidde seg om sprekt slange eller utett slangeovergang ifht turbon. Det skaper plystrelyd og er relativt vanlig. Siden de byttet turbo (brukt) for to måneder siden, så tar de dette vederlagsfritt..:-). Da skinner sola i dobbelt forstand Quote MultiQuote Edit
  8. Nå har jeg vært hos Techno Classic og Pål kjørte seg en god tur sammen med meg. Han mente ganske så sikkert at dette dreidde seg om sprekt slange eller utett slangeovergang ifht turbon. Det skaper plystrelyd og er relativt vanlig. Siden de byttet turbo (brukt) for to måneder siden, så tar de dette vederlagsfritt..:-). Da skinner sola i dobbelt forstand Quote MultiQuote Edit
  9. Takker for innspill.. . Men nå har jeg vært hos Techno og Pål kjørte seg en god tur sammen med meg. Han mente ganske så sikkert at dette dreidde seg om sprekt slange eller utett slangeovergang ifht turbon. Det skaper plystrelyd og er relativt vanlig. Siden de byttet turbo (brukt) for to måneder siden, så tar de dette vederlagsfritt..:-). Da skinner sola i dobbelt forstand
  10. Den uler ikke når jeg gasser på i N. Skal ikke turbon kun slå inn ved motstand....? Jeg skal høre med Techno senere i dag!
  11. Hei igjen, LR-nerder.;-) Har en plystrende lyd fra ca 2000 og økende. Og kun når den står i Drive. Jeg regner med at turbon er på vei i graven. Og da lurer jeg på om noen har erfaring med bytte av turbo..? Har skrudd noe sjøl og aldri turbo men lurer på om dere har noen tips? Skal noe times eller justeres eller er det bare bolt-on og eventuelt rense slanger/rør. Noen tips ifht å kjøpe brukt på Ebay? Noe jeg børe være obs på? Thor Arne
  12. Turbon ble byttet pga "ødelagt wastegate" ifølge Techno. Jeg vet ikke om de byttet rørene, regner med det! De påstår selv å være ganske grundige og nøye.Skal snakke med de nå etterpå. Har hatt en del olje i intercooler, slanger, innsug etc. Dette skal vistnok være vanlig men kan også være at turbon slepper for mye olje igjennom. Techno mente at bytteturbon bare var 3-4 år gammel og de fant ikke noe feil på den. De informerte ikke om garanti eller ei ifht at dette var en brukt turbo. Spent på hva de sier nå....hvis det er turbon. Har jo som nevnt kjørt kun 230 mil etter bytte. Sjekket olje jevnt og trutt . Bruker litt olje og etterfylt kanskje 1,5 l på 230 mil! Den har alltid stått på max-nivå eller litt over. Bilen har stått i garasje, har alltid latt den gå noen minutter før igangkjøring. Når det har vært ca 10-15 minusgrader så har bilen alltid få gå ca 10-15 minutter før jeg har kjørt. Mao bilen har blitt behandlet meget pent i vinter. Veivhusventilasjon har ikke vært tett det har jeg sjekket. Og gjort rein! Men hva annet enn turbo kan det være...? Har en følelse på at Techno ikke tar dette på noen garanti siden turbon er brukt..:-(. Og da lurer jeg på om noen har erfaring med bytte av turbo..? Har skrudd noe sjøl men lurer på om dere har noen tips? Skal noe times eller justeres eller er det bare bolt-on og eventuelt rense slanger/rør. Noen tips ifht å kjøpe brukt på Ebay? Noe jeg børe være obs på? Thor Arne
  13. Lyden kommer også først på min når den er varm...mener jeg! Skal sjekke ut mere på dagen i morra og eventuelt snkke med techno...de satte inn turbo for 2 måneder siden(230 mil)! Den var jo brukt så jeg er spent på hva de sier! Alternativet er å kjøpe enda en brukt og da eventuelt på ebay og montere sjøl! Er vel ikke så hokuspokus....noen tips der ute..? Ser det ligger brukte til rundt tusenlappen!!
  14. Hei igjen! Har den siste uka fått en økende høyfrekvent plystrelyd som starter ca ved 2000 omdreininger! Er redd for at det er turbon...:-(. Techno satt inn en brukt turbo for ca 2300 km siden, som jeg betalte ca 10 lapper for jobb inkludert. Spørsmålet til dere LR-venner er; -Kan det være noe annet enn turbon som da synger på siste verset...? -Isåfall, har jeg noen garanti hos Techno siden de satte inn en brukt...? De sa ingenting om garanti eller ikke da de byttet, annet enn at turbon var ca 3-4 år gammel. Mvh Thor Arne
  15. Hei bengt! Takk for info ifht olja! Godt å høre at det er normalt! Er det slik å forstå at hvis man leder veivhusoljen i catchtank så vil det bli mindre i turboslange-systemet? Regner med at ladeluften blir bedre ifht effekt hvis det er tørrere i intercooler, slanger og innsug...?
×
×
  • Opprett ny...