Gå til innhold

kaa

Medlemmer
  • Innlegg

    73
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bodø
  • Interests
    Prosjekt biler. Defender, Surf

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bodø

Nylige profilbesøk

1 121 profilvisninger

kaa sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Dette har jeg igjen for salg! -skjerm breddere, 2 stk orginal bak - aircondition, komplett med compressor slanger og innedel. - sideglass i tak - orginale mellomaskling forran og bak - diverse stag understell - diverse eksos - intercooler de 4 i et sett ble solgt, har kun igjen 2 stk bak.
  2. Selger unna diverse deler som ligger i boden og ikke blir brukt. Si en pris og vi kan bli enig, jeg sender så lenge kjøper betaler frakt. - skjerm breddere, 2 stk orginal bak og et sett uorginalt (2 forran og 2 bak) - aircondition, komplett med compressor slanger og innedel. - diff med brems bak. - mellom aksling Gwen Lewis GL-EXT 1060 - sideglass i tak - orginale mellomaskling forran og bak - diverse stag understell - diverse slanger motorrom - diverse eksos - intercooler Skriv her eller send sms eller ring. 90826132
  3. Jeg tør ikke helt svare på det, men tror det skal være det samme. Den står ihvertfall montert nå i en defender TD5.
  4. Har en kasse, som er mulig å kjøpe. Står i defender idag. Med ekstra kjølesump og 1,22 utveksling mvh kent
  5. Hei. Har en komplett gearbox, med 1,2 utveksling. mvh kent
  6. Det må vi få til Roar, jeg er kjempefornøyd med understellet, bilen er tight og god. Må bare få skiftet clutch etter dårlig impulskontroll å kjøpe en Britpart cluch og monterte, ny ligger i klar. Bare å mote seg opp.
  7. Takk, er svært fornøyd selv. Selvlært.
  8. Kjøpte lineære aktuatorer på E-bay som hadde lengde på ca 60 cm. Bygde kasser til dem så de tåler å stå i litt røft klima inni hjulkassene. Koblet opp med strøm og vips, så hadde jeg motorstyrt lokk over planet
  9. Lokket på planet løfter 60cm rett opp 14F67945-083B-4470-A040-BE4F96BFA2B4.MOV
  10. Det er skivebremser i hvertfall, kan ta noen bilder på mandag, delene ligger på et lager. 2004 mod. Om vifta er laget spesifikt til TD5 vet jeg ikke. https://www.paddockspares.com/revotec-electronic-fan-conversion-kit-90-110-2-5p-2-5d-and-2-5td.html ser ut som den kan brukes litt til flere modeller
  11. Selger noe smågreier samt har en girboks og to akslinger med 242000km på telleren. Pris? Har ikke peiling, kom med forslag. Stigtrinn, må ha litt TLC for å se strøken ut. Kent 90826132
  12. Sist jeg skrev var det tidsklemme og et jag om å bli ferdig med bilen før ferien. Det ble skrudd og mekket hver eneste dag den siste perioden før turen skulle starte. Jeg var i garasjen fredag 21 juni til kl 23:45 og lørdags morgen kl 08:00 skulle vi kjøre på ferie med Defenderen og Hero camperen på slep. Jeg ble altså ferdig på det kløvne fe....hår. Lastingen av bil forgikk på natt til lørdag og småtrøtt på morgenen startet det som skulle bli en svært artig og fin tur. Turen startet i Bodø og gikk som følger, Trondheim- Kristiansand- Hirtshals- Den Haag- Harwitch- The Billing offroad show - Ashbourne- Peak Distrikt- Dwygyfylchi(Nord Wales)- Snowdonia- Cheltenham- Bike park Wales- Newquay- Durdle Door- Dover- Calais- København- Kalmar- Ørebro- Jackvik- Bodø. Vi endte på Snope 8010km, med lite utprøvd Defender før ferdig stillelse og hadde en utrolig fin tur. Det skjedde 2 små ting under kjøring, som var at turbo slange på turbo spratt av på tur opp Korgen fjellet. Samt slange til Wastegate smeltet og måtte byttes. Begge tingene tok omlag to minutter å fikse. Så det kaller jeg mindre bagateller for en sli kjørelengde. En annen ting som var gledelig var forbruket, som i snitt lå på 1,3 liter på mila. Med Mud terrain 285/75/16 og campingvogn på slep. Mange fine opplevelser og mye hyggelige folk på vår tur og mange som hilste langs veien, veldig trivelig rett og slett.
  13. Tiden går og defenderen består. Nye deler kommet på plass, og arbeidet går sakte med sikkert fremover. Ble en liten nedtur med motoren som idag er levert til en motor mekaniker for å få målt veiv og rådelager, bare for å forsikre meg at alt er i orden før den blir montert med ny kam og rocker-arm, og dertil ny turbo osv. Etter tips valgte jeg å gjøre det ettersom den var såpass demontert allerede. Er jo en grunn for at rullen på rocker-armen har fått en skade. Enten for lite olje, som kan komme av flere årsaker eller kan jo også være fabrikasjonsfeil. Så derfor grundig sjekk for full montering av motor. Akslingene er kommet på med nye tetninger, lager og skiver. Helgens jobb er å pusse opp bremse calipere foran og bak. Med nye rustfrie stempel og klosser. Så skal bli seende ganske bra ut. Har kommet et godt stykke med taket på bilen, begynner å ta form og litt kjærlighet med slipe papiret og sparkel er det klart for lakk. Det blir også et høydepunkt for prosjektet, for da kan jeg begynne med interiøret på bilen. Det blir også en liten storjobb, skal gjøre noen modifikasjoner med litt større stereo osv, så det blir smooth å kjøre på ferie med bilen. Legger med noen bilder hvor jeg er kommet til nå. Det minsker i dele esken, det er jo positivt, men enda litt esker som skal åpnes og monteres. 23 juni er enda langt unna Deadline day. Ferien starter 24 juni.
×
×
  • Opprett ny...