Jump to content
LRforum

kaa

Members
  • Content Count

    60
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About kaa

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bodø
  • Interests
    Prosjekt biler. Defender, Surf

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bodø

Recent Profile Visitors

409 profile views
  1. Tiden går og defenderen består. Nye deler kommet på plass, og arbeidet går sakte med sikkert fremover. Ble en liten nedtur med motoren som idag er levert til en motor mekaniker for å få målt veiv og rådelager, bare for å forsikre meg at alt er i orden før den blir montert med ny kam og rocker-arm, og dertil ny turbo osv. Etter tips valgte jeg å gjøre det ettersom den var såpass demontert allerede. Er jo en grunn for at rullen på rocker-armen har fått en skade. Enten for lite olje, som kan komme av flere årsaker eller kan jo også være fabrikasjonsfeil. Så derfor grundig sjekk for full montering av motor. Akslingene er kommet på med nye tetninger, lager og skiver. Helgens jobb er å pusse opp bremse calipere foran og bak. Med nye rustfrie stempel og klosser. Så skal bli seende ganske bra ut. Har kommet et godt stykke med taket på bilen, begynner å ta form og litt kjærlighet med slipe papiret og sparkel er det klart for lakk. Det blir også et høydepunkt for prosjektet, for da kan jeg begynne med interiøret på bilen. Det blir også en liten storjobb, skal gjøre noen modifikasjoner med litt større stereo osv, så det blir smooth å kjøre på ferie med bilen. Legger med noen bilder hvor jeg er kommet til nå. Det minsker i dele esken, det er jo positivt, men enda litt esker som skal åpnes og monteres. 23 juni er enda langt unna Deadline day. Ferien starter 24 juni.
  2. Turen starter i Bodø Norge på langs til Larvik. Ferge til Hirtshals, videre til Calaise og toget over til England. Planen der er ikke satt enda. Litt besøk av familie og se oss rundt, innom et LR treff eller to. Beklager, har ikke fått med meg spørsmålet for nå, men svaret er ja. Bare ta kontakt hvis det fremdeles er interresant.
  3. Long time, no update. Nesten så jeg ikke tør å si det, men vinterparkerte bilen i garasjen, da ble det galskap. Jeg og kona bestemte oss for å kjøre til England som årets sommerferie tur i 2019. Da tenke jeg, noen modifikasjoner var på sin plass. 3 og en halv måned til avreise, bilen står nå fullstendig i atomer i garasjen. Det ene tok det andre og tilslutt vare det bare ramme pickup plan og torpedovegg igjen. Akslinger og stag blitt sandblåst og lakkert, nye dempere og fjærer, samt alle lager og tetninger byttes. Fordelingskassen fikk nytt 5 gear med annen utveksling, ny sump med større oljekapasitet og tempføler. Hadde stående en motor med svært lav km, i går fikk jeg en uhyggelig overraskelse der det viste seg at jeg måtte bytte rocker armene og ny kamaksling, Var bare å holde for øyene og dra kortet. Jeg har allerede kjøpt ny turbo og intercooler, så det motor blir betydelig oppgradert. Nytt interiør fra exmore trim, så det skal bli behagelig å kjøre langt. Kupeen har gått på steroider i vinter og vokst 10 cm, relativt mye jobb for å slite, men det utgjør mye i en liten kupe. Da ble det jo seff en takjobb også. Prøver å skal montere air condition i samme sleng, den må jeg innrømme er en liten usikkerhetsmoment med, men satser på at det blir Det blir veldig mange modifiseringer så nå er det bare å komme i mål til sommeren. Skal prøve å følge opp tråden litt bedre med fremdriften mot sommeren. Jeg krysser fingrene
  4. Hei, jeg er usikker, hva synes du er fair, som vi begge er fornøyd med.
  5. Har liggende en turbo og clutch til TD5. Har stått på motor som har stått ute en stund. Ser ikke så bra ut men har lav km. Clutch komplett med svinghjul, clutch og trykkplate. Turbo kjennes bra ut med tanke på slakke. Selges rimelig og evt hver for seg.
  6. Ønsker å kjøpe tak til defender, dobbelkabiner pick up, trenger bakerste del, så kan være skadet. Noen som har liggende? kent 90826132
  7. TD5 motor og gear kommer for salg. Samt akslinger foran og bak mellomakslinger og alle stag. Kommer fra en 2004 modell Defender. Motor har vært i daglig bruk frem til jeg satte bilen til vinter lagring og ombygging. 244674km. Lettstartet motor, som har gått svært fint i mitt eie, men svetter litt olje. Er vel som normalt. Clutch og svinghjul følger ikke med. Selges helst samlet, så får vi se hva som skjer. Er enda ikke demontert, men skjer i snar fremtid. Kent 90826132 45C4ED93-3BCE-495D-B053-CD0B049AD924.MOV
  8. Ok, har ikke tilgang til en slik. Er ute etter en slik jeg også. Blir vel ikke plass for vinsj med den du har?
  9. Hei. Jeg er intrisert, har tilgang på det du spør etter. Mvh kent 90826132
  10. Skal bytte til nye akslinger, motor og girkasse som jeg har liggende. Så vil jeg egentlig ha muligheten til litt mykere oppsett ved terrengkjøring, svelge unna ujevnheter godt i litt fart. Så vil jeg ha et litt stivere oppsett til asfalt. Vil ha høyden på bilen slik den er. Den er fin. Nå står det feile fjærer på bilen, så må bytte dem. Så i den sammenheng tenkte jeg å gjøre endringer så gjør bilen enda bedre å kjøre.
  11. Tenkte å gjøre noen endringer på dempere og fjærer på Defenderen pu`en min. Vil høre hvilken erfaringer dere har, bruker bilen mest på vei, men roter meg borti litt terrengkjøring nå og da. Vurderer Bilstein B6 Defender Kit with Ride Control og Britpart XD Remote Reservoir har noen testet noen av disse, eller er det andre merker jeg burde vurdere? Må jo monteres med fjærer også som anbefales. Skal også øke litt effekten på bilen også. Har noen monter anti roll bar system? Men de anbefaler jo å senke bilen 1 tomme, men det var jeg ikke så interessert i.
  12. Slenger inn endel bilder under prosessen fra start til nå. Alle kommer nok ikke i 100% riktig rekkefølge, men sånn høvelig rett. Takk for fine ord, jeg er snart igang med neste del av bygget. Enjoy
  13. I enkelte situasjoner må jeg være født med gullhår i ræva Er vel ikke annet enn flaks. Siste understellet fikk jeg tak i etter en topptur i vinter, der vi mistet bilnøkkelen på fjellet, så NAF kom å åpnet bilen vi brukte. Så hadde jeg hørt noen rykter at mannen i NAF hadde stående en motor til enn Defender, så da fikk jeg etablert kontakt, så viste det seg at han hadde litt mere, etter noen tlf i ettertid og litt frem og tilbake fikk jeg kjøpe delene av han. Lang historie kort
  14. Satser på det blir en bra bil når alt blir ferdig, Eu kontroll var i hvert fall en drøm å være på idag. Null feil, så jeg var godt fornøyd da jeg dro fra verkstedet. Var litt siste liten mekking i går kveld, men det er glemt når kontrollen gikk så greit.
×
×
  • Create New...