Gå til innhold

Trs1750

Medlemmer
  • Innlegg

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Østfold

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Østfold

Nylige profilbesøk

1 259 profilvisninger

Trs1750 sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. For noen år tilbake var det en tidligere LR mekaniker som jobbet på Mekonomen i Rakkestad. Om det fortsatt er tilfelle vet jeg ikke.
  2. Monterte et par Led-Bars i grillen selv nylig. 2 gode org. Jordingspunkt under luftfilterboksen. Benyttet en av de. D3 har org. Lagt opp aux. Light i sikringsboksen (F19). Koblet med inn på denne med et rele som blir styrt av main beam RH. (Blå og sort ledning) som går inn i pluggen til selve lampen. Splittet opp røret som ledningene ligger i og loddet med innpå. Krymprstrømpe med lim over etterpå. Og pakke alt sammen tilbake igjen. Led bar fra Osram FX 250CB
  3. Trs1750

    RR classic V8 3,5

    Blir en del nye deler i motoren, men den blir nok holdt i std. utførelse.
  4. Gjort denne jobben et par ganger. Sørg for å ha så lite diesel i tanken som mulig. Når du løsner dekselet under tanken, løsner du også selve tanken så vær obs på at tanken må holdes oppe. Det sitter en-veis ventil i tanken ved påfylling og den har holdt tett de gangene jeg har demontert. Tanken må senkes kun litt ned før du må ta av alle slanger og ledninger/koblinger. De er ikke lange nok til at du kan ta ned tanken uten å løsne de. Du risikerer å ødelegge lokket med mer hvis du tar tanken for langt ned før du løsner alt sammen. Når alt er løsnet er det bare å ta tanken ned på gulvet, løsne den store slangeklemmer og ta av lokket. Her sitter det også et par slanger og 3 koblinger på som du må løsne. Selve tankarmaturet sitter fast med en spenne som bu må løsne. Tankarmatur med tankgiver, pumpe og filter er en del. Pass på så du ikke ødelegger tankgiver. Den sitter på en lang stang med flotør. Litt knot å holde på nedi tanken da det er en del rør og annet sjafs som må flyttes litt på og danderes både når du skal ha armaturer opp og den nye ned.
  5. Trs1750

    RR classic V8 3,5

    Etter enda litt mer skruing og feilsøking ser det ut til at en har funnet vannlekkasjen i motoren. Tok at toppene igjen. Laget blendeplater til blokk og satte på nytt trykk i kjølesystemet. Av med bunnpanne og på med såpevann for å se etter bobler. Ut med stempler og råder, mer såpevann. For så å lokalisere lekkasje mellom vannpumpehus og registerhus. Her har det tydeligvis vært gjennomført noen tidligere forsøk på reparasjon. Men egentlig greit at en fikk plukket det helt ned. For denne motoren hadde ikke lenge igjen før et havari ville oppstått med tanke på utslitte lager på råder og riper i cylindere og stempel. Så da ser det ut til at blokka har klart seg. Bare være nøye med pakning og tettningsmiddel på register/vannpumpehuset. Da det ene bolthullet går inn i vannkanalen. Da er det bare ut med resten av blokk og veiv for å ta en full motor overhaling.
  6. Trs1750

    RR classic V8 3,5

    Ny planede topper og rengjort / glatt blokk, nye topp pakninger og topper satt på med riktig moment og tiltrekkingsrekkefølge. Testet med vann med innsuget av. Ingen lekkasje synlig lekkasje fra topper eller vann i sylindere. Men det kommer vann i bunnpanne selv med vannnivå under toppen og topppakning. Kan ikke helt se hva annet det kan være enn en sprekk et sted inne i blokka.
  7. Trs1750

    RR classic V8 3,5

    Hei, Hvordan er tilgangen på overhalt eller "crate" ny motor til RR classic 1983 mod? Har en V8 3,5 med sprekk i blokk..... TRS
  8. Har denne liggende i bilen og brukte den senest i går. https://www.rallynuts.com/towing-products/trs-webbing-rally-car-tow-rope.html
  9. Jeg har et par forskjellige diagnoser tilgjengelig. Hvis du vil ta turen til Engelsviken kan vi koble de opp og se hva vi finner. Thomas 908 åtte syv 460
  10. Man sjekker oljen ved å skru ut påfyllingspluggen mens motoren er i drift, bilen må stå på plant underlag samt at temperaturen på girkasseoljen skal være over x'C (ca. 60'C hvis jeg husker riktig). Nivået skal da være slikt at det akkurat (ikke) renner ut.
  11. Kult tiltak! Desverre ingen mulighet til å stille opp selv i morgen.
  12. Hvis brenneren har oppstartsvansker kan du prøve å benytte litt trykkluft inn i innsuget ved oppstart. Har hatt bra resultat av det ved flere anledninger hvor brenner tuller. Har en teori om at det er alt for hyppig start/stopp som gjør at brenner soter igjen og begynner å tulle. Får aldri brent seg helt ren. Når brenner går for fult kan en via diagnoseprogram justere CO-verdier på brenneren (bør kun gjøres av fagpersonell). Krever dog litt instrumenter for å gjøres ihht. boka.
  13. Når jeg var inne med min 08 i sommer, sjekket de kun rammenummer på selve rammen, han brydde seg ikke om hverken nummeret i vinduet eller i motorrommet, kun det som er stemplet inn i rammen på høyreside, rett bak framhjulet. Airbager var heller ikke noe tema, sjekket sikkerhetsbelter og at setene satt godt fast. Fikk mangel på en beltespenne som var litt trøblete, men denne kunne jeg bytte og få et godkjent verksted til å sende inn papirer på. Lykke til videre med jobben
  14. Skal ha en brukt en, kan jo bare sveise på nye flexi rør så er den nok god som ny igjen. Du får gi meg et hint om du ønsker å prøve. Thomas
×
×
  • Opprett ny...