Jump to content
LRforum

Camarogeddon

LRF Society
  • Content Count

    862
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Camarogeddon

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Skien

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Skien

Recent Profile Visitors

2,772 profile views
  1. den bilen der er et merkelig tilfelle - den har vjevnlig dukket opp til salgs igjen, og igjen det senere.. året eller noe slikt? Hver gang er prisen enda et knepp mere urealistisk. Aner ikke hva de driver med, men det er definitivt ikke å regne som representativt for markedet. -C
  2. Det er egentlig et veldig bra poeng - en liten "oppkant" over renna er absolutt å anbefale. - jeg har det selv på mitt opplegg. Jeg installerte renna selv (med varmekabel)etter at et takras la seg flott foran hele portrekka, og lagde høy nok demning til at garasjegulvet ble oversvømmet - da vannet ikke hadde noen annen vei å gå. Med renna så har dette ikke vært et problem. -C
  3. Hei @oggioffshore Jeg har gjort noen erfaringer på dette punktet. 1: Grus inntil holder ikke - sidene på renenne flytter seg utover, og ting kollapser. 2: De rimeligste rennene med presset blikk i stedet for støpegods har en stygg tendens til å gi seg ved bruk (selv om de holder om bruken er lav). Foran min garasje og verksted så støpte jeg ned renna i ettertid - akkurat samme situasjon som du har. gravde meg nok ned til at jeg fikk litt sement innefor renna, og under - og så tilpasning ut mot grusen. Dette har ligget stabilt de siste 8 åren
  4. Det var jo en interresant måte å visualisere hva som skjer i dieselsystemet - den likte jeg. Angående hva som skjer - det tar noen øyeblikk, og så får du skum - dette betyr jo at lufta som kommer har vært i hvertfall igjennom 1 av pumpetrinnene. Diseselsystemet til td5 har jo totrinns pumpe - først lavtrykk 1. trinn), igjennom filter, så til høytrykks delen av pumpa (2. trinn). Basert på tiden det tar, og mengden luft vil jeg tro du har luft i dieselfilteret, som så blir dyttet igjennom 2. trinnet før den blir sendt til motoren som skum. Alternativt en lekkasje i e
  5. jeg kjenner desverre ikke de sagene selv i detalj,, så jeg kan ikke hjelpe deg med hvordan den modellen er bygget. Jeg kjenner kun de generelle elektriske prinsippene som blir brukt i den typen produkter. -C
  6. Det er akkurat det at du får motstand når saga spinner opp som får meg til å tro bremsene er på - de fungerer bare når det er rotasjon på motoren. Hastighetsregulatoren ville normalt ha feilet i "åpen" stilling - dvs full fart. den må fungere for å redusere farta..
  7. Hei. Min første tanke er mekanisk, at noe hindrer rotasjon - men basert på det du skriver så er dette sjekket ut, og OK. Samtidig er det ikke uvanlig at slike sager har en bremsefunksjon - for å stoppe bladet når man slipper bryteren - er denne muligens fortsatt aktivert? Et annet poeng er at om børstene ikke er slitt til kommutatoren ennå, så vil de gnistre endel ekstra inntil de blir slitt til - men det bør ikke lukte brent, og sagen skal fortsatt klare ca normalt turtall selv om børstene ikke er slitt helt til ennå. Derfor teorien om bremsefunksjonen.
  8. Sånt sett, i min bil (1999 Defender 130 med R380 kasse) så er det Dexron II olje (automatgirolje) som er oppgitt som smøremiddel for girkassa. Jeg vet at folk har hatt litt forskjellig erfaring med dette, men det er i hvertfall orginalt oppgitt som en olje for denne girkassa fra LR sin side. Dette er jo en olje som er betraktelig enklere å fremskaffe - jeg har dog alltid kjørt MTF94 selv. -C
  9. Har fått bestilt inn MTF94 hos Tess - da de forhandler texaco smøremidler - men det er noen år siden. Alternativt så burde jo fosen kunne skaffe (https://www.fosen-as.no/ - 47 96 47 92) - han er veldig hyggelig, og kjapp, men jeg har ikke prøvd å handle MTF94 hos ham selv - har fortsatt igjen noen dunker etter at jeg bestilte hos tess. (måtte bestille en kartong). -C
  10. Det kommer jo an på hvordan det har gått med sylindervegg og annet i prosessen.. om det kun er stempelet som er skada burde jo dette være mulig å redde, men konklusjonen kan vel neppe trekkes før man napper toppen av blokka, og får inspisert skikkelig -C
  11. Oppførselen her stemmer desverre veldig bra med kompresjonsgass i kjølevannet ja. Spesielt det at det "kokte over" med kald motor når du tok av lokket tyder jo på komprimert luft/eksosgass andre steder i systemet (hvor det definitivt ikke skal være luft) som så ekspanderer og presser veske ut når lokket plukkes av, og det får mulighet til å ekspandere... -C
  12. Snedige greier. Det eneste jeg kan tenke meg er at en helintegrert bil jevnt over har mere vekt på framakslingen enn en varebil - og dermed kan de være de har økt lagerdimensjonen PGA dette? Høres merkelig ut, men det er vel eneste sannsynlige forklaring - og prisforskjellen var jo skikkelig sprikende og. Lykke til med å finne riktig del!
  13. Er dette foran eller bak? Min første tanke er at om det er en delintegrert bil, så kan det jo hende de bruker forskjellig aksling bak avhengig av om det er varebil med standard karosseri vs bobil hvor hele bakpartiet er spesialbygget. om det er en bybobil aner jeg virkelig ikke hva forskjellen skulle være, om noe. Var det noe prisforskjell på lagerne? -C
  14. Enig med Lafte her - helt daue batterier i kombo med moderne ladere ender ofte med at laderen ikke "ser" batteriet. Ved å koble på en god gammeldags "enkel" lader, eller litt startkabler har jeg normalt fått de moderne laderne til å skjønne at det faktik er et batteri her - og så fått batterier i gang igjen. det er selvfølgelig ikke optimalt å dyputlade et startbatteri - men det betyr ikke nødvendigvis at de er døde en gang for alle. -C
  15. Helt enig med @lafterolf - dette har Erik liggende på hylla. Alternativt er det plenty med online butikker som selger disse delene. For å finne delenummer på dette er denne nettsiden flott: https://www.lrworkshop.com/diagrams/land-rover-defender-fuel-air-emission-systems/fuel-system/sedimentors_53509 Om du trykker på delenummerne får du også opp priser hos noen nettbutikker. Men for å plukke ut litt nøkkelinfo - her burde vi ha årsmodellen din, det var noen justeringer med årene for komplett brakett med alle fittings. Komplett brakett med alt
×
×
  • Create New...