Jump to content
LRforum

Camarogeddon

LRF Society
  • Content Count

    618
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Camarogeddon

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Skien

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Skien

Recent Profile Visitors

1,864 profile views
  1. ooh. Hvit 130. Denne så mistenkelig kjent ut - gikk denne i Porsgrunn for ikke så lenge siden? -Camarogeddon
  2. Hei! Kjøleboks kan ha vært ideen ja, selv om jeg aldri har sett en kjøleboks som har god tilgang fra to sider i campingutgave. På dette stadiet har det blitt et skap uansett - har lyst til å plassere minst mulig vekt uti hekkpartiet på den måten - konsentrerer så mye som mulig i front av camperen ned mot gulvet. Takker for fargeforslag - jeg endte til slutt med å ta den omdiskuterte bakdøra med meg til en maleforretning for scanning - dette fungerte, og jeg fikk blandet opp en boks som matchet så å si perfekt - men hva den het orginalt har jeg derfor ikke noe klart
  3. @JokerS30 - det så ikke noe morsomt ut å vaske av nei. Jeg har også vurdert meg opp og ned alle mulige veier på dette - hadde også ideen med ekstern varmer, men konkluderte med at dette ble for mye "dill" ved vanlig bruk, ville ha det såpass enkelt at jeg kan skru på varmen - og ferdig med det. Samtidig så ER det uginstig med tanken inne. Der er det ingen tvil. En sånn luke fungerer dårlig ettersom man ikke kommer til i det lille rommet som er mellom sideveggen på camperen, og planet på bilen. Man kan naturligvis hente fra tank, men hadde ikke lyst til å lage ekstra hul
  4. Takk for innspill, som vanlig Hadde vel sett for meg å ha tanken til brenneren inne ja - det er ikke så mange andre steder å ha den, strengt tatt - på utsiden kommer man ikke enkelt til når camperen står på planet. Mulig jeg må revudere løsning, får se om det dukker opp noen fikse ideer. men siden tanken må stå lavere enn brenneren, så begrenser det alternativene litt. Angående innfestingen av hengslene, så får jeg ha forslaget ditt på minnet om det ikke holder - jeg har vel fått ca så mye feste som det lar seg gjøre i den eksisterende strukturen (har brukt lim, o
  5. Jaja. Ting tar tid - prosjektet ble avbrutt av diverse andre prosjekter, så ble det jul, og alt som hører til. Men man har plukket i gang igjen. Det er noen manglende oppdateringer og ser jeg. Skaprekken oppe er ferdig, samt dørene til det lille skapet i enden. Har klart å gjemme en 2KW webasto i hjørnet - all forbreningsluft går utvendig - igjennom en metall gjennomføring i sideveggen Versjon 1 under endte opp med å ta for mye plass - og jeg endte til alutt med å oppdage at det var fult mulig å sette denne varmeren sideleng
  6. Flott du fant synderen! Dårlig kontakt kan ta mange rare former - men at noen har plukka vekk deler av ledningsnettet er jo heller mot normalt - uansett bra du fant ut av det. Det er jo ikke så rart at diagnostikken ikke fikk pratet med boksen, om det var nada strømtilførsel. Spørs om lysene og webastoen var jorda i samme ledningsnett gitt. -Camarogeddon
  7. Som nevnt, når spenningen over brenneren forsvinner når den prøver å trekke strøm, er ikke feilen i selve brenneren, men tilførselen. Du kan gjerne teste brenneren med separat tilførsel, ikke noe problem det - du kan jo f. ex ta vekk sikringen i den orignale kretsen (husk uansett å fortsatt bruke sikring i testledningsnettet ditt - så slipper du at ting går skikkelig skeis om noe uventet skulle skje.) -Camarogeddon
  8. Du sier at spenningen på matesiden til webastoen detter som en stein når den prøver å trekke strøm (start betyr jo både vifte og glødeplugg. Det peker jo på at du har et saftig spenningsfall et sted - og siden du måler dette på "inn" siden av webastoen, vil jo det si at dette ikke skjer inni webastoen - men utenfor. Jeg hadde målt ledningsnettet del for del inntil du finner spenningsfallet - der er også feilen. For eksempel kan du jo oppleve at om du måler mellom - tilkoblingen på webastoen, og - på batteriet i standby, så måler du 0V - men så snart webastoen prøve
  9. Hei. Jeg har selv en noe nyere air top 2000 - den bruker det samme kontrollpanelet, men den har et nyere kontrollkort / tilkoblinger etc. Jeg mistenker det er noen generasjonsforskjeller her, mtp hva de forskjellige varmerne støtter (uten at jeg har klart å grave opp noen skikkelige oversikter over hva de forskjellige versjonene støtter og ikke). Diagnose kabelen er jo ikke tegnet som tilkoblet til noe, så den skal ikke være nødvendig (hvis du ser i manualen så er det en rekke måter å koble disse opp på - det er mulig skjemaet jeg plukket ut som eksempel ikke stemm
  10. Hei. Basert på det du beskriver, spesielt med klokka som resetter seg, så høres det ut som om matespenningen er for lav enkelte steder i systemet. Før du graver ting i biter, så ville jeg ha funnet fra multimeteret og vært sikker på at det er nok spenning fram til Webastoen. om den tror batterispenninga er for lav vil den ikke starte (for å ikke tømme batteriet) mål for eksempel spenningen mellom X6:2 og X6:8 både før du starter og når du prøver å starte webastoen (burde være ca batterispenning). Det er jo + og - IFM Sikring F2 på skjemaet. Det samme kan gjøre
  11. Det var lurt. Jeg husker de gamle drikke flaskene med sånn gummi/plast slange. Lå under Bulken og ønsket meg en sånn i dag. Hehe En alternativ løsning her - som jeg har benyttet mye er å handle en av disse: https://www.biltema.no/fritid/hage/hageredskaper/trykksproyter/trykksproyte-8-l-2000030844 Så har jeg kappet av dysa på røret, bøyd røret litt, og fylt kanna med olje. da kan du bare pumpe opp trykket, sette røret inni diffen, låse ventilen "på" - og la diffen fylle seg opp De er billige nok til at jeg har handle en til hver diffoljetype jeg bruker (
  12. Hups! det har du helt rett i - der blingsa jeg. Det var det bra at du så. Ellesr så høres det jo ut som om du gjør alt riktig - du er sikker på at webasto styrekortet har stømtilførsel i orden? ellers så er jeg usikker på hvorfor de ikke prateer sammen - annet enn at jeg husker jeg måtte være nøye med å velge rett type wenasto på mitt program - (thermo top c) - for at de skulle kommunisere. ellers får de ikke kontakt (sannsynligvis feil protokoll eller baudrate.) Har du sjekket hvilken com port programmet prøver å bruke (du har jo tydeligvis adapteret på por
  13. Hei. Til info - workshop manual med veldig mye info finner du f. ex her: https://www.butlertechnik.com/downloads/Webasto_Heater_Air_Top_2000_Workshop_Manual.pdf utklippene under er fra side 41. Om du har samme diagnose settet som meg, så er det den gule ledningen som er til kommunikasjon, Basert på tegningene til denne modellen så er denne ledningen hvit/grønn på denne. (ledningen går til x12, som er en løs connector. Tilkoblingen på selve webastoen er pinne2 på X6, som er den største pluggen med 8 tilkoblinger. (så diagnose ledningen går fra X6:2 til X12 - so
  14. Min eraring med DHL lokalt er meget bra i senere år. Har satt opp på siden deres at de bare kan sette pakkene igjen hos meg - og det har fungert uten nevneverdige hikk. Ellers så bruker vi dem profesjonelt også - de HAR pådratt seg noen kallenavn opp igjennom åra, men jeg er jevnt fornøyd. Noen "kallenavn" fra Arkivet: Dump it, Hide it, Loose it, Driver is Hopelessly Lost, Etc, etc
  15. jeg har også brukt Biltema sine sølvtopp batterier med god suksess de siste... tja - 10 årene? De har alltid levd mer enn 5 år i mitt eie, selv om de til tider har blitt ladet ut pga brukerfeil etc så har det alltid være bare å lade og kjøre. -Camarogeddon
×
×
  • Create New...