Jump to content
LRforum

Camarogeddon

LRF Society
  • Content Count

    848
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Camarogeddon

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Skien

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Skien

Recent Profile Visitors

2,647 profile views
  1. Helt enig med @lafterolf - dette har Erik liggende på hylla. Alternativt er det plenty med online butikker som selger disse delene. For å finne delenummer på dette er denne nettsiden flott: https://www.lrworkshop.com/diagrams/land-rover-defender-fuel-air-emission-systems/fuel-system/sedimentors_53509 Om du trykker på delenummerne får du også opp priser hos noen nettbutikker. Men for å plukke ut litt nøkkelinfo - her burde vi ha årsmodellen din, det var noen justeringer med årene for komplett brakett med alle fittings. Komplett brakett med alt
  2. Som et alternativ 2, så finnes det endel brukandes hos https://www.autoelectricsupplies.co.uk/ Som et par eksempler: Enkeltmoduler som can clipses sammen: https://www.autoelectricsupplies.co.uk/product/299/category/62 Større sikringsbokser / releholdere som kan settes sammen om man skal ha flere uttak :https://www.autoelectricsupplies.co.uk/product/310/category/63 Sistnevnte har jeg brukt til noen biler jeg har bygget elnett til, og kvaliteten virker definitivt bra. -C
  3. Hei. Min første tanke er at slikt kan bestilles hos Turner engineering i England. De overhaler, og selger deler / komplette motorer til disse bilene. MTP at du har en puma med Ford basert motor vil mest sannsynlig denne være riktig (men verifiser gjerne med turner før du eventuelt bestiller) https://www.turnerengineering.co.uk/lr055432-24-ford-tdci-stripped-engine-new-c2x20634710 -C
  4. Jeg ville anbefalt å la kontaktene være tørre. Det er mye støv i miljøet der disse jobber, og eventuelt fett vil ført føre til at støv bygger seg opp, og man vil få dårlig kontakt og brente kontakter som resultat. .C
  5. Hmm. Med tanke på at du har problemer både med og uten ny trykklokke, så har jeg en snikende mistanke om at det er noe annet galt her. Har du fått sjekket at pumpen faktisk leverer det trykket den skal? Jeg har hatt en rekke krangler med pumpene på min, den mest kreative feilen var vel pumpa hvor 2. trinnet sluttet å gå - mens førstetrinnet fortsatt fungerte. Så man fill diesel levert... men bare såvidt. Desverre er det jo ikke noen drivstofftrykkmåler på disse bilene - man må til med en egen måler for å få det sjekkety, men jeg hadde til dels sammenlignbar oppførsel - bilen stoppe
  6. Jeg har en '99 TD5 - og kan bekrefte at min har luftesyklus funksjonen - så det burde fungere. kjørte den senest i går, etter skifte av dieselfilter. Hvorfor du tilsynelatende ikke får diesel inn i toppen, selv om returlinja hoster ut diesel er jeg mindre sikker på. Er du sikker på at du har fått den nye regulatorklokka på plass skikkelig? -G
  7. Teoretisk sett så er jeg enig i at det burde være mulig å skifte bare selve trykk klokka ja, mens alt står på motoren. (jeg regner med det er den du refererer til) Men etter å ha prøvd selv, og sagt et og annet ord som jeg er ganske sikker på at ikke er nevnt i ordboka - så konkluderte jeg med at det er veldig mye mindre bry å plukke hele pakka av blokka, komme godt til og få rengjort etc mens man bytter, og sette alt sammen tilbake.. Har ellers samme erfaring med gjenbruk av pakning mellom regulatorhus og blokk. -C
  8. Det blir helt riktig å tenke på dette som en trafo ja - riktignok en litt dårlig en, men allikevel. alternativ 2 her må være å sette opp en spenningsregulator (12V Buck boost - slik at du kan øke spenningen) på sekundærsiden, slik at den kan håndtere det å levere rett spenning til kamerasystemet - avhengig av hvor mye leamikk du vil ha der. -C
  9. Nei, da ryker sikringa - men om ledningsnettet er rett dimensjonert skal jo ikke noe bli skadet uteom sikringa. Om en eller annen fjott derimot har satt inn den største sikringa de fant, så går det definitivt dårlig, det er jeg enig i. -C
  10. Kan det være at når kompressoren og systemet jobber, så kjøles dette røret ned? Om delen blir kald under bruk vil du jo ha kontinuerlig kondensering på røret - og det vil være betraktelig mere utsatt for korrosjon enn ting som ikke er kaldere enn omgivelsene.. -C
  11. Hvor mye strøm trenger du? Jeg har en trefase variac på lur, som kan lånes bort - 230V / trefas inn - det meste du måtte ønske ut. Husker ikke maks strøm ut i farten. -C
  12. ..Det var jo egentlig et særdeles bra spørsmål. Jeg hadde nok prøvd meg på en campingvognforsikring av noe slag, men det kan jo bli litt vanskelig uten regnummer tenker jeg. -C
  13. Til den prisen så er det jo ikke så veldig mye å spare på å skifte lagre - men jeg skjønner helt klart ønsket om å reparere framfor å bare skifte hele komponenter. Selve delen ser jo ganske kurant å dytte lagerne ut av - og nye finner du på Simplybearings.co.uk - jeg har fått kloa i de merkeligste dimensjoner der (selv lagre til dreiebenken min fra femtitallet) -c
  14. Galvanisering er jo egentlig et veldig bra forslag - det tenkte jeg ikke på. Om det lar seg gjøre uten at ruteramma vrir seg, så er jo det en ekstremt holdbar løsning... -C
  15. Jeg vil nok påstå at om noen hadde klart å lage en løsning for å få stål til å holde evig så hadde det solgt som varmt hvetebrød. Det er mange store lovnader der ute - og mange som ikke lever opp til dem. Men alle får vel sine favoritter med tiden. Min favoritt i denne sammenhengen er flere lag med POR-15. feilfritt er det ikke, og det må overmales på steder det er soleksponert men det er det jeg har funnet som holder rusta best på avstand - og som tåler best mekanisk behandling uten å gi opp. Det må samtidig nevnes at greiene er noe ille klinete å jobbe med (den er veldig tyn
×
×
  • Create New...