Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Camarogeddon

Medlemmer
  • Innholdsteller

    396
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om Camarogeddon

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Skien

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Skien

Nylige profilbesøk

769 profilvisninger
  1. Camarogeddon

    "klikk" ved start på seriebilen.

    Jeg har tiltro til dine teorier Terje Bra den er i orden igjen - og at det ikke var værre.
  2. Camarogeddon

    Erfaringer med LRDirect

    Har samme erfaring med Lrdirect - ryddig og riktig. Har ikke brukt hastefrakt - men har så langt hatt null feil i innholdet i leveransene, og ingeting å utsette på service etc fra LRdirect sin side. Har også hatt garantisak, og ting jeg trodde manglet i en forsendelse - røddig og bra oppfølging. Det at du kan gjøre opp momsen på forhånd og slippe lokalt gebyr og regning er også en stor fordel (selv om jeg måtte holde lokal DHL i øra i starten, da de sente tollregning allikevel (i så fall er det bare å ringe dem og si klart ifra at varene er sendt IHHT Incoterms DDP (Delivered duty paid) - og så må de rydde opp på sin side. -Camarogeddon
  3. Camarogeddon

    "klikk" ved start på seriebilen.

    Så du har fått besøk av lucas Terje? Ikke gøy når ting ikke vil starte. Med tanke på at du har fulladet batteriet, så er neppe det årsaken - da skal du ha nok til å få starteren til å slå inn i hvertfall - om det ikke klarer å ta last så skal det allikevel slå inn og prøve å gå rundt. Forslag 1: grav fram multimeteret og let litt etter spenningsfall (for eksempel mål mellom jord på starter og jord på batteri mens du prøver å kinne. Samme prosess mellom pluss bå batteri og pluss på starter for hovedstrøm, og for solenoid. Da ser du om det er noe juks i ledningsnettet. Når det er sagt, så har jeg en knapp på sliten solenoid her, som ikke får dratt helt i bunnen, og derfor aldri setter i gang motor. Plukk ut starteren, og plukk ifra hverandre, og se hva man finner. Jeg vil gjette på en starter halvfull av støv, og noen godt brukte kontaktflater på innslaget.. -Camarogeddon
  4. Camarogeddon

    24v vinsj kan den brukes på 12 v

    du kan fint kjøre motoren på en lavere spenning (det går ikke mere strøm selv om spenningen senkes - snarere tvert i mot. Det som skjer er at levert effekt senkes. Det er vanlig å resudere hastigheten på en DC motor med spenningsreduksjon - du trenger ikke se lenger enn kupavifta di, hvor man kobler inn motsander i serie for å senke spenningen over motor - og få lavere hastighet Så sluttresultatet vil være en vinsj som trekker veldig dårlig, vil tro du vil få ut rundt halvparten av trekkraften. Den vil neppe ta skade. -Camarogeddon
  5. Camarogeddon

    Hjullager pipe/verktøy

    Hei. Dimensjonen er 52mm. Kan handles hos de fleste LR delesjapper - jeg bestilte min sammen med noen andre deler fra LRdirect - delenummer DA1118 et annet alternativ er 606435, som er av platestål. https://www.britpart.com/parts/repair-and-service-parts/tools/sockets-and-spanners/ -Camarogedon
  6. Camarogeddon

    Svinghjul, clutch osv til Td5

    Det stemmer med det jeg og har gravd fram Pesto. 10P: 1999 - 2002, 15P: 2003 - 2006. relativt enkelt å sjekke - 15P har utvendig returrør til drivstofftrykksregulator og litt annet krimskrams. -Camarogeddon
  7. Camarogeddon

    Stygg hendelse

    Aiii. Dette var nære på. Bra det gikk godt med folk, kondolerer for katten. Det så ikke ut som en morsom heisatur ned lia, samtidig en inspirasjon til å vurdere veltebur igjen.. -Camarogeddon
  8. har du prøvd med laaaang arm for å få snurr på bolten? Lang arm gir bedre moment (men usikker på plasseinrg - har du et bilde?) Ellers om det er en foring inni der, og bolten bare går rundt, så har du sikkert snurra senteret på foringa. Da er vel kunneskive omtrent det eneste som hjelper. Har desverre ikke noe større enn standard 1/2 lufttrekker selv å løne bort. sitter det bedre enn det så pleier latmann med litt utvidelser på ofte å være fasit. -Camarogeddon
  9. Camarogeddon

    90´ Disco1 Zanzibar

    Her er det bra framdrift ser jeg Terje. Imponerende tatt fasilitetene (og været i det siste i betraktning) Utrolig at du ikke har blitt skylt vekk. Dette får du bra til
  10. Camarogeddon

    Utmatting i hus på Salisbury-differensial

    Framdiffen din, som det er bilde av her er vel Rover aksling, ikke Salisbury (som du normalt har bak på 110/130). Jeg kjenner ikke dette, men basert på bildene, og overflaten på diffen så ser det ut som om både dekselet og huset er platestål, så sveising burde kunne gå greit. Det kommer sikkert noen andre inn som eventuelt kan avkrefte eller bekrefte dette.
  11. Camarogeddon

    Nydelig 110 DCPU

    Gratulerer med med flott bil
  12. Camarogeddon

    Kjørebroer til henger, dimensjonering.

    Stillasbroer blir for veike uten forsterkning ja, det har du helt rett i. Har samme bananrelaterte erfaring som deg. Men det skal ikke SÅ mye til for å stive dem av så sidene ikke kollapser. -Camarogeddon
  13. Camarogeddon

    Kjørebroer til henger, dimensjonering.

    Jeg har laget meg en billig løsning i aluminium. Utgangspunktet er to aluminium stillasplank handlet hos et stillasutleiefirma for skrotpris (skadet i en ende, og derfor ikke brukbar). Kuttet av den dårlige enden, skråkapp for å legge mot bakken Versjon 1: lagde en "leppe" i stål mot hengeren, og forsterket med 3"x3" impregnert plank. Fungerte flott, men var TUNGT å jobbe med. Versjon 2: Forsterket undersiden med dørkeplate. Lagde noen aluminiumsbiter, og sveiset disse inn innvendig, mellom senter av stillasplanken og ut mot side, en 5-6 steder på hver planke. Dette stiver av senter av stillasplanken. Deretter sveiset jeg en rest av dørkeplate på på undersiden for å stive av sidene. (alle aluminiumsbiter var kapp og rester av dørkeplate) Versjon 2 har holdt fint så langt, det eneste som har bulket den ene planken litt var når jeg fikk forhjulet av planken, og bilen deiset nedpå. Det ble en liten bulk. Stillasplanken funker helt flott fremdeles, selv med bulk. Kan ta noen bilder senere om noen er nysgjerrig. -Camarogeddon
  14. Camarogeddon

    Dekk og impress på 130

    Samme her på min '99 130. 7.5 R16 C, 6,5" felg, 21mm innpress. -Camarogeddon
  15. Sjekk kjøleveske ja - det første som slutter å funke ved lavt nivå på en TD5 er akkurat varmeapparatet på min hadde også en pålimt dempeplate på flappen som velget kaldt / varmt falt av (en lapp med skumgummi) Denne viste seg å blokkere mesteparten av varmeregisteret på min. Desverre så måtte hele apparatboksen ut før jeg fant ut av den detaljen.
×