Jump to content
LRforum

Camarogeddon

LRF Society
  • Content Count

    550
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Camarogeddon

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Skien

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Skien

Recent Profile Visitors

1,564 profile views
  1. @G.ARNE Takk for oppdateringen. @Fosen - da legger jeg kassa på toppen av vedstabelen, i påvente av avhenting - adresse etc tar vi vel på PM. -Camarogeddon
  2. @gautes den er grei. @G.ARNE: fikk du fatt i noe frakt? du var sånt sett først ute @Fosen om ikke G. Arne får tak i noe frakt kan den fint ligge her til da - jeg bare legger den på toppen av vedstabelen, der er den ikke i veien i det hele tatt, så det går helt fint -Camarogeddon
  3. Målene er 24 cm x 64 cm x 30 cm høy.
  4. Kan fint ligge på toppen av vedstabelen en tid om noen skal fikse forumtransport elns?
  5. Hei. Jeg har en gammel utstyrskasse i stål liggende, den har overlevd greit nok som utstyrskasse på hengeren min, med ett unntak, den har sprukket opp i bunn plata over tid. Jeg trenger den strengt tatt ikke, så den gis bort til noen om de kan nyttiggjøre seg av den Ligger i porsgrunn
  6. Flott du fikk start på'n! Satser på at den oppfører seg nå da -Camarogeddon
  7. Selve kanalene i toppen er jo borret opp, så de er temmelig rette. tviler på at vinkenel har noen stor betydning der... (10P hadde to hull, men 15P fikk et enkelt hull, og utvendig retur PGA sprekking, som jo tidligere diskutert. Snedig at det ikke er tegn til liv, men disse kan jo være skikkelig vanskelige å lufte.. -Camarogeddon
  8. Hadde diesel svetting - det kom ut rett ved dieselfilterbraketten - da 130 har en rørskjøt her. Skjøten er av stål, hadde korrodert, og ekspandert nok til at plastslangen hadde en liiten sprekk. Jeg trodde jo i det lengste at jeg hadde en lekkasje på selve filterhuset, som jo kan sprekke - men det var ikke tilfelle. På min så fikk jeg problemer med oppbygging av luft under kjøring. Den gikk en stund, så var det stopp. Og da var det så mye luft i systemet at jeg endte opp med å tømme batteriet før jeg fikk den i gang igjen. Jeg testet aldri med snuten opp/ ned, da jeg stort sett parkerer flatt, og det aldri kom opp som en variabel jeg sjekket. Men jeg mistenker det kan bli vanskeligere å lufte om den står med nesa opp - luften tvinges jo tilbake til tank - og man vil jo med snuta opp gjøre den prosessen værre. Et alternativ her må da være å lufte litt på fuel temp senderen? den sitter jo på trykkregulatoren - og basert på at du har målt trykket har du sikkert hatt denne ute allerede. - det skal sies at jeg aldri har måttet gjøre det selv. -Camarogeddon
  9. Ja, det er overraskende hva starterene på TD5 tåler - hadde jo problemer med luft i min (sprekte rør) - og i den sammenheng så ble batteriet kinna tomt gjentatte ganger mens jeg desperat prøvde å få start på bilen langs veien. Har ikke hatt et eneste problem med starteren, utrolig nok. jeg hadde jo problemet av og på en god stund før jeg fant den faktiske synderen.. -Camarogeddon
  10. Min bil gikk, og startet fint med defekt 2. trinn i pumpa (men sleit under last) - da var vel trykket ned mot 1.0 bar, så om du har 3,8 så skal den i hvertfall gå - og klare å lufte seg. Opplevde etter eget toppbytte at den var heller lei å få fyr på - kjørte vel en 4-5 komplette luftesekvenser, så starta jeg en siste luftesekvens, og midt i sekvens begynte jeg å dra motoren på starteren. Bånn gass, og lot den gå på starteren en god stund (godt og vel et minutt) før den såvidt begynte å vise tegn til tenning.. så harket den seg mer og mer til liv - og til slutt harket den seg i gang - en runde opp på litt turtall, og så er den i gang - og går fint. Men du rekker å tenke deg om både en, og to ganger og tro at "dette går ikke" før den viser tegn til liv. -Camarogeddon
  11. Dynamoen din er jo normalt en trefase vikling som likerettes med en helbro - du har ikke en brent diode i dynamoen? Normalt skal du jo ha ganske stabil spenning, som du sier, med trefase likeretting og batteriet som buffer. har du sett noe på kurveformen, eventuelt kan du poste den her? Det hadde vært interresant å se om det bare er en "boble" her og der, eller om det er en kontinuerlig rippel. -Camarogeddon
  12. Ellers så vil de fleste industrivarehus ha sånt i plukkbakker. Selv tasser jeg bare innom tools her i byen om jeg skal ha noe, maaange hyllemeter med bolter i alle mulige lengder og kvaliteter. Det begynner å bli mange år siden jeg bodde i Olso, men den gangen mener jeg vi handlet oppe hos Tingstad (http://www.tingstad.no/) - men jeg aner ikke om de selger til privatfolk i dag. -Camarogeddon
  13. som vannforstøvingssystem så burde jo spyleveskepumpe og dyse fra moderne biler kunne funke? de sprer jo vannet i vifteform ganske så bra, i stedet for å "pisse på ruta".. lett å få tak i i hvertfall, for en test. -Camarogeddon
  14. Det finnes endel bobil løsninger på det problemet, ta en titt her for eksempel https://caravan.no/search?seekwrd=Madrass -camarogeddon
  15. hvorfor skulle ikke det funke? Det er bedre takhøyde enn et taktelt, og mindre fallhøyde.
×
×
  • Create New...