Jump to content
LRforum

Camarogeddon

LRF Society
  • Content Count

    507
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Camarogeddon

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Skien

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Skien

Recent Profile Visitors

1,392 profile views
  1. Det var jo definitivt interresant info - det tidspunktet der stemmer vel bra med 10P -> 15P om jeg ikke tar feil, og det gir jo mening, da det var da de reviderte den motoren. Jeg har jo en 10P blokk med turner 15P basert topp (ekstern trykkreg.) - og har brukt stål når jeg satt den sammen. så langt alt bra, jeg antar at Spansketoppen tåler både stål og plast.. Har i hvertfall ikke hatt noe problemer i ettertid. Men om du bytter toppakning på en 10P motor (som her) så kan jo den siste setningen være relevant. -C
  2. Skal ta en titt i verkstedet, mulig jeg har til overs etter toppbytte. -Jepp. har 2 stk liggende, dog typen i plast. (LCL100020L)
  3. Du får releer med den funksjonen - for eksempel denne typen, som bruker standard relesokkel https://www.12voltplanet.co.uk/adjustable-delay-timer-relay-delay-on-or-off-12v-10a.html Ellers så fins det jo et vell av sånt på elektronikkfronten - et søk på "12V delay timer" på ebay gir mer enn 7000 treff. -C
  4. gløding og ettergløding skal være automatisk styrt såvidt meg bekjent ja. Det er jo mulig du har en kortslutta glødeplugg, men da burde jo bare sikringa ryke og ferdig med det... Men det er uansett verdt å sjekke ut. Har også erfaring for at å måle bare motstanden på en glødeplugg bare forteller deler av historien - har best erfaring med å plukke dem ut og kjøre dem på et batteri, og faktisk observere hva de gjør. -C
  5. Om du hverken ser sprekker i dysehullene eller noe som lekker så lover jo det bra - bare å sette sammen, og følge nøye med på oljenivået i starten
  6. Det er ikke høyttalerkabler da? Da vil du jo måle litt merkelig spenning på ledningene. Er det ettermontert noe stereo i bilen? -Camarogeddon
  7. Vet ikke, men det er ikke mye klaring der akkurat. om lekkasjen er så ille at det spruter synlig så hadde sumpen blitt overfylt farlig fort! Men det kan være mulig å se at dieselen vasker bort litt olje der, muligens. og ja, det burde være synlig med tenning på, så lenge pumpa går (selv om den stopper etter noen sekunder uten gang på motor - skal du ha den til å gå lenge må du enten overkjøre releet eller starte lufteprosedyre... -C
  8. kan se ut som om det har lukket noe forbi kobberskiva ja, men det skal gi deg eksosgasser (luft) i dieselen - ikke diesel i olja - det er normalt relatert til O-ringen lenger oppe, eller sprekte dyseføringer. Gratulerer med å ha fått bolten ut! det må ha vært fantastisk når den faktisk kom opp av hullet -C
  9. har den toppen stående på min også nå - null krøll etter byttet (og etter å ha spist opp 3 orginaltopper). Om du må bytte - kjøp ny fra Turner. Ingen tvil der. -C
  10. Standardsvaret her er desverre enten dysetettinger eller sprekk i topp - har hatt sprekt topp selv. Det er relativt enkelt å bytte dysetetninger - og dette er også det vanligste. Så jeg ville ha gjort et bytte av dysetettinger, og samtidig inpisert nøye etter sprekker nede i injectorhullene. om alt ser fint ut, sette sammen med nye tettinger og overvåke nøye. 2006 modellen skap jo ha 15P topp som er i hvertfall litt mindre utsatt for oppsprekking, men de er fremdeles ikke like bra som spansketoppene - de er enda kraftigere igjen. Ikke kjør bilen med diesel i olja, den mister fort smøreegenskapene. -Camarogeddon
  11. Mener Defender bruker samme størrelse med og uten ABS ja - på min var det brukt bolt fra ABS når jeg fikk den - bare med hullet for sensoren tetta igjen (bilen har jo ikke ABS) - og dette passet fint, foruten det unødvendige hullet da. Byttet dette ut med standard del når jeg gikk over pokalene. Men dette gjaldt jo bare senterbolten - men jeg ville tro denne også hadde vært forskjellig om lageret hadde vært større? -Camarogeddon
  12. Enig med lafte, ikke kjør med dette. Om jeg husker rett fra jeg hadde det samme i deler, så biter den bolten i toppen - og går kun igjennom ramma til kammen. MAO det å flytte belastningen fra toppen til kamramma er neppe noen god ide - den er ikke beregnet for det. Hvis ikke bolten lar seg skru ut med noen triks så mistenker jeg løsningen er å plukke av kamramma for å komme til - med det ekstraarbeidet som det medfører. Klarer du å få et borr med omvendt rotasjonsretning til å bite i bolten? som Lafte nevner så burde selve gjengepartiet sitte løst i hullet om bolten gikk av PGA strekk. (og jeg innser hvorfor det er anbefalt å skifte disse boltene når man har de av - dette er ikke første gang jeg hører om at de knekker, desverre. -Camarogeddon
  13. Hum. da utgikk den ideen ja - ingen mulighet til å justere der gitt. Da tror jeg vi er tilbake til teknikken til Lafterolf over, varme og bøying.... jeg har ikke flere forslag. Men jeg hadde venta på tilbakemeding fra leverandør - mulig det en en vinkel (hehe) her vi ikke har tenkt på. -C
  14. Det er nok en vibrasjonsdemper ja - liten hylse med gummi inni. selve støvmansjetten fungerer vel bare som demping i denne sammenhengen. Du kan ikke unngå problemet ved å klokke stanga litt? den står jo på splines, og kan dermed roteres. Men det ender kanskje med for store endringer på kjørestilling? Alternativ 2, basert på bildet - jeg ser selve koblingen mot girstanga sitter på en settskrue. kan denne justeres for å bringe stanga nærmere deg? det skal ikke mye til for å gjøre store utslag der. -Camarogeddon
  15. Sånn, da var man faktisk ferdig med denne omgangen.. Selve montasjen er sånt sett ikke så veldig spennende - så jeg tok ikke noe særlig med bilder. Bare å skru ting sammen igjen. Skrapte vekk noen brutalt feite lag med sau av gulvplatene, som tross alt er alu, og ikke trenger den behandlinga. Når det gjelder sauebehandlinga så er den kjekk for å hindre rust, men jeg syntes vel så ofte at den bygget seg opp i for feite lag endel steder. Tror det er på tide med en skikkelig generell rundvask før jeg får på neste lag, slik at eventuelle oppbyginger av drit kan spyles skikkelig vekk. Sist jeg leverte bilen til behandling så forventet jeg at de rengjorde, men det viste seg at de bare la et ekstra lag oppå alt, grus og andre oppbygninger inkludert... noe som ikke var helt optimalt kan du si. Satt sammen interiør igjen - og spanderte en vask på krabaten. Det fortjener den etter å ha stått inne så lenge (samt for å få av alt av slipestøvsrester.. Det bygger seg opp endel mens man holder på. Så nå kan man gå våren i møte i riktig bil. -Camarogeddon
×
×
  • Create New...