Jump to content
LRforum

Camarogeddon

LRF Society
  • Content Count

    769
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Camarogeddon

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Skien

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Skien

Recent Profile Visitors

2,272 profile views
  1. Hei. Om jeg ikke tar feil så er dette delenummer 503352 hos landrover Det er en 12V, 2W pære, med en ba7s sokkel. Jeg TOK feil - beklager. Riktig delenummer skal være YAJ100370 Disse koster rundt 6 pund hos diverse delepushere i england. Jeg regner med EWS etc også har disse på hylla. Okke som vil jeg tro dette er betydelig rimeligere enn forhandler... -C
  2. Dette releet skal, om det er der, sitte bak instrumentpanelet - og det er KNALL rosa - så om du ønsker å sjekke så er det bare å ta en titt inni der. Det burde være greit nok å få øye på
  3. Detaljene rundt Dim-dip releet er jeg ikke sikker på - hvorvidt dette er i ledningsnettene her til lands er jeg usikker på. Men riktig koblingsskjema for en 1999 har jeg - det er samme år som min. Det skal være skjemaet her: http://www.legionlandrover.com/manuales/electrical schemes - defender td5 (1999).pdf Det er to koblingsskjemaer for defender TD5: 1999-2002 og 2002-ut. -Camarogeddon
  4. Hei, tror du burde starte med å se hvilke feilkoder webastoen. - disse kan kaste mange feilmeldinger, og jeg ville anbefale deg å starte der...
  5. jeg hadde samme utfordring her tidligere. Svaret ble båtutstyrsforretninger. fortsatt ikke gratis, men billigere enn fantasiprisene enkelte skal ha. Brukte denne: https://www.maritim.no/eksosslange-inox-e-24mm Om noen andre har funnet fram enda mere gunstige kilder er jo det interresant. Obs: det finnes både 22 og 24mm slange om jeg husker rett. viktig å sjekke hvilken som passer på stussen på din før du handler... -C
  6. Jeg har en 130 - men holder til i Skien. Om du vil ta mål er du for all del velkommen til å bananas med målebånd og notatblokk. -C
  7. Matolje for å begrense støv høres ut som en god ide ja - hadde fort benyttet litt godt med værneustyr og. Har selv bare funnet ventilasjonskanaler i eternitt i huset - så jeg har heldigvis slupper unna de gamle, sprø eternittplatene selv. Hvordan du skal få ut de fastrusta spikerne av treverket uten å skade platen er et bra spørsmål. Om spikerhodet stikker noe ut - er det mulig å slipe hodet av bare spikeren - uten å skade påata? (jeg tenker med en liten roterende slipeskive eller lignende? Risikoen for å lage støv er selvfølgelig tilstede - det blir fort et av to onder - ente
  8. En sånn en vil nok fungere - men vær obs på at den er ment for å monteres gjennomgående i en plate - med kablingene på en side, og sikringene på den andre. Om jeg ikke tar feil, så har denne typen flatstift på baksiden - så om den orginale sikringsholderen har det samme, skal det være ganske greit å koble om - helst om du da monterer dette på en brakett. Alternativet er jo å terminere kablene på ny på skikkelig vis - rett i holderen. Jeg har bygget opp noen elnett og har brukt denne typen endel: https://www.autoelectricsupplies.co.uk/product/310/category/63 Me
  9. Jeg har handlet av Drake Chemicals i Seljord, som er de som har pushet strip-all på det norske markedet. Jeg ser at de nå har fått noen forhandlere - se https://drakechemicals.no/privat/forhandlere/ - mulig du finner noen nærmere deg enn Seljord. Greiene leveres i pulverform - og blandes med vann. Min erfaring er at temp bør være mer enn 65 grader for at greiene skal funke skikkelig - noe særlig under det, så nedsetter man effekten veldig. -C
  10. akkurat reservehjulet har jeg også fundert endel på - med egenkomponert camper. Bak på camperen er jo skikkelig ugunstig - panseret på TD5'en er for veikt. Eneste alternativ med min konstruksjon er en liten takgrind foran camperen - ettersom den ikke går over hele hytta. (leter fortsatt etter en liten takgrind til defender). Men for en fullstørrelse camper... vet ikke? det er et åpent spørsmål jeg gjerne skulle ha funnet et bra svar på. Lage en brakett foran på fangeren? blir jo seende ut som en båt, og garantert ikke populært hos tilsynet... -C
  11. Det der så veldig ut som resultatet av en tønne med strip-all ja. Har hatt en sånn tønne i årevis, med duppvarmer (viktig!). Skaffet den når jeg pusset opp dreiebenken, og trengte noe som ikke skadet glideflater etc, men tok rusta. Greiene funker som bare det. Selv har jeg kjørt strip-all + innblandet clean-all slik at det tar fett også - etterpå er det bare en runde med høytrykken, og ting er REINT. Ganske fantastisk opplegg egentlig, så lenge delene er små nok til at de går oppi badet. Obs - aluminium forsvinner. @tele109 - hvilken miks ha
  12. Bildeproblemet oppsto når det var tomt for plass på serverkontoen om jeg ikke tar feil - dette ble fikset, men endel blider forsvant i prosessen. Jeg vet ikke, men jeg har ikke inntrykk av at dette lot seg gjenopprette, desverre. -C
  13. Det var et ordentlig kult bygg - men jeg lurer på hvordan de unngår at vridningen i ramma skader det karosseriet. 130" ramma er jo vel kjent for å flekse relativt mye. Men jeg mistenker at noen har tenkt ut noe smart på det punktet. Forøvrig @kjartanb - gratulerer med bestilling av ny skarosser camper. Kjenner jeg er en liten smule misunnelig Men interresant info at denne modellen eksisterer, på tross av at den ikke er å finne i katalogene til Skarosser. Har lagt denne til oversikten på google sheets fra første post (selve posten får jeg desverre ikke oppda
  14. Noen cm med dødgang på hjulet før mellomakslinga beveger seg høres da ganske normalt ut for meg (med mindre jeg misforstår hva du mente her)
  15. Hei. Er ikke det disse? https://yrmit.co.uk/product/lhs-front-wheel-arch-panel-lr-defender-csw-series-sw/ -C
×
×
  • Create New...