Jump to content
LRforum

Camarogeddon

LRF Society
  • Content Count

    559
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Camarogeddon

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Skien

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Skien

Recent Profile Visitors

1,660 profile views
  1. Om jeg husker rett så går den vel til den har oppnådd en satt temperatur på kjølevannet? var det 80 grader eller noe slikt?
  2. Det har du sannsynligvis helt rett i Gaute, men jeg syntes de holder ganske lenge uten og jeg - denne er fra '99, og etter alt å dømme har det ikke vært noen inni enheten siden den gang. 20 års drift uten vedlikehold er ikke noe å klage på.
  3. Takk for hint - prisen til hastadklev var jo faktisk bedre enn for eksempel butlertechnik - ikke galt. Mistenker jeg skal verifisere at jeg klarer å få borret ut de defekte skruene før jeg bestiller dog - knakk både en skrue til elektronikkhuset (tok opp det lokket under feilsøkingen, anger litt kan du si, samt festeskruen til vannpumpa. De skal bli interresante å borre ut, for å si det mildt -C
  4. Blei nysgjerrig, og plukka dingsen i biter. Disse er overraskende lette å demontere faktisk - med unntak av fastrusta skruer (knakk 2, som skal bli morsomme å borre ut) Men det ser ut som svaret er et fullstendig utslitt brennkammer. Det er ikke så mye igjen inni der gitt. resten virker ok, så jeg lurer på å prøve med nytt brennkammer, og se om den samarbeider da. -C
  5. Nå som høsten så smått har begynt å vise seg igjen, så er det jo sesong for webastoen igjen. Skuffelsen var stor når jeg trykket på knappen... og ingenting skjedde Etter en del fikling fant jeg synderen, for lav spenning inn på "på" signalet fra uret. fikk bytta en sikring ++, så var DET i orden, og varmeren forsøker i det minste å fyre på kommando. Men tenner'n? neeeida Har så langt sjekka - Drivstoffpumpe. Denne klikker som den skal, og det renner ubrent diesel ut eksosen etter gjentatte startforsøk, så pumpa ser ut til å funke 12V hovedstrøm inn - ok jording av enheten - ok Glødeplugg, måler 0,5 ohm ish på denne, men har ikke noe å sammenligne med. brudd er det i hvertfall ikke. måler 11 volt over pluggen ved startforsøk, så det ser ut som elektronikken lever også. Er det noen som har noen hint? dingsen er jo fra 1999, så den har gått relativt mange timer, så jeg er usikker på om jeg skal angripe den med nytt brennkammer eller lignende - men det er heller ikke helt fristende, jeg vet jo tross alt ikke HVA som er galt her. men noe er det - det er sikkert. innspill og forslag mottas. -Camarogeddon
  6. Du har endel alternativer for å presse kabelsko - den skikkelige måten er med en matrisepresse, enten hydraulisk eller mekanisk, men disse er relativt dyre. Den rimelige løsningen, som ingen som jobber med slikt vil røre, men som faktisk funker akseptabelt er sleggepresse. - se https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/ovrig-verktoy/kabelskopresse-2000019420 Løsningen gir deg ingen kontroll over at du har presset nok osv - men jeg har brukt en sånn en i et knipetak, og ja, den funker utvilsomt... -Camarogeddon
  7. @Jaffe ta det med ro - du er ikke alene om dette. Ref min kollega når han skulle lage kaffe i dagmorges - han innså først at noe var galt etter kaffeskje #3.. (teksten på bildet er lagt til av undertegnede)
  8. Helt enig her - bytt olje IHHT intervall, og anbefalinger for den motoren det gjelder. Så lenge man bytter olje og filter som man skal så er det ikke være noe behov for rensing eller andre tilsetninger. Slike produkter selges basert på folks usikkerhet når man gjør ting selv. Jeg har selv opplevd å få servert linjen "det er jo nesten ikke noe poeng i å bytte olje om du ikke renser motoren med produkt x først" sammen med noen bilder av noe som visstnok skulle være før og etter på innsiden av en motorblokk. - når jeg skulle ha olje til en bil. Jeg fant meg en annen butikk å handle oljen min i. Den skiten som sitter godt fast på innsiden av blokka skal få lov til å bli akkurat der den er, der gjør den ingen skade overhodet. Om den skal av så gjøres det når motoren er demontert - ikke under normal drift. Da får du bare tettet en eller annen stakkars oljekanal med påfølgende resultater. -Camarogeddon
  9. Redusert turtall sånn du beskriver er jo forårsaket av spenningsfall et eller annet sted på veien til rotoren inni starteren. Enten så har du dårlig kabling, på tross av sjekking, dårlig kontakt i innslaget som lafte nevner, eller slitte børster og / eller kommutator i motoren. Jeg ville ha målt hvilken spenning du får fram til motoren mens du kinner, og eventuelt mellom solenoid og motor. Du kan fint miste mye spenning på jordside også, mellom motorhus via blokka og til negativ batteripol. - camarogeddon
  10. @G.ARNE Takk for oppdateringen. @Fosen - da legger jeg kassa på toppen av vedstabelen, i påvente av avhenting - adresse etc tar vi vel på PM. -Camarogeddon
  11. @gautes den er grei. @G.ARNE: fikk du fatt i noe frakt? du var sånt sett først ute @Fosen om ikke G. Arne får tak i noe frakt kan den fint ligge her til da - jeg bare legger den på toppen av vedstabelen, der er den ikke i veien i det hele tatt, så det går helt fint -Camarogeddon
  12. Målene er 24 cm x 64 cm x 30 cm høy.
  13. Kan fint ligge på toppen av vedstabelen en tid om noen skal fikse forumtransport elns?
  14. Hei. Jeg har en gammel utstyrskasse i stål liggende, den har overlevd greit nok som utstyrskasse på hengeren min, med ett unntak, den har sprukket opp i bunn plata over tid. Jeg trenger den strengt tatt ikke, så den gis bort til noen om de kan nyttiggjøre seg av den Ligger i porsgrunn
  15. Flott du fikk start på'n! Satser på at den oppfører seg nå da -Camarogeddon
×
×
  • Create New...