Jump to content
LRforum

Camarogeddon

LRF Society
  • Content Count

    789
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Camarogeddon

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Skien

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Skien

Recent Profile Visitors

2,410 profile views
  1. Whoa. Det er IKKE måten å starte dagen på. Bra det gikk såpass bra som det tilsynelatende gikk, med minimalt med skader. -C
  2. Om du ønsker å lære bil og er villig til å skru litt ved behov, så er vel dette nesten den perfekte bil å starte med. Det er et kjempebra miljø rundt bilene Det er tilgjengelig sprengtegninger av nesten alt på nett - med delenummer Deletilgangen er ekstremt bra - og i de fleste tilfeller veldig rimelige deler også (minus orginaldeler, men det gjelder vel de fleste merker) Bilene er relativt enkle mekanisk, og dermed lette å skru på - lite spesialverktøy og annet. Service manualer finnes i fleng på nett.. Så her er det bare å hive seg på
  3. Jeg er relativt sikker på at disse doseringspumpene bare er en spole som trekker et stempel fram - dermed klikkingen. Brenneren styrer drivstoffmengde basert på antall klikk per minutt - ettersom hvert klikk er en bestemt mengde diesel. Så for å funksjonsteste så må man skru strømmen av og på gjentatte ganger. Naturligvis om du setter 12V på den og det skjer nada - da er etter alt å dømme pumpa ferdig (husk at polaritet må være riktig) - men det er utrolig hva disse tåler - jeg har sett sånne som ser langt værre ut, som fortsatt har fungert helt knirkefritt. -Camarogeddon
  4. et alternativ, om du ikke har dårlig tid er å bare bestille på ebay. Det er typisk noen som selger slikt i småkvanta der uten at det er plagsomt prisa. for eksempel her: https://www.ebay.com/itm/371138794789 Sender med posten, og skal ha under en hundrings for 50 stk. -Camarogeddon
  5. Det er faktisk mulig jeg har - jeg skulle bytte plater på en henger en gnag i tiden - men det ble ikke noe av. Skal sjekke senere om dette fortsatt befinner seg i verkstedet. Oppdatering - løp ut og sjekket raskt, og de jeg har er desverre 4,8 x 25 - ikke 6,4 som du trengte.
  6. Satser på at det løser problemene ja. Ta det pent og rolig, og følg boka. Ellers: jeg håper drn prisen var i kroner, og ikke i pund... -C
  7. De forskjellige forghandlerne kan neppe hjelpe deg her - dette er typisk deler som levereres som hel del fra bilprodusenten - og delesystemene deler ikke sånt opp ned så langt i detaljer. så her må man i så fall handle deler av en av de store elektronikkleverandørene, om man klarer å matche pluggen. Ofte er det letteste å rappe delen av en huggerbil - om mulig. Selve kontakten ser veldig ut som en varianet av en "header" connector, typisk med 2,5mm mellom pinnene (pitch). Jeg har lett litt hos de vanlige leverandørene, men kan ikke si jeg finner noe som ligner
  8. Angående rep av bremseband, så har jeg fått dette gjort i oslo tidligere for litt rare bremser av diverse slag - husker ikke navnet på firmaet nå, men ille dyrt var det ikke. Så den delen av puslespillet skal nok la seg løse... Den gangen sendte jeg inn de utslitte bånda, og fikk dem tilbake ferdig fiksa med nytt slitasjebelegg. Oslobremseservice kanskje?
  9. så sant gjengene passer, og du skiller på enfase / trefase bryter, så skal disse bare være å bytte ja. Har aldri hatt behov for å bytte en selv, men det høres ut som om membranen i din har gitt opp. Den gjør jo ikke noe mere avansert enn av / på IHHT trykk. overtrykk etc er jo ivaretatt av overtrykksventilen. -C
  10. Egentlig litt merkelig at delen connectoren ikke finnes som en servicedel, men kan de ikke skaffe den kan de ikke skaffe den. Du har ikke en hugger i nærheten hvor man kan plukke selv da? det må da være mulig å plukke den av et vraka ledningsnett... Men når jeg ser på sensoren som skal passe på disse (antok 2011 modell ut ifra datostempling på connectoren - sent 2010), så ligner denne da mistenkelig på profilen som er vist av den delphi connectoren i så på? (STANDARD MOTOR PRODUCTS TX249 , orginalnumre #68070744AA, 68070744AB Fant denne på rockauto, da endel
  11. Den var litt værre å sikkert identifisere ja - men enig med deg at det SER veldig ut som en delphi sicma 2-pins. Men jeg finner ikke den brune varianten på den siden - hvis du refererer til tegningen vil du se at alle de forskjellige fargene her har forskjellig "nøkkel" i formen. Du må ha den riktige. (https://www.automotiveconnectors.com/user/products/large/DA58-7542851-H.pdf) Jeg ser du finner disse hos f.ex Mouser. delenummer er 211PC022S1149 https://no.mouser.com/ProductDetail/Aptiv-formerly-Delphi/211PC022S1149?qs=HumNWfwekiF8RqaggMbypg%3D%3D Pinner til d
  12. Jeg har ikke noe referansemateriale på denne For meg ser den connectoren ut som en delphi 150.2 plugg. Kan f.ex handles på linkene under - eller sannsynligvis hos noen av de store elektronikkvarehusene som Mouser, Farnell osv. Denne typen har to typer pinner, enten til mellom 0.35-0.5mm² eller 0.8-1mm² https://www.automotiveconnectors.com/4-way-delphi-metri-pack-1502-sealed-female-black.html https://www.automotiveconnectors.com/delphi-1502-series-socket-contact-035-05mm.html https://www.automotiveconnectors.com/delphi-150-series-socket-contac
  13. Den beløpsgrensa ble vel tatt vekk, når de innførte systemet for å betale moms på forhånd - sånn at man ungikk de absurde gebyrene for monsutlegg? Sånt sett helt fair fra mitt ståsted - så lenge jeg kan betale BARE momsen - og ikke et villt påslag for å håndtere moms, så må de gjerne kreve inn moms på alt samma. Og man kan bestille det man har lyst til, i stedet for å prøøøve å holde seg under en spesifikk sum. -C
  14. Har kjørt noen sesonger på LT2 selv nå - og må si meg veldig enig med @jermundpr - dekket er helt klart laget for tyngre biler - og fungerer ikke optimalt på en defender. Dekkene funker, for all del, men godt feste syntes jeg ikke de har. Jeg hadde betraktelig bedre grep med SUV serien dekk fra Hakka (riktignok på en annen bil, en pajero, men allikevel). forskjellen var ganske så stor - neste gang jeg skal ha vinterdekk blit det definitivt ikke LT2. -Camarogeddon
  15. Bare hyggelig - og jeg skjønner godt at der gjør vondt å sette saga i eksisterende, hel plate... På min så var utkappet brukt som tetting når jeg overtok bilen - med noen alulister som understøtting - problemet med dette var begrenset styrke - det endte opp med at det flekset heller mye ved bruk - og ikke var det veldig pent heller. Løsningen min var å ta med utkappet til et mekanisk plateverksted - som så knakk et lokk til meg som passet nedi sporene på planet. -Camarogeddon
×
×
  • Create New...