Jump to content
LRforum

Camarogeddon

LRF Society
  • Content Count

    705
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Camarogeddon

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Skien

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Skien

Recent Profile Visitors

2,014 profile views
  1. Fiffig er ordet. Denne var kul! Enkel, men tilsynelatende velbygget - selv om enkelte detaljer så litt vel "åpne" ut..
  2. Min erfaring med oljesugere er desverre udelt negative. Har prøvd de enkle fra biltema etc - det tar evigheter, og de gir ganske fort opp / går i stykker. Har prøvd med egenkonstuert bøtte og støvsuger (samme konsept som en askesuger) - dette funka ..sånn passe, men tok også alt for lang tid (delvis forårsaket av kald olje, men allikevel) Har alltid endt opp med å måtte ty til tappepluggen, men om noen har funnet en løsning som faktisk funker så er jo det absolutt interresant. -C
  3. Det der så veldig ryddig og pent ut ja. Vakkert! Hvaslags topp er det du har på planet? og, som Lafte sa - Flere bilder!
  4. Et annet poeng i denne sammenheng - Jeg ser du også har en '99 modell, MAO tidlig TD5 produksjon - det var problemer med sprekker i drivstoffrør de første årene (de fikk visst ikke helt til plastkvaliteten på første forsøk) - så om du har orginale rør så er også dette verdt å være obs på. (selv om du allerede har sett over rørene. Et annet poeng er at mine rør i hvertfall i seksjoner hadde en ekstra, ytre beskyttelseshylse - som gjorde at det jeg trodde var røret, faktisk bare var hylsa. Lekkasjen jeg hadde var naturligvis inni denne - og derfor enda værre å finne. -C
  5. Den gugga i dieseltanken hørtes ikke bra ut... Bra du har fått det ut av systemet - var dette HVO100? Om jeg skjønte det rett når jeg kranglet med dette, så var det at slaglengden på 15P kammen er større enn 10P - da 15P injectorene har noe lengre slaglengde. Kammene har tross alt forskjellig delenummer. I mitt tilfelle førte dette til at vippetøyet bunnet injectoren, og det ødela noen av rullene på vippetøyet. Dette kan også ha vært forårsaket av for dårlig innjustering av vippene når toppen ble montert - og kammen var uskyldig - her er jeg ikke 100% sikker. I mitt til
  6. Om du mister dieseltrykk så kan det skape alskens problemer (ref min egen når 2.trinnet på åumpa begynte å jukse - det kom og gikk) - om du har en intern lekkasje er det jo mulig pumpen ikke klarer å bygge fullt trykk - men på en annen side, da skulle ikke problemet vært så intermittent. Angående topper på TD5, så kan de finne på mye rart. Jeg kjøpte bilen med nybytta topp, pga klassisk sprekk, det var da satt på en brukt 10P topp. Dette holdt relativt kort, for jeg slet kronisk med luft i kjølesystemet. Noen verkstedstester avslørte ikke noe eksosgass i kjølevannet, noe som førte
  7. Jeg hadde vært overrasket om trykkregulatoren kan gi dette, ettersom både tur og returlinje der har et høyere trykk enn lufta rundt - selv om trykket returlinja er lavt, så er det neppe negativt. Hadde nok sjekket momentet på biltene til injectorene ja, men det er jo merkelig om disse skulle ha klart å forsegle fint - for så å løsne etterhvert.. Har du tittet godt etter sprekker? TD5 Toppene er jo notoriske for å sprekke opp, noe jeg har erfart selv flere ganger - og sprekkene kan være både vanskelige å se, og å avdekke (et sylinderverksted måtte trykkteste 4 ganger før de fant spr
  8. Privat bruk: har veldig mye rart - de som har holdt ut lengst hos med er et relativt gammelt biltema sett (sikkert umulig å skaffe nå) - og et par fra Teng tools - disse har tålt mye... ukonvensjonell bruk Profesjonelt: Wiha. Vi hare brukt wiha på jobb i alle år, jeg tror fortsatt jeg har til gode å knekke en stor flattrekker. Det er noen som er mer eller mindre fullstendig most i enden etter diverse mishandling, men de har aldri svikta - og er fortsatt fult brukbare. (de vi bruker er orginalt 1000V elektrikerserien). Derimot prisen på disse er om jeg husker rett over snittet
  9. Den turtelleren du har der er ment for bensinbil (teller pulser på coil) - som er grunnen til at den har instilling for antall sylindre, ettersom flere sylindre = flere pulser på coilen per runde av motoren). W utgangen på dynamoen din er egentlig bare en av fasene, om jeg husker rett så er ikke 12 pulser per runde på dynamoen unormalt, selv om det finnes litt forskjellig her. Det betyr at, litt avhengig av hvordan reimhjulene dine passer til hverandre i størrelse, så vil du få relativt mange pulser inn til turtelleren din - som derfor viser alt for høye tall, ettersom
  10. Satser på at problemet er ute av verden da ja. At disse har en tendens til å ha luft både hist og pist og tar noen runde å få lufta ut er ikke noe nytt nei - har selv hatt nok runder med både 3 og 4 luftinger før ting faktisk er bra - så det er ikke veldig unormalt i min bok. -C
  11. Er desverre helt enig med gaute - Biltema sine drivstoffslanger har jeg aldri hatt noe suksess med (men nå har jeg ligget unna dem noen år, akkurat PGA dårlige erfaringer - jeg har vært bra nære å sette fyr på en bil pga de slangene der) Kanskje det er mulig de har fiksa det at de råtner opp på 6 måneder? Ellers fin fiks av problemet
  12. Se der ja! Skikkelig flott! Morro å se en 130 pusset skikkelig opp - det er jo en jobb jeg planlegger på min egen om noe tid.. Hvor skaffet du ny torpedovegg - og har du eventuelt noen erfaringer fra den prosessen? For det står ganske så langt oppe på min ønskeliste også. -Camarogeddon
  13. Selv har jeg benyttet gjennomføringene i toppen av torpedoveggen til coax, og mye annet. det er som oftest endel ledig plass i de gjennomføringene Om du plukker ut bunnplata i dash oppbevaringsrommet så kommer du til - det er ikke SÅ mye jobb. Kabelen bør passe bak dekslene i A stolpene. Joda, det hadde vært optimalt med kortere kabelføring - men jeg syntes også det er litt vel brutalt å ta høl i hytta. Brattsberg er jo fint, men også litt... brutalt etter min bok - den løsningen hører hjemme offshore og på skip - og den gjennomføringen blir i så fall den te
  14. Å borre masse hull i glassfiber er nok ikke å anbefale i disse, materialet er fort litt sprøtt, og et tett hullmønster vil lage problemer. Men å bare lage et rundt hull og installere et høyttalergitter er ingen dum ide i det hele tatt. -C
  15. @gautes poenget her er at med taktrekkene fra Lasalle, så er det en liten kasse i taktrekket til å ha en radio i. Minuset med dette er at radioen blir stående inni kassa, og lyden fra den fort blir litt vanskelig å høre.. Selvfølgelig, bestiller du taktrekk uten kasse, og monterer radioen på brakett, så er alt i orden - for all del. -C
×
×
  • Create New...