Gå til innhold

danierlandsen@yahoo.com

Medlemmer
  • Innlegg

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Rauma

Nylige profilbesøk

286 profilvisninger

danierlandsen@yahoo.com sine prestasjoner

Nykommer

Nykommer (1/7)

  1. Da har jeg vært og fått tatt diagnose. Der får jeg følgende feilmeldinger: - Luft forsyning - C1131 - For hurtig trykkstigning ved oppfylling av tank - C1A18 - For langson trykstigning ved oppfylling av tank - C1A20 - Utstøtningsventil - C1A36 Når jeg slipper bilen helt ned, og hever den til standard igjen, så virker systemet raskt. Ved oppstart av bilen så korrigerer den tregt, og kompressoren stopper ikke å gå før den "timer" ut. De på verkstedet mener løsningen er å bytte kompressor...? Tok oljeskift service selv på bilen i dag, men jeg får ikke til å nullstille service indikatoren ved å følge en anvisning jeg fant på nettet. Finnes det flere måter og gjøre dette på??
  2. Takker for all hjelp her på forumet. Skal utføre en diagnose straks, hos et verksted med rette instrumenter for luftfjæringen. Den overhalte kompressoren går veldig lenge, og den lager mye lyd, tidligere lagde den nesten ikke lyd i det hele tatt. Skal bli greit å få tatt en diagnose nå. Utfra hva dere skriver, så kan jeg tenke meg at det er en høydesensor som tuller, men så vises det en grønn linje på 4x4 infoen i bilen. Angående mer støy fra kompressoren, så lurer jeg også på hva dette kan ha kommet av? skal det være lyd-demper på den?
  3. Da har bilen stått uten sikring i hele natt, og den har ikke sunket i det hele tatt, hva er neste steg da? Tyder det på ingen lekkasje? Den sank jo sammen før jeg satte den inn for kompressor overhaling, samt, at kompressoren begynte å høres svak ut.
  4. Har fått bilen hjem, og har nå nappet ut sikringen. Hentet bilen fra verksted i dag, og så med en gang at den var lav foran, men stod i standard bak. Snakket med verkstedet som skal ta den inn for diagnose senere i uken. På 4x4 info ser alt ok ut. Skal heve den til offroad i morgen og teste med zalovann. Spurte ikke verksted om de testet kompressoren før de monterte den på plass. Verkstedet sa også at de ikke har all verdens med kompetanse på Landrover, så finner jeg ikke ut at dette innen kort tid, så må jeg finne et verksted i Romsdalen som ikke trenger timesvis med prøving og feiling for å komme til bunns i problemet. Jeg tar deg ikke for å være brysk i det hele tatt, bare glad noen kan komme med tips til en som ikke har all verdens med peiling.
  5. Har hatt bilen inne og fått overhalet kompressoren, men nå vil ikke bilen heve seg foran. Den gjorde et da jeg satt den i offroad modus, så jeg fikk satt den i standard etterpå igjen. Kompressoren lager mere lyd enn før, og jeg får feilmelding: Suspension will raise when system cools down. Lurer bare på om noen vet hva som kan være galt??
  6. Takk for svar gutter. Dette forumet er gull verdt for meg. Siden jeg muligens har belglekkasje, så lurer jeg også på hvor dere anbefaler å kjøpe deler fra. Verkstedet hjemme skal ha 8600kr for en komplett demper og belg. Ser at prisen er en del lavere hos landroverbutikken. Er det mye arbeid å bytte demper og belg?
  7. Har en Disco 3 som siger sammen over natten. Har vært slik en stund, og bilen har hevet seg raskt. Nå hever den seg veldig langsomt, og kompressoren går ganske lenge. Original Hitachi kompressor som står på bilen. Har kjøpt rep kit for å berge kompressoren. Kan noen her på forumet komme med tips til hvor det er mest sannsynlig og finne lekkasje? Hilsen Dani
×
×
  • Opprett ny...