Jump to content
LRforum

Klodrik78

Members
  • Content Count

    374
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Klodrik78

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • MSN
    pjettert_90@hotmail.com
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ytre Enebakk

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ytre Enebakk

Recent Profile Visitors

862 profile views
  1. nye belger og nye høydesensorer montert og alt fungerer som det skal. Må fin-calibrere høyden, men det får tas senere. Men er det noen som har nanocom her som veit hvordan man evt sletter resetter når sls failure lampe lyser og sls offroad mode lyser? klarer ikke lese ut noen feilkoder på Luftfjeringene. (da det nanocom sier det ikke finnes noen feilcoder) får da ikke hevet bilen i offroad mode.
  2. di leser egentlig veldig rart. for tydligvis trur den H at den er lavere enn den skal være men nå begynner jeg og lure på om hvis di rørene har byttet plass så er det ikke rart den står skevt. må lese ut nye verdier i morgen. må sette den på bukker så akslingen henger i lufta så får vi se hva sensorene leser da. men hvis den ene har lest 157 så har den andre lest 137
  3. i dag byttet jeg belger på begge sider bak. fulgte oppskriften helt etter boka. bortsett fra at jeg tok en side av gangen og ikke begge sider i en og samme operasjon. når alt var sammen og litt luft i belgene satt jeg bilen pent ned på hjulene. satt meg inn og startet bilen. bilen løftet seg som en engel på V side bak. H side løfter seg ikke helt opp. og har selvfølgelig disse 2 varsellampene som lyser men får ikke ut noen feilkoder. bilen står og går på tomgang. så sier det PANG og bilen detter i bakken. da viser det seg at belgen har løsnet i den klemringen i metal opp mot falsen i toppen av belgen. dette kun på V side, (den siden som ikke har tullet) belgen har ikke revnet men rett og slett løsnet og sklidd ut. får nye belger i morgen så prøver på nytt. må også bytte høydesensorer da den på V side knakk når bilen falt i bakken. Men nå så sitter jeg og leser verkstedhåndboka og legger merke til noe rart. på valve Block enheten ved kompressoren så er det vell sånn at den som er innerst/nærmest ramma er til H side og den som er ytterst er til V side. hvis man ser den ovenfra i kjøreretning så er det H og V side? for kan se ut som at di har byttet plass på bilen min. jeg har aldri tukla oppi der. men det burde vell være ett ganske stort problem?? jeg har vært så heldig å få låne nanocom inntil videre. er det noen som vet hvordan jeg får nullstil/slettet når den går i låst modus på fjeringa? for jeg får ikke ut noen feilkoder. det er varsellampe gul bil med utropstegn og offroad modus gul bil med utropstegn som lyser.
  4. Den ene belgen er det lekkasje i. Ikke type hull men morken. Syntes ikke før glassrensen hadde fått stå i 10 min. Såpe og vann ga ikke noe resultat. Men blir å bestille repset til kompressor. Men årsaken til at den ikke løfter seg helt er nok fordi den har gått i nødmodus og låst lufta.
  5. Ja det kan jo hende. Godt tips. For når den er nede så kan man høre fisle lyd fra belg. Men det er også en lyd som er mer konstant. Hører den selvom bilen står på tomgang. Er det noen som vet hvor røret som slipper ut luft ender? Har prøvd meg google, verkstedhåndbok fra land rover (den gode i papirform) og prøve å følge rør, men etter at dette går igjennom en rund boks 50cm fra kompressoren så klarer jeg ikke lokalisere hva som er hva. Jeg MÅ finne retue
  6. Hahahahaha. Kanskje det. Nå er det koblet fra så får vi se. Kanskje det er spenningsfall. Har ei knapp på det
  7. bil høyt oppe i lufta. og det er mikroskopiske hull i belg H side bak som jeg kan finne, men dette er ikke hull hull, men mere at belgen er morken etter hva jeg kan se. og da forklarer jo det seg med mye varmeforskjeller at den siger i tid og utide antakeligvis. Belg på V side bak viser ingen tegn til hull ved bruk av såpe. veldig merkelig da denne også har en tendens til å sige. Men kan det hende rør fra kompressor til belger bak er gående at disse burde byttes. er det noen som har opplevd dette tidligere? bilen vil nå bare ikke løfte seg helt opp på H side bak. den løfter ca halvveis og blir der. pluss disse feilkodene. er det noen som vet hvor retur (luft ut) fra belg/kompressor går? for det kommer en sigende lyd som jeg ikke klarer å lokalisere til belgen. den lyden er konstant og lav men ikke en sånn typisk fislelyd. skal gå over alle jordingspunkt og dynamo nå så skal sjekke om det kan være litt diverse av ting som spiller inn her.
  8. NOTERT. bare å få drukket opp kaffen så ut i det fine været å sjekke litt.
  9. etter masse prøvekjøringer hvor bilen har fungert og alt bare er helt topp så skjer det. En liten snartur opp mot bolkeskjø/hoving i går og 1km fra destinasjon så detter bilen ned bak. tar av sprutdeksel på kompressor. den starter i 2 sek og skrur seg av. trykker på heveknapp og da går den i 5 sek og skrur seg av. kobler på nanokom. leser ut feil, men ingen feil. leser måling på høydesensorer. og di stemmer med at bilen er nede. tvangskjører kompressor og bilen løfter seg. så nå lyser det 2 gule lamper. Heve/offroad lampe (den med pil opp) lampe med pil opp og pil ned. leser ut feil= ingne feil. nå slipper den seg ned og opp mens jeg kjører. mens den henger på H side bak og V side bak er normal. men den henger ikke på bumpstop. den er vell ca halvfull med luft. la også merke til i natt på vei hjem at det kan virke som at lysene plutselig blir litt svakere ett halvt sekund. litt blaffring så nå tenker jeg...… kan det være at det er dårlig kontakt fra batteri? eller kan det kanskje være en del av problemet?
  10. BCU er ny, bilen har nylig gjennomgått en restaurering. så den har ingen vannlekkasjer. har hatt BCU liggende på gulvmatta H foran. men hang den opp nå når jeg byttet dashbord. så den er tørr. hadde også en liten klump i halsen at BCU kunne vært ferdig IGJEN. men det gikk over. det som er rart er at det ikke er Alarmen. Men selve tuta. og den sier ikke tut tut tut. den sier tuuuuuuuuuuuuuuu det er som at du rett og slett holder på hornet og ikke slipper.
  11. Nå har jeg visst 2 stk topics gående her. en vedrørende luftfjæring og denne pga en tute som skrur seg på i tid å utide. Har saumfart australske og britiske forum. tenker at det er stor sjanse for at noen her har støtt på samme situasjon.. har skiftet dashbord, nytt cluster, ratt og airbag, fra facelift. bilen min er en 2000 mod og delene er fra enm 03/04 D2. kjørte fra Enebakk til ski for å fylle diesel og da startet plutselig Høyre Tute å si tuuuuuuuuuuuuuuuuuut. denne stoppet ikke uansett hva jeg gjorde, måtte koble ut kontakta. prøvde å trykke en god del ganger på tuteknappen på rattet men til ingen nytte. Har hørt at disse kan henge seg ved kulde og varmeforskjeller) Kommer hjem og bytter tutebrytere komplett med ledninger i rattet. tar da di jeg hadde på mitt tidligere ratt siden dette har kommet etter skifte av dashbord og cluster etc etc. Så i går kveld så plutselig starter bilen å tute igjen. samme som sist. den står der 22:45 og sier TUUUUUUUUUUUUUUUUUT. Det er nå den Venstre tuta som skriker. (høyre tute er fremdeles koblet fra) høres litt ut som man kveler en and (må nok rense det hornet) kjører samme prosedyre, banker på brytere i rattet = null respons. kobler av batteri og alt er stille. kobler til batteri i dag tidlig og jammen starter ikke tuta igjen selv uten Rele til horn i bilen. dette dro jeg ut i går kveld. HJELP, naboene kommer til å spleise på en Toyota yaris til meg hvis dette fortsetter. Har funnet electrical Circuit til tuta, men der dukker det opp noe som heter HEADER og jeg som er 400 tommeltotter når det kommer til feilsøking på elektrisk anlegg...…. Noen som vet? må jeg feilsøke gjør jeg det. trenger denne læringen, men må finne ut hvor jeg skal starte.
  12. etter litt feilsøking og masse prøvekjøring har jeg nok kommet frem til at bilen fortjener nye høydesensorer. ved å kjøre over fartsdumper så bilen fjærer litt høyt bak og får en liten svai i rævva på vei ned så virker det som at den starter å slippe seg ned. 90% av gangene så løfter den seg pent, men kan merka at bile sægger litt. dette kan også merkes litt ved normal kjøring på humpete vei. ved mye jevn fin fjøring. stort sett så henter den seg inn igjen. så får bytte sensorer å se hvordan den oppfører seg da. Forhåpentligvis vil den fungere som den skal frem til jeg får nye ekstra lange belger for heving.
  13. Kjørte bilen maks opp med lufta. Sjekket med 3m glassrens. Har ikke høy nok jekk for øyeblikket for å jekke den helt opp. Men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være lekkasje i belgen. Når den senker seg når jeg lukker opp bakluke? Så og si HVER gang. Og jeg kan kjøre i 2-3 timer uten at noe skjer. Men laster jeg inn ting baki med bakluka åpen. Detter bilen ned. Så hever den seg. Og 2 ganger har den detti ned mens jeg har kjørt. Da vil den ikke opp igjen før flere timer etterpå. Den detter også ned når den står ellers etter små turer og eller bare har stått veldig lenge. Men det er noe med bakluke-dette ned-kjøring-dette ned jeg ikke klarer å forstå. Det finnes ikke noe fast system så er umulig å få funnet ut hva som utgjør dette. Får bygge opp med paller å se om det finnes noen lekkasje. Må isåfall få bilen høyt nok opp.
  14. Har ikke fått sjekket ledningsnett til hlydesensorer, men en ting jeg forsåvidt har lagt merke til men glemte å nevne. Når jeg lukker opp bakluka. Og den er åpen over litt lengre periode. Altså 3min ++ Da siver bilen fint og forsiktig ned. Ny lås til bakluke???
×
×
  • Create New...