Jump to content
LRforum

Klodrik78

Members
  • Content Count

    334
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Klodrik78

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • MSN
    pjettert_90@hotmail.com
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ytre Enebakk

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ytre Enebakk

Recent Profile Visitors

748 profile views
  1. Assa jeg regner meg som den yngre garde her og vil si at vi finnes. Men vi er ikke så sjelden vare som dere tror. Men vi er storforbrukere av google og desverre ikke LRforum. Det har seg desverre slik at NLRK ikke strekker langt nok ut til oss yngre noe jeg syns er veldig synd. Og jeg skulle ønske å hjort noe med det. Men vi finnes. Helt ut av kontekst for denne topicen men måtte bare nevne det. Har du noe til d2 er jeg interessert.
  2. Den krympestrømpa med ledninger kan du koble rett ut fra spaken til venstre for rattet. Den har to kontakter på seg. Den ene går inn i rattet/venstre spak og den siste er koblet til en hvit/hvitgjennomsiktig kontakt. Koble ut hele krympestrømpa og deretter sett den kontakta som henger løst igjen inn i rattet/venstre spak så er det i orden. Da har du koblet vekk automatiske kjørelys. På min så hadde hele kretskortet inni lkrympestrømpa blitt så varm at ledninger var smeltet så absolutt ingenting virket på bilen etterpå. Tak et kvarter dør vi fant ut at det var tull med den. Kan evt skru av spaken. Sitter med 2 skruer. Så er det lettere å jobbe. Husker ikke om du MÅ skru den av for å få ut kontakta. Hvis ikke kan det være fukt på BCU enheten. Jeg mistet lyset i instrumentpanelet mitt og det kom tilbake etter jeg skiftet til ny BCU. IKKE undervurder den. Den styrer alt på bilen utenom vinduene bak. Det er det eneste som ikke henter signal fra BCU. Hilsen en som har brukt 1 år på å finne ut av en rekke EL problemer. Har du nanocom kan du lett kode opp en brukt BCU om det er feilen. Beklager dårlig forklaring. Men husker ikke helt 100% sikkert hvordan det ser ut bak der.
  3. Noen med nanocom i nærheten av ski/follo som kan kjøre sync for meg? Har funnet ut at det skal være mulig med nanocom. Mitt program fra faultmate er låst mot min VIN men kan virke som at nanocom er åpent for slik synkronisering.
  4. Klodrik78

    Takstativ D2

    Er på utkikk etter Takstativ til D2 vanlig Thule stativ. Jeg har ikke Takrails på bilen lengre da jeg har fjernet dem og sveiset igjen hullene. Finere uten rails. Men jeg trur jeg har liggende, men isåfall 5 timer unna der jeg bor så lurer på om noen i nærheten av Ski evt follo området har noe? Evt om det går ann å låne da jeg forhåpentligvis skal bruke D2 til hytta og ha med en kano nedover. Er ikke sikkert jeg bruker Disco opp avhenger av Eu kontroll men om det blir aktuelt så hadde det vært kjekt med takstativ. Hytta ligger i rauland og takstativet (hvis jeg fremdeles har) ligger i Tvedestrand og den omveien blir litt lang.
  5. Da har man prøvd å få synkronisert BCU men jeg må nok kaste inn håndklet. Er det noen som har mulighet for å hjelpe? NY BCU kommer fra en discovery 2 manuell emd samme utstyrsnivå som min. Men jeg får ikke kontakt med den nye BCU'n Og selvfølgelig er det dette som står mellom eugodkjent bil eller ikke.
  6. Bruker faultmate program til PC og lurer på om noen har gjort dette før. Har fått tak i en ny brukt BCU og må få synkronisert den med bilen så jeg får startet opp bilen. Har den gamle BCU'n i bilen nå men hadde håpet å få dette i orden iløpet av helga så jeg kan få bilen eu godkjent. Alle svar mottas med takk. Merker jeg sliter med denne feilsøkingen
  7. Klodrik78

    Interiør D2

    Er på utkikk etter svart Discovery 2 interiør. Seter, dørtrekk, dashbord, tepper og sidedeksler baki. Jeg har 7 seter idag men di bakerste setene er ikke noe must da dem sjeldent blir brukt og kan like gjerne plukkes ut.
  8. Supert. Tusen takk for bra svar. Skal sende min gamle bcu til italia forbat dem skal sette opp en protokoll med prosedyre for å kunne sette dem opp på nytt. Så da kan man plutselig reparere dem hvis dem går i lås
  9. Hei. Har fåt tak i en BCU som skal settes inn k bilen min men lurte på om noen her vet om jeg MÅ klone den inn til min bil eller om jeg kan gå for plug and play?
  10. Renovere en D2 vil jeg si kan gå begge veier. Har akkurat startet på min D2 som skal gå igjennom en stoe prosess. Her skal bilen plukkes delvis ned. Rustsveises og hellakkeres. I tilleg skal jeg bytte det som MÅ byttes av deler. Dette i seg selv er en relativt grei jobb og der jeg jobber tar vi på oss slike jobber. Men det tar tid og koster penger. Det er stort sett timene som dreper en slik jobb her i Norge men ta så absolutt kontakt der jeg jobber så kan du få ett prisoverslag på en slik jobb. Send pm for info. Det jeg ser på min så er det at det elektriske anlegget (made by BMW) som ikke holder mål. Her har LR tatt mange snareveier og det er alt foe mange tekniske duppeditter som skal fungere på ett ledningsnett som ikke er bygget for ett så omfattende utstyr som D2 ble levert med (tidligere tekniker hos LR som har beskrevet) Rust er jo ett kjent problem men overraskende bra imotsetning til tyske biler (8 års erfaring med garanti på VAG) Jeg vil nok si at jeg har vært relativt heldig med min D2 da rammen på denne er HEL og uten store utfordringer eller som tannlegen sier "null hull". Men så er det denne elektrisiteten da. Den er ett mareritt. Jeg har ikke eid alle LR produkter der ute men vil tørre å si at en D2 som er i 90% stand er den beste bilen man får etter hva man betaler. Fantastisk å kjøre og fantastisk med henger. Jeg rett og slett elsker dem og er derfor jeg tar på meg jobben med en full renovasjon av min. Og gleden blir ekstra stoe når jeg kan parkere min fiat 500 og kjøre ekte britisk igjen
  11. Takk for svar. Har funnet ut at island4x4 selger navringer og har også lest at jeg trenger hjulmuttere fra D3. Da er det bare å finkjemme nettet for nye felger. Det er lettere sagt en gjort. Blir fort sær når jeg vet hvilke felger jeg virkelig kunne tenkt meg
  12. Har da fått ett sett med ubrukte sommerhjul til min D2. Disse dekkene er egentlig til en Mercedes ML så dem er selvfølgelig 19". Har lest mye rundt på nettet og kommet frem til at D3 felger skal passe på D2. Men jeg velger å høre om noen her har gjort dette tidligere? Det blir sikkert en masse diskusjoner nå om at man ikke kan sette 19" på en offroad bil, men det er en plan underveis da bilen er plukket ned og skal sveises opp igjen og hellakkeres. Blir ikke bare ett sett med sommerhjul. Her blir det ett sett til daglig bruk og ett sett til treff og turer. Så mitt spm er som følger. Er det mulig? Og evt hva må jeg ha av spacere/navringer og hjulmuttere?
  13. Er det mulig å svinge innom å se stand på bilen? Og evt se hva jeg trenger? Er slik at min skal plukkes helt ned rustsveie og hellakkeres og trenger diverse deler.
  14. Jeg skal cruise innom ved første anledning
×
×
  • Create New...