Jump to content
LRforum

Klodrik78

Members
  • Content Count

    388
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Klodrik78

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • MSN
    pjettert_90@hotmail.com
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ytre Enebakk

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ytre Enebakk

Recent Profile Visitors

924 profile views
  1. Burde ikke monteres på biler med glasstak. Da snakker vi standard menskebiler som, passat, touran, touareg, tiguan osv osv. Innfestning på disse bilene tåler ikke for mye tyngde over tid da spennet mot takplate gjør at glass kan sprekke. Takrails har en helt annen innfestning ift land rover produkter. D2 orginale takrails er av samme type og det er ikke en suksesshistorie å montere taktelt direkte på dem. På nye touran/sharan så sprekker takplata i bakkant mot bakluke hvis bilen har en mørk farge pga varme og at plata blir større. Bruker du takboks på passat er du garantert rust rundt rails da rails vrir seg innover. Null garanti. På d3/d4 er takrails festet i takrenne mellom takplate og takvange. Innfesting er direkte mot innerstål av A/B/C stolpe. Da blir fordeling av vekt tatt bort fra takplate og takvanger. Men bare sørg for at det inke treffer tak og ikke ha billige takrails/stativ fra kina lag av aluminiumsfolie. Da ryker det. Men ellers. Kjør på. Litta leksjon på morran.
  2. Ja lønner seg og anbefaler. Jeg har sveiset igjen takrails etter demontering. Så nå null lekkasje fra frontrute, takrails og takluke. Men defender stativ passer egentlig ikke da di må heves litt.
  3. Jeg brukte orginal defender stayiv bakert og sveiset en ramme som gikk over takrakl foran på bilen og de funket Men å feste takteltet rett på takrekls blir veldig overkill. Det går, men mye vibrasjon og vekt vil føre til lekkasje osv. Isåfall sves deg ei ramme så du får fordelt vekten over hele lengden. Men thule stativ er verdt innvesteringa
  4. Du løsner inni døra. Selve døra bak dørtrekket. Men husk at det ikke er hele døra som skal opp, men kun enden av døra der låsen sitter. Løsneskruene litt akkurat så du får løftet i enden så stram til. Prøv å lukk. La den henge så høyt at den senker seg ca 1mm på vei igjen. Hiv på jjulet å sjekk. Går den litt lavt på vei igjen. Da må døra litt opp igjen. Hvis du løfter selve døra for mye vil ikke luka tette mot pakninga på toppen. Guess how I know.... Men på slike biler med lange hengsler er det veldig mye tålmodighet, banning og pågansmot som skal til får å få den til å lukke perfekt. Meeen det går.
  5. Ja det er fullt mulig. Når jeg monterte min etter hellakkering så justerte vi bakluka/døra på hengslene. Er 2 skruer inni luka og 3 på hengslene inn på D-stolpe. Ta av reservehjulet og juster den litt høyt. Når du setter på reservehjulet vil døra sige litt. Koble av dørstopperen også. Min har litt slitte hengsler, men etter god tålmodighet med justering glir den nå rett inn. Du kan også justere på styringa som sitter ved låse pinnen i bilen. Men ja. Nye hengsler gjør underverker.
  6. Mipa coating tomter billakk. Prat med knut/pål. Di har det meste.
  7. Hva slags type lakk er det? 2k lakk sier forsåvidt ikke noe annet enn base+herder. Er det polyrutan? Akryl? Og bare her finnes det utallige forskjellige typer. Polyrutan er industriell, som også finnes i typen til lastebil, generelt industriell bruk osv osv. Akryl er stort sett beregnet på vanlig personbiler. Hvis du har brukt polyrutan så har du i bunn å grunn ikke behov for videre behandling av lakkerte deler. Den er mye mer motstandsdyktig enn "vanlig" lakk. Men har du behandlet akslingene med noe annet før du lakkerte? Som for eksempel epoxy eller Etch primer? Eller er det polyrutan-lakk med epoxt base? Epoxy blir stein hard og er 100%tett. Etchprimer lever og spiser seg fast i metallet. Men jeg anbefaler deg og ikke behandle med noe. Eneste måten du vil få lakken mer motstandsdyktig er ei god runde med feit tykk tectyl som igjen ødlegger for utseendet. Men jeg antar at du vil at det ikke skal ruste med det første og da er det ett par ting som hjelper. Hyppig vask, voks/forsegl lakken så smuss ikke fester, regelmessig sjekk for sår i maling og evt flekklakker med pensel (base+herder) og igjen vask-vask-vask. Utenom dette hadde ikke jeg gjort for mye at av det. Steiner vi uansett ødlegge lakken, samme gjelder flyvende grus o.l. Hvertfall min erfaring fra bransjen.
  8. Jeg har avarte dyser på min D2. Vil det da tilsi at jeg skal bruke blå dyser? Da di blå og svarte skal ha 1500 bar og grønne har 1750?
  9. Blir nok å bytte den ene som er gåen. Ifølge insignia så er det blå dyser på bilen min. Fikk en veldig overkommelig pris derfra. Men må se ann hva jeg evt kommer over. Blir å ta en telefon til minges autoservice imorgen for å høre hva dem tenker (di skal være eksperter på diesel) Veldig glad det bare var en dyse.
  10. Bilen gikk ikke helt reint for å si det sånn og ser nå etter litr skruing og feilsøking at fjæra på ene dieseldysa har knekt. Er det noen som vet om det er mulig å få tak k rep set til dyser? Ser at dem selges fullt overhalt i england for en snill sum, mens ny i norge kommer fort på 12k. Så tykk ekke min lommebok.
  11. Hvilken farge er det på interiøret? Hvilken årsmodell?
  12. Er en kontakt under setet eller bak på airbagen i rattet og på H sida av dashbordet. Men da får du lampe som lyser. Så må bruke tape på clusteret.
  13. nye belger og nye høydesensorer montert og alt fungerer som det skal. Må fin-calibrere høyden, men det får tas senere. Men er det noen som har nanocom her som veit hvordan man evt sletter resetter når sls failure lampe lyser og sls offroad mode lyser? klarer ikke lese ut noen feilkoder på Luftfjeringene. (da det nanocom sier det ikke finnes noen feilcoder) får da ikke hevet bilen i offroad mode.
×
×
  • Create New...