Jump to content
LRforum

Nybakken

Members
  • Content Count

    48
  • Joined

  • Last visited

About Nybakken

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Brumunddal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Brumunddal

Recent Profile Visitors

454 profile views
  1. 4stk LTZ dekk selges da jeg har flyttet og Discovery'n nesten kun blir brukt på asfalt. Kjørt ca. 6000km så det er mye dekk igjen. Kan leveres montert på originale Discovery 3 felger om ønskelig. Bud ønskes
  2. Ingen som trenger disse? Bud? 500kr?
  3. Selger et sett med bakre poly foringer til bærearm foran til Discovery 3 inkl. nye bolter. Brukte bærearmer kan følge med da jeg endte opp med å skifte komplette armer. Pris: 900kr ? https://www.advancedfactors.co.uk/lr051586-lr055291-rbx500291p-bush-x-2-lower-front-arm-rear-polyurethane-939146-p.asp
  4. Tannstang er vel lagervare hos mange delepushere over dammen, så med express levering bør det være mulig å få det levert over natta nå i 2019
  5. Jeg deaktiverte den i Iid tool, men den starter like ofte læll
  6. LR017030 Jeg bestilte her: https://www.lrdirect.com/LR017030-supplied-by-BRITPART-branded-NISSEN.html
  7. Om du gjør som meg å "jukser" gjør du jobben på 5 timer, se innlegget mitt lengre ned på Discovery forumet
  8. Var samme feilen på min, hjalp lite med rens så skifte register ble løsningen.
  9. Hei! Tenkte det var greit å skrive om min erfaring da mange ser ut til å slite med tette varmeapparatregister og store utgifter til utbedring. Iløpet av sist vinter begynte varmeapparatet i min Discovery 3 2008 å blåse kaldt på førersiden, etter at jeg fikk sjekket spjeldmotorer(aktuatorer) og lest en masse om temaet ble konklusjonen tett varmeapparatregister. Jeg leverte bilen på verksted der det ble hatt på "rensevæske" som fikk virke et døgn og kjølesystemet ble "flushet". Etter dette ble det litt varme på førersiden men ikke like varmt som på passasjersiden, men jeg overlevde gjennom vinteren og iløpet av sommeren var alt glemt.. Nå som det ble kaldt ute kom selvfølgelig problemet tilbake å jeg satt igjen med stive knær og iskalde fingre. Nytt varmeapparatregister ble bestilt fra Lrdirect og etter en samtale med en "kollega" som hadde skiftet på sin RRS var pågangsmotet på topp. Ved å løsne alt i midtkonsollen som radio og alle knapper samt løsne på dekselet rundt girspaken og ta ut hanskerommet er det god plass til å fjerne registeret om man kutter vannrørene. Nytt register ble innmontert med med radiatorslanger (innv.16mm) og slangeklemmer, interiør remontert, kjølesystemet luftet og alt fungerer bedre enn noen gang Tidsforbruk: 5 timer inkl. testkjøring. Kostnad: Varmeapparatregister,slager, slageklemmer, kjølevæske. ca. 1.300,- Vanskelighetsgrad: Lett om du har en varm plass å stå og diverse håndverktøy Håper dette kan hjelp noen til å ikke se så dystert på å gjøre denne jobben selv God jul!
  10. Nå koster jo en komplett mellomaksling 195pund fra øya, så i min verden er det absolutt vært å skifte hele.
  11. Strøm er hentet fra baksiden av viftestyringspanelet, men den er stabil og jeg har avlesning med app'n selv om bilen er låst. Gjelder en D3 2008
  12. Jeg har et problem jeg lurer på om noen av dere har vært borti før. Jeg har det ovalet webasto uret inne i bilen, i tillegg har jeg montert Altox og alt fungerer kjempe fint! MEN kun når bilen er ulåst, spiller ingen rolle om bilen "sover" eller er "våken". Webasto'n fungerer også som den skal som kjørevarmer. Når jeg har startet webasto med Altox'n kan jeg låse bilen og den fortsetter å gå, fortsetter også å gå selv om jeg låser opp igjen og åpner døra. Jeg har kontakt med Altox'n når bilen er låst så spenning etc. er i orden. Dette er vel motsatt av normalen der bilen må "sove" før 3.parts utstyr kan overstyre? Noen kloke hoder som har noen tips?
  13. Monter begge, det gjorde i allefall jeg og min funker fint
×
×
  • Create New...