Jump to content
LRforum

Nybakken

Members
  • Content Count

    51
  • Joined

  • Last visited

About Nybakken

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Location
    Brumunddal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Brumunddal

Recent Profile Visitors

519 profile views
  1. Solgt til en hyggelig kar i nærområdet
  2. Disse er ikke solgt, men nå er bilen til slags så da må nesten hjulene følge med bilden.
  3. Da er grombilen til salgs. Mye nytt siste årene: Alle bærearmer, stag og foringer Ny kompressor og lufttank Ny olje og filter automat Altox webasto styring Se annonse for bilder: https://www.finn.no/167312073
  4. 4stk LTZ dekk selges da jeg har flyttet og Discovery'n nesten kun blir brukt på asfalt. Kjørt ca. 6000km så det er mye dekk igjen. Kan leveres montert på originale Discovery 3 felger om ønskelig. Bud ønskes
  5. Selger et sett med bakre poly foringer til bærearm foran til Discovery 3 inkl. nye bolter. Brukte bærearmer kan følge med da jeg endte opp med å skifte komplette armer. Pris: 900kr ? https://www.advancedfactors.co.uk/lr051586-lr055291-rbx500291p-bush-x-2-lower-front-arm-rear-polyurethane-939146-p.asp
  6. Tannstang er vel lagervare hos mange delepushere over dammen, så med express levering bør det være mulig å få det levert over natta nå i 2019
  7. Jeg deaktiverte den i Iid tool, men den starter like ofte læll
  8. LR017030 Jeg bestilte her: https://www.lrdirect.com/LR017030-supplied-by-BRITPART-branded-NISSEN.html
  9. Om du gjør som meg å "jukser" gjør du jobben på 5 timer, se innlegget mitt lengre ned på Discovery forumet
  10. Var samme feilen på min, hjalp lite med rens så skifte register ble løsningen.
  11. Hei! Tenkte det var greit å skrive om min erfaring da mange ser ut til å slite med tette varmeapparatregister og store utgifter til utbedring. Iløpet av sist vinter begynte varmeapparatet i min Discovery 3 2008 å blåse kaldt på førersiden, etter at jeg fikk sjekket spjeldmotorer(aktuatorer) og lest en masse om temaet ble konklusjonen tett varmeapparatregister. Jeg leverte bilen på verksted der det ble hatt på "rensevæske" som fikk virke et døgn og kjølesystemet ble "flushet". Etter dette ble det litt varme på førersiden men ikke like varmt som på passasjersiden, men jeg overlevde gjennom vinteren og iløpet av sommeren var alt glemt.. Nå som det ble kaldt ute kom selvfølgelig problemet tilbake å jeg satt igjen med stive knær og iskalde fingre. Nytt varmeapparatregister ble bestilt fra Lrdirect og etter en samtale med en "kollega" som hadde skiftet på sin RRS var pågangsmotet på topp. Ved å løsne alt i midtkonsollen som radio og alle knapper samt løsne på dekselet rundt girspaken og ta ut hanskerommet er det god plass til å fjerne registeret om man kutter vannrørene. Nytt register ble innmontert med med radiatorslanger (innv.16mm) og slangeklemmer, interiør remontert, kjølesystemet luftet og alt fungerer bedre enn noen gang Tidsforbruk: 5 timer inkl. testkjøring. Kostnad: Varmeapparatregister,slager, slageklemmer, kjølevæske. ca. 1.300,- Vanskelighetsgrad: Lett om du har en varm plass å stå og diverse håndverktøy Håper dette kan hjelp noen til å ikke se så dystert på å gjøre denne jobben selv God jul!
  12. Nå koster jo en komplett mellomaksling 195pund fra øya, så i min verden er det absolutt vært å skifte hele.
  13. Strøm er hentet fra baksiden av viftestyringspanelet, men den er stabil og jeg har avlesning med app'n selv om bilen er låst. Gjelder en D3 2008
×
×
  • Create New...