Jump to content
LRforum

ewikran

Members
  • Content Count

    192
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About ewikran

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Tromsø

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tromsø

Recent Profile Visitors

681 profile views
  1. Bruker du rett olje? Feil olje medfører vel raskt DPF
  2. Jeg hadde slik risting som antatt kast i skivene etter bytte til nye skiver. Hadde da den typiske slakk i bakre foringer nedre framme. Fikk bærearmene byttet=nye foringer. Vibrasjonen fortsatte selvfølgelig med antatt kast i skivene, men ble svakere og etter hvert forsvant vibrasjonene, antar de rettet seg ut etter bruk. Har nå kjørt i flere år uten vibrasjon med de samme skivene.
  3. Da fungere aktuator og feilen må ligge i bryter/håndtak i bakluka og/eller ledningsnettet til denne
  4. Kan være så enkelt (?) som ledningsbrudd fra bryteren. Jeg bytta bryter unødvendig.
  5. Oppdatering: Byttet aktuator og alt vel. Den nye kom med et plastdeksel som dekket hele mekanismen på baksiden, den gamle hadde ikke dette. Jeg tok av dekslet på den nye slik at det "neste gang" er like lett å bare stikke hånda inn og dra i wiren når trekket er av.
  6. Har et som ligner veldig på det fra lr-butikken. Kjøpte mitt brukt så vet ikke hvor det kommer fra. Relativt enkelt å montere/demontere. Skrangler ikke. Har ikke prøvd noen andre så hvordan det er mot øvrige vet jeg ikke.
  7. Hatt mer problem med dette Kåre? Jeg hadde et tilfeller i vinter hvor måleren ramlet til 0,0. Motor gikk som den skulle, merket ikke noe på bilen. Måleren kom tilbake av seg selv etter et par dager uten at jeg gjorde noe. I dag skjedde det igjen, ramlet fra 3/4 tank til 0,0 igjen. Heller ikke nå har jeg opplevd noen problemer, men har ikke kjørt så langt heller. Litt kjedelig feil som hadde vært godt å finne ut av.
  8. Tok olje og filterservice og fant denne på beskyttelsesplata under gearkassen når jeg skulle skifte dieselfilteret. Ingen gjenger eller merker på den. Litt avrundet i enden på lang del, kan nesten se ut som den er brukket i kort ende, men usikker. Hva kan dette være for noe? Trenger jeg miste nattesøvnen?
  9. Fikk åpnet luka med god hjelp av denne. Nå er det bare å få tak i ny aktuator.
  10. Det funket fint fram til i dag, men nå er det mørkt og stille. Får et svakt klikk når jeg drar i håndtaket/bryteren, men luka slipper ikke. Klikket ble svakere og svakere ved flere forsøk, og nå ikke i det hele tatt. Reagerer ikke på knappen på nøkkelen heller. Luka er igjen og i lås, men bilen tror den er åpen. Hva nå? Hundegitter på og hundeburet inni (heldigvis uten hund), samt en stor eske med møbler. Må se om jeg får demontert gitteret fra baksetet for å komme til luka fra innsida. Fant denne, videoen fra Petter Tingve litt ned i tråden ser ut til å stemme med den lyden jeg hører, svakere og svakere drag. Beskrivelsen ser ut til å forutsette at luka er åpen, men hvordan komme til når luka er låst?
  11. Har prøvd unnenifra, men når ikke fram/opp med oljen. Må en ta av innerskjermen?
  12. Har samme symptomer og mistenker leddet, men sliter med å nå dette. Har sprayet fra diverse vinkler til det drypper av bilen, men leddet er like tørt. Tips til hvordan en kommer til?
  13. Hjelper kanskje om du forteller hvilken bil dette skal være til?
  14. Har også korte sorte på bilen og er veldig interessert i lange sorte. Ta kontakt hvis interesse.
  15. Har et sett med lange uoriginale rails i farge sølv som jeg aldri ble å montere hvis du er interessert.
×
×
  • Create New...