Gå til innhold

tigergutt

LRF Society-calendar
  • Innlegg

    3 752
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Contact Methods

  • AIM
    Hybridkongen
  • Website URL
    http://www.arkv.no
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Røn, Vestre Slidre, Valdres
  • Interests
    Engelske biler, nedoverski og familie

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Røn, Vestre Slidre, Valdres

Nylige profilbesøk

3 959 profilvisninger

tigergutt sine prestasjoner

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Hehe Jeg har fått svar på det jeg lurer på
  2. Har det kommet noe nytt og bra på dette feltet? Gjelder en D4 2012 uten DAB fra før. Har lest hele tråden, men det har sikkert skjedd noe siden 2021...
  3. Er det noen som har det liggende? Gjerne på aksen Valdres-Oslo. Bill. mrk. HASTER
  4. Takk, Rune. Du er jo fagmann på begge merker 🙂 Jordingspunktene har fått så god behandling ifm motorbygging så de er i hvert fall i orden. Kanskje batteriet er litt slitent? Tar en sjekk
  5. Suverent -takk for svar, men jeg tror ikke det er problemet. Når det slår inn så slår den inn veldig solid, men det virker som den "slår tilbake" for tidlig... Hvis du skjønner hva jeg mener. Normalt så skal den jo "slå tilbake" i det motoren starter, men her der den rett og slett for tidlig ute med å konstatere at motoren har starta...
  6. Det finnes mange andre som har greie på mye, men når jeg står fast så er det alltid LRF som er flinkest til å bidra. Jeg har en Alfa 159 3,6 V6 hvor starteren oppførere seg rart: Den slår inn som vanlig, men "slår ut" igjen før motoren har starta og fortsetter bra i "summe" Må prøve maaaaaange ganger før den endelig fyrer. Hva tyder dettepå, tro?
  7. Hepp Mener at jeg leste ett eller annet sted at man kan bruke kryss fra Volvo. Er det noen som kan verifisere dette?
  8. Jeg skal gjøre yt forsøk så får vi se. Det er tross alt britisk :-)
  9. Større IC, større turbo, grenrør, klippet opp luftfilterboksen for å få mere luft. Den går helt fint med en gang...
  10. NanoCom får ikke kontakt med ECU når jeg skal lese feilkoder... Den fungerer utmerket når jeg bruker "Instruments" Help...
  11. Kjøre Forumister: Min elskede, dog ikke så TLC-pregede Defender 110 TD5 gir fra seg et puff eller to med blårøyk ved kaldstart. Ikke noe ved kjøring når det er varm. Er det noe innlysende ting jeg må sjekke før alt annet?
  12. Takk, takk! Koster jo ei nyre ei slik snekke :-)
  13. Akkurat det jeg fryktet. Det som er rart er at den fungerer helt topp 1/3 av utslaget til høyre så går det tungt... Må jeg bytte alt sammen eller kan den overhales, tro? Takk for svar!
  14. Er det ikke typisk: Fisket tuta, dynamo skar seg. Fikset dynamo - nedre reimhjul delte seg Fikset nedre reimhjul - blinklys kaputt Fikset blinklys - servostyring kødder: Fungerte helt strålende både opp og nesten helt ned igjen en svingete fjellveg. I siste svingen, som er en skarp høyresving så var det akkurat som om servopumpa ga opp og den ble veldig tung på rattet ved stort rattutslag til høyre. Kjørte hjem og testet ut flere forskjellig utslag. Til venstre fungerer den helt fint, fungere helt fint helt til det nærmere seg mye rattutslag til høyre - da blir den tung på rattet igjen... Svinger tilbake så er den helt fin igjen... Nok olje og reima er hel og fin. Ingen ulyder fra pumpa eller bobler i olja... Litt skummelt å kjøre med. Det eneste jeg har gjort med bilen rett ført dette var å fylle opp høyre pokal med oneshot og bytte olje og filtre...
×
×
  • Opprett ny...