Jump to content
LRforum

Novise

LRF Society
  • Content Count

    1,485
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About Novise

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    M&R

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ålesund

Recent Profile Visitors

804 profile views
  1. Novise

    Ludvig

    Mange nye deler ankommet fra Paddoc. Venter på deler i månedsskiftet fra mm-4x4. Men det ser ut til at det drøyer før siste leverandør i det hele tatt kan komme med et endelig svar. Alle tre fikk min forespørsel/bestilling den 2. januar i år. Er spent som en unge på hva resultatet vil bli når alt er på plass. Tenker Ludvig får seg egen prosjekt tråd.
  2. Novise

    godt svar..

    JAJA. Morsom lesing om en tok det som en historie eller et tenkt eksempel. Men er glad for at tonen i dette forummet er en helt annen. De fleste av oss ønsker vel en frue som støtter oss i galskapen. Min hadde ikke vært mye støttende om dette var hennes opplevelse av vårt miljø.
  3. jeg har antagelig samme type lekkasjen.

    Den jeg har ligger rett bak venstre forhjulet - der røret bøyer.

    Hvor fikset du det + hva kostet det?

  4. Er alt for lite på forum for tiden og rekker derfor ikke å svare eller oppdatere slik som det bør gjøres. Jeg har hatt en dialog med verkstedet og ny gjennomgang av lekkasjeproblemet. Bilen er nå reparert. Det viste seg å være rørene til ventilblokka og ikke selve blokka som var problemet. Rør er kappet og skjøtt ihop. Takker for alle PM og innlegg i tråden.
  5. Har fortsatt lekkasje i ventilblokka. Merkeverksted konkluderte i går med at blokka må skiftes grunnet eir. Selv om jeg ikke forstår konklusjonen er jeg begynt jakten på ny blokk. Tips om hvor den kan kjøpes mottas med takk. Reparasjon utført på merkeverksted ser jeg ikke som noen aktuell løsning per i dag.
  6. Nabo av mine foreldre fikk samme problem som du beskriver. Nærmeste nabo ligger 300 - 400 meter unna. De kontaktat e.verket som konstanterte jordfeil hos "oss". Jeg søkte som beskrevet her kurs for kurs. Deretter innsetting av uttatte sikringer og feil dukket opp i enda en kurs. Den ene var leder klemt mellom taklokk og boks i et soverom, med derpåfølgende isolasjossvikt og jordfeil nummer en. Den andre var leder klemt i boks for bryter til utelys. Samme problemstilling som for den andre jordfeilen. Vi har elektriskt anlegg med GUR og siluminbokser. Mine foreldre dusjet og merket ingen ting, men jordfeil var der. De fikk ikke mer en et par dager på seg til å få kontakt med elektrikker og å få feilen fikset. Heldigvis har det ikke vært noe der de siste 25 årene.
  7. Etter at min far forlot bilen en gang sent på seksti-/tidlig på 70 tallet med nøklene og min søster i bilen har ingen i vår familie tenkt tanken på å forlate bil med nøkler i. Hun rakk akkurat opp til rattet og fikk så vidt sett ut frontruten når hun stod i setet. Artig å vri på nøkkelen var det også. Far fant ikke bilen der han parkerte den, men noen få meter fra kaikanten. Etter dette har han tatt sin opplevelse med i oppdragelsen av sine barn og barnebarn. Han har fortsatt ikke glemt det som har vært et av hans største skrekksenario gjennom livet. Trenger bare si navnet på kaia og du ser i øya på han at 40 år ikke er lang nok tid til å glemme noe slikt. I dag er han 82 og kjører fortsatt bil. og passer på både barna's og barnebarna's opptreden under kjøring. Han klarer dette på en verdig og balansert måte.
  8. Noen som trenger en varebilvegg fra DII. Min er endelig fjernet og seter satt inn. Veggen blir sendt til destruksjon om ingen her trenger den. Hos meg står den bare i veien.
  9. Avdeling møre har arrangert denne turen ett par ganger. Omtalt i 4WD. Om en kikker i aktivitetskalenderen til Norsk Land Rover Klubb, avdeling Møre så vil en se muligheten av å kunne bli med på en flott todagers tur. Også jeg har kjørt Aursjøturen og kommer helt sikkert til å gjøre det igjen. Men i år kommer jeg nok til å prioritere å komme meg meg på turen til avdeling Møre. Denne turen MÅ oppleves. Edit: link til siden http://www.nlrk.no/index_more.asp?ID=120&segment=6&session=
  10. Synd det endte slik for deg. Jeg var heller ikke fornøyd i utgangspunktet. Reiste ned å tok meg en prat og føler at de tar meg som kunde på alvor. Jeg har ikke på noen måte kuttet ut dette verkstedet. Men så har jeg også en helt annen sak enn det du har.
  11. Var hos trafikketaten i dag i et nødvendig ærend. Benyttet muligheten til å legge inn spørsmål om prosjektet. Hadde tilfeldigvis med meg loggboken på hva som er gjort og diverse nummer og tekniske data. De ville se på saken og gi meg tilbakemelding. Blir artig å se hva de kommer opp med denne gangen.
  12. Min 2001 mod. er levert med nakkestøttene. Første gang reg. 11. aug. 2000. Fikk hvite skilt torsdag. En opplevelse av de sjeldene å se endringen fra varebil til 7-seter. Ikke minst en opplevelse å treffe trafikketaten også. Riktignok tar ting tid, kom som 4. mann på drop in. Åpnet 09:00 jeg fikk kølapp 09:11. Forventet ventetid 77 min. Da jeg fikk min lapp var der to i arbeid og første kunde akkurat ferdig. Jeg fikk betalt 10:32 og var ferdig en ca 10 min. etter. Men det var kun smil og velvillighet. Fikk skryt av bilen, fikk gamle skilt demontert og nye montert, kun positive toner hele veien. Det ble en god dag.
  13. Novise

    Startproblemer

    Antall problemer har jeg ikke kontroll på per i dag. Men hovedfokus nå er at den ikke starter. Diselfiltere er skiftet. Jeg har disesel frem til regulatoren, men ikke opp til sylinderene. Men på retur har jeg godt trykk. Mistenker derfor regulatoren og stoppfunksjonen i denne. Edit: Starter slår inn. Alt ser ok ut, derfor et lite mysterium. Får hjelp i morgen med å se på verkstedshåndbok som en venn har funnet på nett.
  14. Novise

    Startproblemer

    Har en eldre trebåt med en British Leyland motor i. Motoren er firesylindret diesel med 75 Hk. Var på tur lørdag. Siste 30 min av turen registrerte jeg at temperaturen var noe høy, ca 100 grader. Slakket litt ned og temperaturen gikk tilbake til normalt. Rett før jeg var i havn hoppet den til 120 grader. Var ut på båten neste dag og sjekket: Manglet en liter eller to på ferskvannskjøleren, saltvannskjøleren har vanngjennomstrømning, Oljen så ok ut, oljenivået var ok. Har luftet diesel systemet helt frem til høytrykkspumpen, den gir diesel ut i retursystemet men ikke til dysene. Regulatoren er en CAV 3249F680. Med serienummer 5/800/1/2820. Min konklusjon er at problemet ligger i regulatoren, men er i grunnen tom for ideer (det i tillegg til min minimale kunnskap om mekaniske duppeditter). Har søkt på nettet etter info om regulatoren, men finner ikke noe. Noen her som kan noe om dette?
  15. Hvordan er fremdriften på prosjektet?
×
×
  • Create New...