Jump to content
LRforum

Peete

Members
  • Content Count

    69
  • Joined

  • Last visited

About Peete

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

360 profile views
  1. Sukk, så har også min begynt å henge med taktrakket. Henger fra bakerst i bagasjerommet og ca til bakseteryggen. Tenkte å fikse dette ved å ta det løs ved list til bakluken, spray stofflim eller annet kontaktlim på oversiden av trekket og så klemme det opp igjen. Noen som har gjort dette, eller har erfaring med andre måter å fikse dette?
  2. Ingen problemer. Startet umiddelbart og hevet seg på få minutter. Måtte bare "set" vinduer og takluke.
  3. Heisan. P38n (96 4.6 Gems) har stått lagret uten batteri i 8 mnd. Er det noe man bør tenke på før oppstart? Typiske problemer som oppstår?
  4. Jeg kjøpte en nyere skjermet brukt RF mottaker på ebay, tror det var fra en 2002 modell, men ikke sikker. Denne var direkte swap med den originale på P38. Har ikke hatt problemet siden. Hverken med tom for strøm eller andre mystiske feil som hindrer start.
  5. Enig med sistnevnte. Har hatt P38 V8 som nr 2 bil i tillegg til elbil de siste årene. Veldig fornøyd. Utover at jeg måtte overhale ventilblokk og bytte kompressor så har det kun vært bytte av slirasjedeler. Min går på LPG og drivstoffregnskapet blir helt OK selv med de siste avgiftsøkningene. Enkel å skru på. Store deler men god tilgjengelighet.
  6. Overraskende lite løsninger både på dette og andre forum. Får litt inntrykk av at CC på P38 et RR-folkets kryptonitt.
  7. Nei, fikk aldri orden på det. Kjørte gjennom hele testprosedyren slik den er beskrevet i manualen, og den bestod alle testene. Konklusjonen er da, i følge, prosedyren, at det er feil på CC ECU. Byttet denne med en brukt en som visstnok skulle være i orden, men cc virket like fullt ikke. Mistet da motivasjonen og gav opp. Klarer meg fint uten, selv om skulle gjerne hatt det i drift. Si i fra hvis du finner ut av det .
  8. Er nok noe ettermontert, det finnes flere varianter, jeg kjører rundt med denne, som er, eller prøver å være en RRS grill
  9. Kommer stadig mer parykk ut, man kan lure på når dette vil ta slutt. Noen som vet om dette kan komme helt fra katalysatorene? Ellers gjetter jeg på bakre potte. Den er gammel. Har bare aldri sett noe slikt i eksosporter, og har sett mange slitne eksemplarer.
  10. Denne "parykken" kom ut av eksosrøret her en dag. Dvs. den svarte kom ut mens det blonde dro jeg ut. Hva er dette? Aldri sett noe lignende komme ut av et eksosrør.
  11. Løste det ved å kle restene av de originale varmedeperne med varmeskjold fra Biltema. Tror det ble helt OK.
  12. Hva med å surre varmedepende bandasje rundt katalysator? Sånn som brukes på manifold for å redusere varmen i motorrommet.
  13. I går brukte jeg Range Roverns mektige trekkevne til å taue en bil i lav fart opp noen bratte bakker. Vel fremme ser jeg at det ryker ut av motorrommet. Viser seg at røyken kommer av at en form for isolasjonsmatter, eller snarere rester av disse, som sitter over katalysatorene har ramlet ned og ligger oppå katalysatorene på begge sider og avgir solid med røyk. Virker noe pussig at dette plutselig skulle skje på begge sider. En teori er selvsagt at det har vært slik en stund, men pga tauingen og det varme været på er det første gang på lenge at katalysatorene har blitt så varme (det har jo som kjent vært vinter en stund...) Noen som kan fortelle meg hva slags varmeskjerming som egentlig skal sitte der? Virker vel naturlig at det skulle være en form for metallbeskyttelse mellom mattene og katalysatoren? Hvordan har dere andre løst problemet når disse forsvinner? Kan ikke se at nye originale er å få kjøpt. Kan man kjøre uten? Tips til løsning på dette mottas med glede
  14. Det er nå bare gått ca. ett år siden jeg startet denne tråden og fikset problemet så kanskje greit å avslutte den med løsningen på problemet. Det var en kombinasjon av defekt kompressor, som jeg fikk byttet på garantien og lekkasje i solenoidene nær det var kaldt. Løsningen ble å pelle fra hverandre ventilblokka og bytte alle o-ringene. En grei jobb å pusle med foran TV'n eller ved kjøkkenbordet. Det er egentlig bare en ting man skal være veldig nøye med og det er de veldig tynne o-ringene på solenoidene. Hvis de ikke monteres helt korrekt kommer de i klem ved montering og blir ødelagt, ergo ny (eller fortsatt) lekkasje. Jeg gjorde den feilen (kanskje foran TV'n kun var en sånn middels god ide) og endte med å måtte ta ut ventilblokka en gang til og kjøpe nytt o-ring sett for å få tak på de små .... Det gikk bedre på andre forsøk, den ble potte tett og holder seg oppreist i ukesvis, selv i kuldegrader.
  15. Hva er positivt med P38? Denne vinteren snakker vel for seg selv? Den arrogansen P38'n møter ubrøtede glatte bakker og snøskavler med gjør snøkaoset til en fornøyelse. Ellers er min erfaring etter noen års eierskap at den er: Driftssikker og pålitelig (mulig jeg har et ekstra godt eksemplar) Er lettmekket, på denne siden av diverse luft kjølte folkevogner og 70-tallsbiler er det nok den mest lettmekkede bilen jeg har hatt. Alt er riktignok stort men lett å komme til. Deletilgangen er fantastisk, og delene er billige. Designet er funksjon foran form. Det er deilig firkantet uten jålete og meningsløse designstunt. Den er komfortabel og praktisk....og herlig unødvendig og ukorrekt Hva er ikke bra? Baklyktene! Det er noe fryktelig 80-tall over de alt for store lyktene på bakluka. Hadde det vært mulig å få kjøpt en nedre bakluke uten baklysåpning og baklykter i skjermene med rygge- og tåkelys integrert hadde jeg slått til på flekken. Den mekaniske radiatorvifta, liker ikke det konseptet. Den går alt for mye. Andre biler fikk mer effektive elektriske vifter på 70-tallet. Elendige koppholdere Magebeltet i baksetet Svingradiusen som kan konkurrere med et hangarskip Den smale sporvidden, man er tvinges nesten til å sette på spacere for å få det til å se bra ut.
×
×
  • Create New...