Jump to content
LRforum

Peete

Members
  • Content Count

    72
  • Joined

  • Last visited

About Peete

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

410 profile views
  1. Hei, takk for svar. Skal selvsagt fikse de andre feilene, men dersom feilene knyttet til utslipp henger sammen med eksoslekkasjen og dermed ordner seg selv så trenger jeg ikke bruke mer innsats på disse. Den varierende spenningen på lambdasondene har neppe sammenheng med eksoslekkasjen. Lambdasondene sitter før katalysatoren, og eksoslekkasjen er ca ved bakakselen. Ser derimot for meg at lekkasjen kan ha påvirket den sonden de stikker inn i eksosrøret på PKK for å måle avgassene..
  2. Mange gode tips her til neste gang. Takk for det. Jeg tok latmannsvarianten. Løsnet trekket ved bakluken og sprayet med kontaktlim mellom stoffet og "skummatten". Har holdt så langt, men som flere her påpeker. Det er vel kun midleridig ...
  3. Hei, Var på PKK nylig og fikk bl.a mangler på utslipp 1. Co2 utslipp på 0,53, skal ikke overstige 0,5 2. Lambdaverdi utenfor området 1+/- 0,03 3. Eksoslekkasje Spørsmålet er: Kan eksoslekkasjen føre til at utslippsverdiene er gale og at de dermed blir OK når jeg fikser lekkasjen? Koblet opp diagnosen for å sjekke lambdasondene. Verdiene her svinger veldig mellom 0.1 og 1,3 volt. Er dette normalt? Hva annet kan typisk forårsake for høye utslipp? MAF? Takk for hjelpen Mvh Peter
  4. Sukk, så har også min begynt å henge med taktrakket. Henger fra bakerst i bagasjerommet og ca til bakseteryggen. Tenkte å fikse dette ved å ta det løs ved list til bakluken, spray stofflim eller annet kontaktlim på oversiden av trekket og så klemme det opp igjen. Noen som har gjort dette, eller har erfaring med andre måter å fikse dette?
  5. Ingen problemer. Startet umiddelbart og hevet seg på få minutter. Måtte bare "set" vinduer og takluke.
  6. Heisan. P38n (96 4.6 Gems) har stått lagret uten batteri i 8 mnd. Er det noe man bør tenke på før oppstart? Typiske problemer som oppstår?
  7. Jeg kjøpte en nyere skjermet brukt RF mottaker på ebay, tror det var fra en 2002 modell, men ikke sikker. Denne var direkte swap med den originale på P38. Har ikke hatt problemet siden. Hverken med tom for strøm eller andre mystiske feil som hindrer start.
  8. Enig med sistnevnte. Har hatt P38 V8 som nr 2 bil i tillegg til elbil de siste årene. Veldig fornøyd. Utover at jeg måtte overhale ventilblokk og bytte kompressor så har det kun vært bytte av slirasjedeler. Min går på LPG og drivstoffregnskapet blir helt OK selv med de siste avgiftsøkningene. Enkel å skru på. Store deler men god tilgjengelighet.
  9. Overraskende lite løsninger både på dette og andre forum. Får litt inntrykk av at CC på P38 et RR-folkets kryptonitt.
  10. Nei, fikk aldri orden på det. Kjørte gjennom hele testprosedyren slik den er beskrevet i manualen, og den bestod alle testene. Konklusjonen er da, i følge, prosedyren, at det er feil på CC ECU. Byttet denne med en brukt en som visstnok skulle være i orden, men cc virket like fullt ikke. Mistet da motivasjonen og gav opp. Klarer meg fint uten, selv om skulle gjerne hatt det i drift. Si i fra hvis du finner ut av det .
  11. Er nok noe ettermontert, det finnes flere varianter, jeg kjører rundt med denne, som er, eller prøver å være en RRS grill
  12. Kommer stadig mer parykk ut, man kan lure på når dette vil ta slutt. Noen som vet om dette kan komme helt fra katalysatorene? Ellers gjetter jeg på bakre potte. Den er gammel. Har bare aldri sett noe slikt i eksosporter, og har sett mange slitne eksemplarer.
  13. Denne "parykken" kom ut av eksosrøret her en dag. Dvs. den svarte kom ut mens det blonde dro jeg ut. Hva er dette? Aldri sett noe lignende komme ut av et eksosrør.
  14. Løste det ved å kle restene av de originale varmedeperne med varmeskjold fra Biltema. Tror det ble helt OK.
  15. Hva med å surre varmedepende bandasje rundt katalysator? Sånn som brukes på manifold for å redusere varmen i motorrommet.
×
×
  • Create New...