Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

knikeren

LRF Society
  • Innholdsteller

    802
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

5 følgere

Om knikeren

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vennesla

Previous Fields

  • Location / Bosted
    kristiansand

Nylige profilbesøk

751 profilvisninger
  1. knikeren

    Skifte lufttank D3, luftkobling

    Tenker du på koblingen når du mener connectoren? Hvis det så er det bare å bruke de hvis O ringen er hel og fin smør opp slangen før du skrur det løst sånn att koblingen kan svive rundt på slangen uten att du vrenger og knekker for mye på slangen wd40 eller lignende. Smør opp den gamle koblingen før du monterer den igjen. Ta vare på den nye for sikkerhets skyld Jeg koblet også slangene ifra den midtre ventilblokka som ligger mellom kompressoren og tanken. Ta bilde av hvordan ting er koblet sammen kan. Være lurt
  2. knikeren

    Skifte lufttank D3, luftkobling

    Bare plug and play alt passet overens, har selv montert den tanken tror ikke jeg ville ha koblet på noe ekstra utak siden du vil ikke presse kompressoren mer en nødvendig hvis du tenker på å evt bruke kompressoren til andre ting som å fylle luft i dekkene. Jeg har en liten kompressor stående i batterikassa på førersiden og lagt opp sigarettutak der Jo flere koblinger, gir flere plasser det kan komme lekkasje
  3. Jeg har kjøpt en brukt iidtool BT og skal få den registrert over på meg om min bil. Jeg har kjøpt Transfer of owners hos GAP men har ikke fått noen aktivering kode. Noen som kan forklare hvordan jeg kan få den over på meg? Skulle hatt den oppe å gå fortest mulig
  4. knikeren

    Hjullager

    Ikke for å å ødelegge troa men er du uheldig så kan lageret sitte fast så både svetten og blodet spruter hadde en av hver på min, det ene var bare å kakke litt med hammeren, det andre var gode 2t skamjuling med 1kg slegga dør det løsnet Beregn litt tid på jobben
  5. knikeren

    Hjullager

    Bruk timken hjullager, ikke kjøp billigst mulig for å spare penger, du ønsket ikke å ta denne jobben igjen om kort tid. Dette lageret har blitt anbefalt av flere her inne istede for å kjøpe de som er litt billigere og holder kortere. Hjullageret burde ha holdt mye lengre en det gjorde for deg. Selv bruker jeg kun Advancedfactors.uk til deler uansett
  6. knikeren

    Series 3 109 Safari. lurt kjøp?

    Enig kalles delebil dette
  7. knikeren

    Altox GSM styring til Webasto

    Hadde samme problemer når jeg monterte min også
  8. knikeren

    Altox GSM styring til Webasto

    Var det appen som var problemet?
  9. knikeren

    Mistanke om luft lekkasje

    Tror det er normalt for det gjør min også Det bygger vel egentlig bare opp trykket igjen. Når du stopper bilen så ett poff ifra belgene etter ett par minutter og den siger bittelitt ned, da slipper den ut trykket så er vel dette trykket som blir bygget opp igjen når du starter bilen
  10. knikeren

    Dekkdimensjon ExMil

    Er det ikke bf mud terrain km2 285/75 16 som kan fint brukes på exmil felger og fortsatt er innenfor skjermene?
  11. knikeren

    Webasto temperatur D3

    Du kan jo evt la bilen stå natten over i en garasje som holder noen plussgrader, åpne porten og kjør webasto'en i 30min og se om det er noe forskjell ifra 5-10 kalde
  12. knikeren

    Webasto temperatur D3

    Det avhenger helt om hvor kaldt det er ute, utetempen i d3'en har en tendens til å være forsinket med den riktige tempen. Prøv den en dag det er mildere og sjekk om du merker noen forskjell
  13. knikeren

    Høyt forbruk på Disco 3

    Kan være denne kan hjelpe deg litt, kjør også en motorens er jeg blitt anbefalt av Kenneth hos strømmen bil, de har brukt den og fått gode tilbakemeldinger på bla forbruket https://www.reviveturbocleaner.no
  14. knikeren

    Temp måler for temp ute

    Hvis det er stor temperatur forskjell så kan den bruke lang tid på feks -14 til -4 grader hvis du stoppet bilen før jobb da det var - 14 og starter den når temperaturen har steget såppas mye.
  15. knikeren

    Tillatt taklast "ikke oppgitt"

    Så egentlig så har vi ikke lov å ha en roofracks og taktelt på d3'en? Litt vel liten lasteevne på en så stor og tung bil. Tror nok ikke det er oss de er ute etter å ta, mer håndtverkere som gjerne har +100kg med materialer på taket som er dårlig sikret. En skiboks kommer jo fort over 75kg når man skal på hytta på fjellet med med 7par ski osv... Vil tro bilen er konstruert for mye mer en det som er oppgitt i instruksjonsboka, disse bilene er jo konstruert for å ha en del last på taket med hva som de er bygget for. Har du en roofracks som tåler en del, sikret lasten forsvarlig og ikke overdrevet med 500kg på taket så kan jeg ikke tro att det vil bli noe problem hvis du blir stoppet. Vil tro de ser på det på samme måte som med lasting og sikring av en tilhenger. Det er ikke noe som sier noe om maks lastehøyde så lenge det er forsvarlig lastet og sikret. Må selvfølgelig være under maks lastehøydevsom lastebiler har. Tror sunn fornuft er det viktigste her, mye rare regler som er ute å går. Tror heller ikke de tar seg bry til å løfte ned takteltet og veie det. Hvertfall ikke mitt
×