Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

knikeren

LRF Society
  • Innholdsteller

    662
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    1

knikeren last won the day on Juni 25

knikeren had the most liked content!

Nettsamfunnsomdømme

3 Nøytral

4 følgere

Om knikeren

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vennesla

Previous Fields

  • Location / Bosted
    kristiansand

Nylige profilbesøk

480 profilvisninger
  1. knikeren

    Ladetrøbbel på exmil

    Da var ladeproblemet løst med ny regulator fra lafterolf hva skulle jeg ha gjort uten dere? nå er det bare å prøve å få den fin på tenningen sånn att vi kan få den kjørbar til seriebiltreffet den 8 september
  2. knikeren

    Hjelp til kjøp av Discovery

    Britpart Kan brukes til enkelte greier med hadde ikke turt å brukt hjullager fra de som du fikk erfart. Det att lageret sitter så løst på passasjersiden i forhold til førersiden, kan det ha noe med att passasjersiden får som regel mer juling av dårlig og humpete vei mot veiskulderen? Det er vel som oftest att hjullagerene på passasjersiden går i stykker før førersiden.
  3. knikeren

    Hjelp til kjøp av Discovery

    Var det Timken hjullager smsom gikk igjen? Høyre hjullager på min kunne jeg nesten bsre dra av for hånd, bare noen lette slag med hammeren. Men nå var det kjørt lenge på mens det var dårlig og det tok kvelden 5km hjem en ifra så klarte å humle meg forsiktig hjem på det høyre satt som støpt, jeg satt i bilen og vred frem og tilbake på hjulet mens min stefar slo der han klarte med slegga. Etter en 30min juling så slapp det ja det må enten være ett traktorverksted eller lastebilverksted du må svinge innom på
  4. knikeren

    Håndbrekk problem med D3

    Har du pusset ned selve belegget på bremseskoen? Det var der jeg måtte pusse litt. Når fikk du opp det røde lyset før eller etter att du begynte å med diagnoseutstyret? Hvordan du får det vekk vet jeg ikke men vil tippe att du må fikse det som er feil med det først.
  5. knikeren

    Håndbrekk problem med D3

    Hiv av bremseskoen og ikke la det ødelegge ferien når du har løsnet de helt opp, ligger de fortsatt i på? Jeg måtte pusse litt på skoene for å få plass
  6. knikeren

    Hjelp til kjøp av Discovery

    Helt sant
  7. knikeren

    Hjelp til kjøp av Discovery

    Jeg regner med det var fremre hjullager som havarert på sa de bak er litt verre å få ut Jeg tar også å hiver meg på oppsummeringen din flott oppsummert av deg D3 07 som jeg kjøpte i juni 2015 og da var den gått 148 000 og nå er den gått 254 000 og jeg har brukt kun denne bilen de 3 siste årene og kjørt den 106 000km. Pendlet 12mil om dagen med den og brukt på langtur i fjor Om jeg er glad i bilen? Bilen er min bedre halvdel Ønsker jeg å bytte den ut? Aldri! Har den gitt meg grå hår? Nei kan ikke si det Driftsstans? Ja, 2 ganger. Første gang var bare noen måneder etter att jeg hadde kjøpt den. Grunn: ei tett dyse som kom mest sannsynlig av ikke byttet diesel filter og ett hjullager fremme. Utenom det så har det bare vært slitedeler og begge egr ventilene (standar problem på alle type biler) sprukken slange til Intercooler (kjent feil) ett ledningsbrudd på epb, ett brudd på ledning til kompressoren og ett til bakre ventilblokk nå er det kompressor tanken som har rustet hull i.. Alt løser seg ved hjelp av forumet, nærmiljøet og litt leting Så når jeg oppsummerer dette så synest jeg det ikke er så galt i forhold til alder, km og i konstant bruk på dårlige innlandsveier
  8. knikeren

    Ladetrøbbel på exmil

    Ja nå står dynamoen til Paal Helge som sto vel i baltazar i min uten noe forandring så krysser fingrene for att regulatoren til lafterolf virker
  9. knikeren

    Hjelp til kjøp av Discovery

    Det er sant det, ikke vits å bytte met en nødvendig det er jo heller ikke rart att verksted regningene blir sjyhøye når folk slutter å bruke hue på verkstedene og alt må gjøres som verksted boka sier og alt er bare å bytte ut med helt nye deler. Var bedre før da mekanikeren var kreative og løsningsorientert heldigvis er det jo noen av de igjen
  10. knikeren

    Hjelp til kjøp av Discovery

    Hvis merkeverkstedet tar body off for å skifte bremserør så svindler de deg jo for masse penger. Det er jo ikke turboen som skal ut. Fikk byttet på min og da tror jeg han byttet helt frem til rett bak førersete e og det ble gjort under bilen. Håper ikke det er normalt å ta body off for denne jobben på verksted
  11. knikeren

    Ladetrøbbel på exmil

    Tenker du på feste til ledningene på selve dynamoen? De pusset jeg over
  12. knikeren

    Hjelp til kjøp av Discovery

    Webasto er standar i disse bilene hvis du vet att du ikke har noe form for behov i ettertid med fler en 2 seter så hadde jeg gått for nyest bil, men blir jo fort veldig dyrt å sette inn seter hvis du ombestemmer deg
  13. knikeren

    Hjelp til kjøp av Discovery

    Det samme vil jeg si hvis du går for en d3 lav km er jeg ikke så redd for, bare husk att bærebruer og hjullager pleier også å ryke rundt 200 - 230 tusen km havner du oppi disse km så sørg for att dette er byttet, koster mye å sette den bort fort å få jobben gjort, hvis du gjør det selv så er det en del arbeid men du kan klare det selv hvis du vil spare en stor sum trenger ikke å være noen ekspert for å gjøre denne jobben du vil ikke finne en mer komfortabel og bedre fremkommelighet hos en suv som du gjør hos D3 og D4, det er en kanon bil lykke til med letingen og gjerne spør her inne på forumet om det er noen som har en de pleier å ta godt vare på de og kjenner bilen bedre en vanlig mann i gata
  14. knikeren

    Ladetrøbbel på exmil

    Pm sendt
  15. knikeren

    Ladetrøbbel på exmil

    Tusen hjertelig takk for tipset det var ei billigere løsning e. Frykter
×