Gå til innhold

Ridler

Medlemmer
  • Innlegg

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nesbru

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nesbru

Ridler sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Var det noen som sjekket med LR Norge angående deres syn på syntetisk diesel 2G polar? Jeg vil ikke utsette godbilen for noe feil. Ser at Even W i posten over allerede har kjørt 23000 km på dette drivstoffet, så det er vel bare tut og kjør...?
  2. Da fikk jeg en gammel kompressor av Pål Erik, så hvis noen trenger samme del så ta kontakt med Trond.
  3. Knall, takk.. Slår til på tilbudet til Trond, hvis ikke det funker hører du fra meg Pål-Erik.
  4. TESS hadde slange og skjøtestykke, til plastslangen som jeg måtte kappe. Men de hadde ikke noe annen løsning for den push in fitting som sitter på kompressor. løsnings forslaget hans var TEC 7
  5. Hei Har byttet tørker / dryer deler på kompressoren på en original Discovery 3. Men har ett problem. I bakkant av kompressoren er det 2 rør som går ut, ett på 10 mm og ett på 8 mm. 8 mm quick push in fittingen er kaputt. er det noen som har denne dysen med 8mm quick push in fittingen? Se bilde.
  6. Hei Disco3 Prøver å få av vifta for å komme videre inn til dynamoen. Har prøvd følgende som ikke går: holde fast med 10mm nøkkel, da løsner kun den og ikke 36 mm. Lagde spesialverktøy av noe metall for å holde igjen på 2 bolter, prøvde da å slå med hammer. Ja, jeg vet det er links gjenger, har lest manualen for å bytte dynamo her og den på disco3 forumet. Noen som jeg kan svinge innom i Asker området som har motholdsnøkkel, eller som tror de kan hjelpe meg med å løsne vifta?
  7. Jeg skal bytte dynamo på en Disco 3, men vifta får jeg ikke av. Vet at det er links gjenger. Jeg trenger å låne en motholdsnøkkel, ser ut som en hullete fastnøkkel. se bilde. Passer med en fra Disco 2 også.
  8. Jeg hadde visst 4 defekte glødeplugger, så er ikke verst å ha fått start på bilen i -13C. Jahrmann tar 1500 kr pr plugg hvis de kommer ut, eller 2000 kr hvis de knekker. Så maks 12000 kr hvis alle knekker.
  9. Discovery 3. Det begynte på fjellet med dårlige glødeplugger og meget kaldt vær, noe som gjorde at jeg etter 25 startforsøk fikk start på bilen. Jeg hadde heldigvis med lader og fikk ladet batteriet neste natt. Men batterilampen sluttet ikke å lyse, selv etter ladning av batteri. Dynamoen gir effekt, fordi bilen klarte en 4 timers tur hjem, men med batterilampe som lyste rødt hele veien. Jeg testet med multimeter rett på batteriet ved forskjellige turtall og dynamo gir 13,5 V målt på batteriet. Jeg har ladet batteriet flere ganger etterpå, fordi det må jevnlig gjøres for å ha futt til x antall startforsøk. Bilen har ca 12,5V på batteriet. Stereoen gir Low battery mode beskjed ved over 20 på volum, samme som man får når tenningen er av. Skjult meny i NAV viser målinger fra 11,5 til 13,5V, men den kan man ikke stole på har jeg skjønt. Prøvde en Hard reset i går, fungerte ikke, rød batterilampe er der enda. Hva er defekt, dynamo eller batteriet? Har i dag byttet glødeplugger hos Jahrmann Motorteknikk så da er det en feil mindre.
  10. Hei Selger varebilinnredningen som satt i en Discovery 3, den passer også i en disco 4. Har gulv, støtter under, teppe, skillevegg og bag/ lommer som henger på skilleveggen på bagasjeroms siden. Innredningen står i Asker. Gi bud. Send PM eller ta kontakt 93062550
  11. Hei Fikk i dag godkjent ombygging fra varebil til 7 seter, Må si Disco 3 kler hvite skilter, det ble en helt ny bil og ny funksjon. Men har ett spørsmål, sammen med trekanten/ støtten til 3 seterad lå disse skruene se bilde, skulle de vært ett sted i bilen? Jeg fant ikke noe logisk sted de skulle være. Alt fungerer med setene i andre og tredje seterad, men hva er de skruene og gummiforingene til? Den som lurer den spør.
×
×
  • Opprett ny...