Jump to content
LRforum

Land Rover for alle penga

LRF Society
  • Content Count

    3,513
  • Joined

  • Last visited

About Land Rover for alle penga

  • Rank
    Seriebil-bygger. I will make series-cars great again.

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ådal'n
  • Interests
    Alt som har med Land Rover og gjøre.
    En av de få her i landet som har bygget opp igjen en brent Land Rover.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ådal'n

Recent Profile Visitors

3,212 profile views
  1. Gulv må uansett ut når motoren dras fram. Skruene til girspaken må man av med tunellen for å komme til.
  2. Fagfolk er fagfolk Er dog ymse i begge ender av skaalaen.
  3. Ting tar tid ja. Og ledig tid har ikke blitt prioritert denna bilen. Men nå har je for første gang med denna bilen, hatt en vellykka kjøretur, motormessig. Trur je iallefall Så får skrive noen ord om det, så tråden blir litt mer komplett, hvis noen har interesse av det da I september 2018 trudde je at den var ferdig. Men da lakk den jo olje, je reiv ut motoren og monterte simmering og T pakninger på nytt. Med nye halvmåner. Satt inn igjen motoren, lakk enda, viste seg at det hele tiden var trykkrøret opp til toppen som lakk og rant ned på siden av motoren... Noe som er en nokså enklere jobb Dog, ikke fornøyd med dragkrafta. En av synderene her var at jeg hadde ikke treft godt nok med støtstanga, så under kjøring fant den plassen sin og ventilklaring ble såklart altfor stor… Men slike ting finner man jo ut i ettertid. Så da fant jeg fram en annen topp. Nye ventilstyringer, som da måtte brotsjes, ventet i en evighet på brotsj fra Toolsidee. Redningen ble brotsj fra @GuttormG. Ventiler ble slipt inn. Et forkammer ble byttet. Nye dyser. Ny sjekk av EP, svinghjul på merket, eksosventil på sylinder nr 1 helt åpen. Ingen deler i register ble byttet da kjedet var stramt og fint. Dog, var enda tungstartet (ingen synlige diesel lekkasjer). Og ikke fornøyd ang røyk. Virker som dieselpumpe er sliten, og ikke klarer å bygge opp nok trykk til dysene kjapt nok og derav tungstartet. En annen dieselpumpe ble prøvd, men denne hadde stopp mekanismen satt seg i. Enda en dieselpumpe ble montert, denne trur je er nylig overhalt da den er fin og se på, og sikringstråder er fjernet. Dette er ikke ei CAV pumpe hell, husker ikke merket i hue. Nå har je ikke røyk på tomgang på varm motor, dragkraft som er innafor i og med at den kun har 52 hester, greit moment og forhåpentligvis startvillig. Den virket i alle fall slik nå. Går ganske pent og. Får kjøre den litt og evt finjustere litt på pumpa (tenningstidspunkt), men virker som jeg har treft ganske greit. Lista over bytta deler er nå som slik: Veivlager, rådelager, stempelfjører, halvmåner som holder bakre simmering på veiva, ny simmering forran og bak på motor, alle pakninger, vannpumpe, noen ventiler, et forkammer, ventilstyringer, svinghjulsforing, clutchplate, nye dyser, fødepumpe, oljefilter, returrør på dyser, diselpumpe, termostat, ny starter, ny dynamo og ny radiator. Som jeg kommer på. Dette er vel i resulatat en 2,25 diesel bestående av de beste delene fra 3 motorer+ endel nye deler. Neste gang blir det nok montering av tdi med en gang... Har fått dosen min av 2,25 diesel..... Blir spennende å prøve bilen imorra på kaldstart. Skal prøve å få til en video også. Blir forhåpentligvis tid til noe annet enn motorjobbing på denne bilen nå. Er jo litt som må tas tak i før Eu kontroll, som gikk ut nå i høst. Hvis noen er interessert i denne bilen etter EU kontroll setter jeg pris på tilbakemelding. Skulle helst hatt råd til en mer kjørevennelig bil til je blir 18 i Mars. Toppen som sitter på nå, de to eksos ventilene som stikker opp ble byttet. Denne toppen er den beste je har sett på LR iforhold til krater i sete og ventil. Bilde av motoren sommeren/høsten 2018^ Noen dager gammelt bilde av bilen, før bytte av dieselpumpe. Så hvis noen er interessert i denne bilen, etter den er Eu kontrollert OK, så setter je pris på en PM. Innbytte i eldre Mercedes diesel+ mellomlegg kan være interessant.
  4. Ønsker å kjøpe en 2,25 dieselpumpe. I god stand hvis dette vites. Mvh Mikal
  5. Hvis noen trenger noe hjelp med skruing. I hovedsak traktor men lite å gjøre nå så kan nok få gjort noen jobber på Land Rover og.
  6. Veldig usikker på åssen Tdi du har med hjerne... Ikke No ECU på tdi, mulig det kom No mer avansert i 98, men ikke som je veit
  7. Reg reim på 200tdi er ikke vanskelig God video på YouTube Det er D1 motor og, så helt likt.
  8. Original kasse? Hvilken hastighet er komfortabel hastighet med dissa hjula? Tenker ang turtall på motor mm
  9. Trenger ikke delene, men er det denne som brant forrige uke, like inærheten av Eik sentret i Lier?
  10. Vurder slik dieselvarmer fra Jula En kompis har en lignende og den varmer godt og lukter ikke No eksos.
×
×
  • Create New...