Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Land Rover for alle penga

LRF Society
  • Innholdsteller

    3 333
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Land Rover for alle penga

  • Rang
    Seriebil-bygger. I will make series-cars great again.

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ådal'n
  • Interests
    Alt som har med Land Rover og gjøre.
    En av de få her i landet som har bygget opp igjen en brent Land Rover.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ådal'n

Nylige profilbesøk

2 587 profilvisninger
  1. Rett moment på muttera på hovedakslingen?
  2. Ikke rart den gikk fort. Var billig. Selvom ramma var rusten. Veldig god og dyr vinsj Parabeller er et stort + God sivil kasse er ikke billig Ganske grei ellers. Det som trakk ned var rammerust og forferdelig farge. Den som slo te her fikk en god bil trur je med litt jobb.
  3. Ønsker å kjøpe en serie 3 radiator I grei tilstand. Øst Mvh Mikal
  4. Hm, er nok itte det gitt. Hadde je hatt det hadde je nok itte budd der je bur, og hadde vel heller itte drivd med LR
  5. Mener je har noen løse på hytta. Har i alle fall noen på en framaksling, men de ligger innerst i conteineren sammen med torpedoen... Men om de er så pene veit je itte. Bør vel taes opp og smøres opp i det minste. Send PM hvis interesse så ska je lete etter dem.
  6. Så skjedde det litt av hvert, andre biler, lange dager på vgs mm. Håpet på å få bilen ferdig til seriebil treffet 2018. Og det lå veldig godt an helt te dagen før treffet. Men får ta en ting ta gangen. Gammel svinghjulsforing ble slått ut. Ved hjelp av ei 19 mm (?) pipe. Dette har vært gjort før, fant rester av en gammel. Ting går i skippertak og ska skje fort når det først skjer, ny foring ska ligge i olje i en periode. Dette har itte je tid til å lot ny koke i oljebad en times tid. Da blir jo olja meget tynn og trenger lettere inn. PS. Dette må skje utendørs langt unna folk, du bør helst ikke være i nærheten. Luktet no jævlig og er sikkert ikke sunt. Holdt me på avstand. Så var det bare å slå inn den nye Så ble motor satt i Koblet alt og prøvestart var dagen før seriebiltreffet. Så jeg så håp om å innkjøre den på vei til seriebil treff. Motoren startet lett og gikk greit tross at diesel pumpe ikke var timet. Men da så je lekkasje av olje på et stygt sted som samlet seg under klutsjhuset. Meget oppgitt drar je bilen te nabotomta og lar bilen stå der, til je får arbeidslyst til å løfte ut motoren og fikse opp. Så den sto der fra september til midt i januar i år. Da hadde je skrudd på mye annet i mellomtiden og fått tilbake motivasjonen til denne. Så da begynte arbeidet. Fortsettelse i morgen. Har itte slike tastaturfingre som orker å taste så mye mer
  7. denne tråden burde kanskje oppdateres Begynner å bli litt tid siden det som je gjorde i sommer. Men får prøve å oppdatere det etter beste evne. Motoren i bilen var kast. Og ble tatt ut Som vist før i tråden fant je fram en annen Diesel motor i deler. Sylinderen ble honet, og anleggsflaten på blokka ble målt, med ny metall linjal. Lyste på baksiden og målte i flere retninger og var ganske greit. Stemplene til motoren var møkkete, sotete og fæle Etter vask i diesel ble de greie. Nye stempelringer ble montert. Har verktøy til dette, men syntes det var greiere å bruke fingra og presse de ut og få de på, bedre kontroll da. Nye ringer er godt merket i rekkefølge og hvilken side som er opp. Stusset litt over at de itte har slipt av en kant på øverste komp ring for slitekant. Men slitekanten på denne motoren ble så godt som helt borte etter honing. Men finnes det typer som har slipt ned en liten kant til slitekant? Da var stempler, egentlig klare til montering. Men siden det er 3-lagra ville je bytte bærelager. Kjedestrammer var langt inne og kjedet var stramt og fint. Så siden ikke verken drev eller kjede sku byttes låste je kammen med ei tvinge, satt sporet på veiv rett opp. Markerte tenner på kam og veiv i tillegg så alt kom på rett plass. Markerte åsså kjedestrammer sin plass, så kjedet kom likt på. Demonteringen var relativt rett fram av kjedet da. Litt klundrete å få låsen på igjen. Men det går. Så var det bare å løsne bærebruer, løfte opp veiva, og bytte bærelager. Husk ås møre inn disse godt med olje så motoren får smøring de første rundene. Så var det bare å legge i veiva igjen, husk på Thrust washers. Disse tar opp kreftene av veiva sidelengs. Så var det bare å se på merkene med mer, og få på at kjede. Litt balete med bakre bærebru, og T-pakninger og simmering. Kommer tilbake til dette () Så må du ha verktøy til å presse sammen stempelfjører for å dytte ned stempel. Smør sylindervegger godt med olje, og bruk en treklubbe og kakk stemplet ned. Toppen byttet je ventilstyringer i og slipte ventiler. Har ikke bilder av noe av dette. Relativt rett fram, har et ark med relevante momenter je kan legge inn her. Dette funket helt ok til å få ut ventilstyringer, nye ble lagt i fryseren før montering. Så var motoren relativt sammen at: Nye deler i motoren på bildene her er vel (mulig noe mangler er litt tid siden): Vannpumpe, stempelringer, rådelager, bærelager, simmering forran og bak på veiv, alle pakninger, oljefilter, fødepumpe, frostplugger, ventilstyringer, Oppdatering følger. Bare å spørre hvis det er noe.
  8. Kom litt sent inn i diskusjonen her skjønner je, men Kan ikke oppbygningen av denne være veldig positiv? Urørt eller ei, ska man kjøpe bilen for å bruke den er det vel ikke så vesentlig om bilen ikke har vært skrudd på, bare arbeidet har blitt gjort bra. Som det ser ut som det har blitt gjort på bilen. Men bilder er nå en ting, noen som har inspisert den? Lav km er jo ikke så positivt som Rolf nevner med simmeringer som blir harde og gummi som blir dårlig. Men hvis den lave km fristet, så falt interessen når informasjonen om at bilen ble bygget opp igjen, så er jo igjen km den samme om bilen har stått en periode på et verksted/ i deler, eller stått på et lager i mange år fra ny (dvs urørt bil). Hvis dører med mer er byttet er jo bare det positivt, da de fleste Defender dører fra denne perioden har fått smake rustmarken. Er ramma bytta er jo dette også positivt, hvis arbeid har blitt bra utført. For meg, og min mening, er at det er samme om bilen er urørt eller ikke bare den er i god stand og gjort godt arbeid. Syntes bilen ser fin ut je, og prisen er jo heller ikke hårreisende hvis bilen er grei.
  9. Bumper denne 31/33 x10,50 15 ønskes kjøpt
  10. Grunnen til at den stopper er at da får den altfor mye bensin iforhold til luft. Nå suger den falskluft der. Blokker den og juster blandingsforholdet
  11. Trusselen om juling tok du inn over deg ja slakt av seriebil er verre enn å skyte kongeørn
  12. 2 stykk nye spacere selges. Ubrukte ifølge forrige eier, men dårlige gjenger på den ene. 30mm boltsirkel (6x139,7) ikke LR altså Kjøpte de akkurat, og håpte de ville passe på noen 6x140 nav fra Biltema men det gikk ikke. HBO 700 kroner (1500) er nypris
×
×
  • Opprett ny...