Jump to content
LRforum

Elchund

LRF Society
  • Content Count

    644
  • Joined

  • Last visited

About Elchund

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Spydeberg

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Spydeberg

Recent Profile Visitors

1,695 profile views
  1. Jeg bruker kontantkort fra onecall, fungerer veldig greit, fyller kanskje kr 150-200 i året. Mvh Tron
  2. Hvilke feilkoder får du? Jeg opplever at min gjerne nekter å starte på de to første forsøkene og slenger noen feilkoder (02 er favoritten) hver annen gang jeg bruker den. Da kjører jeg diagnose med fjernkontrollen (Altox), sletter feilene og så starter den. Jeg tror ikke det er brennkammeret på min, men heller dieseltilførselen. Enten luft som kommer inn eller litt sliten pumpe. Mvh Tron
  3. Det er ikke en mystisk svartekunst å bytte motor, bare masse skruarbeid som alt annet på bilen. Selvsagt krever det mer plass og verktøy enn registerreimskifte, men det er ikke mer komplisert etter min mening. Det er lurt å være litt realistisk i utgangspunktet mht hvor lang tid det tar og hva det koster, videre er det en fordel å være ekstra metodisk/nøye når det er så mye som skal kobles fra og tilbake igjen. Ikke stol på hukommelsen, ta mye bilder og skriv ting ned. Hold skikkelig orden, så går det greit. Jeg byttet både motor og girkasse (hydraulisk halvautomat) på Citroen DS d
  4. Girspaken går jo rett av om du setter bilen i "N" og trekker girspaken rett opp (med begge hender). Jeg tror ikke du finner noe ledningsnett før du har hele konsollen ute. Mvh Tron
  5. Jeg tipper problemet er radio/kassettspiller enheten. Utrolig at jeg husker hvordan man skriver "kassettspiller". Det er mer enn 20 år siden jeg hadde en slik. Kanskje bytte til noe mer hensiktsmessig? FM nettet er slukket og kassetter, vel, det finnes bedre medier. Du kan jo spare på originalen for nostalgiens skyld. Mvh Tron
  6. D2 dette? Synes å huske noe om FL 7 i boksen i motorrommet, de store "klossene" er "fusible links", mener jeg byttet nr 7. Kanskje sjekke sikring 20 under rattet også. Ellers tror jeg disse forsterkerne dør noen ganger, dårlige loddinger. Mvh Tron
  7. To uker er ikke kjapt nok for meg. Bruker nesten bare island4x4 og advanced factors, de leverer på 3-5 dager til lave priser. Jeg får varene mine i dag etter å ha vært på de som en klegg i tre dager. Jeg har ikke fått noe krav om mva fra DHL. Mvh Tron
  8. Hei, jeg har bestil deler fra John Craddock, de hadde gode priser på et par større ting jeg trengte. Jeg kan ikke huske å ha brukt de før, så jeg lurer på om noen har erfaringer? Problemet mitt er at de ikke sender varene. Jeg bestilte for snart tre uker siden, og de har enda ikke sendt noe. De ventet åpenbart på en liten skrue til kr 10, som gjorde at de ikke kunne sende resten av varene til kr 4 000. Jeg fortalte de i forrige uke at de bar ekunne dr/&%/&%¤te i den lille skruen og sende resten, det skule de gjøre. Men fremdeles er order "under processing". Jeg har aldri op
  9. Takk for tilbakemelding om feilen, bra at det løste seg. Mvh Tron
  10. Genialt med tilbakemelding på dette. Det blir spennende å se om "det holder seg". Jeg mener ikke å være pessimist, jeg har selv tenkt at denne feilen ofte kan være relatert til sensoren på fuel rail eller sensoren på selve pumpen. Mvh Tron
  11. Jeg hadde en ny runde med feilsøking i går, og det ser ut som jeg har litt slark i rattstammen. Jeg løsnet mansjettene til tannstangen og så/lyttet/kjente etter slark uten å finne noe. Til slutt ble to sønner engasjert til å holde fast rattet og rugge på et hjul, mens far lå på gulvet og kikket opp på rattstammen med lommelykt Da var det mulig å se slarken i rattstammen. Virker som det er over krysset. Mvh Tron
  12. Nei, det sitter kronglete til. Hvis du tar av venstre fremhjul og det lille plastdekselet der styreleddet kommer ut av tannstangen så ser du leddet godt, og kan evt. prøve å rugge litt på det med et brekkjern e.l. Jeg innbiller meg at det ikke er så vanskelig å ta ut nedre rattstamme om du er så langt. Sikkert lettere å sjekke delen når den er montert ut. Mvh Tron
  13. Jeg har akkurat samme problem. Vet ikke hva det er, men mistenker enten nederste rattstamme/ledd eller indre styreledd. Jeg har jekket opp bilen foran, hatt hjelper til å dreie rattet og holde fast rattet, og prøvd å høre akkurat hvor lyden kommer fra, men jeg synes det er veldig vanskelig. Jeg skal jekke opp på bare en side i dag for å isolere det ene hjulet og "låse" styringen, kanskje jeg kan kjenne om det er styreleddet. Evt. bytter jeg bare indre og ytre styreledd på begge sider og så evt. rattstammen. Jeg hadde noe tilsvarende for et år siden, da var det foringene
  14. P2290 kan være sensoren på fuel railen. Mvh Tron
  15. Det er jeg ikke enig i. Feilen, 23-04, betyr at signalet er utenfor det normale, det kan bety 0 signal eller for høyt/lavt. Det betyr ikke at den registrerer noe trykk. Alt jeg har lest om denne feilen tilsier feil på senderen. mvh Tron
×
×
  • Create New...