Jump to content
LRforum

Elchund

LRF Society
  • Content Count

    526
  • Joined

  • Last visited

About Elchund

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Spydeberg

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Spydeberg

Recent Profile Visitors

1,523 profile views
  1. Jeg har kjøpt på autodoc.no, kom i posten på etpar dager. Mekonomen har som regel inne. mvh Tron
  2. Gratulerer, herlig følelse! Nå må den brukes! Mvh Tron
  3. Takk for svar. Jeg prøver meg på å overhale denne ene foran, og så blir det vel nye dersom det ikke holder så lenge eller når evt. den andre begynner å krangle. Mvh Tron
  4. Dere har helt rett, stempel bak er samme på D2, D3, RRS: https://www.johncraddockltd.co.uk/stc1908-piston.html Jeg skal bytte foran, og der er det enda flere biler som deler samme stempel, D2, D3, D4, D5, Div. RRC og RR P38/L322: https://www.lrdirect.com/stc1918-piston-brake-calmper Mvh Tron
  5. Smart å bytte begge. Jeg kjørte 100 000km over 6 år med et par nye Dunlop belger, ingen problemer og kompressoren sto for det meste i ro. Det er jo veldig billige deler, tross alt. Mvh Tron
  6. Det kan være forskjeller på D4 og D3 når det gjelder tilgjengelighet på stemplene, til D3 får du sett med stempel og pakninger overalt. Jeg kjøper på thansen (av alle steder..). Jeg tenker at hvis jeg klarer å ikke rote til jobben med å presse inn nytt stempel blir det vel i hvert fall ikke verre enn før. Jeg er også tilhenger av å reparere fremfor å bare bytte ut alle komponenter, og overhalingssettet er billig. Mvh Tron
  7. Jeg har byttet bremser, og merket et det ene stempelet, høyre foran, var veldig tungt å presse tilbake i kaliperen. Nå har jeg litt skjelving/risting i rattet, det kommer og går litt, men virker ikke å være relatert til ubalanse i hjulene. I så fall er flere av mine hjulsett ubalansert. Jeg mistenker at kaliperen høyre foran henger litt. Glideboltene og hele klaven som holder klossene er nytt. Er det noen som har byttet stempel med noe særlig suksess, eller er det bare å kjøpe nye kalipere? Jeg har forresten slark i et spissingstag bak, det skal skiftes asap. Kanskje de
  8. Sikkert veldig mange. Motoren til p.brems greier ikke å bevege bremsewirene. Antagelig fordi bremseskoene (inne i navet til bremseskivene) har rustet fast, er utslitt eller ikke er justert. Jeg ville begynt med å ta av skivene og løsne wirene, se om du får bevegelse eller om motoren er ødelagt. Mvh Tron
  9. Hvis ikke det lekker fra rørene/rørkoblingene antar jeg det er innvendig lekkasje i girkassen, en pakning, simmerring e.l. I så fall må du antagelig ta ned girkassen for å utbedre feilen. Jeg kan ikke bidra med konkret erfaring. Mvh Tron
  10. https://www.roverparts.com/brakes/kits/LR048812ABP/ Litt dyrt, men... Mvh Tron
  11. Elchund

    Min D3

    Jeg har samme, eller svært likt, kamera og mitt har fungert prikkfritt i snart ett år. Men jeg synes billedkvaliteten er dårlig, det er skygger i bildet som om linsen ikke er ren, uansett hvor mye jeg pusser linsen. Jeg har lurt på å prøve en av disse: https://www.ebay.com/itm/233138622039?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649 https://www.ebay.com/itm/174883474357?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649 Mvh Tron
  12. Har bilen blitt sånn plutselig eller har den alltid vært sånn? Ble noe skiftet/reparert som førte til dette? Ryker det ut av eksosrøret? Er det diesel i oljen? Det kan jo være så mange ting, vanskelig å vite uten å gå systematisk igjennom motoren. - sjekk dysene (balanse/verdier på nanocom e.l., lekkasjetest med måleglass på returledningeen, dysetetninger, justering av klaring mot kamaksel) - sjekk for tett intercooler og/eller luftfilter Mvh Tron
  13. Det går ikke, pakningen blir deformert når du trekker til boltene. Du må ha ny pakning, så ordner det seg sikkert. Mvh Tron
  14. Det er vel noen o-ringer som skal byttes også, i tillegg til pakningen, regner med at de er nye? Pakningen kan ikke brukes igjen. Mvh Tron http://www.discovery2.co.uk/Fpr.html Mvh Tron
  15. Hvis det er automat du har er den typiske feilen at oljeslangene mellom girkassen og oljekjøleren lekker/hopper helt av. Sjekk koblingene foran i motorrommet, på radiatoren eller der det er overgang alurør/gummislange. Mvh Tron
×
×
  • Create New...