Jump to content
LRforum

GuttormG

LRF Society
  • Content Count

    2,626
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by GuttormG

  1. Antar det er en slik forgasser; https://www.ebay.co.uk/itm/BEARMACH-LAND-ROVER-SERIES-2A-3-ZENITH-COPY-CARBURETTOR-2-25-PETROL-BR2237/321930975672?epid=23017014687&hash=item4af494d9b8:g:ctQAAOSwAYtWIp~5
  2. GuttormG

    Katta i sekken

    Måleur og magnetfot har de på Biltema og Jula. Koster deg mindre enn en verkstedtime Måleur og magnetfot har de på Biltema og Jula. Koster deg mye mindre enn en verkstedtime. https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/analoge-testinstrumenter/indikatorklokke-2000024034 Motoren hadde ikke overlevd så lenge om det vi ser på videoen skyldtes skade på veiv. Finn fram en god deletegning, plukk av reimskive og alt bak og rundt den. 3 muligheter; det mangler deler, feil sammensatt eller skadde deler.
  3. Og det ble to 2ere, lenkearmer foran og en foring i watts greiene bak. Easy fix, bare å handle deler og hå det gjort.
  4. Siste klargjøring av Svarte Helvete før EU-kontroll. Gjenstår å svinge innom en høytrykksspyler på vei til inkvisisjonen. Ser ikke noe som er galt, men en vet jo aldri sikkert
  5. GuttormG

    Disco2

    Om du skal kaste bilen er jeg interessert i takgrind og markise. Men jeg håper jo du tar jobben og får den istand!
  6. GuttormG

    Disco2

    Ja, er ikke noe hokuspokus.
  7. Ser ut som den har fått nytt reg.nr, E56288
  8. Sikkert noen her som trenger dette? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=149765978
  9. Dessverre er ikke sånne godstoffer tilgjengelig her ute på skvalpeskjæret. Jeg er nesten enig i dine betraktninger med et forbehold, en moderne direkte innsprøytet motor er mindre egnet for de villeste stuntene (type frityrolje og den slags) pga tenningsegenskaper. Vil vi leke med sånt er det gammel Toyota eller Mercedes som er tingen , kjørte Hilux på palmeolje i 2 år bare fordi det ifølge eksperter ikke går an. Og moderne oljeproduksjon begynte i Romania og USA ca 1860
  10. Kun byttet Batteri på D3 så sånt vet jeg ikke.
  11. Vet du om clutchen kobler seg ut nå dette skjer? Gjør den det er feilen utenfor kjøleanlegget. Sensor (høyt/lavt trykk), temperatur sensor, klimapanel.
  12. Ispropp kan bare skyldes fukt i systemet, typisk når folk med null peiling "fikser" kjøleanlegg selv. Om Fiat-gutta gjorde ting rett har du sannsynligvis et tørt anlegg.
  13. Fra ca hvilken årgang har Defendere servostyring?
  14. Jeg hadde kjørt på og fått bort Tectylsvineriet. Og gjort en ny vurdering.
  15. Dette viser seg å være gull verdt!! Dette og en kontroll hos trafikkstasjonen er det som skal til for å få registret bilen på norske skilter. Skikkelig opptur og motivasjonsbooster; det har ligget i bakhodet hele veien at registrering kunne bli vanskelig. Da er motivasjonen
  16. Å bytte cartridge er grei skuring. Men når en komplett Garret koster såpass lite mer hadde jeg ikke kjøpt kinadeler.
  17. GuttormG

    Lysbryter D2

    http://www.discovery2.co.uk/spots.html
  18. Sånn bortsett fra det tullet med molde; FIN BIl!!
  19. Løp og kjøp! https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=154029078
  20. Jobb; det som legger hindringer i veien for fritid. Siden sist noen hørte noe om Lettvekteren har det ikke skjedd mye; vi har investert i argonmix fra ny leverandør (gassautomat.no , billig så løp og kjøp (m du ikke har polske kjenninger-de kan kjøpe latterlig billig og ta med med..)), noen deler blir jevnlig flyttet på og rammen fungerer som mellomlagring av verktøy og ting mens jeg holder på med andre prosjekter. Neste innsats i garasjen er å rydde bilen fram igjen, dra den ut og fjerne løs tectyl , sjekke/pusse over bremserør, rengjøre litt her og der, få på linolje der vi ikke kommer til skikkelig senere og den slags forefallende. Så skal motoren inn (den står litt i veien), og jeg har noen sprekker i panelene bak dørene jeg må se litt på, vet av en gudebenådet TIG-sveiser som jeg håper kan overtales til å hjelpe meg litt her. Og siden ingenting skjer før en begynner har jeg tatt tyren ved hornet og entret løvens hule; Statens Vegvesen... Bilen må jo ha skilter etterhvert. Blir sikkert en gøy prosess..... Bestillte et "Heritage Certificate" fra https://www.britishmotormuseum.co.uk/ (som sitter på LR arkiver fram til tidlig 80tall), antar Skrankeløvene hos Biltilsynet blir mildere stemt dess mer papirer en kan legge fram.
  21. Plukket av lysbøylen i går og fikk bort tester av pulverlakk og rust. En runde Neutrarust, 1 strøk epoxyprimer og ørtisju strøk Biltema Gummilakk.
  22. Har belg i bilen på langtur. Men ser ikke for meg at det alltid går å bytte der og da. Eller at samboeren bytter eller får overtalt noen til å bytte langs veikanten. 2minutter med jekken derimot, det klarer hun overtale hvem som helst hannkjønn til å sette igang med.
×
×
  • Create New...