Jump to content
LRforum

GuttormG

LRF Society
  • Content Count

    2,685
  • Joined

  • Last visited

About GuttormG

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Location
    Kristiansund

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kristiansund

Recent Profile Visitors

1,546 profile views
  1. Borr hull i underkant av den nye utriggere (og tett gjerne hullet på toppen).
  2. Uaktuelt å betale noen for å gjøre jobben?
  3. Har en Cut-50 fra eBay, funker fint opp til 10mm, skjærer tykkere men det blir stygt.
  4. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=160911868 Jeg er på vei til Korea, og har vett nok til å skjønne at jeg hverken har tid eller plass (plass er stadig en begrensning...). Kanskje en med god plass og serie 1 ser sjarmen?
  5. GuttormG

    Rist til peis

    Lurer på det samme.
  6. Internasjonal sjøfrakt er latterlig billig. I tillegg bruker disse eksportørene de billigste skipene og stiller ingen krav utover at lasta skal fram. Det er dyrere å få en 20fots container fra Oslofjordområdet til Kristiansund enn det er å få den fra Kina til Oslo. Billig sjøfrakt gjelder forsåvidt langs norskekysten også, så billig at det knapt er en norsk flagget skute å se og enda færre nordmenn ombord. Prisen for bulklaster per tonn på kysten ligger på ca det samme som den gjorde for 10-15år siden. Race to the bottom. Samme skjer på veiene, billigbilligbillig. Alle er fornøyde. Helt til ens egen jobb er borte...
  7. og høres, plystrer som Roger Whitaker..
  8. Alt en montere på luftinntaket stjeler effekt. Jo lenger rør jo større tap, tærne , reduksjoner, ujevnheter i overflaten. Alt stjeler effekt. På store skipsdiesler er det kun et lag koppervev som luftfilter, det er veldig vanlig å legge et lag 15mm luftfilterduk utenpå for bedre filtrering. Det alene koster 1,5-2% økt brennstofforbruk.
  9. Min starter bare P og N
  10. Organisk og miljøvennlig! Jeg har roter mye med linolje på grusen foran garasjen og på gulvet inne det forsvinner fort. Men et flak plast under bilen så er det ihvertfall ikke noe å få kjeft fra kjerringa for (dvs-kjeft får en jo uansett men da er det ikke pga linoljesøl..)
  11. I kampen mot gjenstridige foringer visste det seg at 12tonns pressa fra Vida XL nok var sveist sammen av et trøtt lite barn på nattskift. Designet var heller ikke mye å skryte av.. Vurderte dele den opp og bruke stålet til andre prosjekter men er nå veldig kjekt med ei presse selv om den bare er 12tonn og noe ræl. Så en runde i hylla med skrot og avkapp, en kaffe og litt tenking og jeg ble enig med meg selv om å gjøre det slik. Siden bruk av presse ofte involverer piper og behov for 3 hender ble en 3\4" forlenger fra Gubbdagis ofret og sveist skikkelig fast. Schtøggstærkt. Firkantrøret et er 40x80mm men med 5mm veggtykkelse mot originalens 2mm. Bolten/forlenger en er pluggsveist til plata under jekken og sveist til en doblingsplate under firkantrøret. Mye bedre sideveis styring med vinkeljern i stedet for en bøyd blikkbit. En rask rengjøring og litt maling og på med logo så er det helproft! Håndtaket til jekken fikk også et frekt lite feste på siden av pressa så slipper jeg lete etter det ...
  12. Blir den motoren din reparert mellom hvert havari?
  13. https://www.island-4x4.co.uk/suspension-pump-compressor-repair-seal-discovery-rqg100041-rqg100041kit-p-27891.html
  14. Finnes repsett for kompressoren. Noe som overhodet ikke er svar på det du spør om, men hei-dette er internett..
  15. PWM power supply Men jeg vil jo absolutt anbefale noen sikkerhetsfunksjoner!!
×
×
  • Create New...