Jump to content
LRforum

EvenW

LRF Society
  • Content Count

    554
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About EvenW

  • Rank
    OPTIMIST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nærsnes

Previous Fields

  • Location / Bosted
    hurum

Recent Profile Visitors

514 profile views
  1. Da er diagnose kjørt hos TC: Ingen feilmeldinger, visuelt sjekket «vanlige» lekkasje steder, ingenting. Kjørt opp og ned flere ganger, kompressor fungerer helt fint, og alt annet også.... Så da lar jeg den ballen ligge dø, og tar å skifter tørker og renser ventilblokk(er) når sola skinner inn i carporten:-)
  2. Takk for alle innspill. Ang høyde målte jeg alle hjul opp til hjulbuer, igår og idag tidlig. På mm likt. At ikke siger når sikring er ute har jeg forstått som st belger derved er tette. Ser på lufttørker en dag det er litt behageligere i carport...hatt ut kompressor for skifte av gummi oppheng etc for lenge siden, men visste ikke at tørker satt der. Er hos techno classic for diagnose nå, så ser hva der blir, ellers høres det ut som ventilblokk foran er noe som bør skiftes.
  3. Takk for tips :-) Kan man med diagnose utstyr får bekreftet lekkasje i ventilblokker? Forstår det som det da er en intern lekkasje, dvs høres/synes ikke på utside? Grei jobb og rengjøre ventilblokker? Hvor sitter lufttørker?
  4. Hei, Lenge siden postet, av forskjellige grunner, en av dem at Disco`n bare går og går :-) rundet 220` for ikke lenge siden Men den har begynt å sige ned når står en dag eller to. Lest og sjekket litt rundt, og trenger hjelp/innspill på: 1. Når starter opp, hever den seg raskt, og kompressor jobber uten problem, stopper etter et par minutter 2. Den senker seg jevnt på alle hjørner, og blir liggende helt nede, etter ca 2 dager 3. I går kveld ca kl 20.00, hevet jeg den til offroad, trakk ut sikring for luftfjærer i motorrom,sjekket nå, og ikke senket seg noe nå kl 11.00 - startet den opp, satt den i standard høyde, og ut med sikring igjen, sjekke om det kan ha noe med høydeposisjon å gjøre, ikveld -eller er det sånn at hvis ikke senket seg med sikring ute er belgene tette, uavhengig av høydeposisjon? 4. Sprayet såpevann på lufttank, og lyttet etter lekkasje. Så eller hørte ikke noe. 5. Hvis ikke belger eller lufttank, hva er mest sannsynlig årsak da? Feilsøke tips? Alle innspill mottas med takk :-)
  5. Grattis med ny bil, og tror du skal være glad for valg om LR igjen.:-) Kjøpte selv to fornuft biler mellom to Range Rovere og D3'n......men ble bare sittende å se langt etter alle D3'r jeg møtte. )Og jeg har prøvd Touareg mange ganger selv, men fant aldri ut av den, blir etter min menig ikke noe mer enn en stor golf....)
  6. Hei, Velkommen til forumet:-) RRS og D3 er veldig like teknisk, så et søk for kjøpetips Discovery 3 vil gi deg mange tips. Ikke bli for stressa av alt du leser her, det er jo for å finne løsninger på problemer det skrives om ting her :-) Lykke til med flott bil:-)
  7. Fjernet på en P38 2,5DSE, gikk lett igjennom EU to ganger. Fjernet på Disco 07 mod, gått rett igjennom 2 ganger den også. P38 kappet jeg vekk og skjøtet rør. Disco kappet den opp, fjernet innmat og sveiset igjen. Sitter bak en plate på denne, så sees ikke uten at denne tas av. På begge merkbar mer kraft og samsvar mellom lyd og fremdrift, holder gir lengre, og litt lavere forbruk.
  8. Har nå kjørt siden januar 2016 på syntetisk 2G. Med unntak av 3-4 ganger "nød-fylling" av vanlig diesel. Motor surrer å går, uten lukt og røyk. Særlig webasto er merkbart røyk og luktfri. Forbruk ligger på 0,92 steady, kjører hver dag til jobb t/r 4,4 mil + helgeturer, ca 23 000 km siden jan. ("De-kat"). Nå koster 2G dessverre 12,10 på Holmen. Men tenker at det er det verdt, med tanke på mindre røyl, lukt og sot. Ingen egr symptomer sålqmt, bil gått 199 540 km idag....
  9. Skiftet til sommerdekk, og benyttet sjangsen til å spyle rent i hjulbuer etc, linolje litt og spraye understell beskyttelse rundt omkring(mest for syns skyld) og crc på diverse kontakter.
  10. Det er utrolig hvor hardnakket rykter og omdømme til LR produkter er, på den negative siden. "Alle" tror det er noe feil med de hele tiden, eller har en menig om at sånn er det..... Min erfaring etter 3 Lr produkter, siste en 07 mod D3 er at det er en bil som bare går og går. Slitedeler som bremser og foringer, javel. Men det må man regne med på såpass gamle biler. Har kjørt litt over 3 år, og 80 000 km nå, ikke vært noe utenom oljeservice og skifte av slitedeler. En kompis med en 09 mod X3 fikk dieselpumpe havari, med påfølgende motorhavari.....70 000 takk...reaksjon fra andre, var typen uffda der var du uheldig. Hvis hadde vært en LR......ja ja hva annet hadde du ventet osv.... Skift olje hver 12 000 km, skift slitedeler og kos deg/dere i en av de beste, mest komfortable, robuste og særpregede bilene som finnes, ting kan skje, ja men det gjør det med alle biler :-) Gleder meg til hver tur jeg, eneste minus er at jeg skjelden får skrevet noe på forumet under hva har du gjort med landroveren din idag, det er ikke noe.....
  11. Fikk samme melding, skiftet filter, sensor skrue knakk i prosessen, fikk en låne en sensor fra annen bil, men melding fortsatt der. Så konklusjon var ny brakett. Måtte levere tilbake lånesensor etter noen dager, og satte inn en bolt i sensor-hullet midlertidig. Nå kjørt en uke uten at melding er kommet tilbake, så kanskje midlertidig bolt-løsning blir forlenget...:-)
  12. Kan være stabstag foring, søk på disco3 for sjekkmetode, husker ikke helt, men tror det var at stab stag klunker kun ved brems/akselerasjon i motsetning til bærebro foringer......men sjekk husker som sagt dårlig.....Hadde klunking på min skiftet, og borte ble det, og mye billigere :-)
  13. Takk for innspill, da forhører jeg meg om de kan erstatte med Castrol Magnatec A5 5W-30 istedet for. Spørsmål for å forstå: hva er galt/forskjell med Edge 5w-30 C3 oljen i forhold til 5w-30 C1 som jeg da forstår er innenfor spec?
  14. Skifter hver 12000,- dvs 2 ganger i året. Snakket med verksted, og siden jeg ba om castrol edge 5w-30 (C1)skifter de nå vederlagsfritt til dette, dvs castrol edge 5w-30 C3, siden C1 var utgått, da jeg er skeptisk til 0w oljen. Ilke lett å bli klok på alle disse bokstavene.....:-)
×
×
  • Create New...