Jump to content
LRforum

Discozilla

Members
  • Content Count

    227
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About Discozilla

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/marius.kismul
  • Yahoo
    mariuskismul@yahoo.no
  • Skype
    lolene12

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Aust-Agder, Arendal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Arendal, Aust-Agder

Recent Profile Visitors

1,693 profile views
  1. Endelig fikk jeg gjort noe.. Nå er alt understell ferdig. Eneste som gjenstår er 2 bremse slanger og heveklosser under fjører. Snart kan jeg fortsette med motor. Ble tøff på 33"
  2. Oi! Dette visste jeg ikke ble glad nå!
  3. Gårsdagen så fikk jeg ikke gjort så mye. Fikk montert på noen nye bremseslanger, smørt opp bremser foran på høyre side. Skulle til å starte på venstre men når glideren satt bom fast og rusta så kom knekken og tok meg. Fikk montert poly foringer i trackbaren bak, enkel jobb. Dagen idag derimot. Der fikk jeg gjort en del. Montert skidplate under differ foran og bak, bytta simmering på diff foran mot mellomaksel, montert nye tuffrok blinklys og blinklys beskyttere, montert vindavvisere rundt om, lagt om dekk på nye stålfelgene, og bytta polyforing i ene armen bak. Her er litt bilder. Imorgen fortsetter polyforing montering
  4. Kan være jeg kjører en stand alone ECU, har vært i kontakt med Håvard, så får håpe det ordner seg greit På EU blir nok orginale hjul montert. Når det kommer til fjærene så fjerner jeg alt av spor på at den har vært luft.. alt av slanger, kabler, brytere o.s.v. kappet vekk festene til høydesensorene på ramma og slipt ned og lakket. Når det kommer til motor så kjøper jeg motordeksel fra L322, da disse ble levert med en litt svakere versjon av M57. Deksler har Land Rover logo istedenfor BMW. Så får håpe på det beste Tusen takk Takk for gode råd! Kommer flere bilder, hele bilen skal sprøytes med Raptor, stål fangere foran og bak, Roofrack, rockslidere, ja... Blir veldig mye
  5. Motor ble montert, og var utrolig glad for at det gikk såpass greit som det gjorde, med god hjelp av en venn så tok det ikke lange tiden å få den montert. Foreløpig så mangler jeg diverse deler for å fortsette. Gass pedal til BMW E39, innsug som har fjernet swirl flaps, dyser og litt annet. Mulig en med forumist hjelper litt til med elektrisk og veiledning. Mens jeg venter på deler til motor ankommer deler til understellet. Og jeg hiver meg rundt og får ut luft fjøringa og monterer spiral fjærene, forlenga bremse rør og diff guard bak. Må foreløpig vente med montering av diffguard foran da jeg har en lekkasje fra simmering til mellomaksel, og venter på denne i posten, samt gummiforingen som kobler bakre mellomaksel til transfer. Det var en deilig følelse å få delene, og samtidig få vekk luftfjæring. Kjenner jeg gleder meg til å få bilen ferdig. Glemte å nevne tideligere at jeg også fjernet bakseter for å bygge senge innredning, og fjernet reservehjul og monterte 2x AGM forbruksbatterier på 120 AH, med vanvittige 2600 CCA. Har for øyeblikket en cpap maskin så kan ikke sove uten strøm, og med disse batteriene kan jeg klare meg lenge uten å være nær strømtilførsel. Her er bilder av motoren inni. Imorgen 20.02 så blir det å fortsette med understell, montere poly foringer og litt diverse. Har bestilt 4x 16x8 stål felger, tuff rok blinklys, blinklys beskyttere, snorkel og vindavvisere. Blir morro å få dette på. Kommer litt mere bilder imorgen.
  6. Mens jeg ventet på delene til understellet så fikk jeg besøk av en god venn av meg, som kikket på bilen og under panseret og ble overrasket over at det er BMW motor der, etter litt fram og tilbake så kom vi fram til at han hadde en BMW M57D30 (3L 193 Hk turbodiesel) stående, som jeg da endte med å kjøpe for å hive inn i dette gliset. Grunnen til at jeg bytter motor er flere. Gamle M51 var utrolig dau, lite krefter, høyt forbruk og generelt en kjedelig motor. 136 hk er ikke så mye i en bil med egenvekt på 2 tonn. Så da begynte det med å hive bilen på bukken og få ut M51'en. Relativt enkel og grei jobb. Milo (hunden) er alltid med og koser seg i sengen sin mens far jobber. Dagen etter jeg fikk M51 ut så kom han kameraten min med M57 levert på en pall, og vi hadde et lite veddemål om at jeg ikke klarte å hive inn motoren på et par timer.. (selvfølgelig tapte han) Motor passer rett på girkasse, måtte flytte over plata og spacer til converter fra m51 til m57'en, brukte orginale motorfester fra M51, måtte kappe vekk litt av festet til dynamoen for å få braketten til å passe, samt at VNT ventilen må modifiseres da den slår i motorfestet og retur røret fra olje til turbo måtte bøyes litt og très gjennom ene motorfestet for å passe. Foreløpig så bruker jeg orginal converter og girkasse. Er i oppstart av firma og økonomi er begrenset til en 23 åring. Fjernet AC fra nye motoren, tok vekk kjølevifte da det skal monteres en elektrisk.
  7. Heihei! Tenkte å ta i et tak på min P38 og lage en prosjektråd. Bilen er en 1996 P38 2.5DSE Gått 240 000 Importert fra Frankrike i 2011 (mener jeg på) så relativt lite rust. Litt morsomt da denne har Velure interiør, ikke soltak, ikke tåkelys foran, ikke cruise, ikke airbag og generelt ribbet for utstyr. Slik ser bilen ut Og da begynner prosjektet. Bestilte et HD kit fra britpart til å bygge om til spiral, sammen med dette bestilte jeg 2" heveklosser til under fjører (totalt 3" heving) Terrafirma justerbare dempere til 2" heving, slidere til diffene foran og bak (etter en tur på luksefjell med orginal bil så måtte jeg ha det, hihi) 40mm forlenger steel braided brake lines fra terrafirma) Poly foringer til hele understellet Og litt diverse bumpstops. Før delene til heving kom så kjøpte jeg et sett 285/75R16 Antares Deep digger dekk, billige dekk som har bra omtale og tror bilen kan bli kul på 33". Her er bilde av bilen med dekk under montering og ferdig montert. Luftfjæring på max. Dette er da den første modifikasjonen mot overland bygget mitt. Syntes bilen ble utrolig bøs på 33. Muuuligens 35" etterhvert..
  8. Har komplett luft understell til p38 som gies bort da jeg har bygd om til spiral kompressor er bra, belger foran er bra, dempere foran er også bra... ellers er nok resten ikke noe å ha.
  9. Fin bil Uten soltak Manuelle skinnseter som ser nye ut(ikke el) Ikke cruisekontroll Ganske fin og bulkefri Starter og går som en drøm Ikke eu Selges for 30
  10. Pen D2 med relativt lite rust, gått 315 000. Vært på EU og fått diverse feil (mangellapp vedlagt) Starter og går, fin og hel i interiøret, 7 seter. Srs Lampe lyser, og når den er kald er den litt rar i giringa. Ikke soltak. Bygd om til spiralfjærer Egr er fjernet Tenkte rundt 25 for denne.
  11. Sliter med at min 02 l322 tapper seg med strøm, ser at når jeg låser bilen så er sigarettuttaket på og girvelgeren ved spaken lyser og viser hvilket gir den står i. Sliter også med at den røde lille lampa som skal lyse på spilleren kommer og går, når jeg skrur opp volumet så skrur anlegget seg av selvom radio lyser og virker som den skal. Tips?
  12. Kan ordne bilder. Stod org i en 110 TD5. Tenkte en 2000? Komplett med alt
×
×
  • Create New...