Gå til innhold

Per S

Medlemmer
  • Innlegg

    49
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    ja

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Aure

Nylige profilbesøk

729 profilvisninger

Per S sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Har du servosnekke og pumpa til denne bilen enda? Hvilken stand er de i og hvor mye skal du eventuelt ha for de delene?
  2. Takk for linken Thomas. Ser ut som du har bedre høytrykkspyler enn meg (varmtvann). Har fått av en del kamo maling med forskjellige malingsfjernere og høytrykkspyler. Men biter ikke på den originale lakken. Blir nok nødvendig å slipe litt for å få ny maling til å sitte. Den originale lakken har en tendens til å flake av enkelte steder så jeg frykter den må av for å få en stabil overflate til ny maling.
  3. Flott arbeid. Lurer på om du har erfaringer med kjemisk malingsfjerner til Teknos malingen? Skal til å male taket på min ex. mil og prøver å fjerne malingen med malingsfjerner for å slippe alt blystøvet som du skriver om. Har prøvd å legge på bremseveske og har prøvd med Biltemas malingsfjerner for så å spyle av med høytrykksspyler, men ikke noe av dette biter på Teknos malingen. Har også sett for meg å bruke syreprimer og så vanlig primer istedenfor epoxy primer som du brukte. Har du noen synspunkter på dette?
  4. Satt ned en del i pris nå kikket på denne for et par måneder siden. Da var den en god del dyrere.
  5. Gratulerer med ex-mil. Er en morsom hobby disse bilene
  6. Jeg kjøpte den nederste som du linket til, "No. stamped is 64677249" fra Paddoc til min ex. mil. den passet og fungerer helt fint.
  7. Var inne til kontroll hos biltilsynet i går. Det gikk veldig greit for seg. Bilen ble friskmeldt De hadde funnet den gamle mangellappen som førte til kontrollbegjæring i 1999. Det viste seg at det dreide seg om punkt for svake bremser foran, eksosanlegg, vindusspyleranlegg, nærlys og "andre lys foran." Kremt... Jeg forklarte kontrolløren hva jeg hadde gjort med bilen. Han hadde også rapporten på at bilen var EU godkjent i forrige uke. Trengte ikke å kjøre bilen inn i verkstedbygningen. Kontrolløren gikk rundt bilen og kikket på de forskjellige punktene og kunne ikke se noe som var galt. Han kommenterte at det sto noe om ikke godkjente ekstralys foran. Jeg kunne bare si at jeg visste ikke hva forrige eier hadde gjort, men mente at bilen lysmessig var akkurat som når den forlot fabrikken som ny. Han kunne ikke se noe galt og erklærte bilen ok. Så ble det en rask tur ut i skranken for å hente ut skiltene. Hele seansen tok under 15 minutter. Har lest at mange har slitt mye med biltilsynet og vanskelige kontrollører. Kan ikke si annet enn at de personene jeg har vært i kontakt med i forbindelse med denne saken har vært hyggelige, hjelpsomme og veldig enkle å ha med å gjøre. Kan ikke annet enn å skryte litt av Kristiansund Trafikkstasjon.
  8. Gratulerer med fin bil
  9. Takker for informasjon og lykkeønskninger motom, Guttorm og Tuscan Var i dag på trafikkstasjonen og snakket med de. Det viser seg at bilen har vært ute for en kontroll eller noe lignende i 1999 og har blitt erklært ikke i forskriftsmessig stand og begjært avskiltet. Men bilen ble aldri vist så den tidligere eieren hadde beholdt skiltene helt til 2011 før de ble levert inn. Så det var et klart krav om at bilen måtte vises for de for å få skiltene igjen. Har nå bestilt prøveskilt og time til visning neste uke, så vi får se hvordan det går. Snakket med en på teknisk avdeling på trafikkstasjonen også. Han sa at i og med at bilen allerede hadde blitt sivilt registrert med sivile skilt, så kom de ikke til å legge seg borti hva som eventuelt var av militær konfigurasjon for bilen. Visningen kom til å forløpe som en vanlig EU kontroll. Det lover jo ganske bra Var hyggelige og profesjonelle de på trafikkstasjonen, fikk et godt inntrykk av de.
  10. Har i dag hatt bilen inne på periodisk kjøretøykontroll. Den ble godkjent Var litt nervøs for at den ikke skulle gå gjennom. Litt morro å kjøre bilen på asfaltert vei igjen, Den rullet mye penere på nye dekk. Men det tar litt tid å venne seg til vandringen. Måtte korrigere en del på rattet mens jeg kjørte. Det har dukket opp et problem til. Jeg ringte vegvesenet for å bestille skilt til bilen. Det var ikke så lett. Det viste seg at de hadde en gammel anmerkning i systemet som tilsa at bilen må vises hos de. Hva som var feil med den greide de ikke å finne ut, annet enn at bilen for mange år siden har vært registrert med "ikke forskriftsmessig stand", så jeg må nå bestille time til kontroll hos de. Så da blir det å bestille prøveskilt og kontroll hos vegvesenet i Kristiansund neste uke. Blir en fin bytur for en gammel bil Har ikke vært ute for noe slikt før, hva er det eventuelt vegvesenet kan henge seg opp i som EU kontrollen ikke avdekker? En ting som jeg antar kan være et problem er de militære lysene. Jeg har ikke demontert de, og det ble ikke anmerket på EU kontrollen. Jeg nevnte dette for en kjenning som er medlem i Historiske Militære Kjøretøyers Forening, han mente disse skulle være greie så lenge det ikke var mulig å slå på de militære lysene på samme tid som de sivile. Den saken er grei, i og med at det er en enten eller funksjon på lysbryteren, men jeg antar dette kan være en litt liberal tolkning. Er det annet de kan henge seg opp i?
  11. Har montert en slik Biltema coil på min Ex-mil, ser ut som det fungerer. Har ikke testet om den holder på langturer.
  12. Gratulerer med en flott bil
  13. Takker for tilbakemeldinger. Er godt fornøyd med felger og dekk, men det ble dyrt Ble litt arbeid å få malingen til å se noenlunde bra ut, men sprøytelakkering på verksted ville kostet for mye. Tror ikke de gjorde noe positivt for snusirkelen, men det kan vel ikke bli så mye værre en det var. Blir vel vant til det.
×
×
  • Opprett ny...