Gå til innhold

reffortsirK

Medlemmer
  • Innlegg

    198
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sandefjord

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sandefjord

Nylige profilbesøk

1 372 profilvisninger

reffortsirK sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Joda, alle vakuumslanger er byttet. Har opptak av diagnose fra tidligere, men ikke funnet noe program for avspilling eller for å se grafer etc. Får muligens spørre om å låne det igjen, for å sjekke livefeed av verdier. Men skal først prøve å bytte solenoid, justere løftere til dyser, og justere staget mellom klokka og wastegate spjeld.
  2. Vel, nå starter den hvertfall som den skal Tok en tur på E18 og problemet er fremdeles tilstede. Sjekket wastegate spjeldet, og klokka. Går lett og ledig. Solenoiden ble byttet for ikke så lenge siden, men bestiller en ekstra for å teste. Skal også få justert dysene en av dagene som kommer.
  3. Steg 1: Nå er pumpen byttet hvertfall. Ble en tysker (VDO) Den burde være mer enn grei nok. Og prisen var også halvparten av original. Lufteorosedyrer står og kjører. Skal sjekke over turbo etc. Men håper dette i det minste kurerer startproblemer. Gjorde seg greit med LED-strip over bakdøren
  4. Den går knall fint helt opp til 3300. Men hvis jeg tar en kickdown så skjer det som vises på video. Hvis jeg derimot akselererer rolig og jevnt, så kan jeg fint passere det turtallet og godt over 4000 + Skal sjekke spjeld og turbo i helgen. Skruene på dysene er som nevnt igår ikke justert. Må opp med topplokket når jeg får den siste riktige kobberskiva. Så tar det da. Men det er ingen banking el.l hvertfall, og heller ingen andre symptomer annet enn en sjelden lugging rundt 1700 rpm. Også nevnt tidligere.
  5. @KristianS Det høres slik ut. Sjekket du videoen? Det har vært vanskelig å konkludere noe fram til nå, så løsningen har foreløpig vært å bytte/feilsøke del for del. Sist holdt jeg en knapp på at injector tettinger. Kun èn av dem hadde hatt lekkasje, men de andre var slitt og like greit å bytte. Gjorde også en prøve tur for en tid tilbake med Nanocom på opptak. Eneste problemet er at jeg ikke finner noe program for avlesing av filen med diagnosen. Det er heller ikke ofte jeg gjør slike harde akselerasjoner I det daglige, men jeg kjenner det plager meg litt og ikke vite hva det er. Vil jo ha muligheten når jeg trenger den..
  6. Liten oppdatering i saken. Nå har det gått en stund og så har jeg i tillegg byttet noen deler underveis. Har hatt problemer med det jeg nå antar er dieselpumpa i tanken. Har snakket om den tidligere her inne. Den er bestilt ny, og underveis. Men i prosessen har jeg byttet dieselfilter, renset pumpa i tanken, luftfilter, MAP sensor og MAF sensor, dysetettinger og o-ringer er skiftet. (Dog ikke justert vippearmer. Skal ta dette på neste runde, da jeg fikk én kobberskive som var feil) Injectorharness er også nytt. Ingen olje i plugg til, eller i kontakt på ECU. Neste for tur er pumpa. Etter noen prøver turer, oppdaget jeg igjen denne «kenguru» effekten. Fikk filmet det i dag: Td5 fusking Noen tips til rådighet? Pumpa i tanken viser tegn på å være snart ferdig, hvertfall med den lyden den avgir med bilen igang. Så den blir byttet en av dagene nå uansett. Lurer på om det kan være en link her til at den strupes for diesel ved pådrag?
  7. Heisann, hvilke fanger har du på bilen din og hvilke vinch har du?
    Har akkurat kjøpt meg en Disco 2, og lurr på å montere på den en vinch.

    mvh

    Truls

    95856552 Mobil

    1. reffortsirK

      reffortsirK

      Og gratulerer med ny hobby :D

  8. Kjøpte standard ettermarked bremser (husker ikke merket) fra Vestfold Ships og Industriservice til rundt 4-500,- pr skive. Så satt jeg dem i søyleboremaskin og laget meg små ventiler Dette hjelper mot varmegang og pipende bremser. Har hatt god effekt
  9. Tok en liten kikk på bilen nå i kveld. Koblet av den ytterste av de to bakre koblingene på dieselfilterhuset, og skrudde ut nippelen. Ville inspisere det som heter "non return valve". Kunne ikke se så mye med det blotte øyet, men det kunne se ut som det var små partikler inni der. Blåste rent med trykkluft, og forsøkte deretter å kjenne etter om jeg kunne trekke luft gjennom den ene eller andre veien. Men den var potte tett. Tenkte jeg skulle gjøre et forsøk og sette den i uten denne filter/ventil delen, og se om det var noe forskjell. Kjørte prosedyren for å bløde systemet for luft (tenning pos.2 og trykke på gassen 5 ganger) Da kjører pumpa av og på i 2 min. Slo av tenning, og på igjen. Da var den hvinende høye lyden borte i det den primet filteret, og motor startet med et touch på nøkkelen Bilen går som ei kule, om mulig noen hakk bedre også, men det kan være entusiasmen som påvirker Stoppet og startet flere ganger, og det ser ut som det var problemet. Skal hvertfall bestille ny del i kveld. Koster bare et par hundre. Skal uansett ta jobben med ledningsnett og dysetettinger, men for en lettelse at det hvertfall ser ut som at pumpa er i orden.
  10. Begynner faktisk å helle litt mot dysetettinger ja. Vært skikkelig tungstartet flere ganger idag, men når den starter, så går den helt fint. Den lille fuskingen som er rundt 1700 rpm, var der lenge før dette startet. Til det, så gikk jeg over ECU og ledningsnett. Så også et lite klipp av en som hadde problemet lokalisert ved de klaffene/filterene som sitter i koblingene på filterhuset. Det kunne også gi like symptomer. Er det noen i nærheten av Vestfold som har verktøy for å nappe ut injectorene? Link til YouTube video Andre klippet
  11. Har i de siste ukene opplevd bitteliten endring i hvor lettstartet bilen er. Nesten ikke til å merke, men når man kjenner bilen, så kjenner man bilen. Utover det har jeg merket meg flere ganger hvor jeg hører pumpa går med en høy "kvernende" lyd. Som jeg ellers bare har hørt tidligere da tanken har nesten vært tom. Da har jeg tolket det som en "surkle"lyd, og evt. luft som går gjennom filteret. Men nå er det altså ganske vedvarende, og motor er oftere tungstartet. Istad måtte je hjelpe den igang med litt fot på gasspedal. Kikket på noen få klipp på YouTube hvor jeg hører samme lyden, satt i sammenheng med sviktende pumpe. Legger ved klipp fra min egen, filmet istad. Dieselfilter ble byttet for bare et par uker siden og ellers ingen tegn til lekkasjer el.l Den fusker dog bittelitt rundt 1700 omdreininger av og til. For dette så har jeg mistenkt, og funnet litt olje i ledningsnett ved ECU. Nytt ledningsnett er underveis. Ser det er noen tråder her og med forskjellige symptomer og løsninger. Blandt annet med 2 trinns drev i pumpen som mister tenner osv. Noen innspill som kan bidra her? Mistanken er hvertfall foreløpig rettet mot pumpa. -Åja, dieseltrykksregulator er også byttet ut for ikke lenge siden
  12. JA, jeg stusset også over den loopen. En slange skal inn på luftrøret mellom turbo og luftfilter. En skal til klokka på wastegate Og en skal ned på røret fra intercooler
  13. Det var litt vanskelig å tyde det bildet der. Men jeg ser hvertfall vakumslangene. Min er annerledes. Det at den er treg en stund etter oppstart, kjenner jeg igjen fra jeg hadde en gåen Mass Airflow Sensor. Byttet den, så var problemet løst. Kan være noe annet i ditt tilfelle så klart, men verdt å måle det. Har ikke forsøkt å kjøre uten den modulatoren. Motoren vil nok gå i en slags nødmodus vil jeg tro. Men det er neppe særlig hensiktsmessig.
×
×
  • Opprett ny...