Jump to content
LRforum

henningo2

Members
  • Content count

    23
  • Joined

  • Last visited

About henningo2

  • Rank
    Medlem

Previous Fields

  • Location / Bosted
    sandefjord
  1. Hei, jeg har topp, tapper, stige i fin form. De har rusla 60k, aldrig varmkjørt. Pm om en pris så blir vi enige. Mvh Henning
  2. Ventiltikking på 1.8 liters motor

    Hei, jeg kjøpte lakk til min freelander på fargerike (lokale fargehandel). De blander lakk etter fargene/kodene. Mvh H
  3. Hei, vet ikke om jeg har svaret for deg. Men ved topp pak-bytte var det mye karbon i syl. 1 og 4. På min Nearly free bee. Har du hatt en dårlig pakning ved innsug man. Og den lekker inn, så må glycol også forbrennes. Restene setter seg (karbon) Mindre volum, mere gynging på veiv/motstand. Har bilen gjort mange km med dette problemet, og med låsing av starter ved for mye komp., kan stempelet i cyl 4 lene seg, og slippe inn/ut olje. Ut over det, så kan en titt/rens av IAC ventilen gjøre godt. Dårlig (nær død bensin pumpe) har noen av de samme samt. MVH Henningo2 Symptomene :-)
  4. Vindusheis freelander

    LOL
  5. Har litt lyst til å kommentere hvit eksos etc. hvit eksos er jo kjøl i forbrenning. Har du sjekket at manifoil sitter mot topp, er pakning ok, sett den gjerne inn med silikon fett (molykote). (den grønne pakningen vet du). Lar du for mye kjøl komme inn, så kan det hende at du belaster veiv/råde i overkant ved start av motoren. Særlig hvis lekasjen er i sylinder 1, da drar du det hele over. For meg høres dette ikke dyrt ut, men mer enkelt. Normalt så skal det jo bare være å bytte seter reim, og ventiler for din del (på den orginale motoren), så er motoren shippady shape, selv om noen spår det totale takras. Håper dette virkelig løser seg for deg., begynn i den billige enden. Normalt er jo hvit eksos synonymt med topp pakning, men det bør ikke være slik.(selv om det i seg selv ikke er jordens undergang). Konstruksjonene er jo litt slik at hvis "inlet manifoil" pakningen ikke sitter så lekker kjøl inn i forbrenning og gir hvit eksos. Slik fikk vi vår siste freelander til freebe pris, fordi man ikke skjønner hva som virkelig er problemet. Riktig nok tok jeg jobben med ny topp pakning, mm. men problemet var det samme. Har du hvit forbrenning så er kanskje ikke ting så galt alike vel. Kan kanskje bare være en bagatell. Hold oss oppdatert. Trenger du hjelp så ikke vær flau for å spørre, mye bra kunnskap her ute., en PM og en god samtale løser ofte mye. Mvh H
  6. VCU bytte og div annen snekring TD4 2003

    Flott tråd, , god jobb snekker. Handtaket bak er jo en irriterende svakhet med denna bilen , men det blir jo bra med litt innsats. mvh H
  7. Landrover

    hei alle , jeg er veldig glad for min bil, en enkel freelander 2001. Den har gitt meg mye, lært meg å skru, bruke multimeter, og pc (lynx), den har også gitt meg mye med min kone og meg. Vi kjørte over Opdal, pang sa det og vi følte detsom om en spittfire nødlandet !., Skulle til Britania i Trondheim for å besøke familie. .. Jeg åpnet panseret, og ærklerte dyret for død. Vel etter 3 timer kom vi frem, bak på en Viking bil. Fyren i kjeledress rakk hånden ut til frua og ba henne stige ned,. på løperen (den røde). ( vi hadde bilen på planet, og satt i den), steg ned på matta foran hotellet. Vel ydmyket, (pga. k1.8/topp pakning og kjøl ) litt kanskje, men ikke så galt. . steg jeg ned. .. Men aldri kan jeg godta at min livs venn feller tårer over en BIL! (hun gråt virkelig !) Men etter fix og 6-7 år med landeren blir vi mer og mer glad for den. (og for hverandre)., etter dette lovet jeg henne bedre dager med Landrover (freelander ), og at dette var bilen. (før hadde vi -, -mercedes, Bmw, Ford, golf etc.)., den gang (med landrover) bæsjet jeg på leggen, (kjente driten i mange uker) men nå er alt godt,, mer enn godt.). Jeg ønsker meg en rangerover, og hun en fl2. Merkevare trass motgang, , Nei bilen i seg selv er et unikum, noe vi har stor glede av.. !!", så min open air 2001, naaaa, kommer jeg aldrig å selge. (den er shipady shape) Så tenker jeg det er mange barne familier, enslige og andre som virkelig trenger forumet for å høste tidligere erfaringer., Kanskje trenger en god hand på K motoren Det er det forumer er til for mener nå jeg. Ikke for å selge gammel drit.! , Men hjelpe hverandre til en driv-verdig bil, dele tekniske utfordringer. alt godt. Kjøp og Salg hører under Kjøp og salg !!!. MVH Henning.
  8. Billig skruobjekt med K-motor (menneskebil)

    Ekstremt mye for pengene, men da igjen Rover75, "freelander forum" , dibi da, dibi du mvh H
  9. Jeg vet ikke om å spesifisere kardang/diff hjelper dykkern her., men rygger du og du kjenner at "bakenden" gir etter, så er det godt om du bytter Diff fester (rundt 150 - 190 000km). Spør på verkstedet hva de egentlig mente. Jeg forstod av din tidligere post, "tolket selv, ser hvor det bærer ", hva problemet kan være. Men som BM sier, og helt korrekt (selv om han burde være den første til å svare), så er opphenget kardang/diff festene bak på bilen., "og IRD er foran" . Ett tips er kanskje å slippe ramma/diff ned på en jekk, rustbehandle festene (tidligere innlegg av roy), Da kommer du lettere til, og slipper "kuk-mek". Skjek også olje på bakdiff når du er i gang. (Epx 80w-90) Ellers er dette ett flott forum, litt hjelp er mye hjelp. Freelanderen havarerte i 2002, men begynner virkelig å bli "Bilen" Litt som å smøre ett kompakt lager ;-) Mvh Henning
  10. Eller diff. fester om du vil http://www.island-4x4.co.uk/rear-diff-mount-front-genuine-khc500070g-p-4643.html , som sakt ikke store jobben.
  11. Hei Jeg tok samme jobben med min her en tid tilbake (150 000km), valgte å sette på nye bånd, nye trommler, nye brekk wires, samt bytte fjærer i trommlene til nytt. Bilen ble som ny den , (ca 850,- i deler fra island 4x4 + frakt), når det kommer til opphenget, så er det jo kun ved vcu at akslingen henger mellom diff og ird. Lagerene koster rundt 12 pund. Hvis din VCU er gammel, og du ikke hører så mye støy ifra lagerene kan du jo vente til du skal bytte den. Dumt å bytte dem for siden og bytte VCU neste år liksom . Velger du å smøre opp i trommelene, er det vel best å bruke silikon fett (feks. molykote). For å bytte lagerene til vcu, må du ta av hele mellom akslingen, ikke store jobben, husk å ha torq nøkkel (e12 mener jeg å huske), støtt den gjerne opp, eller få litt hjelp. Litt tung den saken. Lykke til mvh henning
  12. Bremseskiver og klosser

    Hei, kjøp ifra england som roy skriver, har bilen krysset 140k så er det nok godt å kjøpe renovation sett for calippere foran..,. Si skivene har gott 140k så er de nok fremdeles gode, men "piping og skrik" starter ved 140k etter min erfaring., så en god rens og overhaling er nok godt. Støpegods ifra lucas holder meget godt, litt stell og smergel så er alt oppe å stå. værre er det om du har kjørt metall mot metall i en stund, da kan det være godt å skifte skiver også. Mvh Henning.
  13. mye info her om temaet :http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=28668 ventilene har vel tatt sin juling
  14. Nok en tank krybbe

    hvilken bil mod har du tore, 2k2 3 eller, skal begynne på en nå, så er det samme modellen så kan jeg altids lage 2 :-), har god tid over sommeren, så pm. kanskje det ordner seg.
  15. Ser du borti fra alle som skal selge deg noe, så tror jeg dette går godt. Nye ventiler, tror ikke råde etc tar skade av det som skjedde i ett øyeblikk.,sterke motorer vet du. Må du ha lykke til, så får vi la pumpa gå. Det er noen på forumet som virkelig kan k motoren., spør dem. Lykke til, alt godt. MVH Henning
×