Gå til innhold

Pål Brovold

Medlemmer
  • Innlegg

    50
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Norge

Nylige profilbesøk

657 profilvisninger

Pål Brovold sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Webasto som ikke starter opp? Den skal vel hjelpe til under 5 grader da motor ikke leverer nok varme alene. Hadde tilsvarende forrige vinter, brennkammer i Webasto som var tett og måtte byttes
  2. For ordens skyld så har jeg Hakka 5 i dag med pigg, men er ikke fornøyd. Altfor glatte dekk på isføre
  3. Ser mange anbefaler Hakka 8 SUV, men min lokale dekk-pusher anbefaler Goodyear Ultra Grip Ice Arctic. Usikker, så noen som har testet Goodyear? http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=86406711.129.28883&sowigan=Dubbade&Breite=255&Quer=60&Felge=18&Speed=&kategorie=1&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&rsmFahrzeugart=ALL&search_tool=standard&details=Ordern&typ=R-282687
  4. Hvor lenge var Adam i paradis....? Batteripol sitter godt, men nødmodus-raptus er tilbake..... Pål
  5. Det enkle er ofte det beste, for polen VAR løs. Mutter satt stramt, men polskoen var løs nok til å bevege uten veldig mye makt. Løsnet og strammet godt til, og i dag har alt funger utmerket - sååååå langt ? Pål
  6. Så svaret på mulig feilkilde er altså "All of the above"....
  7. Batteriet er byttet en tid tilbake uten at jeg kan huske om det er før/etter dette begynte, men får sjekke det i morgen. Har også lest om "hard reset" (koble fra polene og kortslutte dem - bilen kabler og ikke batteriet selvfølgelig, men har vel lest at det er ett ubrukelig tips) men får prøve det også...
  8. Nødmodus, limping home modus, kall det hva du vil. Bilen kutter alle motorfunksjoner og alle mulige feilmeldinger kommer i dashbordet. Bilen senkes, gasspådrag blir borte (motor går, men kun nok turtall så du kommer deg ut av veien). Systemet slår helt krøll på seg. Som sagt går det bort om tenning slukkes, så tenning på og motor starter og alle meldinger er borte. Så går det kortere eller lengre tid, så kommer alt igjen. Dette skjer med bare meg i bilen, full bil, med tom henger, full henger. På flat motorvei i 110, 60 soner, motbakke og flatmark. Eneste gang det ikke har kommet (ennå) er nedoverbakke. Kommer i perioder, så kan alt være tipp topp noen uker/mnd, så raser det på på hver tur, kort eller lang, etter en time eller ett minutt. Totalt uforutsigbart. Har ikke funnet en eneste fellesnevner for når dette oppstår. Jeg har testet alle knapper og funksjoner i perioder der bilen holder på å tulle, men er den først i køddehumør så kommer feiken uansett.... Pål
  9. Sliter med det samme: tidvis nødmodus-raptus, for så å gå bra en lang/kort periode (alt fra dager til måneder), får så å gå i nødmodus-raptus igjen (8-9 ganger Sandefjord-Oslo, 35 ganger Sandefjord-Hemsedal-Sandefjord). Verkstedet (Branko's) klarer ikke lese hva som gir feilmeldingen, så sliter litt... Nødmodus borte når jeg stopper, slår av tenning og slår på igjen for så å dukke opp igjen etter 1-20 min Har flushet girkasse, byttet div sensorer som kjølevæske, glødeplugger byttet, håndbrekk, bærearm osv så har hatt litt utfordringer/utgifter Har er helling mot elektrisk feil da det er satt i LED baklys, og verkstedet tidligere har gjort noen utbedringer der da forrige eier ikke hadde løst dette perfekt. Så, hvor/hvem ringer man for å få sjekket det elektriske for snikfeil? Bor i Sandefjord Pål
  10. Ikke målt, annet det visuelle - ett frimerke stort smeltet felt nederst på frontruten. Dessuten blåste det fult på bena (kaldt), og bare litt opp på ruta. Men varmen kommer umiddelbart ved start av motor, så kjølevannet blir varmt
  11. Jepp, bare kaldt. Har ikke vært fornøyd med varmen i bilen når jeg har kommet ut om morgenen, men aner ikke hvordan jeg kan endre på dette. Usikker på hva jeg skal velge i sms-oppsett under "output signal", "ventilasjon" eller "+12V"
  12. Er i utgangspunktet fornøyd, og spesielt nå med såpass mye minus - da MÅ jeg forvarme for å få start (bør vel bytte glødeplugger) MEN....satt meg i bilen når jeg sendte sms i dag, og etter 5 min startet viften innvendig som oppsettet tilsier, men det blåste KUN kaldluft! Når jeg startet bilen, så blåste det straks varmluft, slik at webasto varmer det den skal men altså ikke inne i kupeen. Oppsettet på GSM er som følger:
  13. Er selvfølgelig ute etter pris, og ikke "priv" som jeg har skrevet
  14. Noen som har ett fornuftig svar på priv ved skifte av glødeplugger? Prøvd å se rundt på forumet, men blir ikke helt klok. Min er også en D3 08, bor i Sandefjord og da er vel Branko i Tønsberg eller er det andre alternativ? (Tenkte det var greit å høre her før jeg ringer dem, så jeg har ett riktig bilde av prisen) Pål
  15. Hadde selvfølgelig ikke riktige piper (12 kant?) for å få av kaliper, men fikk da løsnet litt på stramming bak på passasjerside, så nå triller den faktisk bedre. Merket meg at bakhjul gikk veldig tregt rundt når motor var på og gir i fri (med hjulet fritt fra bakken selvfølgelig). Straks motor ble slått av gikk det lettere rundt. Må nok bite i det sure eplet å enten kjøpe nytt pipesett, eller bestille verstedstime.....
×
×
  • Opprett ny...