Gå til innhold

Skogsmatros

Medlemmer
  • Innlegg

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Rogaland

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Karmøy

Nylige profilbesøk

1 095 profilvisninger

Skogsmatros sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. 1999 modell 230k km, og 2000 modell 316k km. 2000 modell er eu-ok. 99 mod er i mye bedre stand men må på eu. 99 er foringer og absfeil på. 2000 har en skade pp høyre side. Men er eu-godkjent 2 ggr med den. Dersom noen her på forumet vil ha begge bilene går de samlet for 20000kr! Det følger også med Nonocom diagnose. 00 har feil på dieselpumpe i tanken men er fult kjørbar. På 99 mod er interiør, motor og drivverk meget bra. Send Pm dersom interesse. God Jul
  2. Viftene passa rett inn. Brukte noen av ledninger og koblinger fra de gamle viftene. fungerte perfekt. du kan også bytte hele elektronikken fra de gamle viftene for å få alle koblinger "plug and play". Hos meg var det utslitte børster som var problemet. Det går ikke å bytte selve motoren da disse ikke er like.
  3. Hadde en lignende opplevelse på min bil. Vifte på førerside stoppa. tok den ut i håp om å "fikse". Kobla til strøm og den gikk som bare det. Snudde litt på vifta, og den stoppa. Børstene var nedslitt og med bra spor i kommutator. Når jeg la vifta horisontalt fikk begge børstene kontakt og vifta gikk. Kjøpte nye vifter og bytta på begge sider. Koster 627 kr/stk. på Reservedeler24.co.no ved bruk av rabattkode 0709.
  4. 308000 km. Jeg har kun kjørt de 28000 siste km. Kun service og en dynamo har medgått i tillegg til diesel.
  5. Tror nok retting/bytting av B-stolpe og dører er endel enklere enn å bytte hele hytta. Alternativer er selvsagt å la den bli delebil og kjøpe en ny til 40 laken. Det er kanskje det det ender med, men nå vil jeg gjøre forsøket på å rette opp bilen først. Har sett litt nærmere på skaden og gulvet rett innenfor "kabelgrøften" er ikke skadet. Tror faktisk at det skal la seg gjøre å få rettet dette opp uten for store problemer. Nå skjærer jeg ut hele b_stolpen med kanaler fra delebilen og bruker det jeg må der det ikke lar seg gjøre å rette ut det som er. Jeg er i den situasjonen at jeg faktisk har god tid og liker å ha noe å gjøre. Men kan ikke få sagt hvor viktig og støttende det er å få luftet ting her på forumet. Super gjeng altså!
  6. Ok. det hørtes litt drøyt ut, men kanskje bedre føre var enn etter snar. Har jo koblet fra diverse ting og fått "satt" alle vinduer og takluke tidligere, så det bør jo gå greit.
  7. Tror nok også det. Det spørs på hva jeg må betale for delebilen selvsagt. men det får vi ta på tomannshånd! En helt annen ting. Hvordan går det å sveise i bilen? Må alt kobles bort.Batt, BCM... etc?
  8. Tommy sine var blå. Jeg ofte over åsen så det er ikke noe problem. Tar kontakt!
  9. Takk for gode forslag. Nå fikk jeg sett litt på det i dag. Kjørte ned ruta i bakdøra og to spenntak og bøyde vindusramma slik at døra tetta 100%! Det ser ikke helt forj.... ut. Prøver i utgangspunktet å finne en grønn bil til å loppe for deler fra. Er blitt så glad i denne bilen at det er den vi kjører med mest selv om vi også har en 211 e-klasse 320 cdi.
  10. Ja, tenkte på sleggevarianten samt en palle med tec-7! Men da bilen ellers er så bra så frister det å legge litt mer i den. Ser at ALR7418 vil løse det meste av skaden. Jeg er på løsningen med to brukte dører og ny B-post evt. kutte ut en på en bil som skal vrakes. Tommy 62, jeg sender deg en PM ang. dørene! Jeg skal demontere litt i morgen for å se hvor ille det er under tepper og deksler. Der ser dere! Det hjelper veldig på motivasjonen å få noen trøstens ord i mørke stunder.
  11. Glemte å rette en stor takk til minim her på forumet for en fantastisk tråd i Endelig P38 Nye utfordringer. Hadde vannlekkasjer både foran og bak og gikk løs på dette etter å ha fått inspirasjon fra ovenfornevnte tråd. Tette dreneringer framme på begge sider. Fulle av granbar og rester etter skumfilter! Vannstanden var dermed så høy at det rant over kanten på filterholdere på begge sider. Bak var drenering begge sider fra takluke "krympet" ut av gummigjennomgangen ut til innerskjermen. Vannet rant da fritt ned i reservehjulsbrønnen. Etter denne jobben lot jeg bilen stå ute i det verste regnværet vi har hatt på lenge og den er 100% tørr og fin. Uendelig glad og imponert over tråden din minim!
  12. Ja så gikk det åt skogen. Akkurat ferdig med bilen etter måneder med oppshining! På første kjøretur så smeller det inn fra høyre en Toyota rett i siden så P38-en snurrer 180 grader og blir stående i motsatt kjøreretning. Pokker! Det verste av alt er at det nok er min egen feil. Nå var den akkurat feilfri og rustfri!!! Men når den verste skuffelsen har lagt seg kommer selvsagt motet sigende tilbake. Er det noen som har erfaring med å rette karosseri på P38? Ramme er helt fin. Det er bare begge dørene på høyre side som er skadet. men stolpe og kanaler er trykket ca 70-80 mm inn i nedre kant. Er dette plutselig blitt delebil? Setter pris på om noen klarer å få muntre meg opp til å starte på denne jobben.
  13. En tilbakemelding på jobben med å bytte opphengskuler og foringer! Byttet opphengskuler på begge sider. På venstre side byttet jeg til Lemforder,og på høyre til originale. Jeg justerte ikke høyden på skruen på nedre kule på noen av sidene. Gjorde også gullende rent og monterte nye originale simringer begge sider. Etter noen mil svettet litt olje det fra akslling på høyre side. Tok en titt på dette og kunne lett se, og måle at akslingen stod over senter. Det var lett og se, og å måle da "skiva" på aksling samt hullet som er maskinert i framakselhus er i senter. Lett å måle med en tolk. (les treflis) Løste bare muttere på begge kulene kakket løs begge konene og justerte mutter på nedre kule slik at avstand mellom aksel skiva og hullet rundt var likt over og under. Da var det helt slutt på lekkasjen. Det er da en enkel måte å sentrere akslingene på etter kulebytte uten bruk av spesialverktøy. Byttet også alle foringer på bilen til blå Polyforinger og justerte spissing til 0 mm. Bilen er nå helt fantastisk å kjøre. Ikke et klunk understell uansett hvordan og hvor en kjører. Retningsstabil som bare det. Nå kan jeg se på klokka eller andre ting uten å være på veg ut i grøfta Og tusen takk Faah, for lånet av verktøy!!! Nå er alt fryd og gammen EU-godkjent uten en eneste feil!! Igjen takk for tips og info fra alle dere entusiaster!!
  14. Har en helt ny Webasto med komplett monteringssett og fjernkontroll. Jeg kjøpte den ny fra Webasto i Tyskland. Monteringsanvisning følger med. Det er en Thermotop C 5 Kw. Selges da jeg ikke orker å montere den inn i min Mercedes E320 CDI. Det erså j.... trangt at!! 9000kr. eller bud 92268338
×
×
  • Opprett ny...