Jump to content
LRforum

Bergengen

Members
  • Content Count

    171
  • Joined

  • Last visited

About Bergengen

  • Rank
    Bergengen

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Gjøvik
  • Interests
    Land Rover, Jakt, fiske og friluftsliv

Contact Methods

  • Yahoo
    bergengen@yahoo.no

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Gjøvik

Recent Profile Visitors

883 profile views
  1. Takk for utfyllende svar. Jeg har ikke kjørt så mye med den ennå, og har liit jobb med styring og foringer før jeg skal utale meg om kjøreegenskapene. Denne er jo hevet og godkjent med 35" så noen klassisk RRC kjøreegenskaper får den ikke. Men kommer jeg på Defender nivå så er jeg fornøyd Dette blir en jakt/fiske/tur og Off-Road bil for meg og da blir den bra tenker jeg. Det sitter noen solide dempere med justerbart ekstern kammer forran (ukjent merke) Men synes den håterer fronten bra. Bak er den litt stumpete nå, usikker på årsak ennå, Skal få inn bakseter, vinsjen m/batteri bak, recovery utstyr, verktøy somt litt grunnutrustning så får vi se. Den er høyt giret på 4 giret, så det jeg har funnet ut til nå er at jeg må opp i 85-90 ish og ca 1500 o/min før den låser og det er med 33" Blir en tur i morgen så da finner jeg ut mer.
  2. Se der ja Det viste jeg ikke, da er det utelukket Hva med transfer passer den ?
  3. Automat! Jeg har ikke hat tid til å ligge under bilen mye ennå. Men det kommer Skal skjekke opp numrene. Det er automat og skal ha senter diff, selv om jeg synes den er noe rørepinne i forholdt til min D2 Automaten oppfører seg andeledes en på D2'n Jeg må gå av gassen for at den skal gire opp og såsse giret. Men det er jo bare vanesak. Jeg har googlet litt men ikke blitt helt klok på dette ennå, så takk Jeg har lest et sted at det orginalt burde være 165hk og 450Nm, Men den skal vist være oppjustert Så har hørt 200-250hk og ukjent med Nm Den drar godt når man treffer med girene og er merkbart sterkere og kjappere en D2'n med 186hk og 360Nm Intercooler er ikke vannkjøt, usikker på turbo Morsom bil uansett
  4. Jeg kjører fra Gjøvik til Sarbsborg på Lørdags morgen (22.02) hvis noen skal ha noe
  5. Kan se ut som jeg får det jeg trenger i helga Men takk for svar
  6. God morgen godtfolk Jeg totalvraket 04 D2 4.0 Aut V8'n min for et par uker siden og måtte derfor finne meg ny guttebil fort. Da havnet jeg selfølgelig ut på Skreia igjen og en RRC ble med hjem. 1988 RRC 3.6TD Aut Rekke 6, Volvo TD40 men min er vell båtversjonen med intercooler. Så her kommer noen spørsmål og sikkert litt påfølgende diskusjoner Det er altid morro 1. Er det noen som kjenner disse motorene eller har samme? 2. Denne motoren har jo litt Nm. Girkassa og/eller skulle vsistnok være forsterket, men aner ikke hvordan. Så pørsmålet er jo..... Har bra girkasse og transfer fra D2'n. Er det noe påeng og bytte? eventuelt forsterke den i D2'n og bytte. Kom med innspill. //Tore
  7. Hei, Jeg klarte å kjøre av og vrake D2´n min Har kjøpt igjen vraket og har derfor en del deler som jeg skal selge. Moter: Bra! Gått i ca 198k Fungerer fint Årlige oljeskift (5-10k) ny kjøleveske, toppdekselpakninger, plugger, plugledninger og servo Automat: Bra (usikker om skal selge) Transfer: Bra (usikker på om skal selge Dekk: Fine 18¨ med 255/60R18 GG AT ca 50% OK 16¨ med noe gamle 245/75R16 Nokia hakka 7, men fortsatt bra. OK 16¨Med Nye 265/75R16 BFG (usikker på om skal selge) Stålfanger med skjult vinsj krybbe: Et par år gammel, har fått seg en liten trøkk på hjørne VF, men dette tror jeg er kurant å fikse. Aldri montert vinsj. Dempere: 4x Fox racing dempere (ca 1 år gamle) Hevesett: 2¨Hevesett Teraferma. Spacere bak og lenger og stivere fjører foran ca 1,5 år. Driverk: Begge mellomakslingene. Bremser: Det meste ¨nytt¨ Interiør: 6 sorte skinnseter (ikke førersete) Det meste av interiør og plast er pent. Har solskjerming av type presse inn i vinduskarm. Tror jeg har til all 5 bakre vinduer. Matter i stoff og gummi Ekstralys skal jeg beholde!! Pris? Har ikke hatt tid til å se på det ennå, men kom med et fornuftig bud. Er sikkert masse jeg har glemt også. Ta kontakt 92889683 
  8. Er det noen som har komplette bakseter med seler til RRC (in er 1988) Bare selene kan også være aktuelt da jeg har noen seter med noen deler i minus mvh Tore
  9. Prøver å ta av bakre aksling først kjenner jeg ! Men takk for tips
  10. Hei Som even tilsier så har jeg en vibrasjon ved 40-50 km/t Jeg kjenner den så vidt i høyere hastigheter også men da ikke plagsomt. Har fjernet fremre mellomaksling og byttet til andre dekk. Her ikke merkbart slakk i noen hjul når jekket opp. Og merker ingen lyd eller endringe ved pådra, brems eller svinger. Skivene blir heller ikke varme Har kjent på bakre mellomaksling men den kjennes bra ut. Noen som har noen tips? Monterer fremre og fjerner bakre i morgen tidlig! Men er det noe annet jeg burde sjekke ? Har begrenset tid på å søke etter feil så alle tips mottas med takk:) //Tore
  11. Er det noe kontakt der? eller på jeg Ohm´e meg fra ECU kontakt hvis jeg ikke ser noe synlige brudd. Og litt rart at det er begge
  12. Hei Kjørte sunt en ABS sensor kabel bak på min 03 D2 (V8) Byttet begge sensorene bak og måler ca 1050 Ohm og 1-4 mV ved rotasjon (avhengig av hastighet) på begge, Men jeg får ikke ECU til a registrere noe rotasjon Har fått noe utslag fra HB når kjører men ikke stabilt. Ingenting VB. Har latt bilen stå strømtomm en time og fortsatt ingen endring Så spørsmålet er jo må jeg begynne å sjekke ledningene fra kontakt bak til ECU (rart at det er begge) eller er det noe jeg overser eller kan prøve først? Har jo lest litt om at avstand til «tannhjul» og at dem har løsnet eller er ødelagt, men rart jeg måler verdier rett på sensor men ikke på ECU!!! Har diagnose verktøy om noen lurer. Ønsker råd får jeg graver meg inn i skjemaer og ECU koblinger //Tore
  13. Leser at D2 td5 lokker ganske sent i 4, Jeg har 4.0 V8 og den lokker 4 i 70 og mener litt før også, og kan holde den ned til nesten 60? Men mulig det er annerledes på V8? Satte på 265/75R16 og synes nesten det ble bedre, ja jeg kaster sten i glasshus Ble mer naturlig å ligge i 3 lockout i 70-75 trafikk i slak oppoverbakke. Men på flat mark ligger jeg nå i 4 og som regel på 1500-1750 rpm i trafikk under 80. Når det gjelder økonomisk kjøring som trådstarter prater om, så aner jeg ikke hva han prater om . Storfornøyd når jeg kommer under 2l/10km jeg
  14. Meg bekjent bra !! Byttet kjøleveske og skylte godt gjennom systemet med vann uten at det kom ut masse dritt. Og i og med at den ligger på riktig tempratur ved vanlig kjøring så tipper jeg at det er greit. Motor har gått under 190k men usikker på om vannpumpe er byttet.
×
×
  • Create New...