Har en 2007 Disco 3 TDV6 HSE med minimum en ødelagt topp, mulig ødelagt motor. Knekt bolt ved rød pil.
Forholdsvis lav km, 118.658, til å være 2007 mod.
Heller mot motorbytte i England(londoncarsolution.co.uk).
Har fått pris på overhalt motor ink jobb ut inn £2400, hpfp £300, 6 nye glødeplugger £130, Transport fra kai Immingham til verksted £350.
Har fått pris fra DFDS
Sjöfrakt för en icke körbar med registrerad och besiktigad bil BVK-IMM blir följande:8766NOK inkl MGOBAF (juli), HD lyft upp på en vagn i Brevik samt lyft av bil av vagn i Immingham. Alla priser är exklusive VAT och tulldokumentation.
Prisene over virker ikke avskrekkende bare resultatet blir bra.
Ting som må/ bør tas samtidig?
Vet ikke om det er relevant for havari, men har kjørt med en dårlig HPFP(diesel høytrykkspumpe) i noen mnd med følgende feilkode på IIDTool: P117E-00 (2E) Fuel volume regulator control exceeded minimum control limit
Ved gasspådrag har bilen gått i Limp Mode og denne feilkoden(+ mange fler) har kommet. Skrudd tenning av på så har den vært normal igjen til neste gasspådrag/ belastning.
Tror ihvertfall det har vært HPFP som har vært årsaken til feilkoder og Limp Home basert på P117E koden.