Gå til innhold

bstein

Medlemmer
  • Innlegg

    89
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Nylige profilbesøk

1 093 profilvisninger

bstein sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Heisann, Er på jakt etter et sett med dører og et panser til 86» Serie 1 (1954). si gjerne fra om noen har litt overskudd liggende!
  2. bstein

    LR3 Prosjekt

    Flott garasje og flott prosjekt. Imponert over både pågangsmot og resultat!
  3. Ser ut som det var øvre bærebro. Er ikke umulig den ikke har vært skiftet på en stund mtp rusten på den. Gikk overraskende enkelt, kun mutterne på kyllingbeina som måtte kløyves, alt anna gikk fra hverandre uten overdrevet bruk av makt..
  4. Foring på stabstag tok jeg i fjor Siden jeg faktisk kjenner at det er fysisk slakk når jeg dytter på den med litt kraft - og som det påpekes at det må ha hjulstillingskontroll - så er det kanskje greit å bare bytte begge broene og dette styrestaget. Selv om det «riktige» er å få den på bukk :-).
  5. Når jeg har slakken i standard høyde på fjæringen så forsvinner den når jeg senker til access eller går opp til offroad. Klarer ikke observere noe med det «blotte» øye, men merker at den er der når jeg dytter med hele vekten oppe på hjulet.
  6. Lurte på om noen har erfaringer her, har fått en klunkelyd i forstillinga (Venstre). Merker det som regel i svinger i nedoverbakker. Når bilen står i ro og jeg tar tak øvers på dekket og trykker inn med full kraft både hører jeg og merker at det er litt slakk der. Når jeg løfter den på jekk merker jeg ingen slakk. Er det nedre bærebro som er synderen? Om så - hva annet bør skiftes når jeg først demonterer der fremme?
  7. Fasiten ble at jeg klarte å måle 5,2 liter ut og fikk på i underkant av 6liter med olje. Får kjøre en runde med den og sjekke nivået igjen! dette var digg å få fiksa altså!
  8. Kan virke som det er en stund siden sist (les aldri).
  9. Ja, RRS er en fin bil det. Liker godt utseende på den, både innvendig og utvendig.. Kunne dog tenkt meg en Disco på grunn av den ekstra bagasjeromsplassen - men slik er det nå. Kjørte en testtur med kald bil og det er iallfall forskjell med to blenda EGR-ventiler kontra en når den er kald. Betydelig mindre treg, noe som sikkert er naturlig siden er litt mer balanse i motoren. Da var det dags for skifte av girkasseolje og filter. Kjøpte sett hos advancedfacors med stålpanne, filter, kabelgjennomføring og 7 liter olje. ca 2600 NOK ink mva og avgift til DHL. Sjekka først av alt at oljepåfyllingspluggen på kassa gikk å åpne (med latmannsarm kom den). Leste på Internettet at man kunne koble fra oljetur til kjøleren i radiatoren, starte bilen og tømme kassa på den måten. Som sagt som gjort: Slangen må festes til oljeoppsamlingsbeholderen for det er bra trøkk når bilen går og olja kommer ut. Har ikke målt hvor mye jeg fikk ut enda, men det blei nå sikkert en 4-5 liter: Tømte så "sumpen". Plastpluggen gikk ikke å få ut - så det blei borret et lite hull. Løsna så alle boltene rundt oljepanna. Hadde heldigvis ordna meg en slik miniskralle fra eBay så det gikk greit å få løs alle faktisk. Så nå står den å drypper fra seg. Planen videre er å bytte filter/bunnpanne, måle opp olja og pumpe tilsvarende mengde inn gjennom oljekjøleren med en trykksprøyte til hagebruk. Det skal visst funke smooth og være svært kjapt gjort. Må kontrollere mengden gjennom oljepåfyllingshullet da, men slipper iallfall å knote under så mye.
  10. EGR blanking montert (4 plater totalt) og Butterfly-ventilen fjernet. Når jeg demonterte fant jeg en blanking-plate på ene siden og ingenting på andre. Litt spesielt. Følte at den ble litt mer responsiv på testturen etterpå, men det kan jo være placebo-effekten :-)
  11. Da kan jeg informere om at: - dreneringen til soltaket på høyre side ligger bak luftinntaksgummien og ikke der gjennomføringen til kupevarmer er. - den var helt tett. - man kan ta ut sikringsboksen bak hanskerommet. Den har 6 kabelplugger, hvorav 2 er på baksiden. Det er ufattelig trangt. - bak sikringsboksen er albuen til dreneringsslangen. Min var helt fin. - det er ikke nødvendig å demontere all plasten rundt hanskerommet, det holder med å ta ut rommet. - et par timer med unødvendig jobb, men artig når ting tilsynelatende fungerer når man setter det sammen igjen.
  12. For et kukstøkke. Begynte å demontere hanskerom og alt rundt, for kun å oppdage at dreneringsslangen trolig henger (og er plugget) bak sikringsboksen i hanskerommet. Det blir enormt mye demontering om jeg skal få tak i den. Lite interessert i å ta ut sikringsboks med brakett altså.
  13. Har fått bytta fôringer på stabilisatoren bak også! Merka at det kom vann inn på passasjersiden i ferien. Har lest om tette dreneringer på soltaket og mistenkte dette. Testa med vann og ganske riktig, tett. Prøvde å stake og med trykkluft, men ingen hell. Ifølge den tekniske manualen skal drenerings komme ut bak luftinntaket, så tok ut dette. Ble noe overrasket da dreneringen var erstattet med kabelen til kupévarmeren. Får demontere interiør i mårra og se hvordan det ser ut fra innsiden. Antar dette har sammenheng med de eirede kablene når jeg kjøpe bilen for er år siden.
  14. Jeg opplever det ganske utfordrende å peile oljen på min også. Etter ett drag med peilepinnen blir stort sett hele greia svart. Altså, vanskelig å ha kontroll på hvor mye som er på, spesielt etter å ha peilet, fylt og så peilet igjen.
  15. Tror ikke TDV6 har oljenivåsensor, bare oljetrykksmåler. Det går forresten bare 5.5liter olje på den motoren, så etterfylling av 4 liter hørtes veldig mye ut altså.
×
×
  • Opprett ny...