Gå til innhold

kjetilV

Medlemmer
  • Innlegg

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Haag

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nederland

Nylige profilbesøk

828 profilvisninger

kjetilV sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Dette er vel ikke noe salgsforum, men tenkte jeg skulle lufte en mulighet for en LRForum medlem. Jeg skal flytte til Norge i sommer, mye tidligere enn planlagt (hørte jeg Covid?). Det betyr at jeg kommer til å selge min RRS Supercharged 2006 (svart) i absolutt ypperlig stand. Nye vinterdekk og nesten nye sommerdekk på orginale RR alufelger, bilen har gått ca 160000, og er tatt gått hånd om av meg selv i de drøye 3 årene jeg har hatt den. Jeg har skiftet batteri, lager i et bakhjul, elektronisk håndbrekk/brems, nå sist bremseskiver og klosser bak. Alt fungerer på bilen, inkludert det orginale multimediaanlegget (H&K). Bilen vil trenge plugger nå i vår, samt at nye skiver og klosser foran vil trenges om ikke så lenge. Bilen har fått service og blitt godkjent hvert år, senest november 2020. Om noen er interessert så kan vi få til en fleksibel overlevering, alt fra delebil til ferdig registrert i Norge (det siste får være din jobb). Jeg vil ha NOK 120000 for bilen med utenlandske skilter. Mulig at jeg kan kjøre den til Norge i sommer for overlevering da. Bilen er i daglig bruk (veldig lite i bruk). Jeg kan også få den antirustbehandlet her i Nederland (på din regning - Lanolin ca 9000). Jeg vet mange i forumet er interessert i slike biler og lufter derfor muligheten her istedenfor å selge den her i Nederland. Bilder kan oversendes til de som er faktisk interessert. KjetilV
  2. Heisan, den er grei. Jeg har hele servicemanualen til RRS også om du skulle trenge den. Sorry for sent svar men jeg har vært utelåst fra kontoen en stund......
  3. Heisan, hva er du på jakt etter? Brukermanual eller Servicemanual? Jeg har muligens dette liggende. Send PM. kjetilV
  4. Bekreftes. Det er høyre panserlås. Jeg skiftet en slik for et par år siden. Anbefales å skifte, ikke forsøke å fikse, koster lite og ingenting.
  5. Jeg mener du kan se bort fra at det er batteriet som gir deg denne feilen denne gangen. Jeg har selv hatt HDC system fault ved dårlig batteri (L320), og da oppstod den spesielt når du starter vogna. kv
  6. Hei Tore, sorry for ikke å overholde god praksis. Var faktisk ikke klar over at det var en egen seksjon for Biler selges. Med eller uten admin: Neste gang......
  7. Heisan. Dersom noen er i tenkeboksen på å skaffe seg en L322 Supercharged, så bør du titte på denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=133274125 Jeg kjenner eieren som en petimeter på LR - Range Rover, hvilket som betyr at denne er meget godt tatt vare på. (sånn i føljetongen - kjenner noen til denne bilen......:-)) kjetilV
  8. Heisan. Jeg har selv en slik RRS, 2006 (men bensin - SuperCharged), hatt den i nesten ett år nå. Jeg er meget fornøyd med bilen, og hatt bare små "kosmetiske" og vedlikeholdsmessige ting å ta hånd om: Nytt batteri (et svakt batteri kan gi deg flere feilmeldinger ved start), skiftet et hjullager (pluss full 4-hjuls kontroll), fikset vindus-spylere som har tettet seg til og byttet alarm-bryter til panseret (fikk alarmen til å uke i tide og utide). Akkurat nå har jeg fått et problem med PDC'en (parkerings-sensoren(e)), mistenker det er en av sensorene bak som fusker. Spørsmålet er da om jeg skal kjøpe inn og skifte alle sensorene selv, eller sette bilen på verksted for kun å skifte den som er gåen. Med en liten mulighet for at det er PDC kontrolleren som har et problem (mindre sannsynlig). Har ikke tatt beslutning enda. Ellers så jeg ved kjøp at kompressor var nylig skiftet, sammen med bærearmene foran. I tillegg fant jeg en oljelekkasje under, som ble fikset (pakning, ny olje etc). av tidligere eier ved kjøpet. Nå har jeg hatt en RRC tidligere, så jeg er forberedt på en del småplukk. Det følger merket. Men jeg synes bilen er super, og det er lett å få tak i rimelige deler til bilen. Dersom du har noenlunde samme innstilling, så kan en slik bil være noe for deg også. Dog - best av alt: Her på forumet finnes det svært mange kyndige, dyktige RR eiere som deler sin ekspertise med deg om du spør. K.H. Volle
  9. Akkurat! Jeg visste det var noe tilbehør til bilen som jeg ikke hadde tenkt på......:-). For meg blir det sikkert mer aktuelt med sykkelstativ på slepekroken. Men med samme problemstilling. Takker!
  10. Har du kjøpt en orginal SatNav oppgradering eller en "billig" OEM? Jeg har forstått at billige SatNav oppgraderinger ikke alltid virker. Tror jeg ville begynt der. Når det gjelder Bluetooth til denne bilen så sikler jeg etter det de tilbyr fra www.mobridge.co.uk. Ser veldig bra ut, og løser det du også er på jakt etter. Har sjøl ikke tatt investeringen enda, dels fordi jeg ikke har oversikt over arbeidet som må gjøres. Er det forresten noe blåtann i det hele tatt originalt i denne bilen? kjetilV
  11. Må innrømme at jeg forventet en tirade........som jeg så frem til med skrekkblandet fryd!? Jeg må vel kalle meg maksimalt middels entusiast, kjøpte en RR P38 i 2001 som jeg hadde noen år (V8 3.5 fra 87?), men så har det ikke vært RR på meg før nå igjen. Det hører med at jeg nå har flyttet til Nederland og bor i Haag. Kona ville ha SUV når vi flyttet, og etter hvert som kravene ballet på seg så begynte jeg å tenke at en RR Sport kanskje var tingen. Greia er at vogna må stå i gata, så det var lite interessant å kjøpe NY bil (den er jo skrekkelig dyr også). Diesel ville jeg ikke ha (NOX + flere byer i Europa begynne å forby diesel). Jeg spurte en gammel venn av meg hva jeg skulle tenke på, og ble overrasket når han sa at SC var greia på bensin, at denne motoren er den beste ever på RR. Jeg endte opp med en RRSC Sport L320, 2006, gått ca 150000 på klokka. Svart. Bilen er i meget god stand, alt av normalt slitetjafs var tatt hånd om. Nå er det jo fremdeles "engelsk bil", så jeg har ingen store forventninger til at det ikke skal være ting å ta tak i. Etter ei uke kom feilmelding i display'et "HDC fault - system deactivated", denne forsvinner dog - og det er slett ikke hver gang den dukker opp. Om jeg aktiverer HDC (men ingen jævla bakker å teste denne på i Nederland), så får jeg ingen feil. Etter mange runder på nettet, så har denne feilen etter hvert falt ned i kategorien "noe jeg må leve med". Enn så lenge. Det er lest ut feilkoder men ikke kommet noen "medisin". Noen foreslår å bytte batteri, men jeg ser ikke logikken når batteriet er veldig bra. Så begynte "Bonnet open" å komme i displayet. Litt til og fra, så jeg antok at det var problem med microbryteren til panseret. Litt leting, og jeg tenkte at denne kan jeg enkelt fikse sjøl. Så da at noen hadde kortsluttet kontakten til microbryteren, kontakten hang og slang med en binders i som var begynt å løsne (ruste). Jeg renset opp microbryteren og koblet til kontakten - alt fungerte. Jeg har notert at PDC'en av og til ikke virker. Mest som den av og til ikke er aktiv på den oppstarten. Start en gang til og den er sannsynligvis aktiv. Greia er at PDC er ganske kjekt her i Nederland med små parkeringsluker til en stor bil.......... Når bilen skulle inn til EU-kontroll, fikk jeg beskjed om at et lager var dårlig (ulyd). Det rimet med en liten vibrasjon jeg hadde følt i bilen i lave hastigheter (ca 50), så jeg var happy med å betale ca 4000 for skifte av lager, firhjulskontroll og EU-kontroll. Så tilbake til tråden. Er jeg happy med bilen? Yes. Den går som ei klokka og har et umenneskelig "push" når jeg trykker ned gasspedalen. Blir nok den siste V8 jeg noen sinne kommer til å eie dog, miljø, elbil etc. Kort sagt kan jeg leve med småting og småfeil så lenge de store viktige tinga fungerer for meg og oss. Når vi sammenligner RR og RR sport dog, så noterer jeg også at en del løsninger er mer "plastic". Jeg savner f.eks. bakluka som kan vippes ned og sittes på. Hva skal man egentlig med den kompliserte todelte bakluka som er på Sport'en? Ha planker ut på toppen liksom? Men jeg noterer også at man ikke kan få alt, og må gjøre sine valg. Jeg så vel på og prøvekjøre 3 stykk RRSC Sport før jeg valgte vogn (brukbart utvalg her i NL). Det var klare forskjeller på hvor godt de var tatt hånd om, men poenget er uansett at dette er en bil som skal ha jevnlig pleie. Den er herlig å kjøre da, og ser jo fin ut....... kjetilV
  12. Ok, det høres omtrent ut som jeg hadde tenkt. Forbruket er jeg forberedt på, men jeg antar at det går noe ned på langkjøring på kontinentet - i hvert fall i det vi oppfatter som "normal" fart i Noprge. Tror jeg tar en runde på det med foringer når det blir kjøp. Når jeg tenkte på serviceutgifter så tenkte jeg ikke bare på basics, men også å ta med det som kommer av deler og utskiftninger - hjullager, foringer etc. ACE/DSC kjenner jeg ikke til, jeg går over bilene også under for å sjekke lekkasje, men hvor sitter disse? Er det totalt 4 av dem - de store hydraulikk-beholderne under vogna? Takk for svar Henning. Jeg har ei vogn på hånda nå som var godt vedlikeholdt, skal se på ei til før jeg tar en beslutning. Disse bilene ligger på ca 170000 her nede nå. kjetilV
  13. Flott vogn Henning. Jeg vurderer å skaffe meg en tilsvarende, det blir dog litt anderledes siden jeg er på flyttefot til Nederland og derfor får et litt større utvalg og sikkert litt bedre priser......:-) Hvilke erfaringer har du gjort deg, og er det noe jeg bør være spesiellt oppmerksom på mht kjøp av ei slik vogn? En entusiast-venn av meg mener dette er en av de beste RR som er laget. Han ber meg om å være oppmerksom på småvoksne serviceutgifter på de store intervallene (ca 160000 f.eks.) Jeg er vel klar for at det blir noe serviceutgifter, ditto forbruk på denne vogna, men det er ikke skremmende med mindre jeg får store smeller gang på gang. Hva sier du som har fått litt erfaring? kjetilV
×
×
  • Opprett ny...