Gå til innhold

Velar

LRF Society
  • Innlegg

    1 147
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Harstad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Norge

Nylige profilbesøk

3 248 profilvisninger

Velar sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (6/7)

  1. Monter en Anderson-konnektor på setekassa. Da har du mulighet til å gi og få strøm ved flatt batteri. Samt lading. I tillegg da må du lage dine egne spesial startkabler som er alltid med i bilen som passer. Kjøp tre konnektorer, en på setekassa, de to andre loddes på et sett startkabler, ca 1/4 fra enden. Da kan du også låne vekk kablene til noen som vil bruke kliper på begge bilene. Pass på at kabelgjennomføringer i setekassa er nok polstret. Bilbrann er garantert resultatet hvis kortslutning oppstår.
  2. Velar

    D3 turbilen

    Grattis! Valg av ekstralys er en komplisert øvelse. Håper å få høre din beretning om disse når du har brukt dem litt.
  3. Som radioamatør vet du jo at selv et kjøleskap, med kontakten ute, har alt som skal til for å de-modulere og gjengi radiobøler. LED-lys er en klassis synder til slikt. Har du en mobilmast i nærheten?
  4. Enig. jeg hadde ikke tatt den kostnaden hadde jeg gjort jobben i dag. Tenker forøvrig å ta apparatet ut igjen for å fjerne boltingen og koble vaieren på blandespjeldet.
  5. Gjorde samme jobben for noen år siden. I hovedsak: Boltet(!!) blandespjeldet i stilling varm. Større hull i torpedoveggen og "Piece de resitance" Register fra Allisport. Konklusjon: Ubehagelig varmt om sommeren og deilig om vinteren. Mulig det vil gå bra på en 110 hvor kabinen er mye større enn på 130. Registeret kostet det hvite i øyet, men gjør jobben.
  6. Jeg har boltet spjeldet i stengt stilling. Og satt inn Allisport-register. Og maksa utsparringa i torpedoveggen. Ubehagelig varmt i kupeen om sommeren, godt om vinteren.
  7. for å kjøre denne tråden i grøfta: Hydraulisk vinsj med pumpe på fordelingskassa sin PTO! Glem flatt batteri og varmgang i kabler og elmotor. Du kan vinsje i timevis og i tillegg drive andre hydraulikk-konsumenter. For eksempel vedmaskin.
  8. For ca ett år fjernet jeg innertaket på min 130. ALLE festeskruene til taket lot seg ettertrekke. Ikka alle like mye, men noen var veldig løse. Antar det virker store krefter der som jobber det løst.
  9. Underholdende å lese Defender-annonsene til disse fisefine bilfirmaene.. Forfatterskapene mangler tydelig rot i virkeligheten, ingen av disse har kjent på kroppen hva det innebærer å eie sånn bil. Ennå mer skremmende å tenke på den stakkar som går på limpinnen. Det går ikke an å polere en mannsjit, men du kan rulle den i glitter - ref jålerier som brytere og på-boltet ekstrautstyr som neste eier kanskje ikke vil ha eller trenger. Forøvrig en fin bil, rustfri og rett i platene.
  10. Jeg sjekket i England for 15 år siden hva som gjelder ved salg av såkalte ex-mod (ministry of defence) biler. Gjennomgangstonen var at de bare kunne leveres til en lukket eksport-havn for direkte uttransportering. Lite mulighet for prøvekjøring der i gården. Foleys har endel LHD biler til salgs en av spesialitetene deres er ekspedisjonsbiler. Har også lagt merke til noen fine Tyske forhandlere. Import ordner du selv, kjør på rødt, vis kvittering for kjøpet og MVA beregnes. Kort betalingsfrist. Så må bilen vises SVV, sjekk gjeldende regler og dokumentasjonsbehov.
  11. Selges, NOK 500. Har vært montert. Alle deler er intakt, men noen av "grantre" stiftene ble skadet under demontering. Nye kan muligens skaffes, eller alternativt festemiddel benyttes. Kan sendes, mottaker dekker frakt. Link til monteringsanvisningen: https://cdn.accentuate.io/4497124360277/11869852500053/MUD-Roof-Console-Fitting-Instructions-v1589206555350.pdf
  12. Ikke lett å tolke bildene med tanke på hvor det lekker. Alu-folie bildet forsterker mistanken mot kjølesystemet. Generisk for all søk etter lekkasje gjelder; Godt lys, tørke rent, ligge under og bruke øynene. Bruk tid, sjekk, se, tørk rent IGJEN, sjekk på ny... osv. Litt forsiktig trykksetting (varmkjøring) kan hjelpe, men husk HMS. Lykke til.
  13. Høres ut som kjølevæske. Følg med nivå i ekspangsjonstanken, topp opp ved behov. Let med lys og lykter etter kilden, legg deg under bilen om du må. tørk rent sjekk, let og sjekk igjen. Det kan også være styreservoen, den oljen er rød.
  14. Program: Kl.10.00-11.30: Innkjøring for utstillere Kl.11.30-15.00: Åpent for publikum Kl.12.00: Ankomst mc kortesjen Kl.14.30: Premieutdeling, hos Amcar
×
×
  • Opprett ny...