Jump to content
LRforum

Velar

LRF Society
  • Content Count

    1,095
  • Joined

  • Last visited

About Velar

  • Rank
    The All-Aluminium fireball

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Harstad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Norge

Recent Profile Visitors

1,484 profile views
  1. Ikke selv, men fikk det gjort ved kjøp. Det ble beskrevet som en enkel jobb hvor alt er på konnektorer. Ellers er alt bare å bolte av. Så trenger du et kortere serpentinbelte. Fordel å få grillen fush-fit og ac kompressor vekk.
  2. Ja. Det er utenkelig at bil skal stå ute. Klimaet i Kongeriket dikterer det. Har en stor der begge bilene står, og en liten der alt annet som krever sikker lagring står. Se for øvrig tråden som Oggioffshore linker til. For øvrig var jeg en tur innom slekta i Las Vegas i fjor sommer. Også for dem var det utenkelig å ha bilen ute, av klimatiske årsaker.
  3. Velar

    Julebord 2018

    Fillern! Va det til Helga dettan skulle skje? Æ sett selvfølgelig fast I et drittvær uti blåmyra og melder herved frafall. Beklager. Kos dokk.
  4. Har forumet noen formening om hvor lenge motorolje kan lagres? Det er snakk om en 20-liters stål-bøtte (originalemballasje), 3/4 full, stått lagret innendørs i garasje eller kjeller, lukket. Type: Mobil Delvac MX 15w-40 Mineral motor oil. Alder antydes til 10-15 år. Umulig å finne noe årstall på etikett. Oljeprøve ser fin ut og det lukter bra. Vil denne være trygg å bruke innenfor et normalt serviceintervall på RRC? Eller er den best egnet til en kort gjennomspyling/rensing av motoren ved oljeskift? Bytter olje normalt ved eller for 5000 km.
  5. for å IKKE svare på spørsmålet..... En standard Hørmann 220 garasjeport, der kommer man akkurat inn med First Four takbøyler. Hvis porten er bare litt ned fra øvre stilling, ja da har man det gående.... Ellers beror jo høyden på antall kilo nyttelast, slitasjegrad på fjærer, dekkdimensjon, osv. Sånn for å være litt politiker.
  6. Er det mulig å få en oppdatering hvordan denne manifolden oppfører seg nå, 16 måneder senere? Verdt pengene?? Jeg er i tenkeboksen.. Planslipe den gamle eller allisport.
  7. Velar

    TD5- skeiv manifold

    her var det mye interessant kunnskap innen materialteknologi og i smed-faget. Det leses med interesse! I fare for å torpedere den gode debatten, er det none som har vurdert Allisport sin manifold? Har noen prøvet den? Vil den gi noen ekstra hestekrefter i tillegg til å løse problemet?
  8. Flott å høre! Til info så er alt klart. Huset venter på oss og en flott tur til Andøya lørdagen.
  9. 2018 versjonen av dette flotte treffet er satt til 26. Mai. Praktisk info forøvrig som i første post. Plasseringskart for deltakende klubber kommer.
  10. Velar

    Radiatorvifte D2 TD5?

    Jeg fjerna vifta på min def for en tid siden. Har ikke opplevd overheting selv på langvarig tomgangskjøring.
  11. Jeg måtte ty til en Eloc i høst da min Webasto tok kvelden. Funker fint, men 1100 w er lite på den store metallklumpen som td5 er. Varm motor tar minst 1,5 time.
  12. Interessant tråd, finner det for godt å kuppe den litt: hva er dingsen til høyre i bildet for rød oval? Det virker som en trykknapp med gummihette.
  13. Husk å kjøpe klutsplate med antall splines matchet med den nye kassa. Hvis du kommer fra firetrinnskasse, så har den en grovere spline enn lt77. Og sikkert R380. Gjett hvordan jeg vet......
×
×
  • Create New...