Gå til innhold

Maddox

Medlemmer
  • Innlegg

    57
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kongsvinger

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kongsvinger

Nylige profilbesøk

953 profilvisninger

Maddox sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Kan det være rattlåsen? Jeg skiftet lås fordi bryterdelen var knekt og jeg la merke til at nubben i rattlåsen var løs.
  2. ABS lampe slukket og PKK godkjent bil. :-) Dårlig kontakt rett over sensor. Fikk loddet med et nødskrik på nye ledninger. Suksess. :-)
  3. Da var alt i orden. Spenningsfall pga et eller annet. La opp to nye ledninger fra stikken framme. Lys ok. Lei av å skru ute i kulda så jeg får se over til vårs. Nå er jeg ihvertfall nærmere PKK godkjenning. Mangler "bare" å få slukket abs og tc lampene. Er det alvorlig så kan jeg bli billaus etter nyttår.
  4. Det kommer to ledningsklynger ut av ei tjukk pølse forfra ut av ramma. Har ikke lys i hverken baklys eller henger nå for baklyset var koblet på en dårlig måte med ny ledning. Må kanskje strekke nye ledninger fra ei kontakt mellom varmeapparat og skjerm. Der er det ihvertfall strøm.
  5. Hei Lafterolf. Jeg har løsnet kontakta og målt direkte inn i den og har heller ikke spenning der. Ledningen har vært borti jord og min tanke er at en sikring har gått eller at signalet fra hovedbaklys er borte... Lampen på bilen virker. Instruksjonsboka sier ikke om det er noen sikring på lyset bak. Jeg har sikringsboks med 20 sikringer under dashboard. Boka for 1999/2002MY viser 30 sikringer og et annet utvalg av muligheter. Går den rødoransje ledningen innom ecu eller er det en mekanisk forbindelse til signalgiver?
  6. Beste er jo at ledningene er som det er konstruert. :-)
  7. Hei. Har en -01 Defender 110 som har fått en 2 feil på lys hengerkontakt. Skiftet hele greia men får ikke strøm i rød/orange kabel for baklys. Lyset virker på bilen men ikke henger. Ledningen det gjelder har fått en skade etter ramma, så den har sikkert kortsluttet. Finner ingen spesifikke sikringer i instruksjonsbok eller sikringsoversikt. Har sjekket alle sikringer og de virker hele. Kobler ECU ut kurser ved kortslutning? Kan en da evnt resette så en får igjen strøm der? Ny EU innen 31 des. Litt desperat. :-) Kan en laske over så begge baklysene bruker samme tilførsel? Mvh Tore
  8. Takk da fant jeg dom :-) Tore
  9. Her er det bare å prøve skjønner jeg. Det er litt forskjellige reset prosedyrer etter feil hvis jeg har forstått det rett.
  10. Hei. Godt Nyttår :-) Det nevnes at en kan gå på hovedsiden å finne manualer og slikt. Det gjør jeg ikke. Kan noen lede meg dit? :-) Mvh Tore
  11. Hei. Noen som kan bistå med webastofeilsøking i Kongsvinger området? Dieselpumpe går hvis jeg setter strøm på, men ikke når jeg starter webasto fra panelet. Vifta går men stopper etter endel sekunder. Sikring er tatt ut og inn med noen sekunder pause i mellom. Jeg leste om webasto i et nummer av medlemsbladet 4WD . Der stod det at rensing av brennkammer skulle komme i neste nummer, men det kan jeg ikke finne.
  12. Ja det var bare den boksen inni regulatorhuset i grillen.
  13. Jeg betalte 524,- +porto
  14. Hei. Takk for svar. Jeg bestillte en regulator hos Vestskips. Måtte "rydde " litt i koblingsboksen da det hadde vært varmegang der. Men nå lader den riktig. Så da måtte jo den ene bremsepumpa på forhjulet begynne å lekke. :-((
  15. Siste oppdatering av dårlig lading. Jeg koblet fra F- ledningen fra dynamoen og satte strøm på F koblingspunktet fra D+. Turtallet gikk veldig ned på motoren og dynamoen begynte å lade 32 volt. Batteriene kokte selvfølgelig over. Da tenkte jeg at regulatoren er gåen men dynamoen er ok. Av forsvarets manual så er det ikke noe å gjøre med regulatoren så da må jeg vel ha en ny en. Noen som har? Er det noe annet en kan bruke, kjøpe over disk?
×
×
  • Opprett ny...