Gå til innhold

skipper

Medlemmer
  • Innlegg

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Arendal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Arendal

Nylige profilbesøk

773 profilvisninger

skipper sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Slå av aircon når du hører lyden. Kan være lager i kjølekompressor. Byttet min, og det ble stille.
  2. Det er visst viktig at service nullstilles i instrumentpanelet etter oljeskift, ellers vil det bli krøll med dpf regenerering. Har hatt mye tull med dette selv, og har sef vurdert fjerning av innmaten, men ble frarådet dette fordi verksteder som gjør eu-kontroll etterhvert blir pålagt å sjekke via ecu om det er gjort forandringer i programvaren
  3. Takk for svar. Det jeg har sett(hørt) er at "nøkkelen i tenninga" alarmen forsvinner med sikringen ute. Den røde blinken i dashen er uforandret. Får forske videre i morgen. Edit: Det var sikring 40 som slukket den alarmen, og dersom det er det eneste den gjør så kan den bare være ute no 39 går til instrumentpanelet, så det blir nok en helt annen jobb.
  4. Morn folkens. Jeg sliter med en strømtyv, og har kommet til at når sikring 39 bak hanskerommet nappes ut, så stopper strømtapet. Bilen er en 08 D3. Denne sikringen er på 5A og det står bare at den går til instrumentgruppe. Er det noen som vet hvilke instrumenter dette er, eller har vært borti samme problemet? Strømtapet er på ca 1ampere når bilen er i dvale.
  5. Det finnes programvare for å disable egr ventilene på nyere biler enn 07. Det gjøres ingen ting mekanisk, men ventilene er alltid lukket. Koster rundt 5000 kr
  6. Kom ingen vei med dette hos tollerne, jeg heller. Stod det i vognkortet så stod det i vognkortet. Ferdig diskutert. Da jeg etter hvert kom over et rundskriv fra tollvesenet som het noe sånt som Avgiftsrundskriv 2015, lysnet det. Under punktet om engangsavgift stod det omtrent dette; Det gjøres oppmerksom på at en del biler urettmessig har fått påført co2 i vognkortet, selv om dette ikke er innført før 1/1-08. Det bes om at dette taes hensyn til i avgiftsgrunnlaget og beregning av avgift. Dette er fritt etter husken, da dette rundskrivet ble fjernet fra tollvesenet sin nettside etter at skattevesenet overtok. Jeg la dette ved klagen til skattev. og fikk medhold.
  7. Jeg har også en 08 reg i des 07. Måtte først ut med nærmere femti tusen basert på at co2 stod i vognkortet. Dette klaget jeg på. Siden co2 ikke skulle stå i vk før 1/1-08 mente jeg bergningsgrunnlaget var feil, og fikk medhold i klagen. Fikk dermed tilbakebetalt ca 12000kr. Det er nok ganske mange som ha betalt for mye her. Denne avgiften steg vel også med ca 6000kr fra nyttår.
  8. Med compressor fra eurodel.no og fem timer på verksted tror jeg det hele kom på ca 12000kr
  9. Nei. Det gjøres nedenfra. Anbefaler å få det gjort på lr verksted. De som tok min holdt på i tre dager men tok heldigvis bare betalt for fem timer. Varierer lyden med turtallet, og går den vekk når du trykker inn econ?? Lr har fast pris ..
  10. Det kan også være A/C compressor. Dersom lyden varierer med turtallet, og forsvinner når du trykker inn econ- knappen, er det kaputt lager. Måtte bytte min.
  11. Glemte: DPC14014 er den samme jeg brukte, og passer fint.
  12. Hei.. Har hatt samme problemet selv.samme årgang som din. Begynte som en ulelyd som varierte med turtallet, og som forsvant når econ-knappen ble trykket inn.. I begynnelsen var det bare meg som hørte den, og jeg fikk beskjed (av mange) om det ikke var noe å bry seg om. Lyden ble etter hvert sterkere og sterkere. Byttet først løpehjulet uten at det hjalp. Kjøpte så en ny kompressur på Eurodel.no til ca 4500kr . De sjekket grundig at det var korrekt del til bilen. Den ble byttet på verksted (drittjobb sa de) , og siden det har det vært stille. Min erfaring er at det bør nok gjøres på et LR verksted. De estimerer 5 timer på jobben, mens de jeg brukte hadde bilen i tre dager. Lykke til .
  13. Hei. Styrer litt med det samme. Det er en splitt på ledningen et sted baki der. Denne er dårlig skjermet / isolert, og kan oksydere slik at kontakten blir dårlig=lav spenning..
  14. Motor Sør i Kristiansand sier de har en pris på 12.000 kr for bytte av reg reim.
×
×
  • Opprett ny...