Jump to content
LRforum

YMK

LRF Society
  • Content Count

    9,032
  • Joined

  • Last visited

About YMK

  • Rank
    Proff rotekopp

Contact Methods

  • MSN
    fastcosworth@hotmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nordens Paris, Norge
  • Interests
    Bil ,bil og bil.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tromsø

Recent Profile Visitors

4,217 profile views
  1. Da er denne løst ser det ut til Adventure tar hovedetappen nordover
  2. Til cpap har NAV en ferdig kladd til 12v som de fleste får når de spør. Og kutter du varme på lufta, trekker den ikke så galt med strøm Kan se ut som jeg også må ha 2. Da inveter, aggregat og landstrøm skal deles. Er skftet mellom kildene kjapt?
  3. Hvilken automatvender bruker du?
  4. Bilens batteri og bodelsbatteeiene kobles som regel i lag når dynamoen lader. Kan ofte hente innstrømmen fra skillereleet til DC/DC Monterer du DC/DC kan du ta ut sikringen til releet som kobler ihop. Bakdelen er da at solceller etc ikke vil lade bilens batteri ved overskudd av energi. Finnes veier forbi dette problemet også, men da bør man vite hvilken løsning som er på aktuelt kjøretøy. Eventuelt kan mye kobles om riktig regulator til solcelle ved valg av riktig produkt
  5. Hører du at aktuatoren i luka beveger seg når du trykker på bryteren? Kan være wire som er knekt. Om det kniper kan æ hjelpe til i ettermiddag/kveld om det behøves. Eventuelt får vi laget en nødåpner slik at ferien er berget.
  6. YMK

    Blueberry

    Glødepluggskifte på 300tdi er ikke noe du skal bekymre deg over. Enkelt å komme til, og har aldri vært borti en knekt en på 300tdi. Også enkelt å borre ut om den knekker, da det er god plass
  7. En bolt med riktig gjenge holder også tett til deler dukker opp
  8. Bumper denne i ferietiden da noen kanskje skal den veien. Kommer de til Steinkjer eller Trøndelag er frakt nordover meget enklere.
  9. Det er ikke så utfordrende når man er nedi der. Men noen ekstra momenter er det. Dynamo og holderen til den må løsnes, deksel under motor må ned og det er lett å skade simring til oljepumpe når den skal inn på plass. Og det er da veivbolten må løs.. Ellers er det ganske så rett frem. Finnes eget verktøy til simring slik at den kommer på korrekt plass. Victor Reinz simring kommer med en plasthylse som gjør at muligheten for å skade simring under montering er mye mindre.
  10. LRD3 har fått ny registerreim, orginal oljepumpe, løpehjul + strammer multireim, olje og filter Har selvfølgelig fått feil strammer til multireim, men det løste seg. Flyttet over hjulet fra den gamle, så er alt ok. Har fått tilsendt strammer til 3.0 tdv6, ikke til 2.7 Så må er vi snart klar til helgens langtur. Levering av hester, ungdom og så til Vesterålen for årsmøt med NLRK gjengen
  11. Lurt å ha minimalt med diesel på tanken når denne jobben skal utføres
  12. Dysebytte injektor nr 4 på LRD3 idag. Gikk smertefritt takket være riktig verktøy Men den gamle dysa har sett sine bedre dager... Men dyseverdi på over 860. Dyseverdier normale igjen etter prøvetur. Satser på mindre sort røyk ved kraftig pådrag.
  13. C1 og eventuelt C1E begynner å bli dyrt nå om dagen. C1=20k C1E +10k
  14. B96 er bare svada. Fortsatt en haug med begrensninger. Og det eneste som skiller B96 og BE er oppkjøringen.
×
×
  • Create New...