Jump to content
LRforum

YMK

LRF Society
  • Content Count

    8,657
  • Joined

  • Last visited

About YMK

  • Rank
    Proff rotekopp

Contact Methods

  • MSN
    fastcosworth@hotmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nordens Paris, Norge
  • Interests
    Bil ,bil og bil.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tromsø

Recent Profile Visitors

3,134 profile views
  1. Bilen ble parkert for lenge siden, nettopp på grunn av rustskader
  2. Eller at vi kommer tilbake til gaver igjen...
  3. YMK

    Yngvar's prosjekter

    Kilometerne ruller på. Litt oljeservice inkludert filter her og der må til på Lord Disco the 3 Har også hatt litt svinn av kjølevæske i det siste. Synderen lokalisert, det lekker med temperaturgiveren Det er jo ikke en plass tdv6 bruker å lekke iaf. Sensor var jo byttet for ett par år siden.. rart at nye deler ikke holder mål i dagens samfunn. Heldigvis hadde jeg en slik på delemotoren problemet forhåpentligvis fikset
  4. Stor rørtang er svaret Den 34nøkkelen sliter du uansett med å få dratt rundt, da det er noe trangt i området
  5. Manuell girkasse regner jeg med? Kalibrer girspaken
  6. Mener å huske dette var løsningen. Mener også at den selvjusteringen på clutchpedalen må resettes. Har den dødd, vil også symptomet ditt stemme.
  7. The piston in the master cylinder does not go to the bottom when you press the clutch on a TD4 and so air can remain. Removing the carpet is getting it closer to the bottom, but full travel is prevented by the pushrod shape. Best to remove the master, remove the pushrod, compress the piston fully whilst bleeding - air gone !! I have lengthened my push rod by 5mm to solve problem permanently.
  8. YMK

    Sondre`s DII

    D2 som sporer kan også komme av slakk i bakstellet.
  9. Diagnose er nok svaret her. Men en ekstra titt på fremre blokk er nok lurt. Kan også bytte om på blokkene som en test på om problemet flytter seg.
  10. Flytter moderator denne til riktig plass, får du nok flere svar Men sjekk det som er nevnt over, og spesielt om wastgaten er rustet fast
  11. Her i Tromsø bommet selv merkeverksted på oljespesifikasjoner for noen år siden på Disco4..... Der trøblet EGR ofte
  12. Dess mere originalt det ser ut, dess bedre i kontrolløyemed
  13. Takk for tipset. Må man inn gjennom hjulbuen for å komme til med verktøyet? Starteren hadde jeg jo løs i sommer, da jeg byttet girkasse. Men ikke strømkabelen
  14. Den går vel kun på om dere aktiverer "hurtigfunksjonen" (den det står Max på). Til vanlig er dette av meg bekjent.
  15. YMK

    Lr I Arbeid

    Ny runde, betraktelig bedre føre nå. Kjettinger ikke nødvendig lengre. Håper det blir bedre føre i mårra kveld,når man skal hjem med havremopeden igjen.
×
×
  • Create New...