Jump to content
LRforum

YMK

LRF Society
  • Content Count

    8,393
  • Joined

  • Last visited

About YMK

  • Rank
    Proff rotekopp

Contact Methods

  • MSN
    fastcosworth@hotmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nordens Paris, Norge
  • Interests
    Bil ,bil og bil.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tromsø

Recent Profile Visitors

2,563 profile views
  1. Ganske enkelt egentlig. Det er en krans rundt som vris litt, så trekkes pluggen ut. Finn en tråd eller video om å skifte olje og filter på kassen, det vil de vise det du leter etter. Men du skal jo kun løsne pluggen for litt vask. Men i dagnosens navn burde du se litt på hvilket tidspunkt feilkoden kommer. Da kan man ofte finne ut hvilken som er først, og som kan peke retning for feilsøking
  2. ECU til automatkassen er nok inni kassen Tips: ta den en tur under bilen, av med dekslet under kassen, og gjør ren pluggen som går inn til kassen (rund)
  3. YMK

    Lr I Arbeid

    Bra verktøy er halve jobben
  4. https://www.disco3.co.uk/forum/topic103883.html Prøv uten punktum til slutt
  5. Ukult når slikt skjer Byttet i min ungdom flere kasser med converter på motoren med hell, helt til det gikk skikkelig dårlig
  6. Husk at converter settes i kassen før den løftes opp, så skrus den fast mot flexplate når alt er på plass. Gjør man ikke dette, er det utrolig enkelt å ende det dere er dessverre. Dere er ikke alene om å ha lært på den harde måten
  7. YMK

    Bytte ratt

    Diameter er 3mm på stålet.
  8. YMK

    Bytte ratt

    Jeg bestilte verktøyet fra Powerful etter mye annet var forsøkt. Det ser ut som at det å ha riktig lengde på tuppen er viktig for å få kreftene dit de skal. Ellers blir det umulig å få løsnet den. Kan prøve å måle litt senere
  9. Min D3 gikk den første orginal foringen på 210k, så kom de andre tett etterpå. Ikke ille det
  10. Foringer er ikke en del som byttes ofte. Må du bytte foringer ofte, er de som oftest montert feil eller av for dårlig kvalitet. Polyforinger av forskjellige slag har fordeler og ulemper. Den største fordelen med disse er at de er enkle og bytte, noe som er lurt da de som regel har mye kortere livslengde enn gummiforinger. I visse tilfeller vil sand og skitt lage ulyder av polyforinger, og dette kan også medføre slitasje på uønskede steder. For eksempel kan selve bærearmen bli spist opp av slitasje mellom foringen og bærearmen, da stålhylsen som et på orginalforingen ikke eksisterer. At polyforinger ofte gir en bedre kjørefølelse er ikke ukjent, og er ofte nevnt som den største fordelen
  11. Er ikke det en bra ting da? Uavhengig oppsett gir mange fordeler
  12. Hva er tilstanden på vannpumpe, radiator og termostat?
  13. Har du Walbro sin pumpe går det flott Tannhjulspumper tåler som oftest å gå tom en stund.
×
×
  • Create New...