Jump to content
LRforum

YMK

LRF Society
  • Content Count

    8,492
  • Joined

  • Last visited

About YMK

  • Rank
    Proff rotekopp

Contact Methods

  • MSN
    fastcosworth@hotmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nordens Paris, Norge
  • Interests
    Bil ,bil og bil.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tromsø

Recent Profile Visitors

2,845 profile views
  1. Pris er ikke så viktig, men kvaliteten spiller faktisk en stor rolle. Ett kjipt telt vil gi en dårlig opplevelse, og vil dermed bli brukt ei helg eller to i året. Mens ett telt av bedre kvalitet vil ofte gi bruksglede, som igjen medfører at teltet blir mye brukt. Skal du overbevise din partner, er nok ikke den billigste løsningen svaret Det teltet vi har idag var dyrt, men nå i år passerte vi 230 overnattinger i det, og da er døgnprisen plutselig meget akseptabel
  2. AF + DHL EXPRESS tar som regel godt under 2 døgn til Tromsø ( ofte rundt 28timer)
  3. Å bygge om fra 300tdi til td5 er ikke umulig, men det krever litt kløkt og mye arbeidslyst 300tdi er en mekanisk motor med minimalt med elektronikk, mens td5 har en god del av sorten som samtidig et integrert med bilens elektronikk.. Men man kan jo flytte over deler av ledningsnettet, og programmere bort en del funksjoner slik at alt virker som det skal. Håvard Guttormsen vet hva som kreves, da han har drevet med slik ombygging
  4. Sats på de ortopediske fjærene som selges til teltet. Da får du litt isolerende luft under madrassen, og den blir mye bedre å ligge på i tillegg
  5. Mine erfaringer er at det er fullt mulig å vintercampe med noen typer taktelt. Min erfaring er fra Maggiolina hardskalltelt i noen versjoner. Maggiolina er jo ganske bra isolert i skallet fra start, men der stoffet er trengs det mere isolasjon, noe de leverer som orginalt tilbehør for noen ekstra kroner. Hadde ett oppsett for 10-12år siden med teltet på skaphengeren og webasto i kassen på draget, som fungerte flott til vinterbruk Overnattet på haukelifjellet i godt under 20minus og storm, og fortsatt hadde jeg det behagelig innendørs (men trodde alt skulle bli ødelagt av været). Jeg liker den løsningen til Ikamper, men er noe usikker på hvordan disse teltene tåler snø (eller mye regn). Personlig liker jeg å ha det harde skallet mot himmelen, da erfaring viser at dette gir det tørreste teltet i dårlig vær. Idag får man jo kjøpt luftvarmere fra kina som koster nesten ingenting, ferdig bygd med tank og fjernkontroll slik bildet viser. Jeg bruker en slik løsning idag, men er ikke ferdig med tilpassingen til dagens oppsett enda på grunn av mye annet som tar tiden. Men varmeren virker som den skal i test. Hos oss blir den brukt til å varme oppholdsrommet på kvelden, og teltet på natten. Termostat er kjekt å ha, og det hadde jeg på den gamle løsningen også. 2Kw varme er tilstrekkelig til å ha det behagelig i kulda, men 1Kw holder i en ren sovesituasjon antar jeg.
  6. Til kjøring med lite trykk i dekket kan det der være noe lite klaring..
  7. Ikke helt lett å si. Men holder en knapp på en av panserbryterne
  8. YMK

    Sondre`s DII

    De lengre stagene gir faktisk lavere knekkvinkel. Den knekkvinkelen er svaret på hvorfor stagene hopper av hos de som flekser litt. Men har bra lyst å ta en induksjonsvarmer og løse problemet..
  9. YMK

    D2 problem

    Dobbelsjekket idag, min D2 starter kun i P og N
  10. Inn/ut skal det ikke være slakk i det hele tatt. Opp/ned skal det være litt, da oljetrykket og rotasjonshastigheten løser dette.
×
×
  • Create New...