Jump to content
LRforum

YMK

LRF Society
  • Content Count

    8,793
  • Joined

  • Last visited

About YMK

  • Rank
    Proff rotekopp

Contact Methods

  • MSN
    fastcosworth@hotmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nordens Paris, Norge
  • Interests
    Bil ,bil og bil.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tromsø

Recent Profile Visitors

3,392 profile views
  1. YMK

    Yngvar's prosjekter

    Ikke foreløpig, liker egentlig ikke slikt. Men har de på lager da
  2. YMK

    Yngvar's prosjekter

    Gleder meg mest til å teste ut hvordan dette fungerer utenfor veien
  3. YMK

    Yngvar's prosjekter

    NNM i hjulbytte ... Når man skal ha felgene fra den ene, for å legge på de nye dekkene, og etterpå skal hjula fra den andre på den første osv.. etter en 3-4 runder er vi i mål Takker Jonny for flott forumfrakt av dekk Så nå tester jeg 286/60-18 på Stallbilen og 265/65-18 er tilbake på Lord Disco the 3
  4. YMK

    Advanced Factors

    INITTOGETHER funker vel kanskje enda? Om ikke send Paul en melding, så ordner det seg nok
  5. YMK

    Disco 3 hugges

    Akselvekt bak er 1875kg på begge mine D3, kan hende det er lavere på 5seter da. 1875/2=937,5 er nok minimum i mine øyne. TCM står rett bak batteriet.
  6. YMK

    Disco 3 hugges

    Mistenker at disse felgene ikke er godkjente for vekta til en D3
  7. 720km med campingvogna på nordnorske krøtterstier i helga. Trikset er å planlegge kjøringen litt, og ikke ha stor fart. Over 90 spiser drivstoff, helst 80 Men det er ett skille på motorene som gjør noe med forbruket. Eu3 og Eu4. De nyere går billigere. Hjul har også større innvirkning enn man tror. Mud-hjul stjeler ofte en desiliter eller to..
  8. YMK

    D3: Esther

    Sjekk ledningsnettet rundt kompressoren nøye. Ofte irret sund i en eller annen ledning
  9. Pass nå på at du bruker en mppt, og ikke en pwm. Pwm er bare ett spenningsstyrt rele egentlig. Så det vil i prinsippet gjøre det samme som Biltema sitt Og de fleste mppt er over de 8A som hengerkontakten tåler.. Det som er smart er å begrense strømmen på ett vis, og det er en av mange fordeler med en dc/dc lader. Men tynne ledninger som det ofte er på biler og campingvogna begrenser dette selv i fom av å bli en varmekablel før noe smelter eller tar fyr........ Og det finnes billige dc/dc også, men de krever en del kunnskap og jobb for de virker korrekt over tid. Selv har jeg lagt opp Anderson-kontakt og tykkere kabel fra batteriet, på begge enheter. De første årene har dette gått med spenningsstyrt rele, men i ettertid kjøpte jeg en 20A dc/dc her på forumet. Funker supert, og batteriet bak blir ladet, det får ikke bare litt lav spenning slik det blir med strøm via hengerkontakten.
  10. Det går flott Bruker Thule Probar og de føttene som hører til i orginale lange rails
  11. LR sin løsning er jo en plate under foring, for å få press
  12. Det burde jo passe supert
×
×
  • Create New...