Jump to content
LRforum

YMK

LRF Society
  • Content Count

    8,856
  • Joined

  • Last visited

About YMK

  • Rank
    Proff rotekopp

Contact Methods

  • MSN
    fastcosworth@hotmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nordens Paris, Norge
  • Interests
    Bil ,bil og bil.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tromsø

Recent Profile Visitors

3,525 profile views
  1. YMK

    Yngvar's prosjekter

    Stallbilen har fått litt service idag Oljeskift (med filter selvfølgelig), luftfilter, dieselfilter og nytt indre og ytre endeledd på høyre side.
  2. Og nye deler er ingen garanti for at det virker. Men ofte er det at EAS ikke er aktivert ingen etter arbeid på systemet, det er også sannsynlig at noen av ledningsnettet rundt kompressoren ikke tålte at du beveget på de.... Mange som har ledninger full av irr
  3. Ikke lukk døra med den på plass....
  4. Ta en runde og fjern pærene i lyktene, test etterhvert. Har du en pære som filamentet ramler ned og kortslutter, vil det bli som.beskrevet. Eventuelt kan fullt kaos i hengerkontakten lage krøll
  5. Så flott at det gikk seg til Er ikke en umulig oppgave selv for en nybegynner
  6. YMK

    Yngvar's prosjekter

    Litt verre dette Skulle etter fiksing av bakluka vaske bilen på torsdag, slik at man kom seg på Kaffetreff.... Slik ble det ikke.. Men forhåpentligvis fikset nå, greide jo selvfølgelig i prosessen å rykke sund den som bruker å gå sund. Så nå er det tilleggsfunksjon at man blir våt på beina nye deler bestilt, og kommer på plass fortløpende VID_20200903_192649578.mp4
  7. På rrc med vinkeldrev bakpå speedometer brukte rengjøring og smøring å løse problemet. Andre sliter med lite smøring av wire ned til girkassa
  8. YMK

    Yngvar's prosjekter

    De fortsetter sin kamp om oppmerksomheten.. Lord Disco fant ut at det var kult å ikke kunne åpne bakluka... Wire fra aktuator fikk ondt. Litt kinkig med store hender å få åpnet luka, men når den er åpen er jo jobben grei. Ble fikset med strips, får se hvor lenge det holder. Skulle så vaske bilen, men kom ikke så langt. Søkk vått på gulvet på førersiden. Drenering er åpen, og vannet kommer ut av airbagen i a-stolpen Løsnet taktrekket i hjørnet, og konstaterer at det vannet som ikke dreneringen tar kommer ned overalt oppi der. Får plukke ut taktrekket en dag og titte....
  9. Turtelleren er til en motor med flere elle færre sylindre enn du har tenker jeg. Eller at du har brukt feil stikk på signalet inn til turtelleren
  10. YMK

    D3 turbilen

    Minne fra 10år siden Bilder tatt av Knut B Jenssen
  11. Om bevegelsen fra til dette punktet på tur ned er som forventet, har du noe som gjør at trykket blir redusert. Om det er drit i systemet, bøyd rør, feiljustert sikkerhetventil eller lignende er ikke helt lett å avgjøre per internett. Husker ikke når Hanix begynte med elektronisk begrensning på saker, men på moderne maskiner kan slikt begrenses elektronisk.
  12. YMK

    Yngvar's prosjekter

    Stallbilen ble visst sjalu, og kastet inn en feil den også. Periodisk feil med venstre hovedlys. Etter litt feilsøking og test ble konklusjonen at jeg bytter ballast. Har jo slikt på lager til andre lykter, men med slik montert ga bare systemet ett blink i pæra, før feilkoden kom.. Fant til slutt en gammel irret sak, den virker som den skal , og bilen lager heller ikke kode på ballast. Så funker en stund, og det blir treff i helga
  13. Det blir takteltet på meg, og jentene har sprangstevne så de kommer ikke. Håper det er noen ansvarlige voksne tilstede....
  14. Bytt, slett feilkoder og kjør. Denne byttes uten store problemer for systemet
  15. YMK

    Yngvar's prosjekter

    Delen er strøken og ser ut som ny. Blendet EGR har gjort at denne mest sannsynlig bare har ganske så ren luft å leve i. Er nok bare ett kvalitetsproblem, som medfører at den plutselig døde..
×
×
  • Create New...