Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

YMK

LRF Society
  • Innholdsteller

    8 109
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

2 Nøytral

Om YMK

  • Rang
    Proff rotekopp

Contact Methods

  • MSN
    fastcosworth@hotmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nordens Paris, Norge
  • Interests
    Bil ,bil og bil.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tromsø

Nylige profilbesøk

1 890 profilvisninger
  1. YMK

    Landstreff 2018 Påmelding

    Hva er adressen til treffet? Finner kartkordinater, men ingen adresse...
  2. YMK

    Bare mellomaksel Disco3

    Ønskes kjøpt snarest. Eventuelt bare lageret som nødløsning
  3. YMK

    Landstreff app

    Følge linken på NLRK.no?
  4. YMK

    Stige til Discovery3/4

    Ønsker å kjøpe stige til bakluka til D3/4 Noen som har?
  5. Husk og kjøp pakning også Delen Lafte linker til er korrekt Skinnen passer den D1 og D2 utifra hva jeg fant ut
  6. YMK

    Vinsjmotor?

    12V eller 24V?
  7. YMK

    Traction control D2

    Svaret på problemet ditt Jermund heter BorgWarner fordelingsnøkkel (fra RRC)
  8. YMK

    Traction control D2

    Joda, men manglende sentersperre gjør at du må ha mye mere turtall en du tror
  9. 32 små mil for å hente en drivaksel og deler titta litt på enda ett bytte av toppakning på td5..
  10. Synker bilen over natta har du lekkasje. Da dør kompressor fort. Fiks lekkasjen og kompressor, så løser mye seg.
  11. Så er ut til at de fleste av disse må bytte bærebruer på noe over 200k. Som regel nede foran, og oppe bak først. Girkassen må også holdes under oppsyn. Jevnlig skift av olje og filter er nødvendig. LR har alt for lang intervall på skift. ZF sier 60k på oljeskift. Hjullager på dagens moderne biler ser ut til å være designet til å rulle 100k... Men det gjelder alle merker Dette e jo en bil som er veldig lik Disco3, og vil dermed ha de samme utfordringene på mange punkt.
  12. Idag ble det prøvekjøring av Disco5 sånn helt uventet Takker Jørn på Biltrend for lånet Mistenker ØKH har en ny favoritt... Litt morro at en relativt topp utstyrt D5 koster mindre i kroner enn vår D3 kostet i 2005. Disco3 går det sakte fremover med. Byttingen av deler går da fremover i det minste. Bærebru 7av 8 er byttet, bare en igjen. Ble nye dempere/belger og diverse annet på min vei gjennom hjulopphenget. Bilde av Disco5 ble ikke med
  13. Frigjøring av sperren vet jeg om. Spørsmålet blir vel om den elektriske sperren er i girvelgeren, og om jeg finner kontaktfeilen koden indikerer
  14. Har denne morrosaken av en kode som oppstår nå og da. Pinger opp i dash med gearbox fault i displayet en dag eller to etter at koden er lagret. Neste gang bilen skal kjøres, står kassa låst i Park. IIDtool sine verdier er riktig, og der sier den at den går av og på som den skal når bremse er trykket inn, men er låst i praksis. Sletter koder, og kjører avsted. Hvor sitter pluggene til denne aktuatoren?
  15. YMK

    Kaffetreff i Tromsø

    Ingen bilder dag Men vi ble da noen stykker selv om det er ferietid
×