Jump to content
LRforum

YMK

LRF Society
  • Content Count

    9,219
  • Joined

  • Last visited

About YMK

  • Rank
    Proff rotekopp

Contact Methods

  • MSN
    fastcosworth@hotmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nordens Paris, Norge
  • Interests
    Bil ,bil og bil.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tromsø

Recent Profile Visitors

5,146 profile views
  1. Kanskje vurdere en lampe som er godkjent til PKK?
  2. Lord Disco the 3rd har fått ny converter denne uka. Ikke en jobb jeg liker uten løftebukk, men ikke umulig. Oljen som har vært i kassa så og luktet helt som ny nesten så man putter den tilbake igjen. Nytt lager til mellomaksel, det gamle holdt bare 90k cirka (GKN) Har også oppdaget hull i mansjetten på VF (feb 2020 ble komplett aksling byttet mener jeg). Denne byttes senere. Hvorfor lages ikke deler med kvalitet lengre? Byttet dørstopper på førerdøra også.
  3. Det høres ut som om den bare har DAB, og ikke DAB+ som er det vi bruker i Norge Løsningen er mest sannsynlig å bytte modul til en med DAB+
  4. Husk at mange moderne "automatgir" egentlig er en eller annen versjon av ei manuell kasse. Utkobling gjøres forskjellig fra modell til modell Eldre automatkasser kan ofte slepes om motor er i gang, da har man oljetrykk i kassa
  5. Er drenering på begge sidene av kardangtunell fra av
  6. Når den nye delen til 6500,- ikke virker ut av eska, så kjøper man bare ikke en til... Autodoc er meget ubrukelige på reklamasjoner
  7. Freelanderen har jo stått her ute i over ett år.. Har begynt på motorbytte, men det går trått..... Lysten til å skru er helt fraværende og har vært det en stund. Men i går kastet Stallbilen på meg litt jobb så helt ut av det blå. Og det døde ekstremt kjapt Så nytt hjullager VB er montert. Manglet selvfølgelig nytt bremseskjold i samlingen. Håndbrekkwire var selvfølgelig ikke medgjørlig i det hele tatt. Vurderte å kappe den på ett punkt, men resultatet ble at det ene gode skrujernet fra Geilo knakk. Men kom da ut til slutt Har ikke flere bilder fra da
  8. Slik har det vært lenge desverre. Men noen har groteske påslag, og priser seg helt ut av markedet.
  9. Normalt sett er det ledig plass på kortet til Webastoen til den ekstra pluggen.
  10. Du prøver å skru boltene ut av feil hull. De passer perfekt i hullet over Når boltene skal inn igjen er det smart å ha noe gugge (smørefett, silikon på tube etc) i koppen, da holder bolten seg bedre på plass til du får entret den Setter du converter på motor først er risikoen at du knuser oljepumpe på kassa når du setter sammen. Anbefales ikke
  11. Bort med mellomaksel bak, ut med transfer, ned med eksos, løsne mellomaksel foran, ut med starter ( dieselkjøler oppover), løsne converter, løsne boltene feste crossover, løsne girwire, osv osv Går flott dette
  12. Eneste utfordringen jeg kan se er tomt 12v batteri. Da vil man måtte finne frem nødløsning for å få flyttet bilen. Men dette skjer sjeldent etter vei. 2% jeg kjører ofte til på vår E-Nv (som er.skyldig rekkevidde ) både estimert rekkevidde, batteriprosent forsvinner, så kommer skilpadda og da går det sakte. Klarer nesten ei mil på flat mark med den på og egg på gasspedalen
  13. Går helt flott å slepe. Bilen vet jo ikke om du kjører nedoverbakke eller blir tauet Bruker å regenerere litt om mulig også, slik at man får litt rekkevidde om det kniper
  14. Ingen av de nye kan man bruke til selvforsvar eller å ta livet av skaffe dyr med
  15. P10 eller P15 motor?
×
×
  • Create New...