Gå til innhold

Hroar

Medlemmer
  • Innlegg

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Surnadal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Surnadal

Nylige profilbesøk

326 profilvisninger

Hroar sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Skal se på det du sier der ; fossnes! Greit nokk den blir treg med 35" men når det er overhode ingen forskjell med standard dimensjon og 35", så vil jeg mene det mer graverende en som så..
  2. Ja, jeg vil mene det! Lånte med meg utstyr fra jobb får å være sikker før jeg monterte. Hadde jo samme værdi før dysa ble skiftet også. Derfor den ble skiftet da jeg mistenkte den var defekt.
  3. Den tuller på tomgang men er litt bedere ved turtall.. men ikke så ideėll som jeg skulle ha ønsket. Noen som vet noe om dette!?
  4. Lite oppdateringer. Men fått gjort litt i sommer. Fått i gang utstyret på jobb så nå er bilen reProgramrert og tidligere chipping(?) Er borte, bilen kjører nå på orginale parametre, antistall mye mye bedere. Motorgange mye mye finere. Røyk så godt som borte. Generelt mye mye bedere alt, dog føler jeg mangler mye drag i 5gir ved belastning, dør ut ved landeveiskjøring og en liten motbakke nermer seg. Er dette normalt? Skiftet litt service deler i framaksling knokkelhus pakninger nye lager etc wobling er nå borte. Fått motert breddere. Ellers har den bare blitt brukt, vinsjet tømmer og lekt traktor i skogen i grunn :-) Bakaksel og fordelingsbox er neste med nye pakninger. Så når nye dører (ikke prioritert) er på plass blir det en hellakkering :-) sikkert noe fram i tid :-P
  5. Her er feilkode som kommer opp på motor. denne vil ikke bort. og heter noe annet på LR-tester. her er det brukt BOSCH tester. Her er verier på dysene ved tomgang MRK : dyse nr 4 er ny, og riktig programert.. Her ved pådrag ca 80km/t.. Fikk ikke tid til mer en en rask diagnose i dag da det ble oppholdsvær noen timer og hus og hage&sånn må få litt TLC Ja, den bærer preg av å være brukt og ikke direkte godt vdlikeholdt.. Mye å ta tak i men skal bli bra til slutt :-)
  6. Vekselvis svart og grå røyk ved belastning. Egr er fjærnet, silikon slanger ut i fra turbo. var av og kontrolerte ut fra ic, Ingen ting å se på den i allefall. Helt fersk på td5, men skal de ha turbotrykk regulator? Siden det er en trykk føler på innsug. Vanligvis er det det. Blir en liten runde i aften på feilsøking.
  7. Ja den har det. Men etter skifte av harnes og dyse er den nå i stand til en mer eller mindre normal bakkestart. Meen liten motbakke i 5gir og sa 90km/t dør den ut og slutter å dra og begynner å rykefælt, dette er meget irriterende. er det noen der ute som har noen erfaringer ang dette?
  8. Ramma er bra :-) dørene er vel og modene for utskifting ;-) ellers er det mye små pjask og ta tak i. Mye er gjort men mer må til.
  9. De var skiftet rett før jeg overtok bilen, så de ble ikke med på denne runden. Gått ca omkring 10000km siden de ble skiftet.
  10. Skal prøve meg med en aldrig så liten ''prosjekt'' tråd. Bilen er en 2002mod Defender dcpu rullet 190xxx KM, med en kranglete td5 motor som liker å markere seg med masse røyk å lite effekt og til tider liten interesse for å starte for tiden Min første Engelske bil(?) Meget fornøyd selv med det tulle som er med motor og annet. Blir stadig overasket når jeg lister meg utenfor menneskebilenes komfortsone. Og meeget fornøyd med en vinsj som virker sånn kan det gå, gikk smerte fritt på retur Dagens utseende. Mange planer for bilen, som det pleier å bli *FÅ MOTOR FRISK... *Ned med girboks - skifte alt av pakninger *Renovere fram og bakaksling (wobler foran og vibrerer bak+slakke og olje lekkasje) *Renovere Arb spærrene (spytter olje inn i bilen fra fram spærre) *Skifte av foringer F+B *Nye skjærmbreddere * HD Heving i vognkort *Større Hjul i Vognkort *vinsjfanger i vognkort *Sveise evt skifte noen dører *Ut med alt innvendig fjærne rust og få mer eller mindere tett. *Hiback bakseter eller lignende er på ønskelista. *Fortsette på rydding i det elektriske *Lakk, Tenker da Plasti-dip. *Pusse opp reservehjuls holder *Overhale vinsj (som forøvrig drar 5,5t, ca) Og sikkert mye mye mer :-) Ledningsnett til dyser var det første jeg skiftet, ble stor forbedring bare av det + grundig rengjøring. med ikke tipp-topp føler jeg den ryker fælt og mister alt drag i motbakker. Tok bilen på jobb og leste feilkoder Så ble dyse nr 4 skiftet, fikk da tilbake anti-stall og ble fort mye bedere og kjøre men feilen kom tilbake Dyse skifte gikk heller ikke smertefritt for seg..... Da denne bolten knakk inne i toppen og måtte borres ut... Bilen stod da i garasjen til NLRK-midt en ukes tid ivente på nye bolter som denne gangen ble stremt til med korrekt moment Men alt gikk godt til slutt :-) Neste feil som dukket opp var leddet til overføringen på Lav-serie, det hadde sprukket og knekt. La på ekstra stål og sveisa den sammen igjenn. Ble så lagt i et bad med syregrunning og montert, klar for nye eventuelle eventyr der lav-serie er nødvending Noen bilder for gøy : Piggfridekk med 285bredde egner seg ikke til denne type kjøring. men det ble ikke stopp før 10m unna veien, imponert over at jeg kom så langt som jeg gjorde uansett Stormen 'OLE' på Oppdal, samme ubrukelige hjul som bilde over til denne typen kjøring. Men også denne gang kom vi lenger en jeg trodde. vinsjen var utrolig fin å finne her også Rett etter hjemkomst fra Bergen i 2014, og fått på 35''. Er ikke så flink med dette og ta bilder underveis. rekkefølgen over varierer STORT Men skal forsøke og oppdatere etter hvert som det skjer noe
  11. vet nå ikke det Peder ja, de sier det er det Her sitter sikkert mange av dere på mer info om bilen en jeg selv vet. Så om noen føler for å dele den med meg er jeg takknemelig for det.
  12. Ting tar tid med putte :-P men det blir som regel show-tilstand når det er ferdig :-)
  13. 2002 110 dcpu, kranglete td5, arb f+b. 35''12,5-15. ++ :-)
×
×
  • Opprett ny...