Jump to content
LRforum

Skogsvei

Members
  • Content Count

    114
  • Joined

  • Last visited

About Skogsvei

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Agder

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lillesand

Recent Profile Visitors

571 profile views
  1. Med ny nøkkel som ikke var programmert, gikk starteren rundt med nøkkel i startposisjon, men motor startet ikke. Dette var på min RRS.
  2. Jeg mener å huske at dersom man tidligere klikket på de blå boksene med teksten COVID-19, fikk man beskjed om at Island 4x4 kun ekspederte ordrer til UK. Denne restriksjonen ser ut til å være fjernet nå.
  3. 4 sommerdekk av samme type i dimmensjon 255/50-19 ønskes kjøpt. Lastindeks min. 103 og hastighetskode min. H (210 km/t). Landeveisdekk eller AT-dekk spiller liten rolle, men mønsterdybden bør være min. 5 mm på alle dekk.
  4. 1. Kan være nedre ledd på rattakselen (rett ved tannstangen) som går tregt pga. rust. Bør skiftes, men kan midlertidig fikses med olje på leddet. 2. Kan være dekkene som er blitt urunde. Kan bli bedre med riktig lufttrykk og kjøring til dekkene blir litt varme.
  5. Ja, men ved bruk av luftavfukter i en tett garasje vil man kunne redusere den relative luftfuktigheten til ønsket nivå.
  6. Jeg vil tro at for en bil som skal oppbevares uten bruk er det best med lukket garasje med relativ luftfuktighet på under 50 %. Da stopper rusting av bart stål. I en carport vil man ved væromslag fra kaldt til varmt vær med fuktig luft kunne få mye kondens på bilen slik at bl.a. bremseskiver og bremsetromler ruster.
  7. Fant igjen temperaturmålingene jeg i sin tid gjorde med IR-termometer på installasjonen over: 0 t  3 grader 1 t 15 grader 2 t 21 grader 3 t 25 grader 4 t 28 grader 10 t 32 grader
  8. Jeg har montert Defas løsning for TDV8 med pumpe og slangevarmer med 550 W element. Ved utetemeratur på ca 0 grader blir motortempraturen omkring 30 grader etter ca 10 timer om jeg husker riktig. Etter 3 timer ca 23 grader. Tror dette ble målt med bilen i (luftig) garasje. Fant et bilde av installasjonen. Pumpen er på bildet under oljepåfyllingslokket, og varmeelementet er til høyre for lokket. Strømforsyning til pumpen er rett til venstre for bremsevæskebeholderen, batterilader er til venstre for strømforyningen. Lagde en brakett for å montere delene på plassen til ekstrabatteriet. Lagde også en brakett for å holde pumpen i fast i riktig posisjon. Denne braketten er festet i braketten for dieselvarmeren.
  9. Er det denne delen du ser etter? https://www.eurodel.no/baerebru-baerearm-febest-0125-avn Her kalles delen bærearm, på engelsk er det brukt lower control arm.
  10. Ikke glem hanskerommet og lys i sminkespeil.
  11. Har samme problem, så nå blir alt i bakstillingen skiftet ut. Armene er helt opprustet, så velge bytte dem på snart 200000 km fremfor å sette inn nye foringer. Bremseskjold blir også byttet pga. rust.
  12. Dekktrykkanbefalingen for RRS indikerer at lufttrykket for 19" også kan brukes for 20". Bruker selv 2,5 bar foran og 2,7 bar bak til hverdagskjøring.
  13. Det skal du kunne gjøre ved å bruke Nanocom funksjonen Park Brake - Drive to latching position.
  14. Skogsvei

    Endelig er bilen klar

    Og gjerne en video eller to med go'låt!
×
×
  • Create New...