Jump to content
LRforum

Skogsvei

Members
  • Content Count

    103
  • Joined

  • Last visited

About Skogsvei

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sør

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lillesand

Recent Profile Visitors

443 profile views
  1. Ikke glem hanskerommet og lys i sminkespeil.
  2. Har samme problem, så nå blir alt i bakstillingen skiftet ut. Armene er helt opprustet, så velge bytte dem på snart 200000 km fremfor å sette inn nye foringer. Bremseskjold blir også byttet pga. rust.
  3. Dekktrykkanbefalingen for RRS indikerer at lufttrykket for 19" også kan brukes for 20". Bruker selv 2,5 bar foran og 2,7 bar bak til hverdagskjøring.
  4. Det skal du kunne gjøre ved å bruke Nanocom funksjonen Park Brake - Drive to latching position.
  5. Skogsvei

    Endelig er bilen klar

    Og gjerne en video eller to med go'låt!
  6. Eventelt få noen til å trykke bremsepedalen litt ned mens forbindelsen åpnes og sperrenippelen monteres. Bremsevæsken hindres da fra å renne ut fra bremsevæskebeholderen. Gjengene på nippelen er 10x1 mm om jeg ikke husker feil. Kjøpte nipler på Biltema, og fant ut at jeg måtte bruk nipler hvor gjengene ikke går helt ut til enden.
  7. Sikringsoversikten gjelder sikringene bak hanskerommet foran passasjeren i forsetet. Sikringen til dieselvarmeren er sannynligvis F28 i sikringsboksen ved batteriet i motorrommet. Her følger oversikt over sikringene i denne sikringsboksen for Range Rover Sport ca 2007, men dette skal visstnok være mer eller mindre tilsvarende på Discovery 3. Uansett skal det være en sikringsoversikt på innsiden av lokket til sikringsboksen. For videre feilsøking dersom F28 er hel, er det nok enklest å lese ut feilkodene med et diagnoseutstyr.
  8. Ja, fjerning av denne sikringen setter styringen av luftfjæringsystemet ut av funksjon slik at ingen av ventilene i systemet vil åpne, og kompressoren vil ikke starte.
  9. Er ikke denne delen i hovedsak laget av plast? I så fall er det neppe korrosjon av delen som er problemet, men kanskje at plasten blir sprø av tidens tann og høy temperatur (i forhold til det plasten tåler, men som er normal arbeidstemperatur for motoren).
  10. En må skille mellom bevaringsverdig og veteran (> 30 år).
  11. Må man ikke bruke UV-lys for å se sporingsmiddel som har lekket ut av systemet? Eller finnes det sporingmiddel man kan se i synlig lys?
  12. Det er ikke alle bremseskiver som det er nødvendig å rengjøre før bruk, men da vil det fremgå av dokumentasjonen som følger med. Ett eksempel er Britpart XS bremseskiver, se https://www.britpart.com/all-parts/sdb000646g/
  13. Har du kjørt på fortauet? Fra spøk til alvor, dette kan vel ikke ha gått gjennom motoren, så noen må ha dyttet parykken inn i eksosrøret.
  14. Det kan være så enkelt som at G til slutt i delenummeret skal være originaldel (genuine part).
  15. Tydeligvis forskjellige erfaringer med bedding inn prosedyen. Jeg brukte den etter å ha skiftet til nye skiver/tromler bak. Første bremsing i fart med parkeringbremsen var den nesten uten virkning, men for hver gang ble virkningen betydelig bedre. Jeg gav meg når parkeringsbremsen låste hjulene i fart. Jeg må legge til at jeg monterte skiver/tromler med korrosjonshindrende belegg, og jeg antar det var dette belegget som måtte slites av før parkeringsbremsen fikk full virkning.
×
×
  • Create New...