Jump to content
LRforum

Skogsvei

Members
  • Content Count

    119
  • Joined

  • Last visited

About Skogsvei

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Agder

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lillesand

Recent Profile Visitors

633 profile views
  1. Jeg tror det er lurt å påføre stålprofilen en passende overflatebehandlig før montering for å unngå, eller i det minste forsinke, fremtidige rustproblemer pga. produsentens overflatebehandling. Jeg tenker å bruke epoxygrunning når jeg skifter den. Og kanskje litt hulromsvoks til slutt for sikkerhets skyld.
  2. Jeg har ingen erfaring med bruk av Nanocom på Defender, men på produsentens nettside bør du finne svar på det du lurer på om Nanocom, se https://www.nanocom-diagnostics.com/ Se spesielt dokumentene på siden https://www.nanocom-diagnostics.com/downloads
  3. Takk, sjekker der når oljelageret må fylles.
  4. Og for sikkerhets skyld, ta med følgende tekst i kjøpekontrakten: "På grunn av alle kjente og ukjente mangler, advarte selger på det stekeste mot å kjøpe kjøretøyet, men kjøper insisterte på å få kjøpe det likevel."
  5. Med ny nøkkel som ikke var programmert, gikk starteren rundt med nøkkel i startposisjon, men motor startet ikke. Dette var på min RRS.
  6. Jeg mener å huske at dersom man tidligere klikket på de blå boksene med teksten COVID-19, fikk man beskjed om at Island 4x4 kun ekspederte ordrer til UK. Denne restriksjonen ser ut til å være fjernet nå.
  7. 4 sommerdekk av samme type i dimmensjon 255/50-19 ønskes kjøpt. Lastindeks min. 103 og hastighetskode min. H (210 km/t). Landeveisdekk eller AT-dekk spiller liten rolle, men mønsterdybden bør være min. 5 mm på alle dekk.
  8. 1. Kan være nedre ledd på rattakselen (rett ved tannstangen) som går tregt pga. rust. Bør skiftes, men kan midlertidig fikses med olje på leddet. 2. Kan være dekkene som er blitt urunde. Kan bli bedre med riktig lufttrykk og kjøring til dekkene blir litt varme.
  9. Ja, men ved bruk av luftavfukter i en tett garasje vil man kunne redusere den relative luftfuktigheten til ønsket nivå.
  10. Jeg vil tro at for en bil som skal oppbevares uten bruk er det best med lukket garasje med relativ luftfuktighet på under 50 %. Da stopper rusting av bart stål. I en carport vil man ved væromslag fra kaldt til varmt vær med fuktig luft kunne få mye kondens på bilen slik at bl.a. bremseskiver og bremsetromler ruster.
  11. Fant igjen temperaturmålingene jeg i sin tid gjorde med IR-termometer på installasjonen over: 0 t  3 grader 1 t 15 grader 2 t 21 grader 3 t 25 grader 4 t 28 grader 10 t 32 grader
  12. Jeg har montert Defas løsning for TDV8 med pumpe og slangevarmer med 550 W element. Ved utetemeratur på ca 0 grader blir motortempraturen omkring 30 grader etter ca 10 timer om jeg husker riktig. Etter 3 timer ca 23 grader. Tror dette ble målt med bilen i (luftig) garasje. Fant et bilde av installasjonen. Pumpen er på bildet under oljepåfyllingslokket, og varmeelementet er til høyre for lokket. Strømforsyning til pumpen er rett til venstre for bremsevæskebeholderen, batterilader er til venstre for strømforyningen. Lagde en brakett for å montere delene på plassen til ekstrabatteriet. Lagde også en brakett for å holde pumpen i fast i riktig posisjon. Denne braketten er festet i braketten for dieselvarmeren.
  13. Er det denne delen du ser etter? https://www.eurodel.no/baerebru-baerearm-febest-0125-avn Her kalles delen bærearm, på engelsk er det brukt lower control arm.
×
×
  • Create New...