Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Skogsvei

Medlemmer
  • Innholdsteller

    94
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

Om Skogsvei

  • Rang
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sør

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lillesand

Nylige profilbesøk

263 profilvisninger
  1. Skogsvei

    Bytte av motor før import

    En må skille mellom bevaringsverdig og veteran (> 30 år).
  2. Skogsvei

    LR D3 06 mod AC problemer.

    Må man ikke bruke UV-lys for å se sporingsmiddel som har lekket ut av systemet? Eller finnes det sporingmiddel man kan se i synlig lys?
  3. Skogsvei

    Rengjøring nye bremseskiver

    Det er ikke alle bremseskiver som det er nødvendig å rengjøre før bruk, men da vil det fremgå av dokumentasjonen som følger med. Ett eksempel er Britpart XS bremseskiver, se https://www.britpart.com/all-parts/sdb000646g/
  4. Skogsvei

    P38 med parykk i eksosen

    Har du kjørt på fortauet? Fra spøk til alvor, dette kan vel ikke ha gått gjennom motoren, så noen må ha dyttet parykken inn i eksosrøret.
  5. Skogsvei

    Klimaproblemer D4

    Det kan være så enkelt som at G til slutt i delenummeret skal være originaldel (genuine part).
  6. Skogsvei

    Bremsebånd, EPB skriker

    Tydeligvis forskjellige erfaringer med bedding inn prosedyen. Jeg brukte den etter å ha skiftet til nye skiver/tromler bak. Første bremsing i fart med parkeringbremsen var den nesten uten virkning, men for hver gang ble virkningen betydelig bedre. Jeg gav meg når parkeringsbremsen låste hjulene i fart. Jeg må legge til at jeg monterte skiver/tromler med korrosjonshindrende belegg, og jeg antar det var dette belegget som måtte slites av før parkeringsbremsen fikk full virkning.
  7. Kan være lekk lufttank pga. rust, noe som ikke er uventet dersom lufttanken aldri har blitt skiftet. Sprut såpevann på tanken med motor i gang. Såpebobler avslører lekkasje. Gjør det samme på lokket til lufttørkeren som er montert på kompressor. Det er ikke uvanlig med sprekk mellom de to koblingene på lokket. Kompressoren kan også være slitt slik at den ikke bygger nok trykk raskt nok. Det er ikke uvanlig at lekk lufttank fører til slitt kompressor om lufttanken ikke skiftes i tide.
  8. Skogsvei

    Ustabile bremser

    Kan det væe intern lekkasje i master? Synker bemsepedalen helt ned til gulvet dersom du trykker den sakte ned?
  9. Skogsvei

    Motorras?!?!?

    Det kan være Havoline XLC (+B) som har vært anbefalt i noen handbøker fra LR.
  10. Jeg vil si det er forskjell på å ha 10 % veilengdeforskjell mellom foraksel og bakaksel ved parkering som foregår i lave hastigheter og begrenset tidsrom, og 0,64 % veilengdeforskjell i timesvis i høye hastigheter. I dimensjonen vi snakker om her, utgjør 0,64 % forskjell i hjulomkrets (og hjuldiameter) 2,25 mm i mønsterdybde med samme dimmensjon på alle dekk. Det høres ikke så mye ut, men jeg har ingen formening om dette er akseptabelt fra bilprodusentens side. For min bil anbefaler Land Rover lavere dekktrykk foran enn bak, selv uten last i bilen. Jeg vil tro at bilen da er tyngre foran enn bak, slik at den effektive hjulomkretsen er mindre foran. Hvor mye dette utgjør er ukjent.
  11. Skogsvei

    D3 turbilen

    Småstein fra forhjulet foran tanken legger seg mellom tanken og ramma ovenfra og gnisser hull i lakken både på tanken og ramma.
  12. Skogsvei

    Glow control unit RRS 2006

    Etter hva jeg forstår er glødepluggmodulen en del av motorstyringsmodulen, og den kan ikke skiftes separat. Motorstyringsmodulen er plassert på torpedoveggen, bak batteriet og transmisjonsstyringsmodulen. Dette gjelder både 2,7 l TDV6 og 3,6 l TDV8. Det er mulig at motorstyringsmodulen må programmeres om den skiftes.
  13. Skogsvei

    Disco 3 ble akkutt syk

    Hvis det er bremserørsfestene i plast du mener (ANR1864), gikk mange av dem i oppløsning da bremserøret skulle fjernes fra festet. En årsak er at ståltappen som går gjennom midten av bremserørsfestet, og som fester det til karosseriet, ruster. Med rust tar ståltappen større plass og sprenger i stykker festet. En annen årsak kan være at plasten i festet blir sprøere med årene og miljøet det utsettes for. Jeg reparerte mine ødelagte fester med glassfibertape og sort elektrikertape over der igjen. Nå ligger det nye fester klare til montering ved anledning.
  14. Skogsvei

    Disco 3 ble akkutt syk

    Jeg byttet bremserør bak på Range Rover Sport. Her hadde det tidligere blitt byttet til kobberrør, så jeg slapp å flense rør under bilen. I og med at alt av nipler og slangeender bak var fullstendig opprustet, byttet jeg også slanger. Brukte kobbernikkelrør og nipler fra Biltema fram til første slange i hver hjulbue. Det holdt med 5 m kobbernikkelrør, men Discovery 3 trenger kanskje lengre rør? Røret på hver bærearm kjøpte jeg ferdig som originaldel. Det er lurt å ta høyde for at fresteklipsene for rørene under bilen kan trenge utskifting. Det gjorde ikke jeg... Til Sporten er det disse klipsene skal brukes, antar det samme gjelder Discovery 3. Klipsene på bærearmene er av en annen type med plass til kun ett rør.
  15. Skogsvei

    Uisolert garasje eller ikke ?

    Enig med sistnevnte taler, bygg isolert garasje, gjerne med varmekabler i gulvet om du planlegger å skru bil om vinteren. Legg inn mulighet for skikkelig lufting når garasjen ikke behøver å være oppvarmet. Åpnen garasjeport gir god lufting, men også mye snø innendørs når vindretningen er ugunstig,
×