Jump to content
LRforum

Skogsvei

Members
  • Content Count

    109
  • Joined

  • Last visited

About Skogsvei

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sør

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lillesand

Recent Profile Visitors

482 profile views
  1. Ja, men ved bruk av luftavfukter i en tett garasje vil man kunne redusere den relative luftfuktigheten til ønsket nivå.
  2. Jeg vil tro at for en bil som skal oppbevares uten bruk er det best med lukket garasje med relativ luftfuktighet på under 50 %. Da stopper rusting av bart stål. I en carport vil man ved væromslag fra kaldt til varmt vær med fuktig luft kunne få mye kondens på bilen slik at bl.a. bremseskiver og bremsetromler ruster.
  3. Fant igjen temperaturmålingene jeg i sin tid gjorde med IR-termometer på installasjonen over: 0 t  3 grader 1 t 15 grader 2 t 21 grader 3 t 25 grader 4 t 28 grader 10 t 32 grader
  4. Jeg har montert Defas løsning for TDV8 med pumpe og slangevarmer med 550 W element. Ved utetemeratur på ca 0 grader blir motortempraturen omkring 30 grader etter ca 10 timer om jeg husker riktig. Etter 3 timer ca 23 grader. Tror dette ble målt med bilen i (luftig) garasje. Fant et bilde av installasjonen. Pumpen er på bildet under oljepåfyllingslokket, og varmeelementet er til høyre for lokket. Strømforsyning til pumpen er rett til venstre for bremsevæskebeholderen, batterilader er til venstre for strømforyningen. Lagde en brakett for å montere delene på plassen til ekstrabatteriet. Lagde også en brakett for å holde pumpen i fast i riktig posisjon. Denne braketten er festet i braketten for dieselvarmeren.
  5. Jeg monterte Defa Multicharger 1204 i min RRS, og den holder batteriet toppladet bare jeg husker på å koble bilen til lysnettet. 1204 er visst erstattet med 1205 nå.
  6. Er det denne delen du ser etter? https://www.eurodel.no/baerebru-baerearm-febest-0125-avn Her kalles delen bærearm, på engelsk er det brukt lower control arm.
  7. Ikke glem hanskerommet og lys i sminkespeil.
  8. Har samme problem, så nå blir alt i bakstillingen skiftet ut. Armene er helt opprustet, så velge bytte dem på snart 200000 km fremfor å sette inn nye foringer. Bremseskjold blir også byttet pga. rust.
  9. Dekktrykkanbefalingen for RRS indikerer at lufttrykket for 19" også kan brukes for 20". Bruker selv 2,5 bar foran og 2,7 bar bak til hverdagskjøring.
  10. Det skal du kunne gjøre ved å bruke Nanocom funksjonen Park Brake - Drive to latching position.
  11. Skogsvei

    Endelig er bilen klar

    Og gjerne en video eller to med go'låt!
  12. Eventelt få noen til å trykke bremsepedalen litt ned mens forbindelsen åpnes og sperrenippelen monteres. Bremsevæsken hindres da fra å renne ut fra bremsevæskebeholderen. Gjengene på nippelen er 10x1 mm om jeg ikke husker feil. Kjøpte nipler på Biltema, og fant ut at jeg måtte bruk nipler hvor gjengene ikke går helt ut til enden.
  13. Sikringsoversikten gjelder sikringene bak hanskerommet foran passasjeren i forsetet. Sikringen til dieselvarmeren er sannynligvis F28 i sikringsboksen ved batteriet i motorrommet. Her følger oversikt over sikringene i denne sikringsboksen for Range Rover Sport ca 2007, men dette skal visstnok være mer eller mindre tilsvarende på Discovery 3. Uansett skal det være en sikringsoversikt på innsiden av lokket til sikringsboksen. For videre feilsøking dersom F28 er hel, er det nok enklest å lese ut feilkodene med et diagnoseutstyr.
  14. Ja, fjerning av denne sikringen setter styringen av luftfjæringsystemet ut av funksjon slik at ingen av ventilene i systemet vil åpne, og kompressoren vil ikke starte.
  15. Er ikke denne delen i hovedsak laget av plast? I så fall er det neppe korrosjon av delen som er problemet, men kanskje at plasten blir sprø av tidens tann og høy temperatur (i forhold til det plasten tåler, men som er normal arbeidstemperatur for motoren).
×
×
  • Create New...