Jump to content
LRforum

ErikM

Members
  • Content Count

    67
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About ErikM

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sarpsborg

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sarpsborg

Recent Profile Visitors

372 profile views
  1. Han her i byen sa at han hadde solgt denne oljen kun en gang før. Viser seg at det er pappa som hadde handla den tidligere
  2. Hei! Har lest at flere sliter med å få tak i MTF94. Slet litt selv. Jeg fikk ikke tak i hos Honda da de kun fikk tak i MTF3, og ingen bilrekvesittaer hadde. Dette var med unntak av BilXtra som hadde en GL4 olje som også skulle være godkjent som MTF94 (Står så på flasken). Prøvde denne, men 2. giret var leit når kald. Dro så på en YX, for å få tak i en ren MTF94 olje. Fikk først beskjed on at de ikke kunne få tak i. Dro så til en annen YX (Sentrum i Sarpsborg), og han kunne skaffe dette uten problem. Han sa også at alle andre YX-stasjoner kunne bestille, dersom de bruker nummeret avbildet på esken (tror de må ringe inn til en eller annen sentral) Kosta meg 2000,- for 12 liter
  3. ErikM

    Thorvaldur

    Enig med deg! Fint å beholde det gamle. Gjør som han far sier og stikk bortom, så kan du få med deg progresjonen på softdashen også. Blir bra bil det!
  4. Man får ferdig plate, men denne knakk jeg selv. Bilen er bra for rust ellers. Jeg fant ikke noe mens jeg lå under der, med unntak av et lite hull i den ene utriggeren (ca 1 x 0,5 cm). Lapper igjen dette neste sveiseapparatet tas frem plus at det er en del rust i bakdører da
  5. Takker igjen for bra innspill. Bilen har stått litt på hold i det siste, men jeg skal begynne med feilsøking igjen nå til helgen
  6. På bunn av registeret mangler jeg effekt. Når jeg kjører i gang må jeg f.eks kompensere med å gi mer gass en normalt (her sammenlignet jeg min td5 med 200 og 300 tid, da jeg aldri har hatt td5 før. Regner ikke med at det er noe dårligere drag i td5'n kontra tdi?) Videre så har jeg også opplevd fusking mot toppen av registeret. Her har jeg også fått inntrykk av en eksoslekkasje (Har hørt litt sånn ut hvertfall) fuskinga ble nesten borte etter å ha renset rød plugg under setet, så jeg skal bytte ledningsnett til injektorer samt rense plugg ytterligere. Men jeg hører fortsatt den lyden som ligner på eksos. Ellers i registeret er motor grei. Mulig den skal ha bedre drag der også, men da må jeg prøve en annen td5 til å sammenligne.
  7. Lurer på om den er løs etter grenrøret. Skal sjekkes ut i morgen
  8. Etter å ha prøvd å selge Defenderen uten hell (eller kanskje det var det ) så har jeg begynt litt pent på den. Starta med å rustsveise fotbrønn på førersiden. Fikk til og med hjelp av han far Fikk tak i noe plåt som vi knakk til å passe, skjærte ut kreften den stakkars bilen hadde der nede, og sveisa inn frisk plåt. Gikk over sveisene med karosseri-kitt for å sørge for at alt er tett, for også grunne og lakke.
  9. Jeg ser ikke noe sot, ved manifolden/topp. Er det indikasjon nok på at det er good da?
  10. Da skal jeg gå til innkjøp av en måler i morgen Lurer på om den kan ha en eksoslekkasje også.. (kan høres litt slik ut ved hardt pådrag). Kan dette også ha noe med dette å gjøre?
  11. Da skal jeg sjekke det! Takker Tar også imot flere forslag hvis noen har noe. Bilen har forsåvidt runda 326k nå i dag
  12. Har brukt Hawkeye total for å diagnosere. Vet ikke om den kan lese ut noe ubalanse kun litt svart røyk ved oppstart (Som de fleste?). EGR er blendet, og luftfilteret er relativt nytt. Jeg har desverre ikke noe turbotrykksmåler, men dette kan jo lett anskaffes. Vet ikke hvordan jeg sjekker wastegate, men den ser grei ut såvidt jeg kan se.
×
×
  • Create New...