Gå til innhold
LRforum

Eric Culff

Medlemmer
  • Innlegg

    46
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ullern, Oslo
  • Interests
    Ulovlig terrengkjøring i Norges utmark

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ullern, Oslo

Nylige profilbesøk

1 072 profilvisninger

Eric Culff sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Hei! Jeg tenker å koble til et ekstra-batteri som kan drive Webasto, kjøleboks, lys etc. Dog har jeg null peiling på hvordan dette settes opp, hva man trenger osv. Noen som kan hjelpe med en liste på det jeg trenger for å sette opp noe slikt? Jeg ønsker at ekstra-batteriet er koblet via start-batteriet om det blir riktig måte å si det på, da lades vel det også via motoren når man kjører? Gjerne også optimalt sted å sette batteriet, samt type og størrelse på batteri Håper på gode forslag her!
  2. Er ute etter en brukt soft A-bar til Defender med winch-fanger. noen som har liggende eller ønsker å kvitte seg med sin?
  3. Alt av dører er igjen, så må nok være en feil noe sted. Jeg prøvde å låse manuelt fra innsiden via den «pinnen» i døren, når jeg da prøver å låse opp, så gjør den akkurat det samme, bare motsatt. Den nekter å la meg låse opp bilen. Jeg får da ett sekund på å lukke opp døren og så lenge døren er åpen, så låser den ikke, men så fort jeg lukker igjen døren så låser den med en gang.
  4. Idag prøvde jeg for første gang å låse bilen under kjøring, ved å dytte ned «låsepinnen» i døren. Alle dørene låste seg og alt virket som normalt. Dro den opp igjen da jeg parkerte, og alle dørene låste seg opp. Når jeg nå låser med sentrallås/nøkkel hører jeg at alle dørene låser seg, men det tar ca 1 sek så låser alle dørene seg opp. Sentrallåsen nekter å la dørene være låst. Hva kan dette være?
  5. Takk for svar Spoon, da prøver jeg det! det stemmer, bilen ble levert med ur, men det er ettermontert enhet for sim. Utgått sim ligger nå i den, så får ikke kontakt.
  6. Hei. Har Webasto i min Defender SVX. Dersom bilen har vært av/låst en periode starter ikke Webasto ordentlig, og ingen luft kommer inn i kupé. (Det lager likevel lyd i motorrom fra enheten) Dersom jeg har kjørt bilen en stund, og starter Webasto via knappen rett etter parkering fungerer den utmerket, og blåser luft i kupé. Hva kan problemet være her? Noe strøm som kutter ut etter at bilen har vært av en periode, som gjør at den ikke starter? Jeg leter også etter sim-kort enheten for fjernstyring, da jeg må skifte sim. Vet noen hvor denne vanligvis plasseres i kupeen på en Defender?
  7. Hei Selger diverse deler jeg har liggende til D3: D4 LED-baklykter med motstander, til D3 - 2.500,- D4 grill til D3 - 1.000,- Helt nytt sett skiver med klosser (bak) til D3 - 1.200,- LR takstativ med Thule SnowPack til 6 ski , passer vel også D4? - 2.500,- Nye sideruter foran til D3 - 1.500,- Må hentes i Oslo send meg mld på 930 84 109 ved interesse
  8. Jeg har forsøkt å bytte foringer på anti-roll bar, og skruen på den ene ble "vridd" i to deler, så nå sitter det en halv skrue igjen. hva gjør jeg? og hvor langt kan jeg kjøre med bilen når det er slik?
  9. takk for delenr og tips om ekstra bolter, tror jeg bestiller fra ett og samme sted i UK. Landreas har jo også postet tidligere at LRforum-medlemer får leie bukk hos Oslo AntiRust, får håpe dette tilbudet fortsatt står, så slipper jeg å stå ute
  10. takk for svar folkens, da blir det bestilling fra ebay og innkjøp av verktøy, og en workshop manual.. deilig å kunne spare noen kroner her og der når det alltid er noe med disse bilene...
  11. Hei folkens, Nå har jeg fått pris på utbedring fra et lokalt verksted, som kjenner relativt greit til LR. Men jeg synes prisene her var voldsomme, ihvertfall da jeg ved første verksted tok PKK, sa de totalt under 10.000,- for utbedring. Se under på listen over hva som må gjøres. Jeg kommer til å bestille mye deler selv, og bytte da jeg sparer flere tusen på noen av punktene, men skift av komplett mellomaksel er jeg usikker på. Er det tilsvarende denne? http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=60074 Isåfall, kan dette også gjøres selv, men er det nødvendig med 4-hjulskontroll på denne utbedringen? Noen her som har formening om hvilke punkter jeg burde klare selv uten bukk / avansert verkstedsutsyr? Takker for tilbakemeldinger! Her er listen: (og PRISEN ) Hei igjen, Her har du en prisoversikt på mangler som må utbedres mht. PKK godkjenning: Festet bremserør til klamring. Pris: 469,- Skiftet skiltlyspære. Pris: 30,- Skifte bremsevarsel føler venstre forhjul. Pris: 1089,- Skifte simmring høyre side diff. bak (pga lekkasje). Pris: 4346,- Venstre tåkelyslampe skiftes ut. Pris: 2771,- Skift av komplett mellomaksel pga. fremste oppheng for mellomaksel def. Inkl. 4 hjulskontroll. Pris: 14188,- PKK etterkontroll. Pris: 276,- Verkstedsmatriell: 938,- Sum: 24107,- inkl.mva Nb: det er ca 2-3 dagers leveringstid på deler. Hører fra deg om vi skal sette i gang.
  12. jeg hadde samme problem, flushet girkassen, og problemet stoppet, men kom igjen etter 3-400km. Jeg byttet converteren for ca 15-10.000km siden og ikke hatt noe problem siden. Billigste, bestill delen fra England, ca 5-6.000,- NOK + alt fra 5000,- + 10.000,- for montering. MotorPool ga meg pris på 73.153,- for converter og montering!!! jeg bestilte fra england og fikk den montert i norge, mener jeg betalte rundt 13.000,- totalt
  13. takk, da fant jeg den:) om noen andre lurer: FF007971
  14. hehe det var ikke verre en det nei kanskje jeg finner det nå
×
×
  • Opprett ny...