Gå til innhold

TorsteinR

LRF Society
  • Innlegg

    726
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Location
    Trondheim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

TorsteinR sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Ikea har 26mm heltre eik benkeplater til grei pris (men det er limtre da).
  2. Dere kan jo virkelig ikke det her.... Girer man opp skal man dobbelclutche: 1.gang til fri, slippe clutchen og trykke en gang til for så legge inn neste gir. Man skal ikke vente noe. Man bør ikke trykke pedalen helt i gulvet. Man girer nesten like fort som om man har synkronisert og uten noe som helst raping. Girer man ned skal man dobbelclutche. Men man må man gi gass for å tilpasse turtallet før man har clutcher 2. gang. Nedgiring er litt vanskeligere og en bruker gjerne litt lenger tid på giringen. Man trenger ikke ned i spesielt lav hastighet, man tilpasser bare turtallet på motoren. Lærte det av far som 12-åring. Søk heller på youtube. Flere instruktive videoer fra amerikansk lastebil med usynk-kasse (double-clutching).
  3. Plukk av kassen på selvbyggerbåra og monter den på glas Ohlson-vogna. Med etpar hengsler så har du en enkel tipp også... Plukk av kassen på selvbyggerbåra og monter den på glas Ohlson-vogna. Med etpar hengsler så har du en enkel tipp også...
  4. Olje på hjelpesnekka kan være kjekt å bytte.
  5. Nei, det stemmer ikke Rolf. Odd har regnet ut hvor mye effekt som må overføres via en kilereim for å dra en pumpe tilsvarende en som er montert på Ford 3000. Regnestykket er det ingenting galt med.
  6. http://www.landroverclub.net/Club/HTML/Stage_One_reg_rare.htm
  7. Kr 1000,- evnt. bytte i vindusvisker motor SII / SIIa
  8. Hvordan dokumentere at 88 har vært levert med V8 da? Disse var ikke akkurat levert fritt til alle markeder. Går dette igjen i noen delekatalog som er tilgjengelig feks?
  9. Jeg har fine sidevegger med skyvevinduer for 109 STW. Disse er vel også riktig for en 88 tror jeg. Disse er av typen der det bakre vinduet er buet øverst og kantet nederst. De fleste er buet både oppe og nede. I tillegg har jeg et deluxe panser beregnet for feste av reservehjul.
  10. Har en LT77 5-trinns manuell gearkasse for Rover V8. Denne er sjelden i Norge og er fra en Rover SD1. Inngående aksel bør byttes eller evnt slipes. Ut over det så har jeg ikke brukt kassen, så kjenner ikke til tilstand innvendig. Selges kr 1000,- inkl et Rover V8-lik som kan bruk til å lage motorfester og ta mål under ombygging. Evnt. byttes i vindusviskermotorer til Land Rover SII / SIIa.
  11. Er det ingen som har fått godkjent 300TDI eller tilsvarende effekt i 88 i senere tid tro?
  12. Skjema viser maks anbefalt belastning ift. kjøling på motor. I tillegg at utveksling på PTO er 1:1. Må nesten ha svar på de andre spørsmålene om du vil ha hjelp. Gjette klarer du like godt selv... Avhenging av hvor mye du vil hente ut så kan du ha en utfordring mht at du ikke har regulator på en bensinmotor. Så turtallet vil kunne synke en god del under belastning.
  13. Skjema viser maks anbefalt belastning ift. kjøling på motor. I tillegg at utveksling på PTO er 1:1. Må nesten ha svar på de andre spørsmålene om du vil ha hjelp. Gjette klarer du like godt selv... Avhenging av hvor mye du vil hente ut så kan du ha en utfordring mht at du ikke har regulator på en bensinmotor. Så turtallet vil kunne synke en god del under belastning.
  14. Hva lurer du på? Hvilken pumpe som passer fysisk? Eller hvilken pumpe som egner seg til jobben den skal gjøre? Sistnevnte kan jeg hjelpe deg på vei med, men da må du oppgi mange fler opplysninger (krav til trykk, ønsket hastighet på vedklyver, størrelse på sylinder, ønsket turtall på motor når den jobber, utveksling mellom utgående aksel på hovedgearkasse og pto). Er det bensin eller diesel du har?
×
×
  • Opprett ny...