Gå til innhold

col

Medlemmer
  • Innlegg

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    www.colin.no

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ekeberg/ Oslo
  • Interests
    Sykling, mat og ølbrygging

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

757 profilvisninger

col sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Hei, jeg har samme problem nå, med s og m lampe som blinker i dash. Etter bytte av WXYZ fikk jeg ikke startet bilen, null respons i starter. M og s blinker enda. Trodde det var lite strøm på batteri ( som er 6 år gammelt), men selv etter lading var det ikke noe respons i starter. Jeg mistenker at jeg ikke har klart og synkronisere WXYZ boksen riktig ved montering, men jeg hadde girspak i P da jobben ble utført. Innspill? Jeg ser du også har vært gjennom dette. Forresten en skikkelig møkkajobb, vanskelig og komme til og sleit med og feste selve braketten som er festet til wire da jeg monterte det sammen...
  2. Glen, i forhold til midtkonsoll i taket, hvordan kommer man til der? Jeg finner ingen synlige skruer og regner med man må skyve på huset men er redd for og ta i for hardt og ødelegge noe.
  3. Hvor bestilte du fra Discoverer?
  4. Hei, jeg hiver meg på her. Har nettopp kjøpt denne: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83323312&fks=83323312 og er da lykkelig ny eier av en Disco 3. Det eneste som ikke ser ut til og virke som det skal er Handsfree løsningen. Telefonen (Iphone) kobler seg opp trådløst med Blåtann, men når jeg skal snakke i telefonen får jeg ikke noe lyd ut, selvom jeg kan se at den er koblet opp mot anlegget. Målet er og streame trådløst fra denne telefonen og snakke handsfree via høyttalerne. Jeg ønsker selvfølgelig også ha en DAB + løsning. Noen innspill her? Må jeg handle inn flere enheter, eller finnes det noe som ordner alt? Ser for meg og muligens bytte til Disco 4 ratt, og få montert en ny Blåtann modul. mvh Colin
  5. Ok, dere, her kommer en oppdatering og forhåpentlig vis snipp, snapp snute på dette eventyret; etter 3 ukers ventetid med status kun når jeg ringte og maste, ble det litt fart på sakene. Etter et par dager kom beskjeden om at de hadde mest sannsynlig funnet feilen, en defekt mottaker som sitter i taket over taktrekket. Delen ble bestilt fra Motorpool, og etter to dagers ventetid kom beskjeden om at bilen var ok, dvs nesten ok. Det var kun den ene nøkkelen som fungerte, og det ble konkludert at den andre var defekt. Snodig, begge fungerte før jeg leverte bilen. Uansett, regningen kom på over 13000.- 9 timer feilsøk og recieveren kom på 1300.- Etter klaging ble det slått av 2 timer. Med tanke på at elendig kommunikasjon så og si hele vegen er dette litt i overkant av hva jeg synes er greit. Det ble aldri tatt kontakt (som jeg spurte om) etter at de hadde sett på bilen innledningsvis for en status og prisantydning, og det ble heller ikke tatt kontakt underveis for oppdatering på hva de fant og om jeg ville fortsette til de evt fant feilen. Dette er visstnok vanlig på Motorpool. Dyrt, men ryddig, og da kan man svelge en stivere timespris uten og føle at man blir utsatt for landeveisrøveri. Når jeg ser tilbake på det idag er jeg glad dette er ute av verden, men med en noe bitter smak i munnen med tanke på total mangel på service, aldri mer Techno Classic på meg. Til slutt vil jeg nevne at jeg nå vet hvorfor feilen oppsto, jeg har hatt problemer med en utett takluke og det kan ha kommet vann inn i reciever v kraftig regn. Visstnok et kjent Disco2 syndrom. Tar gjerne imot tips på utbedring av dette mvh Colin
  6. Hei, takk for info på Morten Hoel, hva slags reperasjoner gjør han, har han Land Rover diagnoseverktøy, er han god på elektrisk??
  7. Takk for innspill av alle på forumet, oppdatering følges!
  8. Hei, Brage, takk for bra innspill. Jeg kan opplyse om at jeg først fikk tauet bilen ned til Sandmo, men da de ikke kunne love noe de første ukene ringte jeg Teckno Classic. Dette var en fredag, og de sa at de skulle se på det over helga, og nå har det som sagt gått 3 uker uten at de en eneste gang har ringt meg for oppdatering på ståa Jeg fikk forresten estimert feilsøkingstid av Sandmo på en dags jobb. Dette høres fornuftig ut, og jeg har sagt til TC at de bør snart komme frem til løsningen. Nå har jeg sendt TC en mail med et helt konkret prisoverslag på hele jobben, og hva som er gjort så langt. Så tar jeg en telefon til det lokale verkstedet som tok bremser, hjullager, og belger. De sjekket også kompressor til belger, så det kan tenkes det var der det gikk galt på det elektriske/alarm. Mvh Colin
  9. Hei, jeg har en historie jeg vil dele med forumets medlemmer for og få litt oversikt. I forbindelse med endel reperasjonerer og dele utskifte (bremser etc) gikk alamen på da mekanikeren skulle låse opp bilen på et lokalt veksted jeg brukte til denne jobben. Mekanikeren har ikke tilgang til Land Rover sitt feilsøkings utstyr og beklager på det sterkeste og tauer bilen inn til Teckno Classic på Liertoppen. Der får jeg beskjed om at de kan se på det og ta jobben. Jeg ber de ringe meg og gi meg et bilde av kostnader når de har sett på det. Uten at jeg hører noe ringer jeg de etter noen dager og spør hvordan det går. De svarer at de ikke har hatt tid til og se på det, men at de skalta en titt og ringe etter noen dager. Ingen lyd, jeg ringer opp på nytt og da får jeg til svar at de har feilsøkt og at de trenger en kode til styringsenheten. Den har de spurt Stenshagen/Motorpool om, men har ikke fått noe svar. Jeg foreslår at de skal purre da jeg trenger status og bil. Da foreslår de at jeg kan jo ringe og purre selv, noe jeg gjør og får greie på at standard kode er er ok. Dette repporteres til Teckno Classic, og de sier de skal ta kontakt etter en dag eller to. En uke går, jeg må på nytt ringe og da får jeg som svar at de har lunch men ringer eg opp om litt. To timer går, jeg ringer opp og oppdateres med estimert tid så langt er 10 timer og at styringsenheten i taket må ned. Timespris 1200.- En ting er at de ikke kommer tilbake til meg, men er det noen som har noen fornuftige innspill på hva jeg gjør videre. En føler seg litt maktesløs og i forhold til begrepet feilsøking. Jeg har meget god erfaring med Sandmo i Drammen og mest lyst til og avblåse det hele og sette bort jobben til de. Hva gjør jeg?
  10. Bump, noen som har svar på overstående, takker!
  11. Hiver meg på denne tråden, det nevnes at det er greit og bytte simring til akslingen når man først skal bytte hjul lager bak. Jeg skal sende inn en bestilling til Paddock, er det noen som kan være behjelpelig med en linkt til simringen, finner den ikke.... Og, med det samme, jeg har ikke varme i førersetet, er det noen som har noe råd der. Jeg har lest et sted her på forumet at det er mulig og sjøte varmetråden? Er det forresten greit og få av setetrekket, skinntrekk i bilen min, takk der ute, ny her på forumet
  12. Hallo, rattet på min Disco fra 2000 er skjevt. Fikk beskjed fra verkstedet om å ta en forstillingskontroll, dette i seg selv koster 2000.- Da viste det seg at det er slakk i fremre syrtestag, og denne må byttes før kontollen kan utføres. Dette koster ca 3000.- Synes det hørtes litt dyrt ut for å rette opp styret? Er det det? Kan jeg evt bestille deler på nettet og få verkstedet til å ta jobben, gjør de forresten det? Takk for svar!
  13. Kan ikke skjønne hvorfor de ikke bare kan ta seg betalt for det de faktisk har gjort. Antall arbeidstimer, og deler + moms. Man kan jo ikke ta betalt for mere enn det man har gjort. Tok det 3 timer, så tar man betalt for 3 timer. Mulig det er noe vesentlig jeg ikke skjønner, men i min bok er det "fucking close to" svindel. Knut Helt enig med Knut. Det kan virke som om bilverkstedene forhandler utifra "håndtverkerprinsippet" om at "nå er det så mye å gjøre at vi tar dobbel pris og ser om kunden klager". I tyskland så opperes det med estimert pris i forkant av reperasjonen, holder de ikke tidsfristen går det på verkstedets kappe. På den måten har kunden full kontroll på utgiftene.
  14. Jeg er overbevist at en tur over grensa til søta bror lønner seg. I forhold til Oslo, er det noen som har tips/referanser på godkjent LR verksted der? Kan jo ta med seg litt fra systemet på vei hjem! Tips: Kusen er på 84 SvK om dagen.
×
×
  • Opprett ny...