Jump to content
LRforum

Tore Kjernmoen

LRF Society
  • Content Count

    16,275
  • Joined

  • Last visited

About Tore Kjernmoen

  • Rank
    ................

Contact Methods

  • AIM
    -
  • MSN
    -
  • Yahoo
    -

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ringerike
  • Interests
    -

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ringerike

Recent Profile Visitors

5,603 profile views
  1. Det har jeg aldri sett. Men det finnes uoriginale tanker helt i metall. Koster 8 ganger mer og gjør det vanskelig å kontrollere nivået...
  2. Meget tvilsomt. Du får sannsynligvis ikke plugget den inn engang. På meg virker det som om du lager en dårlig løsning på en vanskelig måte... Har du lest svarene fra Håvard og meg? Du kan legg opp wire (Bowden cable) til spjeldene og lage et panel med skyve eller vri-knotter. Disse kablene må også festet i spjeldenden og det er ikke lett å komme til for en slik jobb. Da er du langt på vei til å fikse det egentlige problemet. Riktig måte for å styre viftehastighet er som Håvard sier. Det kan kanskje gå på å forbikjøre alt og bare bruke noen kraftige motstander og få to e
  3. Det er vel i hovedsak to problemer som påvirker hverandre. Ombygging til et mekanisk manuelt system er sannsynligvis mye mer arbeidskrevende enn å fikse det grunnleggende problemet. Styringsenheten er det sjelden problemer med. Spjeldene går tungt Både pakningene rundt spjeldene og opplagringen av akslene er skyld i dette. Det er mulig å sette inn skikkelige lagre eller i det minste en bronsehylse el.l. i stedet for at akslene lagres direkte i plasthuset. Kanskje også noe kan gjøres med pakningene. Børstene i motorene blir nedslitt. Slitte børster gjør motoren svakere v
  4. Sylinderforingene er avfaset (chamfered) på toppen. Dette gir liten kontaktflate mot toppakningen. I tillegg gjør det at det på bildene ser ut som om foringen har glidd ned. På et eller annet tidspunkt ble det laget en kant i bunnen av sylinderen. Så vidt jeg har skjønt kan da ikke foringene gli ned selv om de er løse. Når denne kanten kom vet jeg ikke. Bensin i oljen kan skyldes dårlig eller manglende veivhusventilasjon. Det kommer alltid bensin i oljen grunnet blow-by i sylindrene. Sylinderne er aldri helt tette selv med normale kompresjonsverdier. Om ikke gassene ven
  5. Da er det kanskje hold i "Ancient Aliens" programmene på History Channel også. Steinar, har du noen kommentar til dette? Var det du som startet forumet for så lenge siden eller bare overtok du det på slutten av forrige årtusen?
  6. Kontakt admin via PM eller epost i tilfelle. Han leser neppe dette. Jeg er ute av driften.
  7. På det tidspunktet vi (jeg) begynte med underfora for modeller var det allerede så mange innlegg blandet i hovedforumet at vi vurderte det umulig å sortere dem. Å lage underfora uten å sortere var uønsket. Nye tråder ville blitt opprettet over alt. Nå ser det ikke ut til at det opprettes underfora for nye modeller lenger. Et annet moment er at mange innlegg omhandler omhandle flere modeller og plassering vil bli vanskelig. Det er mye teknologi som deles mellom forskjellige modeller. Løsningen er å bruke å bruke "tags" som kan legges inn på hver ny tråd. Men det er det kun
  8. Jeg har en fra min 07 TDV8. Trodde på et tidspunkt at den var utslitt så jeg kjøpte en ny og det ga ingen endring. Luftfjæringsproblemet var brudd i ledningen til HF sensor så kompressoren er nok helt fin. Ca. 170000km tror jeg. RQG500100. Jeg skal ha et overhalingssett med ny stempelring, pakninger og noen skruer fra BagPipingAndy liggende også. Skal innover til Lysaker en gang i løpet av uka.
  9. Det var tilfelle på min. Vannpumpe ble byttet men feilen bestod...
  10. Tresonitt Kjellerveggene i huset her, bygget i 1946, er kledd med Tresonitt innvendig og så pusset. Muren er tradisjonell sparemur.
  11. En liten oppdatering. Har nå fått et tilbud fra netteier på oppgradering. 3x25A inntak blir til 3x63A. Anleggsbidrag kommer på ca. 5900,- Ikke så galt? Så tilkommer det vel en vesentlig høyere sum for oppgradering inne i huset, ladeboksen osv...
  12. Ulogisk, jeg? Aldri!... Vel, det er ikke alltid jeg klarer å uttrykke meg så klokkeklart som jeg tenker...
  13. Du mister ikke komfort ved normale forhold. En fjær er en fjær enten den bruker luft, stålstang eller lurium. Det er en myte at luftfjærer per definisjon er mer komfortable. Fordelen med luftfjær er at du får nivåregulering og at bilen holder seg i normal høyde (når det virker) og derved beholder komfort og kjøreegenskaper selv om den er tungt lastet. Så har EiRRik helt rett. Om du ikke finner et sett med TÛV papirer eller tilsvarende for akkurat din bilmodell ... Om fjærene ikke lekker kan du sette på et nødsett og fylle manuelt på bensinstasjon, eller med håndp
  14. Krig og krig... Men det nå ikke alle som er små nusselige telys. I alle fall ikke når de er feiljustert. Blendingen av møtende trafikk er nå en ting men det som er værre er at sterkt lys nær bilen lurer sjåføren til å feste blikket nærmere bilen enn han burde. Og selvblending i tåke og snøvær. Det er dette jeg "kriger" mot. Og siden disse lyktene ikke lyser særlig langt er de verdiløse annet enn ved veldig lav hastighet eller som kjørelys om dagen. Justeringen er enkel. Om du må grave deg ned for å måle -35cm ved 25 m kan du jo prøve -14cm ved 10m. Det viktigste er at de pe
×
×
  • Create New...