Jump to content
LRforum

Tore Kjernmoen

LRF Society
  • Content count

    15,947
  • Joined

  • Last visited

About Tore Kjernmoen

  • Rank
    ................

Contact Methods

  • AIM
    -
  • MSN
    -
  • Yahoo
    -

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    -

Previous Fields

  • Location / Bosted
    -

Recent Profile Visitors

3,169 profile views
  1. Nytt Khan-prosjekt

    Det er vel ikke så mange kjøretøy som har ekte boggi? Jeg er helt sikker på at denne har dobbel aksel.
  2. Nytt Khan-prosjekt

    Det der er et dårlig manipulert bilde. Jeg kan ikke se at dette er publisert av Kahn. Men basisen finnes og løsningen ved bakdøra er, om ikke så ille som på bildet av cab'en, ikke helt vellykkert... http://www.kahnautomobiles.com/availableDetail.php?i=956#.WjQ4xd-nEio
  3. Mondial 18" felger til P38 og DII

    Sett 9-12 er solgt. 1-4 og 5-8 er tilgjengelige. 1800,- per sett eller fornuftig bud. Kontakt per epost: tore.kjernmoen@gmail.com. PM blir sjelden lest. Se bilder i første innlegg for tilstand.
  4. Samme speil på L322 fra 2002 til 2010?

    Du kan kun bruke 2006-2009. Disco 3 speilene er identiske.
  5. Skjøte konstruksjonsvirke. 198x48

    Siterer meg selv og uthever at det er et slags gulv. Og det er endeskjøt jeg er ute etter. JokerS30: Hva heter det 44mm med not og fjær produktet du har brukt i stallen? Lafterolf: Jeg har problemer med å finne noe særlig med freser hos Clas Ohlson. Har du en link eller et navn?
  6. Skjøte konstruksjonsvirke. 198x48

    Har ikke lyst til å legge ut så mye detaljer for da sporer tråden av til alternative konstruksjoner og ikke svar på spørsmålet om skjøteteknikker. Men jeg kan jo nevne at det er tynnere materialer der i dag og det bærer godt nok til formålet. Men det er ujevnt og lite pent...
  7. Skjøte konstruksjonsvirke. 198x48

    Du har rett i det Guttorm, men 10 meter 2x8" er ganske så uhåndterbart...
  8. Skjøte konstruksjonsvirke. 198x48

    Jeg skal bruke 198x48 liggende horisontalt (et slags gulv) og ønsker å skjøte med fingerskjøt, plugger, lameller eller lignende. Er det noen som har tips til teknikk, verktøy og limtype?
  9. L322 buyers guide Harrys Garage

    TDV8 motoren er i stor grad det samme som TDV6 motoren man kjenner fra Discovery. Viktige forskjeller ligger i registerkjede i stedet for reim, ingen reim til dieselpumpe og ingen problemer med oljepumpe. EGR-ventilene er som på de fleste dieselmotorer en utfordring. Selvfølgelig avhengig av bruksmønster og dieselkvalitet. Harry anbefalte rutinemessig bytte etter 160000. Min har gått 240000 nå og har de siste 60000 gått på ren GTL/2.gen diesel. Den har nå behov for en ny ventil. Sanntidsovervåkning med iiDtool rapporterer innimellom rare verdier med store utslag hvilket mer tyder på at den er "løs" enn at den er kokset igjen. Bytter selvfølgelig begge. Har også byttet en sprukket slange til innsuget. Når jeg kjøpe min for 2,5 år siden stod valget mellom L322 TDV8 og D4 som ville vært nyere og gått mindre. Motoren avgjorde det valget for min del.
  10. Ønskes: Oslo/Drammen - Mandal/Kristiansand

    Kjøper har en onkel i Arendal som sannsynligvis kan ta imot. Tror vi får svar på det i løpet av morgendagen. Da er i så fall spørsmålet hvor og når jeg skal levere felgene?
  11. Ønskes: Oslo/Drammen - Mandal/Kristiansand

    Det kan kanskje fungere. Avventer svar fra kjøper.
  12. 4 Range Rover felger skal fra Tyristrand til Mandal. De kan pakkes i plast om ønsket. Jeg kan møte befrakter i området Hønefoss, Oslo, Kongsberg og kjøper kan møte i Kristiansand.
  13. http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=48700 Selv synes jeg at slutten på teksten var hyggelig å se...
  14. Velar

    Jeg skal love at dreiemomentet på lavt turtall er noe annet i en 4.6 Thor enn en 4.2 GEMS. Og når vi snakker om en Velar, gjerne en diesel, blir det virkelig stor forskjell. Den minste 2 liter dieselen har samme dreiemoment ved 1100 o/min som 4.2 GEMS har ved 3250 o/min. Og sammen med en relativt tettsteget girkasse? "Thor" motoren når GEMSens maks dreiemoment ved 1900 o/min. Tror jeg holder på påstanden min jeg... De som virkelig kjører i Terrenget og de andre - som bare lusker rundt på litt ujevn grusvei og tror de kjører i terrenget?.. Selvsagt tok jeg aldri fatt på de store utfordringene. Det vil neppe noen gjøre med en Velar heller. Strengt tatt velger man nok en helt annen type kjøretøy. Kjempemessig motorkraft behøves nødvendigvis ikke. Det er grenser for hvor mye moment man kan overføre og kjørbarhet er også viktig. Med Terrain Response og Drive by Wire er reguleringen av gassrespons bedre ivaretatt enn på de eldre bilene. Det gamle "GP" området er besteget med HSEen i normalgir. Andre med tøffere biler har slitt mer opp der. Og for å sette vanskelighetsgraden er toppen også besteget med en Subaru Brat på det som kunne se ut som relativt standard hjul.
  15. Velar

    Hvorfor det egentlig? Bilene leveres jo nå med 8- og 9-trinns girkasser. Når jeg kjørte HSEen i terrenget droppet jeg som regel lavgiret. Den ble for sterk i lavgir og var bedre å kjøre i normalserien...
×