Jump to content
LRforum

Tore Kjernmoen

LRF Society
  • Content Count

    16,193
  • Joined

  • Last visited

About Tore Kjernmoen

  • Rank
    ................

Contact Methods

  • AIM
    -
  • MSN
    -
  • Yahoo
    -

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ringerike
  • Interests
    -

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ringerike

Recent Profile Visitors

4,800 profile views
  1. Redigering av innlegg kan gjøre at påfølgende innlegg virker merkelige eller meningsløse og det er begrunnelsen for redigeringssperre. Man kan redigere i en kortere periode. I hovedsak ment for å rette skrivefeil. At man ikke kan redigere innlegg gjør at man må tenke seg om litt og lese korrektur før man trykker på knappen. En god ting spør du meg... Det er helt ok å skrive et nytt innlegg hvor man viser til et tidligere innlegg og korrigerer det som eventuelt skulle vise seg å være feil. LRF har også (omtrent) alltid nektet å fjerne innlegg på forespørsel fra brukere. Unntaket er i tilfelle innlegget av en eller annen grunn er særdeles uheldig, ulovlig eller bryter med forumets regler. Admin vil også være behjelpelig med redigering i tilfeller hvor det er påkrevet. (Mvh. tidligere moderator)
  2. Det lekker sikkert fra kobliner og eller pakning ved pumpa. Det er mulig å fylle tanken en del over dette nivået. Som du ser av bildet under er det noen koblinger ganske mye lavere også. Jeg tror du bør ta ut tanken. Hull i gulvet er bare aktuelt om du vet at lekkasjen er ved pumpa eller om pumpa er defekt. Det er ikke så vanskelig men om tanken er full må den tømmes. 100 liter drivstoff + selve tanken veier over 100kg - tror jeg... Du må løfte bilen på ramma slik at avstanden mot akselen er stor nok til å manøvrere tanken ut. Det hele kan gjøres av en person.
  3. Jeg har aldri sjekket og det kan da høres ut som om kompressoren er brukbar. Intern lekkasje i ventilblokka (enveisventilene er involvert her) er mulig. Ellers så kan det være at trykkbryteren ikke kobler ut nå trykket er høyt nok. MartinM sitt tips er midt i blinken, vil gi svar og eventuelt utelukke en feilkilde.
  4. Umiddelbart tenker jeg på at kompressoren kan være sliten og ikke klarer å levere luft når motstanden (trykket) blir litt høyt. Videre at enveisventilene ikke fungerer som de skal. Se denne tråden. Jeg skal se om jeg finner noen illustrasjoner som viser ventilblokken gjennomsiktig. De skal ligge her på forumet men jeg har original 3D modellen også. Da blir det litt lettere å se hvor luften kan ta veien.
  5. Jeg har kjøpt brukte hjul til den velbrukte pendlerbilen. Dekkene var ferdig utslitt så de er kastet og felgene er ferdig kantkjørt men i stedet for å kaste dem også tenkte jeg å fikse litt på dem. Jeg vil gjerne ha tips på gode produkter å bruke som kan kjøpes lokalt (Norge). Noe å fylle sårene med og god lakk. Kunne tenke meg en litt "sparkling silver metallic" lakk men når jeg googler får jeg bare treff på lakk til feil formål og i altfor små beholdere... Har sett mange web-sider og YouTube videoer på felgrestaurering. De fleste med produkter og arbeidsmetoder som sikkert gir pent resultat i noen uker.
  6. På min P38 står det "Ikke oppgitt" Det samme gjelder L322.
  7. Er det denne? https://www.ebay.com/itm/Range-Rover-P38a-Tailgate-button-service-kit/192709333618?hash=item2cde5f1272:g:KQoAAOSw24RbHoc-
  8. Mener felger og muttere går om hverandre på "alt" av nyere full-size RR/Discovery. Ta utgangspunkt i delenummeret som står på innsiden av felgen. Send så en forespørsel til en av deleleverandørene i UK.
  9. Tror jeg hadde byttet hele radioen i en Android enhet. Da får du DAB, bedre navigasjon osv.
  10. https://www.brit-car.co.uk/product.php/111025/5497/reinforcement Du kan lete etter deler her: http://cat.lrparts.ru/?category=22157
  11. 350 kroners grensa varer ut mars mnd. for alt annet enn næringsmidler. https://www.dinside.no/okonomi/dette-skjer-nar-350-kronersgrensen-fjernes-fra-nyttar/71917697 Hva skal du bruke limet til? https://www.ebay.co.uk/b/conductive-glue/bn_7024856765
  12. Første print av prototype ble ikke særlig vellykket. Vi forsøkte med "Tree support" for å bruke mindre support materiale og få kortere printtid. I praksis ble det for lite support og noen ganske stygge flater. Videre er noen loddrette flater blitt bulkete og godstykkelse er generelt 0,2 til 0,4mm tykkere enn modellert. Dermed passer ikke bryterne i hullene sine osv. Jeg ser at modellen på visse punkter med fordel kunne vært tilpasset FDM printing. Jeg har hele tiden tenkt SLM som mer ligner tradisjonell støping. Ref.: https://all3dp.com/1/types-of-3d-printers-3d-printing-technology/ Nå er ikke denne modellen ubrukelig. Det blir bare ganske mye tilpasning. Vi får se om vi gjør et nytt forsøk og eventuelt printer resten. For bruk i bil må vi imidlertid over fra PLA plast til ABS, Nylon el.l. PLA vil bli mykt og deformeres på varme sommerdager. Fortsettelse følger...
  13. Delen vokser frem. Den printes opp-ned for å bruke så lite supportmateriale som mulig. Dette er øvre venstre hjørne og plassen til lyssbryteren er tydelig gjenkjennbar.
  14. Printing av prototype i PLA er påbegynt. Det vil ta omtrent 8 døgn totalt... Selve konsollen måtte deles i 4. I tillegg er det to deler som holder skjermen på plass og er feste for HVAC temperaturføler.
×
×
  • Create New...