Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Tore Kjernmoen

LRF Society
  • Innholdsteller

    16 044
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    1

Tore Kjernmoen last won the day on Juli 18

Tore Kjernmoen had the most liked content!

Nettsamfunnsomdømme

3 Nøytral

Om Tore Kjernmoen

  • Rang
    ................

Contact Methods

  • AIM
    -
  • MSN
    -
  • Yahoo
    -

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    -
  • Interests
    -

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ringerike

Nylige profilbesøk

3 714 profilvisninger
  1. Tore Kjernmoen

    Airbag modul RR Sport 06 mod

    Det er viktig det Brage skriver. Bruk av betegnelser varierer litt. Airbag module kan være både selve airbagen, control module eller sensor module (en eller flere). Jeg tipper at det er kontrollmodulen som varsler om et kablingsproblem og da sannsynligvis i forbindelse med setene. Airbag kan være i siden av seteryggen eller i dørpanelet men det er uansett en "occupant sensor" i seteputen. Alle airbag relaterte kabler er merket med gul farge og/eller ligger i gul strømpe.
  2. Tore Kjernmoen

    Hammerdown or dieselmotorer

    1,5 dl til 100 l diesel er ikke mye så kostnaden er sikkert neglisjerbar. Hammerdown har vært lenge på markedet. Rapporten fra USCG er 29 år gammel. Motorene USCG brukte da. Siden du har god erfaring fra Sprinteren ville jeg prøvd på Range Roveren også. Hva med QMI Dieselforbedrer: http://www.bilkontroll.no/kategorier/qmi-1/drivstoffsystem.html. Jeg har brukt Forté i dieselen i tre omganger for å rense dyser og fjerne sot. Bl.a. kjøpt av en lovpriset Land Rover mekaniker som nå driver på Kongsberg. Hadde håpet at dette skulle hjelpe på den ene EGR-ventilen som oppfører seg merkelig men ingen effekt. Ikke så rart egentlig med hensyn til EGR-ventilenes plassering. EGR ventilen på TDV8 sitter ikke direkte i innsuget. Dermed skal ikke oljedamp være noe problem for ventilen. Det viktigste ut fra preventivt hensyn er å holde dysene i orden og derved at forbrenningen er så god som mulig. God forbrenning gir mindre sot. Min 2007MY TDV8 har ikke DPF. Det kom først på 2008MY så langt jeg kan se. Det var vel først med DPF at småkjøring virkelig ble et problem? Sjekk at det ikke er lekkasje på innsugsystemet. Det vil generere mer sot. Sjekk for olje i bunn av intercooler. Olje kan komme fra turbo og veivhusventilasjon. Det burde egentlig vært en tappeplugg her.
  3. Tore Kjernmoen

    Range rover 2002, noe å satse på?

    Småkjøring er for så vidt et kjent problem for dieselmotorer generelt. Det samme er hardkjøring av turbomotorer for så å stoppe motoren uten nedkjøling. Jeg er litt redd for at det er litt "fjæra som ble til ti høns" effekt her. Min blir blir kjørt normalt driftsvarm på 95% av turene og det er alltid noen km rolig kjøring før og etter landevei eller motorveikjøring pluss at jeg fyller en renere syntetisk diesel. Ikke kjøres det så hard der heller så jeg er ikke redd for at turboene er rødglødende når jeg skrur av motoren. Er vel således utenfor risikogruppen. Som nevnt har jeg problemer med den ene EGR-ventilen. I følge logging med iiDtool gjør den en del merkelige utslag og virker ikke å være sotet fast. Er det samme advarsel for TDV6 som er samme motoren minus to sylindere? Det er fysisk umulig at deler fra EGR kommer inn i motoren via turbo. Løse deler går i tilfelle direkte i motoren. Ellers det er deler fra ødelagt turbo har gått i motoren. Det er slike beskrivelser som gjør meg litt skeptisk. Jeg vet nok nå.
  4. Tore Kjernmoen

    Range rover 2002, noe å satse på?

    Hvor kommer denne infoen fra?
  5. Tore Kjernmoen

    Range rover 2002, noe å satse på?

    Jeg kikket på 2002 modeller selv men endte opp med en 2007. Prisforskjellen var stor men du får vurdere om det er verdt det etter prøvekjøring av begge. Min som nå har gått 240000 har problemer med en av EGR ventilene så jeg skal bytte begge men jeg skjønner likevel ikke helt Tommy sin anmerkninger om motoren. Jeg sjekket ganske mye rundt motoren før jeg kjøpte og så aldri noe om dette.
  6. Tore Kjernmoen

    Ny BeCM og ECU til DSE

    Det er nok ikke intensjonen. Hvilken interesse skulle forumet ha av å beskytte svindlere? Utfordringen er blant annet å sette en grense for når det er berettiget å gå ut med en advarsel. Det vil være noe uheldig å beskylde en uskyldig person for svindel. Det kan få alvorlige konsekvenser for begge. Ja, det finnes klare tilfeller men også en mengde grensetilfeller. Når er et tilfelle klart nok til å haven på advarselslista? Et dårlig rykte varer evig sies det. Et dementi når aldri frem til alle og skaden kan sjelden rettes opp. Vi lever i en rettsstat og mantraet er at "man er uskyldig til det motsatte er bevist" Likevel blir enkelte uskyldige dømt. Men jeg mener vi lever bedre med at noen skyldige går fri enn at uskyldige blir dømt. En bør være forsiktig med å karakterisere andre og ikke tillegge noen meninger eller hensikter de ikke har. Det kommer det aldri noe godt ut av. Jeg begynner å bli lei... Om noen kan finne/beskrive en ordning som faktisk fungerer, er rettferdig osv. så hvorfor ikke, men inntil da mener jeg vi skal være ytterst forsiktige.
  7. Tore Kjernmoen

    Range Rover P38 frontlykt. Gjerne knust glass

    Glimrende. Da dukker jeg opp i min lille Auda transportkapsel på Lørdag...
  8. Tore Kjernmoen

    Speedometer Serie I

    Har du hørt med http://www.norskspeedometerservice.no/
  9. Sikkert ikke umulig å finne brukbar girkasse til 3000,- men det forekommer meg å være optimistisk. https://www.nbfbildeler.no/nbf/Søk/?disassemble_no=&q=&type=&brand=Rover&models=Discovery+1998-04&partgroup=Gearkasse&Part=Gearkasse+automat&mileage=&haspictures=false&fromyear=&toyear=&orderby=CarYearModel
  10. Motorolje blir svart pga. sot fra forbrenning. Så bytter man olje. Blir olja i girkassa svart er det slitasje som er årsaken. Lukter olja brent? Jeg er redd du kan belage deg på overhaling eller bytte og som Svalbard sier er flushing bortkastet.
  11. Tore Kjernmoen

    Bytte pumpe på Siemens IQ700 vask/tørk

    Jeg finner ikke ut hvordan denne vaskemaskinen åpnes slik at jeg får tilgang til pumpa. Er det noen som kjenner fremgangsmåten eller vet om det finnes en manual på nettet et sted?
  12. Tore Kjernmoen

    Range Rover P38 frontlykt. Gjerne knust glass

    Det ville vært glimrende. Et påskudd for å komme seg til elvedalen i tilfelle.
  13. Frontlykt til Range Rover P38 kjøpes for en rimelig penge. Glasset kan gjerne ha skader eller være knust. Lykta skal ikke brukes på bil. Denne annonsen erstatter en tidligere annonse.
  14. Tore Kjernmoen

    Registrere bil på svarte skilter.

    Ja, så fremt bilen er i registrerbar stand. Disse skiltene brukes på vanlige kjøretøy som ikke brukes på offentlig vei og også på kjøretøy som av en eller annen grunn ikke kan brukes på offentlig vei. Mittibushen burde ikke være noe problem i så måte men den må gjennom PKK når den tid kommer.
  15. Tore Kjernmoen

    Recaro

    Det er fremdeles Hellanor.
×