Jump to content
LRforum

Tore Kjernmoen

LRF Society
  • Content Count

    16,267
  • Joined

  • Last visited

About Tore Kjernmoen

  • Rank
    ................

Contact Methods

  • AIM
    -
  • MSN
    -
  • Yahoo
    -

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ringerike
  • Interests
    -

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ringerike

Recent Profile Visitors

5,395 profile views
  1. Jeg har en fra min 07 TDV8. Trodde på et tidspunkt at den var utslitt så jeg kjøpte en ny og det ga ingen endring. Luftfjæringsproblemet var brudd i ledningen til HF sensor så kompressoren er nok helt fin. Ca. 170000km tror jeg. RQG500100. Jeg skal ha et overhalingssett med ny stempelring, pakninger og noen skruer fra BagPipingAndy liggende også. Skal innover til Lysaker en gang i løpet av uka.
  2. Det var tilfelle på min. Vannpumpe ble byttet men feilen bestod...
  3. Tresonitt Kjellerveggene i huset her, bygget i 1946, er kledd med Tresonitt innvendig og så pusset. Muren er tradisjonell sparemur.
  4. En liten oppdatering. Har nå fått et tilbud fra netteier på oppgradering. 3x25A inntak blir til 3x63A. Anleggsbidrag kommer på ca. 5900,- Ikke så galt? Så tilkommer det vel en vesentlig høyere sum for oppgradering inne i huset, ladeboksen osv...
  5. Ulogisk, jeg? Aldri!... Vel, det er ikke alltid jeg klarer å uttrykke meg så klokkeklart som jeg tenker...
  6. Du mister ikke komfort ved normale forhold. En fjær er en fjær enten den bruker luft, stålstang eller lurium. Det er en myte at luftfjærer per definisjon er mer komfortable. Fordelen med luftfjær er at du får nivåregulering og at bilen holder seg i normal høyde (når det virker) og derved beholder komfort og kjøreegenskaper selv om den er tungt lastet. Så har EiRRik helt rett. Om du ikke finner et sett med TÛV papirer eller tilsvarende for akkurat din bilmodell ... Om fjærene ikke lekker kan du sette på et nødsett og fylle manuelt på bensinstasjon, eller med håndp
  7. Krig og krig... Men det nå ikke alle som er små nusselige telys. I alle fall ikke når de er feiljustert. Blendingen av møtende trafikk er nå en ting men det som er værre er at sterkt lys nær bilen lurer sjåføren til å feste blikket nærmere bilen enn han burde. Og selvblending i tåke og snøvær. Det er dette jeg "kriger" mot. Og siden disse lyktene ikke lyser særlig langt er de verdiløse annet enn ved veldig lav hastighet eller som kjørelys om dagen. Justeringen er enkel. Om du må grave deg ned for å måle -35cm ved 25 m kan du jo prøve -14cm ved 10m. Det viktigste er at de pe
  8. Ideelt sett bør de lyse rett ned i bakken - eller aller helst være defekt... Ved 25m avstand skal toppen av lyskjeglen ligge 35cm lavere enn lykten. Pass på at underlaget er helt flatt.
  9. Jeg har overhalt generatoren til min P38 V8 ved hjelp av deler fra Triconor. Det vil si to nye lagere og en ny regulator. En relativt kurrant jobb egentlig men jeg slet litt for å få delt generatoren og å trekke ut ett av lagrene. Dette vil avhenge av generator type. Regulatoren var enkel å bytte men krevde en litt kraftig loddebolt. Min var en original 150A Bosch. Videre har jeg modifisert den til å bruke en Ladac regulator. Det vil si at den nye interne regulatoren er "nedgradert" til et sett nye børster.
  10. @siglishar hatt en slik en. Vet ikke hvor profft den var bygget. Mulig han kommer på banen nå...
  11. Beholder en Range Rover. Jeg er usikker på det med ladeboks. Jeg kan justere tidspunkt og strømstyrke i bilen - også via app. Tesla sin boks koster nesten halvparten av de andre men har ikke jordfeilbryter. Skal jeg ha full uttelling med Easee må man vel også kjøpe strøm fra Tibber? Er litt skeptisk til slike bindinger. Personlig bilskilt blir det ikke men har alltid tenkt at jeg vil ha vanlige skilt. Jeg ser at dette har blitt en greie blandt Posje Tykan eiere og de identifiserer jeg meg ikke helt med... Synspunkter? Kommer ikke til å melde meg inn i no
  12. Ok, Bilen er en Tesla Model 3 Long Range. Svart utvendig og innvendig med Aero hjulkapsler. Og det er litt tilfeldig for det er en del ting jeg i utgangspunktet ikke liker med den. Ting jeg ikke liker: Ingen instrumenter foran rattet. Å måtte se til siden for å se hvor fort en kjører er bare feil. Omtrent alt betjenes via touchskjerm. Å ikke ha knapper en kan føle seg frem til er bare feil. Mangler stor bakluke. Merkelig... Ting jeg liker: Aksellerasjonen. 0-100 på 4.4 sekunder uten motor eller eksosbråk, uten girkasse som skifter gir - eller tanken
  13. @Camarogeddon Med 230V IT 3-fas har jeg visstnok 9.9kW tilgjengelig, teoretisk, under ideelle forhold og om lasten er fordelt likt på alle faser. (Nå snakker jeg om noe jeg egentlig ikke kan...) Jeg kan normalt lade i alle fall 10 timer hjemme og med mitt normale forbruk bør jeg klare meg med å lade på 3kW. Ingen voldsom bruk av komfyr og lite bruk av vaskemaskin på hverdagene. BIlen kan klare tre tre slike hverdager utenå lade og jeg kan lade på jobben. Jeg tror nok jeg skal kunne klare meg med den kapasiteten jeg har også. Tror ikke en trafo for å få 400V har noe for seg hos
  14. Det er IT nett og 230V inn men heldigvis 3-fas så jeg kan få 11kW lading. Det vil holde i massevis. Daglig forbruk vil være rett i overkant av 20kWh på vinteren - med forbehold... Brukes det utvendig måler på nye hus nå? Har sendt spørsmål til lokal leverandør ang. mulighet for oppgradering men de er ikke alltid like raske til å svare.
  15. Jeg har gått lei og skal starte et nytt og bedre liv... Så nå ryker tre Audier og en Range Rover. En Range Rover skal beholdes. Og så kommer det en ny batteribil på tunet om en måneds tid. Får bare håpe at den er rimelig driftssikker. Men det blir i tilfelle forhandlers ansvar noen år fremover og ikke mitt... Men jeg har et spørsmål i forbindelse med installasjon av ladekurs og siden dette forumet har kunnskaper om langt mer enn Land Rovere stiller jeg spørsmålet her; Inntaket i huset (luftledning) er plassert omtrent rett over der ladeboksen bør plasseres og k
×
×
  • Create New...