Jump to content
LRforum

Tore Kjernmoen

LRF Society
  • Content Count

    16,147
  • Joined

  • Last visited

About Tore Kjernmoen

  • Rank
    ................

Contact Methods

  • AIM
    -
  • MSN
    -
  • Yahoo
    -

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ringerike
  • Interests
    -

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ringerike

Recent Profile Visitors

4,335 profile views
  1. Det ante meg at det var TDV8 du kom til å ende opp med. Gratulerer. Nå er det allerede en DAB adapter i den men bytt den ut med den jeg tipset om så slipper du de greiene som henger i vinduet og kan bruke originalradioen som om FM ikke var nedlagt.
  2. Jeg kjøpte en Toro klipper for 5 år siden. Den fungerer helt utmerket - som sikkert mange andre gjør også... Virker å være solid da den har fått bryne seg på masse grener og en og annen rot gjemt i plenen. (1030m2) Det jeg liker best er elektrisk selvstart (Jeg har en skadet høyre arm som ikke fikser å dra snorstart) og et smart fremdriftssystem, Personal Pace. Det fungerer slik at håndtaket et "løst" og klipperen går fortere jo lenger frem håndtaket skyves. Høres kanskje rart ut men i praksis går klipperen akkurat like fort som deg. Stopper du stopper klipperen også. Helt genialt. Beherske støynivå.
  3. Og når chassisnummer står i annonsen er det ingenting å bråke om. https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop%2Bog%2Bsalg/kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=SALLDVAS89A768196
  4. Det skal finnes egne hylser med innvendig spiral slik at en klemmer nede i spiralen. En kan ikke klemme på toppen av spiralen.
  5. Tror det er farlig å generalisere og henge fast i gamle myter. Både gummi og Polyuretan kan lages med både forskjellig hardhet - og kvalitet. Begge kan ha limt/vulket ytre og/eller indre hylse. Ikke at det gjør valget enklere... Ta en titt på https://www.suspension.com/blog/rubber-v-polyurethane-suspension-bushings/
  6. Ja, da er det en annen løsning. Fant et dårlig bilde og det ser ut til at alt er limt. Bakre del kan være skrudd ned i en limt brakett.
  7. Discovery 3 antar jeg? Disse er festet med en to skruer gjennom taket, en stor plate på undersiden og to muttere. Sannsynligvis vil du finne rust på denne plata og undersiden av taket. Tek7 el.l er nødløsning og bedre enn løs antenne og lekkasje...
  8. @iknutis. Nei, jeg har kun hatt 2 Thule bøyler og brukt fremste og bakerste feste til frakt av mindre mengder trelast. Jeg kunne kanskje forklart litt bedre. Poenget er at mennesker har tyngdepunktet på omtrent 2/3 av høyden. Skal lasten fordeles likt på alle tre bøylene må bunnen av teltet være totalt stivt (umulig i praksis) og de tre bøylenes høyde være tilpasset taket krumming i lengderetningen samt at teltet må forskyves slik at tyngdepunktet kommer på midten. Ligger man slik at tyngdepunktet er plassert over midterste bøyle vil denne, grunnet manglende stivhet i teltbunnen, ta mesteparten av vekten. Alternativt kan en begynne å regne på tyngdepunkt, nedbøying og hvor mye lavere midterste bøyle bør være for å fordele mer vekt til de to ytterste. Mange har hatt taktelt på P38 og jeg har aldri hørt om problemer. Et takstativ slik Brage nevner er tilpasset takets krumming. Bøylene er brede og dermed mye mer stabile for belastning i lengderetningen. Den ultimate løsningen.
  9. Uansett hvordan en snur og vender på det klarer en ikke å fordele lasten likt på de tre bøylene.
  10. Uansett burde den vært lagt under "Biler selges" og ikke her. Det blir mest fair overfor alle andre som skal selge noe.
  11. Det er ikke bare et reimhjul men en "harmoic ballancer" Når denne er defekt kan det gå hardt ut over veivakselen. Jeg ville kjøpt ny fra anerkjent leverandør.
  12. https://www.dagbladet.no/nyheter/la-ned-forhandler--kansellerte-garantien/71050650 Firmaet eksisterer fremdeles, har ingen drift, ingen midler... Sandven i Bergen er et helt annet firma, med delvis samme eier, og har tydeligvis ingen garantiforpliktelser overfor Skjettenavdelingens kunder. Kjøp av bruktimportert bil innebærer tydeligvis litt ekstra risiko...
  13. Det er ikke så stor forskjell på sensorene så det vil normalt gå helt bra. I noen tilfeller viser kalibrering seg å være unødvendig men bør likevel gjennomføres for å være sikker på at alt er innenfor spec.
×
×
  • Create New...