Gå til innhold

simen.e

LRF Society
  • Innlegg

    228
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ullensaker

simen.e sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Trenger "nye" dekk til Julie, da hennes gamle Dunlop er veldig sprukne. Sitter 235 på nå, men vil gjerne ha litt smalere!! Hvis det er noen som går mot bredere og har noe pent brukt, så ta kontakt! Trenger ikke noe utslitt :0) Helst sms til 91311106 Mvh, simen
  2. Mine fra Paddock holdt også 4-5 år. Nå blir det nok kaldt til vinteren, for jeg ser ut! Uansett, når de skal byttes syr jeg de av skinn. Kina-gummi er irriterende!
  3. Hei, Har du dynamo fortsatt? Passer også på 3,5 med gassere skulle jeg tro?
  4. Har du noe bremsedeler? Skal oppgradere fra singel- til dobbelkrets med forsterker.
  5. Akkurat sånne som sliter med rundkjøringene på Øvre Romerike!
  6. Eller mangel på sådan Men faktisk, bakkeklaring gjør at man kan kutte rundkjøringene med nivåforskjeller ganske radikalt, og med tanke på hvor vanskelig det er å bremse 2 tonn med bremser uten servo kjører jeg ofte fra "vanlige" biler nettopp i rundkjøringer. Viktig info for en 17-åring! Nå er smak og behag vanskelig å diskutere. Men jeg trader bort plastikk mot noen syncro-ringer any time of the day. (Like lykkelig hver gang jeg får til en lydløs nedgiring). Håper ikke det er jeg som fornærmet noen nå!! Rett før moderatoren ringer antakelig.
  7. Sunne interesser! Håper det blir bil på deg snart! Kjører en Serie 2 fra 1970, og den går daglig rundt i nærmiljøet. Den åpenbare mangel på komfort og varmeapparat kompenseres av gleden ved å kjøre en bil som har sjel, og som jeg kjenner hver bolt på. Ulempen for alle, men spesielt for en som antakelig ikke drar inn så mye cash ennå, er forbruket. Min drar sikkert minst 1.5 liter på mila, og jeg cruiser sjelden i mer enn 70 km/t! Så regn med å bruke myyye penger i drivstoff hvis du skal pendle (selv om det ikke er så langt du skal). Finn frem kalkulator og gjør et overslag hva det vil koste deg i uka/mnd/år. Det blir fort litt. Fornuftig valg å kjøre LR. Mye glede og moro. Men litt tørst! Hvis du tar turen til Romerike, kan du gjerne prøve min. Får du prøvd usynkronisert kasse også, hvis du ikke allerede er dreven i gamet!? Hva vet jeg! Lykke til! Mvh,
  8. Hei, har du låsen (i alu) som holder fast vinduene bakerst (sliding windows!)? To deler; flat og rund på utsiden og låsemekanisme på innsiden. Låser mot en profil i rustfritt. Min ene forsvant på en meget humpete grusvei! Mvh,
  9. Samler deler til mulig V8-montering. Noen som har en overgang liggende? Vet jeg kan bestille fra England, men tenkte å høre om det lå noen på hylla et sted. Mvh,
  10. Leste noe om tiltingen i Stage1 på nettet. Kanskje fordi de brukte en annen girkasse!? Men motorfestene er vel byttet? Gjorde du ombyggingen selv?
  11. Håper det er greit å "låne" tråden din, Austbø!? Men jeg antar dette er like aktuelt for alle andre enn meg med en V8-drøm!? Setter pris på bilder! simen.e@hotmail.com Har du flyttet fremre x-member? Er motoren tiltet slik de gjorde i Stage1? Mvh,
  12. Takker. Joa, forberedt at man må bygge om litt her og der. Remote oljefilter tror jeg at jeg har sett kit-løsninger på!? Og motorfester må nok flyttes på ramma, mener jeg å huske (alt for lenge siden jeg holdt på med å undersøke dette, begynner nesten forfra). Skreller av hele fronten igjen og tar utfordringene etter som de dukker opp. Og tror kompisene er lett å motivere når det er snakk om å få inn grom lyd! Så jeg slipper nok å jobbe alene. Ønsker å beholde serie-fronten, men er forberedt på at det kan bli veldig vanskelig/ umulig. Men det har jo blitt gjort av andre! Har du et bilde av header vs rattstamme? (ikke ute etter å disse evt mangel på finish!) For å danne seg et bilde av plassen. Har en hytte-nabo som lever av å sveise rustfritt, så tror det kan være en løsning for meg. Når dere har bygd om til servostyring, da har det vært RR-komponenter det er snakk om? Har noen bilder? Gjør det noe med rattets plassering ifht original? Aller først må jeg få på det rene hva som skal gjøres, slik at jeg kan søke Tilsynet. Det jeg har på skrive-blokka; "Store" bremser fremme- gjort Dual circuit bremserør- Bremsekraft-forsterker-Noen som skal selge? Beholde original girkasse-overhaler en jeg har Adapterplate-må kjøpes (noen som skal selge?) Kanskje servo-styring-frua er liten!
  13. Søte drømmer ! Drømmer jeg deler. De som har god hukommelse husker kanskje at jeg stilte omtrent samme spm i 2004. Så det går litt seint her, da. I mellomtiden putrer Julie fornøyd med 4 cyl! Nå har jeg t.o.m. handlet inn en 3.5 med Stromberg, og tenkte å plukke opp tråden med Øvrigheta for å kanskje få dette godkjent. Jeg har allerede en militær fremaksel montert, og skal bruke den originale girkassa. Julie går daglig, ofte med henger eller taklass. Men skjelden i skauen. Så det tror jeg skal gå greit. Drister meg med å komme med noen spm. Er det manifolden som trøbler til bruken av original styresnekke, eller er det flere komponenter som gjør den biten vanskelig? Er det noen som har omgått det med å sveise manifold (headers) som går utenom? Hvilke firmaer leverer overgangen mellom motor og serie-kasse? Mvh,
  14. Hvis jeg ikke tar helt feil, er 7.5 (i 7.5X16) alltid bredden, fordi denne dimensjonen er fra en tid da alle dekk var i 100 profil (diagonal). (Og da vil jo høyden også være det samme). Så rullediameteren på 9.0 vil jo da være større enn på 7.5. Men rent teoretisk er det nok bredden som beskrives med de gamle dekkdimensjonene (tror jeg! )
×
×
  • Opprett ny...