Jump to content
LRforum

Idar Lillebo

Members
  • Content Count

    190
  • Joined

  • Last visited

About Idar Lillebo

  • Rank
    da Cali

Profile Information

  • Location
    Trondheim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Recent Profile Visitors

519 profile views
  1. Dårlig med 12v via pin 2 her nå... bytta pin 2 over til 8. Hvor fikk du tak i ny kabelsko for å supplere på pin 8? Har mulig noen til overs fra en kontakt på hylla så blir kanskje uansett berga. Dro du ledning til lysbryter til venstre for ratt for å koble mot smog?, eller er den tilgjengelig nærmere? Bilde/«koblingsskjema av kobling mot smog, så jeg slipper lete meg fram hva/hvor man skal koble?
  2. Kan ikke si jeg deler den erfaringen, D4 facelift lyktene gir markert bedre lys enn mine gamle D3 xenon lykter. Men de lyktene var jo noen år når de ble pensjonert. Ikke dermed sagt at D4 har noe 5 stjernes lys den heller, fins nok bedre. PS! Har kjørt med D4 lykter i 2-3 år, bare mangla litt LED power. Tok 30min å fikse akkurat det...;)
  3. Fant svar etter litt mer Google søk. gi pin 8 12v og vips ble det mer LED lys. 12v på pin 8 skal vel i utgangspunktet slå seg av når blinklys aktiveres slik at det blir litt mindre LED lys og mer synlig blinklys. Er vel slik at pin 8 kutter når nærlys kommer på. Da er det kun pin 2 som forsyner parklys eller drl på nyere versjoner. Vanskelig å ta bilder av lys og spes LED, er mer markant forskjell enn hva som går fram av bilder.
  4. Ref tittel, mistenker at det er noe dimming inne i bildet på disco4 LED signature hovedlys? Jeg har montert disco 4 2014 ++ hovedlys på disco 3 og syns LED stripene lyser svakere enn andre disco 4. Blir vel dimmet LED lysene blant annet når blinklys brukes på disco 4 2014+. Noen som har en fix på dette, få LED til å lyse 100% på disco 3??
  5. Dra til med maks 140nm så holder selv originale bolter;)... Etterstam(sjekk) med også 140nm etter noen mil..
  6. Disco på påsketur;) I Sverige for anledningen
  7. Ja, normal høyde og EAS i «tight toleranse mode» Smart da at høyden stemmer overens med fabrikk spec. Camber/spissing blir også justert til fabrikk spec.
  8. Ble så til meg i sommer hos Nardo bil, de sjekka/justerte også lufttrykk i dekka iht fabrikk spec
  9. Blir vel kalibrert til normal/standard høyde ved 4-hjulskontroll iht prosedyre...
  10. hmm, kakling noen sek etter oppstart kan tyde på lite olje i ventilløftere (dvs olje siger ut mellom oppstart), er det noen forskjell mellom når motor startes varm og når den har stått en stund? Kan sikkert være mye annet, men jeg hadde samme sak som deg (høres likt ut), og mine ventilløftere var slitne da jeg byttet de. Lyd ved oppstart ble også borte...
  11. Hadde begge deler (symptomer) jeg å, bytta torque Converter og tømte hele girkassa for olje nå den først var ute. Ny olje på, alt fungerte/fungerer som nytt;)
  12. Har du løst ut med wire? Isåfall har nok «bare» mekanismen i modulen låst seg, ikke sikkert du trenger ny. Når først modulen har låst seg gjør du ikke noe galt (ting være) i å dra i wire.. ligger en «how to» for å fixe låst modul ute på nettet...
  13. Koblet til bilen via FM-signaler? Tilsvarende alle disse dab-sakene..? lyd kvalitet via aux er jo sørgelig, lurer om dingsen i første post (som jeg antar bruker aux) greier fixe på dette.
  14. Ser jeg betalte £450 eks VAT + £47 i frakt og £52 i returfrakt (mars 2017). Inklusive i frakt er også 16l girolje (Ravenol ATF 6HP Synthetic Fluid 1 litres til £6,75 pr liter..) Norsk mva kommer i tillegg. Ble nysgjerrig på norske aktører og prisnivå jfr post over, har en slitt converter liggende. Sende mail til rats, de svarte at dette er ikke noe de gjør - og henviste videre til Transtec.. Så da har vel Transtec sine ord i behold... Blir spennende å høre hva Transtec tar for jobben.
×
×
  • Create New...