Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Idar Lillebo

Medlemmer
  • Innholdsteller

    180
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Idar Lillebo

  • Rang
    da Cali

Profile Information

  • Location
    Trondheim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Nylige profilbesøk

415 profilvisninger
  1. hmm, kakling noen sek etter oppstart kan tyde på lite olje i ventilløftere (dvs olje siger ut mellom oppstart), er det noen forskjell mellom når motor startes varm og når den har stått en stund? Kan sikkert være mye annet, men jeg hadde samme sak som deg (høres likt ut), og mine ventilløftere var slitne da jeg byttet de. Lyd ved oppstart ble også borte...
  2. Hadde begge deler (symptomer) jeg å, bytta torque Converter og tømte hele girkassa for olje nå den først var ute. Ny olje på, alt fungerte/fungerer som nytt;)
  3. Har du løst ut med wire? Isåfall har nok «bare» mekanismen i modulen låst seg, ikke sikkert du trenger ny. Når først modulen har låst seg gjør du ikke noe galt (ting være) i å dra i wire.. ligger en «how to» for å fixe låst modul ute på nettet...
  4. Koblet til bilen via FM-signaler? Tilsvarende alle disse dab-sakene..? lyd kvalitet via aux er jo sørgelig, lurer om dingsen i første post (som jeg antar bruker aux) greier fixe på dette.
  5. Ser jeg betalte £450 eks VAT + £47 i frakt og £52 i returfrakt (mars 2017). Inklusive i frakt er også 16l girolje (Ravenol ATF 6HP Synthetic Fluid 1 litres til £6,75 pr liter..) Norsk mva kommer i tillegg. Ble nysgjerrig på norske aktører og prisnivå jfr post over, har en slitt converter liggende. Sende mail til rats, de svarte at dette er ikke noe de gjør - og henviste videre til Transtec.. Så da har vel Transtec sine ord i behold... Blir spennende å høre hva Transtec tar for jobben.
  6. Mener jeg betalte godt under 10k fra bristol, men det er ett par år siden. Nærmere 5K Grei skuring å bytte; Lag en brakett slik at motor står stødig uten girkasse på plass. Et stag fra front bunn blokk og ned til motorfeste funker. Ta av starter for å løsne converter fra svinghjul ta av mellomaksling front/bak Løsne girwire + El-koblinger Løsne skruer mot blokk, her må også brakett til cross over av Om bilen står på bukker, lag til en treramme som du fester på garasjejekk. rammen må ligge godt an/passe godt mot girkassa. ta av "travers" dra girkasse bakover og Senk Bytt min. filter/bunnpanne samt EL-kontakt når kasse er ute. Kassa kan godt stå høyreist med bunnpanne av over en periode mht drenere ut mest mulig olje. Tar ikke helt denne teorien med solenoidene som lekker samt glaserte lameller i kasse. Hadde jeg hatt glaserte lameller i kasse samt lekkasje i solenoider hadde vel ikke alle problemene forsvunnet med bytte av kun converter??? Eller er teorien at glaserte lameller i kasse samt lekkasje i solenoider sliter på converter? Men enig i at noe påfører converter unormal stor slitasje på D3, om det er converter som i seg selv er svak eller annet får man vel aldri noe fasitsvar på... Vil påstå at å ta ned girkassa på D3/D4 er like så grei skuring som å ta ned girkassa i hvilken som helst annen "grevling" bil! Ut med starter samt de øverste boltene til girkasse + brakett til crossover er det mest plunder med.
  7. Forskjellig utforming på luftinntaket ser u, men finner sikkert noen til Disco 3 som ligner på Disco 4.
  8. Hehe, jeg gjorde så mye annet innimellom at det tok en evighet fra motor forsvant ut til den smatt inn igjen. Var også ute med hele drivlinjen ++ demontering av crossover som gir mest utfordring samt evt downpipemutter som har rusta «bort». Velger å tro at jeg nå greier ta ut motor på en drøy kveld..:-) alt blir enklere når du har gjort det en gang eller to.Litt mer tidsbruk på innmontering, tar som regel litt mer tid å få ting inn.. mer grubling...;-) Maks 1 dag ut, maks 2 dager inn blir nok min målsetting ved neste evt runde;-) Ligger en egen tråd vedr prosessen her på forumet. Der ligger det oxo bilder av mine rammelager/veivlager. Stor slitasje på bukk 2 og 3, hadde vibrasjoner fra TQ før overhaling - og slitasjen på lagrene tyder på vibrasjon/ubalanse.. ps! Hona blokka og polerte + kontrollmålte veiva. Alt OK. Fant aldri stempelringer som passa org.stempel dog..ergo ble det kjøpt inn stempel oxo..;-) stempelringer som blant annet 4*4 Island selger passer kun til stempel de selger, ikke til org.stempel. Hadde jeg vist det på forhånd hadde jeg likegreit kjøpt overdim stempel og borra opp blokka. Putte nye stempel i brukt blokk er tildels risikosport, men ser ut til at jeg berga/hadde flaks.. Pund-kurs er vel enda go, deler koster relativt lite fra øya. Har man tid og lyst får du en steike bra bil hvis du overhaler en sliten Disco 3. Kan bli vell så bra som å kjøpe en i midtsjiktet prismessig.. da forutsatt at objektet er realtivt OK for rust, hvis bilen du er interessert i har rustproblemmer hadde jeg iallefall styrt unna! Også et poeng å ha en realtivt langsiktig plan for bilen om du går for overhaling, egeninnsats får du nok aldri igjen for ved salg...
  9. - Noen som har byttet veiv på slike motorer før? Nei, men har hatt veiva ute for "kontroll". - Hva er totalkostnaden på en slik operasjon? Spørs alt etter hva du utfører selv og hva du setter bort. Tenker du bytte veiv som "operasjon" må du ta høyde for at også motorblokk kan være påført skade, samme også med ventiler, ventilstyringer og ventilløftere.. Basert på det du vet jfr post over så er det likegreit å legge budsjettet "operasjon bytte veiv" på samme nivå som kostnad av en overhalt motor. - Får man ut motor uten å løfte karosseriet? Ja, går helt fint - legger inn et bilde under - Hva koster, og er det noen som har en delemotor liggende? Kan jo ringe 995 01 000, firma i Østfold som kan ha en motor stående. Evt Nordic Motor center i Sverige (+4642158600) - Kan det også være oljepumpe-feil og at en ventil står nedi et stempel, eller vil løfterne gi etter å sørge for at bilen ikke sviver av den grunn? Når stempler verken beveger seg den ene eller andre veien med latmannsarm er det nok fare for at det er veivhavari. Motor på tur inn i min disco etter overhaling for en tid siden;-) Motor på plass etter ei "lita effektiv helgeøkt"
  10. En dansk svensk gårdshund og en Toller pakket inn i Discovery’en og klar for tur;-)
  11. Fraktkostnad du får fra LRparts via nettbutikk er ikke mye å forholde seg til når det gjelder lange eller tunge artikler. Jeg ville sendt 4*4Island en melding hvis du vil spare noen kroner, spes frakten du da antageligvis vil spare noen kroner på...
  12. Forum pris 7000,- 22’’ felger med 305/40 dekk, boltsirkel 5*120. Hjul ikke blitt brukt siden sommer 2016. Lagret i kjeller fra høst 16 til nå. Ny gummi sommer 2016, ergo mye gummi igjen. Felg; et40, bredde 10’’ Merk; dekk med god slitasjemotstand/egenskaper, treadweare 460!! sjekk Finn.no for bilder; https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=127035344&fks=127035344 tlf; 9null02null552
  13. Høst pris 4900,-!! Kjeller skal ryddes!;-) Få 7 seter! Mangler du bolter, seler etc kan dette kjøpes for en billig penge fra britpart.co.uk eksempelvis. Dvs at en i utgangspunktet 5 seter blir 7 seter;-), har selv gjort dette - alt passer og alle hull er på plass. Noe hull må dog gjenges! Ser ut til at posten tar ca 400kr i frakt! se Finn.no for bilder https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=127033925&fks=127033925 tlf; 9null02null552
  14. Svart skinn, Selges 4900,- for alle tre seter. fulgte med et kjøp, aldri brukt de selv, ser ubrukte ut! Varme i høyre og venstre sete etter hva jeg kan se av kabler. Sjekk Finn.no for bilder; https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=127034979&fks=12703497 Sted; Trondheim tlf; 9null02null552
  15. Island4*4 har jeg handlet mye av, intet å utsette på mine kjøp iallefall. Manglet noen bolter ifm en større bestilling, de kom i posten en tid senere!
×
×
  • Opprett ny...