Jump to content
LRforum

Idar Lillebo

Members
  • Content Count

    196
  • Joined

  • Last visited

About Idar Lillebo

  • Rank
    da Cali

Profile Information

  • Location
    Trondheim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Recent Profile Visitors

595 profile views
  1. Fjerner man item 2 så kommer hele plasttanken ned, så da blir det god tilgang for å tømme... ville prøvd tvangsstyre matepumpe i tank, og nappe av INN rør på filter og pumpe i beholder.
  2. Lyktene tyder vel på at dette er USA LR4
  3. "Det beste er å få målt og sett om 12v blir borte eller ei på konektoren til ipa" Da tenker du 12V fra tenning? Hvis 12V konstant som forsyner canbus chip faller ut vil jeg tru det er mange feilkoder på trappene. Siden jeg ikke har det kan det være en ide å sjekke om 12V fra Tenning gir stabil forsyning ja? Hvem i Trondheim, evt Norge ,kan se over speedometer mht "dårlig kontakt"?
  4. Lodda du selv eller fant du noen som fixet det for deg?
  5. Sitter nok endel dypere dette problemet, både turtellernål og speedometernål går ned til null i lag med at alt annet blir svart. Ingen andre lysikoner som fungerer heller. fungerte dog fint i 16mil i dag på humpete isveg, men nå i kveld med litt bykjøring ble det »disco», gikk både i svart og ble lyst Flere ganger ila sekunder. Men fungerer nå...;) enda i stuss over at bilen fungerer uten noe som helst pling / feilmelding selv om hele speedometer faller ut tidvis.
  6. Et par ganger har speedometer plutselig blitt svart under kjøring, men kommet tilbake etter kort tid. Ved oppstart nå i kveld kom aldri lys, turteller, speedometernål etc på... unntak når motor stenger av, da glimter det til. alarm diode blinker imidlertid når bil låses. Det litt merkelige og fine er at bilen fungerer selv om speedometer går i svart. må vel ut med speedometer og få noen til å gå over kretskort/loddinger etc (antar dette sitter dypere enn skranglete kontakter på baksiden). Noen med erfaringer knyttet til dette??
  7. Dårlig med 12v via pin 2 her nå... bytta pin 2 over til 8. Hvor fikk du tak i ny kabelsko for å supplere på pin 8? Har mulig noen til overs fra en kontakt på hylla så blir kanskje uansett berga. Dro du ledning til lysbryter til venstre for ratt for å koble mot smog?, eller er den tilgjengelig nærmere? Bilde/«koblingsskjema av kobling mot smog, så jeg slipper lete meg fram hva/hvor man skal koble?
  8. Kan ikke si jeg deler den erfaringen, D4 facelift lyktene gir markert bedre lys enn mine gamle D3 xenon lykter. Men de lyktene var jo noen år når de ble pensjonert. Ikke dermed sagt at D4 har noe 5 stjernes lys den heller, fins nok bedre. PS! Har kjørt med D4 lykter i 2-3 år, bare mangla litt LED power. Tok 30min å fikse akkurat det...;)
  9. Fant svar etter litt mer Google søk. gi pin 8 12v og vips ble det mer LED lys. 12v på pin 8 skal vel i utgangspunktet slå seg av når blinklys aktiveres slik at det blir litt mindre LED lys og mer synlig blinklys. Er vel slik at pin 8 kutter når nærlys kommer på. Da er det kun pin 2 som forsyner parklys eller drl på nyere versjoner. Vanskelig å ta bilder av lys og spes LED, er mer markant forskjell enn hva som går fram av bilder.
  10. Ref tittel, mistenker at det er noe dimming inne i bildet på disco4 LED signature hovedlys? Jeg har montert disco 4 2014 ++ hovedlys på disco 3 og syns LED stripene lyser svakere enn andre disco 4. Blir vel dimmet LED lysene blant annet når blinklys brukes på disco 4 2014+. Noen som har en fix på dette, få LED til å lyse 100% på disco 3??
  11. Dra til med maks 140nm så holder selv originale bolter;)... Etterstam(sjekk) med også 140nm etter noen mil..
  12. Disco på påsketur;) I Sverige for anledningen
  13. Ja, normal høyde og EAS i «tight toleranse mode» Smart da at høyden stemmer overens med fabrikk spec. Camber/spissing blir også justert til fabrikk spec.
  14. Ble så til meg i sommer hos Nardo bil, de sjekka/justerte også lufttrykk i dekka iht fabrikk spec
×
×
  • Create New...