Gå til innhold

Tk Tollefsen

Medlemmer
  • Innlegg

    50
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Range Rover P38 1997 modell 2,5 DSE

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Mandal

Tk Tollefsen sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Oppdaterer annonsen med noen bilder av gliset:) Og er åpen for bud/innbytte spesielt VAG produkt.
  2. Det var kanskje vesentlig;) 2,5DSE m/automat..
  3. Jeg lufter salg av min grå/sorte P38. Kilometertelleren viser snart 252000km. Kosmetisk er bilen hel og tildels pen. Men selvfølgelig er det noe småplukk som er en del av sjarmen;) Nye ting siste år nevnes: - Arnott belger bak - Koni dempere bak - Klima kompressor (desverre lekker anlegget litt) - EU godkjent til 05-2017 Av åpenbare defekter nevnes: - AC lekk og sikkert en stillmotor uten at jeg vet for sikkert. - Takluke (lukkes sjevt) - Kupelys virker ikke Ring for en hyggelig Rover prat Tlf: 99547377 Mail: Trond.Kjetil.tollefSen@gmail.com
  4. Hei. Denne siden var nyttig http://www.p38rangerover.com/engine-management/p38-range-rover-diesel-engine-ecu.html Den grå kabelen går til PIN 53 som er kjøleveske temperatur sensoren. Den grønne går på kabelen ut som er klippet fra PIN 53 og ut til kjøleveske temperatur sensoren.. Hva er poenget med dette?? Har bilen hatt startproblemer ved visse temperaturer og dette er en fiffi løsning på det?? -TK-
  5. Nei er enig at dette ikke har noe med chip'n å gjøre. Jeg fant en engelsk side med beskrivelse av alle kontakter å pin på motor og becm. Sjekker dette imårra hvor disse kablene er koplet inn..
  6. Hei.Den sorte boksen under tommelen er Defa batteri lader. Jeg har som alle andre ett strømforbruk problem, så har montert Defa Lader i tillegg til motor og kupè varmer. Bilen skal i følge tidligere eier være chippet men det er gjort ved å bytte ut en Prom i motorstyreenheten. Jeg har den originale liggende. Har noen her oversikt over pinne plasseringene på motor styreenheten 2,5dse. Så kan jeg se hva dette er koplet inn på??
  7. Hei. Noen med Nanocom eller Lynx diagnose i Vest Agder som hadde lyst til å lese ut feilkoder på min P38??
  8. Hei. Noen med Nanocom eller Lynx diagnose i Vest Agder som hadde lyst til å lese ut feilkoder på min P38??
  9. Hei. I min 97modell P38 er det innmontert 2 stk relè ifra BECM til ut til motorstyreenheten i motorrommet. Når jeg kopler fra disse relène så øker tomgangen betraktelig. Noen som vet hva disse er godt for, det er ikke original montert.. -TK-
  10. Jeg skiftet nettopp på førersiden. Enkelt å greit. Av med døtrekk og løsne folien bak for å komme til låsen i døra. Wiren kostet ett par 100lapper.. lykke til:)
  11. Du må ha fått noen dårlige batterier hvis det kun er det ene av di 2 i fjernkontrollen. En feil i kontrollen ville gått ut over begge batteriene.
  12. Da forsvinner jo sjarmen med å kjøre p38;) Min 97 med samme krok har 2200kg som henger vekt i vognkortet. Men med heavy duty krok kan dette økes leste jeg i ett innlegg en gang. Husker ikke hvor jeg leste dette..
  13. Hei.. Dette var godt poengtert Brage!! All denne teksten som beskriver bilen har jeg lest på en annonse tidligere også. Så denne har nok gått noen runder tidligere på finn.no. Ihenhold til hengervekt er ikke jeg kjent med at p38 med den typen krok som dette objektet har kan trekke 3500kg. I vognkortet står 2200kg eller 2500kg
  14. I min 97modell så blinker dioden både ved bruk av nøkkel og fjernkontrollen.
  15. Gratulere med P38'en. Du vil garantert bli fornøyd med dette valget. Litt smårusk i elektronikken er bare sjarmerende.. her inne er det mange med utrolig mye erfaring så bare å starte en tråd så kommer det løsninger fortløpende..
×
×
  • Opprett ny...