Jump to content
LRforum

Norwegianwood

Members
  • Content Count

    422
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About Norwegianwood

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Sandefjord

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sandefjord

Recent Profile Visitors

896 profile views
  1. Hei! Oppdaget at plastikken som holder girkabelen på plass i gaffelen på siden av automatkassa nesten var røket. Lurt å sjekke for ryker den er det stopp. se bilder
  2. Du kommer til med vanlig verktøy men er jo litt plundrete. Sitter en plasthette over plusskabelen 13mm som må vippes av først. Også er det en liten kabel på oversiden som også må av med en 10mm. Det lure kommer etterpå når man kapper bolten til plusskabelen mye kortere før man monterer ny starter. Lykke til!
  3. Det er forøvrig en strekkbolt som må byttes etter en tiltrekning. Jeg dro til 100nm og satte deretter en tippX strek vannrett og dro videre til den sto vertikalt. Er et salig drag så må helst på med 3/4» redskap. lykke til
  4. Har i flere år jaktet en vibrering/risting i rattet på min D3-05 ved 100km+. Nå er hjul balansert, nye stikkakseler, nye hubber, skiver og samtlige bærekuler og lenkearmer byttet. Det eneste roterende nå fra bilen var ny er fremre mellomaksel. noen tanker?
  5. Er ikke noe spesielt pes å ta ned crossmember. Bare husk å støtte opp transferkassa.
  6. Var stort sett muttere og pinnebolter på eksosdelene som måtte byttes. Husker ikke lenger hvor lang tid det tok men alt avhenger av hvor fastbrent ting er...må iallefall sette av et par lange kvelder.
  7. Tror jeg ville kjøpt det originale røret. Er rimelig tynne greier de flexiene der så Gud vet hva som vil skje om man ikke får det helt likt i fleksibilitet osv. Laget engang en wiki på byttet av crossoveren som ligger her på forumet.
  8. De har dessverre ikke vært så elskverdige å lage et peilehull. Det er kun tappe ut og fyll på angitt mengde. Hvis du har låst hengelås på både senterdifferensial og bakdifferensial så er du jo en av de heldigeHan Christian på hurum tok frontdiffen min, ble veldig bra!
  9. Mener det er 1.1 liter uten difflock og 1.5liter med difflock. Er vel ikke en ukjent sak at også den bakre diffen kan begynne å ule. Ville uansett kikket på mellomaksellageret først. skulle det vise seg å være diffen er det en på Hurum som overhaler til en fornuftig pris. Du finner han på Finn hvis du søker på differensial Discovery vil jeg tro. lykke til!
  10. Vet det lages ordninger på andre biler med slike varmere. Tror man bare setter bryter på plusskabelen. Mulig canbusen da registrerer det som feil på enheten og låser den men hadde jo gått an å prøve. Absolutt ikke noe ideelt system slik det er originalt iallfall
  11. Det var iallfall det på minså er nok forskjellig ja
  12. Tror nok de har testet at det er oppgradering. Tviler på at noen tar den risken og bløffer om bremser på en bil. Har selv større skiver og bremsekraftforsterker på min og det er iallfall oppgradering. Dog lurer jeg på om det stort sett er bremsekraftforsterkeren som gjør den store forskjellen.
  13. Krenger nok kanskje like mye som før man satte på spacere, men føles ikke slik så noe skjer iallfall Spruter mer gjør det iallfall. De originale skvettlappene duger ikke lengre så jeg monterte defender lapper som forøvrig tåler mer juling.
  14. Fin den oppskriften Jeg skulle nok hatt den når jeg byttet for noen år siden... Utelot det punktet med rattlåsen og da ble det litt krøll Nå ligger det vel snart en «som ny» oljedyppet shaft på Finn.no eller hva Oggi
  15. Jeg har 18» og spacere på min D3. Synes bilen kjører bedre med de på, krenger mindre og ser barskere ut! Kan ikke se noe negativt i spacere annet enn lovligheten
×
×
  • Create New...